Skocz do zawartości

[przyczepka bagażowa] przyczepka a'la extrawheel by Mati


MDJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tym razem przedstawię mój projekt pt. przyczepka rowerowa bagażowa a'la extrawheel by Mati :)

 

Dużo obserwacji potrzebnych do wyboru i stworzenia czegoś na wzór oscylowało wokół uznanych światowych producentów przyczepek bagażowych extrawheel i bob trailer.

 

Wygrał ew. I tak oto na jego podobieństwo powstała moja przyczepka.

 

Waga: 5,5 kg

Koszt: 580 zł

 

Setki przeczytanych opisów użytkowników ew pozwoliły mi na przemyślenie czy warto. Stwierdziłem, że tak.

 

Szukając w sieci jakiegokolwiek artykułu na temat przyczepka rowerowa DIY nie trafiłem na nic godnego uwagi na czym można by się wzorować.

 

Być może się mylę, ale wydaje mi się, że jestem pierwszym, albo jednym z pierwszych osób w Polsce, które podjęły się budowy własnej przyczepki na przykładzie ew z zastosowaniem ich części będących serduszkiem całego wynalazku.

 

Zastosowanie bagażnika pozwoliło na usztywnienie konstrukcji związanej z ramkami do mocowania sakw.

W moim przypadku bagażnik pozwoli mi na przewiezienie na sakwach karimat przytroczonych do tegoż właśnie bagażnika po długości, można ryzykować i ładować większy ciężar, ale nie jest to wskazane (środek ciężkości w przypadku przyczepki powinien być jak najniżej), dlatego piszę o karimatach, które są lekkie, reszta bagażu pojedzie na bagażniku w rowerze.

 

Póki co, po wstępnych testach jestem z niej zadowolony, rower nie stał się przez nią podsterowny. Jeździ się dobrze i stabilnie, pod warunkiem, że nie jest pusta, bo wtedy skacze jak szalona za tylnym kołem roweru :)

 

Chodziło o zminimalizowanie kosztów, bo stwierdziłem, że nie dam w ew 700zł za koło, błotnik, kawałek rurki i oczywiście za ich patent.

 

Część potrzebnych elementów kupiłem jak wiadomo w sklepie ew, ramki do mocowania sakw w crosso, resztę w sklepach rowerowych. Widelec przedni z jakiego powstała główna konstrukcja, to jakaś używka kupiona za 10zł.

 

Szczerze, to myślałem, że waga wyjdzie w granicach 7-8 kg, ale jak się okazało - moja przyczepka z bagażnikiem jest tylko 0,7 kg cięższa od oryginału ew z czego jestem bardzo zadowolony.

 

Mógłbym się rozpisywać i objaśniać każdy szczegół, który widoczny jest na poniższych zdjęciach.

 

Zapraszam do oglądania, pytania i komentowania.

 

zmianarozmiaruimg2140.jpg

 

zmianarozmiaruimg2157.jpg

 

zmianarozmiaruimg2156.jpg

 

zmianarozmiaruimg2155.jpg

 

zmianarozmiaruimg2136.jpg

 

zmianarozmiaruimg2135.jpg

 

zmianarozmiaruimg2134.jpg

 

zmianarozmiaruimg2133.jpg

 

zmianarozmiaruimg2132.jpg

 

zmianarozmiaruimg2129.jpg

 

zmianarozmiaruimg2128.jpg

 

zmianarozmiaruimg2126.jpg

 

zmianarozmiaruimg2124.jpg

 

zmianarozmiaruimg2122.jpg

 

zmianarozmiaruimg2121.jpg

 

zmianarozmiaruimg2120.jpg

 

img2119j.jpg

 

img2118c.jpg

 

img2117oq.jpg

 

img2116g.jpg

 

img2114xp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Być może się mylę, ale wydaje mi się, że jestem pierwszym, albo jednym z pierwszych osób w Polsce, które podjęły się budowy własnej przyczepki...

