Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] Prodigy Johny Bravo


Auditore

Pytanie

Witam!

 

Przedstawiam Wam mój rowerek, który posiadam stosunkowo niedługo, jednak został on już przeze mnie porządnie przeserwisowany (łącznie z amortyzatorem) i wyregulowany. Zgodnie z regulaminem umieszczam go w tym dziale, jednak jest on przeze mnie użytkowany raczej w czymś pokroju enduro (długie wycieczki w górach, itp.).

 

Amor, mimo iż najniższy model, to klasa sama w sobie - produkowany w słonecznej Italii i widać to po jakości wykonania każdego szczegółu. Do tego jakość jego pracy mnie po prostu powala, a wygoda którą oferuje na szlakach bardzo mi odpowiada. Mimo, że przód roweru jest z nim ciężki, to nie mam zamiaru go zmieniać. Dodatkowo jest zachowany w świetnym stanie, prawdziwy rarytas jak dla mnie.

 

Na ramę jak na razie nie narzekam, chociaż w przyszłym sezonie na 99% zmieniam ją na jakiegoś wytrzymalszego hardtaila lub coś z zawieszeniem (kiedyś w końcu trzeba będzie skorzystać z dobrodziejstw przeróżnych wynalazców).

 

Jednak w najbliższym czasie czeka mnie zmiana sztycy, gdyż mam jeszcze jakąś starą, domowymi sposobamy dostosowaną do rozmiaru 30,4mm (poprzedni właściciel wkleił cienką sztycę w szerszą rurkę). Nie tylko jest ona dla mnie zbyt krótka, ale też nie pasuje mi tu wizualnie (w ostatecznej wersji moim zamierzeniem jest rower w całości czarny (ewentualnie mogę pomyśleć o jakimś ciekawym stickerbombie na ramie - jednak z umiarem i stylowo). Następnie do wymiany idzie tylna opona, która oferuje raczej słabą przyczepność w górach (za to w mieście jest świetna - ale to nie mój styl jazdy).

 

wp000321xx.jpg

 

 

 

To by było na tyle wstępu, teraz czas na specyfikację:

 

 

 

Rama: Prodigy Johny Bravo 16,5" 2005

 

Widelec: Marzocchi 66 VF 170mm

 

Koła:

a ) Koło przednie:

- Piasta: Marzocchi QR20 Plus

- Szprychy: DT Champion

- Obręcz: Sun Rims Single Track

- Opona: Maxxis High Roller 26 x 2,35"

- Dętka: Maxxis Downhill 2,2 - 2,5"

b ) Koło tylne:

- Piasta: Novatec NT-D362 SB

- Szprychy: DT Champion

- Obręcz: Vuelta Rodi DH Disc

- Opona: Kenda K-Rad 26 x 2,30"

- Dętka: Maxxis Downhill 2,2 - 2,5"

 

Korba: Truvativ Isoflow ISIS

 

Pedały: VP 559

 

Hamulce:

a ) Hamulec przedni:

- Zacisk: Hayes Nine + klocki metaliczne

- Klamka: Hayes Nine

- Tarcza: Hayes V8 203mm

b ) Hamulec tylny:

- Zacisk: Earthworks Black Box + klocki spiekane Accent

- Klamka: Klamkomanetka Shimano

- Tarcza: Accent Blade 180mm

 

Kaseta: Sram PG-850

 

Łańcuch: Sram PC-850

 

Manetki: Klamkomanetka Shimano

 

Napinacz: Nie znam modelu, jednak poprzedni właściciel zgubił górną prowadnicę, którą ja dorobiłem z blachy

 

Tylna przerzutka: Shimano Acera

 

Kierownica: Dartmoor M-Gun

 

Mostek: NS Bikes Super Moto

 

Sztyca: póki co prowizoryczna, ważne, że się trzyma

 

Stery: Tioga

 

Siodełko: Dartmoor Dirt-Sitter

 

Chwyty kierownicy: Jakieś BMXowe

 

 

 

Linki do zdjęć w pełnej rozdzielczości:

http://img13.imagesh...2/wp000321j.jpg

http://img267.images...25/wp000323.jpg

http://img51.imagesh...85/wp000327.jpg

http://img706.images...42/wp000328.jpg

http://img577.images...21/wp000325.jpg

http://img16.imagesh...81/wp000326.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Rower spisuje się świetnie, przejechał już ze mną wiele +100km wycieczek. Mnóstwo podjazdów, tyle samo zjazdów, do tego wiele kilometrów po asfalcie. Wideł zapewnia niesamowity komfort - wybiera najmniejsze kamyczki i dziurki, a do tego świetnie trzyma koło przy podłożu na agresywnych zjazdach.

