Piszaman Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Witam. Ostatnio zaopatrzyłem się w nowe hample (Deore M535 + Tarcze SLX). Zestaw po dotarciu, mają jakieś 100 KM. Problem polega na tym, że nie mają mocy. Ani na zimno, ani na ciepło nie hamują. Kwestia zatłuszczonych tarcz czy może standardowe klocki zbyt słabe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Pierwszy problem to pytanie czego używałeś do tej pory lub ewentualnie co jest dla ciebie porównawczo mocne. Standardowe klocki w tych hamulcach to fabrycznie klocki żywiczne, które nie mają opinii mocnych. Pytanie ile ważysz, w jakich warunkach eksploatujesz hamulce, jaki masz styl jazdy. Z przodu tak czy inaczej założyłbym tarczę minimum 180 mm i na przód również metaliczne klocki. Nowe tarcze nie powinny być tłuste - przynajmniej nie fabrycznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piszaman Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Więc... Rower użytkuję 95% asfalt. Typowe wozidło turystyczne. Ważę całe 70 KG . Co do klocków chciałbym mieć również mocny hampel na zimno . O ile dobrze wiem, to metaliki dopiero po nabraniu temperatury jakoś hamują. Chyba, że się mylę...EDIT: Porównania wielkiego nie mam. Tylko v-ki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Raczej hamują mocniej bez względu na temperaturę. Nie napisałeś do czego porównujesz moc tych hamulców, a to ważne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piszaman Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Jako na 1-sze hydrauliki, to mocą nie szokują. Co do porównania, to tylko V-ki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Dalej pytam - a które? No cóż, pozostaje wymienić klocki na metaliczne i dać większą tarczę, przynajmniej z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piszaman Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Hmm... AVID SINGLE DIGIT 5 na klockach meridy . Co do zmiany tarczy to znów wchodzą koszty, a tarcza jest prawie nowa, więc na początek spróbuję tylko ze zmianą klocków . Nie oczekuję od tego hamulca zbyt wiele. Inaczej miałbym wyższy model. Ona ma tylko przyzwoicie spowalniać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 22 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Było myśleć przed kupnem, zarówno hampli jak i tarczy... 535 to jedne z najgorszych hampli Shimano jakie miałem okazję używać. Do tego trzeba założyć metaliczne klocki i dużą tarczę żeby jako tako hamowało ale i tak prędzej czy później sprzedasz je i kupisz coś lepszego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piszaman Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2012 Gdybym miał pieniążki to miałbym Sram XX albo R1 . Niestety te hamulce dostałem po okazyjnej cenie i muszę się cieszyć z tego co mam. Co do wielkości tarczy to wiele osób twierdziło, że 160 będzie wystraczające, więc tej większości się posłuchałem. Na rowerze jeżdżę rekreacyjnie, więc myślę, że straczy to co mam. Dziękuję Wam za pomoc i dobranoc . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 23 Sierpnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Miałem/mam 535 i 585. Miałem po całości, z czasem wymieniłem klocki na metaliczne i duży wzrost mocy i modulacji. To powinieneś zrobić w pierwszej kolejnosci. Potem wymieniłem klamki na SLXy 665 i dodtkowo poprawa działania hamulców, w tej konfiguracji (zaciski 535 i 585, klocki metal, klamki SLX) to już dobre heble . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piszaman Napisano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Pytanie czy to jest w ogóle opłacalne? Jaką jakość mają te klamki? Może dobrym pomysłem będzie poszukanie innych klamek na początek, kolejnie zmiana zacisków? Czy w ogóle się z tym nie bawić, zmienić tylko klocki i jeżeli zmiana nie będzie zadowalająca kupić SLX'y lub jakieś Avidy? Czekam na propozycje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 23 Sierpnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Możesz sprzedać te 535 i kupić Deore 596, obecnie najbardziej opłacalne hamulce w niskiej cenie, przy tym o bardzo dobrej sile i modulacji. Ja klocki zmieniłem na metaliczne bo stare się zużyły, a wolałem dołożyć do lepszych. A klamki dorwałem okazyjnie za pół ceny . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piszaman Napisano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Nie wiem czy to dobry pomysł? Moje na teraz pewnie pójdą za pół ceny. Używane hamulce z tej półki? Za cały zestaw zgarnę z 250-300 przy dobrych wiatrach. Za klamki SLX'a i klocki zapłacę koło 300. Tak źle i tak nie dobrze. Muszę się zastanowić i podjąć decyzję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.