 

'Własnej' brzmi trochę żartobliwie :>

 

Co Extrawheel na to? :]

 

 

Koszt jaki poniosłeś jest prawie taki jak oryginalnej

przyczepki. Gdy wycenisz czas, dodasz koszt prototypów,

które pewnie się pojawiły, sprawa wyjdzie chyba mniej

opłacalnie?

 

Ciekawy jestem, czy nawet tylko karimaty u góry

nie pogorszą komfortu jazdy. Jakie szybkości notowałeś

na zjazdach z zapakowaną przyczepką? Ile ważył bagaż?

 

 

Za samo zacięcie i włożony trud - szacuneczek, ale...

wracacając do początku - czy było warto? :]

 

 

Pytanie. Ta częśc którą łączysz widelec z rowerem jest dokupiona tak? Za ile?

 

To oryginalny ekstrałilowy widelec, do nabycia w sklepie

Extrawheela, 185,-

 

Szy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał powyżej kolega "amator", wszystkie elementy: widelec, nakrętki, zacisk kupiłem w sklepie on-line extrawheel.

 

'Własnej' brzmi trochę żartobliwie :>

 

Co Extrawheel na to? :]

 

 

Koszt jaki poniosłeś jest prawie taki jak oryginalnej

przyczepki. Gdy wycenisz czas, dodasz koszt prototypów,

które pewnie się pojawiły, sprawa wyjdzie chyba mniej

opłacalnie?

 

Ciekawy jestem, czy nawet tylko karimaty u góry

nie pogorszą komfortu jazdy. Jakie szybkości notowałeś

na zjazdach z zapakowaną przyczepką? Ile ważył bagaż?

 

 

Extrawheel na to nic, sprzedają części w sklepie on-line i chyba nie ingerują co kto z nimi robi dalej, przynajmniej do mnie nikt z EW w tej sprawie się ze mną nie kontaktował.

 

Ja lubię czasami coś zrobić samemu i powiedziałem sobie, że nie dam EW 700zł za ich patent, koło i kawałek stalowej rurki i oprócz kosztów biorę pod uwagę również satysfakcję. W mojej konstrukcji jest więcej możliwości zamocowania bagażu ze względu na dodatkowy bagażnik, którego w EW nie ma (mówię tutaj o standardowym, tylnym bagażniku alu).

 

Gdybym robił przyczepkę bez niego, kosztowałaby mnie nie 580zł a 520zł.

 

Prototypów nie było, to jest pierwsza i ostateczna jej wersja, która się sprawdziła zgodnie z moimi założeniami i oczekiwaniami.

 

Waga bagażu:

- sakwy 2x5kg

- karimaty (z workami) 2x0,5kg,

 

ŁĄCZNIE OK 13kg.

 

 

w drugi dzień trasy do Pragi przejąłem od dziewczyny bagaż w postaci worka z rzeczami (z powodu jej kontuzji /przeciążenia/ kolan, więc doszedł mi jeszcze ciężar 3kg na bagażnik od przyczepki, z którym pokonałem resztę trasy.

 

Prędkości na asfalcie łatanym, złej jakości, starałem się nie przekraczać max 40km/h, zaś na nowym asfalcie na lekkich serpentynach z góry ciupałem 50km/h z groszami i nie było żadnego problemu. Przyczepka też inaczej się zachowuje jak jest bardziej dociążona, tzn mniej skacze na nierównościach jezdni.

 

Poniżej fotka z doładowaną przyczepką.

 

img2687f.jpg

 

ImageShack.us

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40km/h rozumiem z górki? Pewnie satysfakcja jest zawsze jak sie samemu cos zrobi. Masz moze pomysl na inne połączenie przyczepki z rowerem bo nie chce mi sie wydawac tyle kasy....

Myślałem na połączeniu z szytycą siodełka ale nie wiem czy wtedy bedzie sie przyczepka dobrze zachowywac.

 

Swoja droga ładny sprzecik na tych bagaznikach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawdę nikt nie zna sposobu na połączenie przyczepki z rowerem?