Na ramę póki co nie narzekam, ale prawdopodobnie za jakiś czas zastąpię ją jakąś amortyzowaną. Jednak najpierw dojdzie do tego hydrauliczny hebel na tył i prawdopodobnie wymieniona zostanie też tylna tarcza, gdyż obecna lubi się po zjazdach krzywić leciutko i potem irytować piszczeniem. Póki co przyzwyczaiłem się też do obecnej długości sztycy, więc na razie odkładam zakup nowej - póki ta się nie rozleci.

Wrzucam kilka kolejnych zdjęć.

wp000367.jpg

wp000368.jpg

wp000369.jpg

wp000370c.jpg

wp000395u.jpg

wp000397.jpg

wp000399k.jpg

wp000392.jpg

wp000387.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drobny update (jakieś zdjęcia wrzucę pod wieczór):

 

-tylne koło odziedziczyło oponę z przedniego (MAXXIS HighRoller 2.35"; 42A), więc Kenda K-Rad 26x2.3" idzie w odstawkę (jak ktoś chętny to odsprzedam za 15zł w świetnym stanie - dobra do streetu, itp.).

 

-przednie koło otrzymało oponę MAXXIS Bling Bling MaxxPro by Brian Lopes 2.35"; 60A, 2PLY. http://www.rowerowy.com/czesci/opony/lopes

 

Pierwsze wrażenia to dużo lepsza przyczepność tyłu na górskich ścieżkach, dużo lepiej też się podjeżdża, bo opony lepiej wgryzają się w grunt. Mogłem się tego spodziewać, bo K-Rad jest przeznaczona do całkiem innych warunków. Tak czy inaczej, wcale nie żałuję tej zmiany, czuję się dużo pewniej podczas zjazdów.

 

W czwartek wpadnie też na tył Hayes Nine, więc będę miał już ich komplet. Mam nadzieję, że będzie ogarniał dużo lepiej aniżeli obecny Black Box mechaniczny.

 

A teraz pytanie do Was, co byście proponowali zmieniać w dalszej kolejności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Zdjęć niestety zapomniałem zrobić, ale przy najbliższej okazji coś cyknę.

 

Póki co drobny update:

 

No więc tak, na tył przyszedł hamulec Hayes Nine z tarczą 203mm (tą starszą Hayesa) i przymusowo zmieniłem w końcu beznadziejną klamkomanetkę Shimano na manetkę Deore rapidfire. Dużo lżejsza zmiana przełożeń, to muszę przyznać. Jednak ciężko wyregulować dobrze z 8-biegową kasetą. Jutro będę się z tym męczył, bo dosłownie 15 minut temu skończyłem wszystko składać do kupy.

 

Co się okazało, że hamulec chyba jest zapowietrzony. Klocki ma metaliki, jakieś 70% ich jeszcz zostało, więc wystarczą na długo. Jednak aby zatrzymać tylne koło, muszę strasznie mocno zacisnąć klamkę, dochodzi aż do gripa. Czy to oznaka zapowietrzenia hampla? Do tego jego przewód jest o jakieś 20cm za długi, bo wcześniej ten hamulec siedział w ramie Intense M6, więc siłą rzeczy musiał być dłuższy. Jest jakiś domowy sposób, aby ten przewód skrócić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynikły problemy z tylnym hamulcem i potrzebowałbym sprawną membranę do klamki NINE, bądź całą sprawną klamkę. Jeśli znacie kogoś, kto ma na sprzedaż, dajcie proszę znać.

