c4r0 Napisano 23 Sierpnia 2012 Napisano 23 Sierpnia 2012 Witam, Mam złamaną na pół ośkę w piaście Nukeproof Generator 135 x 12 mm (prawie taka piasta jak tu: link). Ośka dokładnie taka jak tutaj na obrazku: link Czy da się gdzieś to dostać poza powyższą stroną? Zapadki w piaście mają też wyraźne ślady użytkowania (dwie są zjechane, cztery pozostałe wyglądają OK). Łożyska wydają się w porządku. Czy w takiej sytuacji warto ładować kasę w ośkę, czy lepiej poszukać nowej piasty? W jaki sposób można tak załatwić ośkę? Nie jeżdżę jakoś super hardkorowo, nie robię dużych dropów, jedynie jeżdżę po dużych kamieniach co skutkuje dużą ilością wibracji i "dzwonienia" w rowerze. Nie pamiętam też żebym kiedykolwiek dobił zawieszenie. Myślałem, że takiej piasty mi się nie uda połamać, a przynajmniej nie bez jednoczesnego połamania dupy, a tu proszę. Czy możliwe jest, że ośka była złamana odkąd kupiłem rower ale tego nie zauważyłem (rower kupiłem używany)? Jeżdżę około 2x w tygodniu od dwóch miesięcy. Ostatnio zaczęło coś strzelać przy pedałowaniu i częstotliwość wskazywała na koło a nie korbę, więc stwierdziłem że zajrzę i to właśnie znalazłem. Mam taki szybkozamykacz (czy jak to się zwie w tej wersji): http://i.ebayimg.com...m1Kkw~~60_3.JPG Czy zwężenie na środku wpływa negatywnie na wytrzymałość ośki? Jeśli tak, to mogę w przyszłości wymienić na to: http://i.ebayimg.com...w--w~~60_12.JPG To działa tak, że wkręca się w hak osi w ramie roweru a potem "zamknięcie" dźwigni blokuje ośkę rozporowo, zabezpieczając przez odkręceniem (nie dociąga naprężenia wzdłużnego osi piasty). W tym przypadku, jak ciasno należy dokręcić tą wewnętrzną ośkę szybkozamykacza?
Mod Team Puklus Napisano 23 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 23 Sierpnia 2012 Wyjmujesz oś, jeżeli nie ma w polsce gdzie takiej dostać idziesz do tokarza i on ci taką zrobi. będzie na pewno tańsza niż kupno za granica.
c4r0 Napisano 23 Sierpnia 2012 Autor Napisano 23 Sierpnia 2012 Siedzę teraz w USA ale i tak jest problem, bo jedyne co znalazłem byłyby wysyłane z UK. Koszt to byłby około $30 z wysyłką. Poza tym jeszcze trzeba by było czekać pewnie ze trzy tygodnie, a mi się chce jeździć Nie wiem ile tutaj tokarz sobie policzy, ale pewnie więcej. Z jakiego metalu powinno to być zrobione? Al 6061?
Mod Team Puklus Napisano 23 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 23 Sierpnia 2012 jeżeli znajdziesz taki stop bo to alu ale jaki nie wiem to z takiego mozna wytoczyć jak nie to daj stalową jedyne co to masa wzrośnie delikatnie
c4r0 Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Napisano 24 Sierpnia 2012 Popytałem u dystrybutorów nukeproof i w lokalnym sklepie i bieda. W końcu zamówiłem ośkę z Chain Reaction Cycles, za $20. Powinna przyjść w ciągu tygodnia. Pytanie z innej beczki: czy mrożenie takich elementów wpływa jakoś na trwałość (czy występuje coś jak anty-hartowanie)? Nie wiem jak będzie z wpasowaniem ośki w łożyska, jeśli byłby problem to mam możliwość wrzucenia jej na chwilę do ciekłego azotu, skurczy się troszkę i wejdzie Pytam tak na wszelki wypadek.
Mod Team michuuu Napisano 24 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 24 Sierpnia 2012 Zamrażanie jest w przemyśle stosowaną metodą osadzania np. łożysk na wałach w obudowach więc spokojnie możesz się bawić w eskimosa.
c4r0 Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Napisano 24 Sierpnia 2012 Azotu używam w pracy codziennie więc to dla mnie nie problem, a schłodzi kilkakrotnie szybciej i bardziej niż zamrażarka więc i bardziej skurczy. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Czekam zatem na paczkę i jak przyjdzie to chyba będę musiał wziąć dzień wolny żeby szybko złożyć i od razu wypad na górki
gerus Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Azotu używam w pracy codziennie więc to dla mnie nie problem, a schłodzi kilkakrotnie szybciej i bardziej niż zamrażarka więc i bardziej skurczy. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Czekam zatem na paczkę i jak przyjdzie to chyba będę musiał wziąć dzień wolny żeby szybko złożyć i od razu wypad na górki W Hope Pro II wszystko sie robi gumowym mlotkiem. A czy jak os dostanie temp -200c to nie wiadomo czy przezyje jakies uderzenie:-P
Andrew Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Ta piasta to taka padaka, że nie warto jej w ogóle naprawiać.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.