 

No ciężko znaleźć coś innego, bo albo masz mocowania jak w przyczepkach dla dzieci, albo nie wiem...

 

Ja miałem na początku zrobić mocowanie jak w BOB trailer, ale zrezygnowałem ze względu na zbyt skomplikowane mocowanie w stosunku do EW.

 

Jakiekolwiek innego mocowania, które byłoby pewne, a zarazem i proste nie znalazłem podczas prawie rocznego wertowania sieci w poszukiwaniu właśnie takich rozwiązań DIY w kwestii przyczepek rowerowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wystarczy do bagażnika przymocować na kształt kuleczki takiej jak są w samochodach i poszukać od tego zaczepu. Druga sprawa to d otworów w bagazniku da się doczepić do koła taki zaczep jak wyżej opisany. My na masie krytycznej zrobiliśmy to też na jednej rurce i 2 płaskowników które przykręca się do bagażnika. Patrząc na to

-widelec stalowy 40zł

-trochę stali 2-4zł na złomie

-płaskownik do mocowania koło 10zł

-koło i bagażnik już we własnym zakresie

Dzięki za pomysł, nie bawem zrobię taką w cenie około może 100zł :)

 

http://s125.photobucket.com/albums/p56/buldi_nic/?action=view&current=DSC02110.jpg

Nasze mocowanie wygląda tak. odkręcasz dwie nakrętki. 1 płaskownik dajesz pod rure bagaznika drugi nad i skręcasz ze sobą sama kulka jest zrobiona na stałe i nie da się wyjąć. Fakt żeby odczepić przyczepkę już tak łatwo nie jest ale jakie koszty:)

 

Kolejna sprawa to system mocowania z przyczepek dla dzieci. z prawej strony

488059_4196456996709_843322453_n.jpg

Dinks się obraca jak i ma pełny ruch w 360C przyczepke doczepia się takim innym dinskem który ma też zaczep bezpośrednio do ramy aby się nie odczepiła. w razie wypadku przyczepka nadal stoi w pionie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Zapoznałem się z przyczepką i oto kilka moich uwag

  • bardzo dziwne jest to połączenie low-ridera z normalnym tylnym bagażnikiem. Moim zdaniem warto byłoby zmienić wielkość koła na 20 cali
  • Twój sposób pakowania jest dosyć dziwny. Czy lepiej byłoby low-ridera zamocować klasycznie na przednim widelcu.. Łączna masa zestawu byłaby niższa

Inspiracja i alternatywa jest ...dla posiadających rowery enduro, którzy chcieliby zakosztować turystyki rowerowej. Tylko jak ów zestaw sprawuje się w terenie...


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Może i dziwne, ale funkcjonalne, przed wyjazdem w trasę, zapakowałem przyczepkę i pojeździłem po nierównościach, nawet po schodach na osiedlu, żeby ją w miarę możliwości ekstremalnie przetestować. Chciałem zobaczyć, czy złapie gdzieś luzy, ale nie było co dokręcać. Jesli chodzi o połączenie z bagażnikiem tylnym, to nie wiedziałem jak je połączyć, więc spiąłem paskami plastikowymi i trzyma się elegancko.

 

Nie chciałem montować bagażnika na przód, pakowanie sakw na low -rider w przyczepce jest ok, bo jest on dużo niżej niż bagażnik tylny, przez co ma niżej osadzony punkt ciężkości, na górze przyczepki były tylko worek z kurtkami/bluzami i po bokach karimaty, więc raczej lekkie bagaże, przez co przyczepka nie próbowała kierować mną, nie przechylała na boki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Na jakieś niedalekie wyjazdy w zupełności wystarcza mi nawigacja w telefonie (LG G2). Na jakieś dalsze wojaże świetnie sprawuje się nawigacja Modecom FreeWay MX3. Jej specyfikacje znaleźć można np na motointegrator.pl

 

Tam w pakiecie otrzymuje się automatyczną aktualizację na 12 miesięcy. Koszt niecałe 500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...