 

A teraz to o czym chciałem napisać, zabrałem się za odnawianie i przy okazji odchudzanie siodełka. Jest nim San Marco SKN, które mam od ładnych kilku lat. Bardzo mi ono pasuje pod względem zarówno wygody jak i wyglądu. Jednak te wszystkie lata odcisnęły na nim swoje piętno i pokrycie było poprzecierane, w kilku miejscach odklejone od skorupy i ogólnie nie prezentowało się zbyt schludnie.

 

Zdjąłem więc z niego zarówno tą niby skórę jak i gąbkę. Przejechałem się na nim, aby zobaczyć czy nadal jest wygodne. Co się okazało, jest jeszcze lepiej niż było. I to na samym plastiku skorupy. Stąd decyzja, że nie będę siodła pokrywał żadną tkaniną/materiałem ani gąbką.

 

Moje pytanie brzmi - nie wiecie, czym można by wypełnić widoczne na zdjęciach wgłębienia w skorupie? Nie spodziewałem się, że takowe w ogóle tam będą, a wygląda to dość...kiepsko. Chciałbym je czymś wypełnić, czymś co uzyskałoby twardość plastiku. A następnie całość siodła ładnie zeszlifować jakimś drobnym papierem ściernym w jednym kierunku.

 

Oto zdjęcia (oczywiście całość zostanie jeszcze dokładnie oczyszczona, dopiero skończyłem mniej więcej pozbywać się tej gąbki):

 

wp000435d.jpg

 

wp000434d.jpg

 

wp000433.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc przyszła pora na obiecane zdjęcia ukazujące dotychczasowe zmiany :)

 

Konkretniej zmiany to:

 

1. Opona przednia MAXXIS Bling Bling MaxxPro by Brian Lopes 2.35"; 60A, 2PLY

2. Opona tylna MAXXIS HighRoller 2.35"; 42A

3. Skręcane chwyty (niestety nie wiem jakiej firmy - chyba Velo, ostatnia para w miejscowym sklepie była i bez opakowania, w okazyjnej cenie - jestem z nich zadowolony, mimo, że nie są kolorowe :D )

4. Hamulec tylny Hayes Nine (klamka jeszcze dzisiaj albo jutro zostanie wymieniona na taką, jak w przednim)

5. Tarcza hamulcowa na tył Hayes 203mm

6. Manetka Shimano Deore 9speed (ładnie udało się ją wyregulować z 8-biegową kasetą)

7. Siodło San Marco SKN ze ściągniętym pokryciem i gąbką.

 

Dodatkowo po weekendzie przyjdzie w końcu normalna sztyca Accenta o długości 400mm i w kolorze czarnym.

 

Zdjęcia:

 

wp000455.jpg

 

wp000452.jpg

 

wp000453.jpg

 

wp000456p.jpg

 

wp000457.jpg

 

 

Pozdrawiam i zapraszam do komentowania i krytyki :)

 

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to kwestia egzemplarza, ale moja sprawia wrażenie, jakby miała bardzo silną sprężynę i prawie nie lata na wybojach. Do tego dochodzi jeszcze napinacz i odpowiednio skrócony łańcuch. Więc cały napęd wydaje się bardzo cichy na trasach.

Oczywiście ma już luzy i w przyszłości idzie do wymiany razem z kasetą i nowym łańcuchem - tym razem już pod 9 biegów. Większych problemów z precyzją przerzucania między przełożeniami nie widzę.

 

A siodło po zdjęciu pokrycia okazało się jeszcze wygodniejsze, mi bardzo odpowiada. Ma dość elastyczną skorupę i samo w sobie dość ładnie tłumi drgania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te otwory pozostałe po zdjęciu skorupy wypełnij żywicą epoksydową zaczekaj aż wyschnie i przetrzyj papierem ściernym możesz rozejrzeć się za jakimś zakładem to naciągnie ci jakąś powłokę ze skóry na siodło ja bym to widział w kolorze czerni z jasnoniebieskim pasem przez środek :woot: :woot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę myślał jeszcze nad tym siodłem, dzięki za podsunięcie pomysłu z żywicą :)

 

Myślałem też nad kolorowymi dodatkami, aczkolwiek do zrealizowania tego planu przystąpię raczej jakoś w zimie, gdy trochę kasy przybędzie, aby wszystkie rzeczy na raz kupić.

Myślałem np. nad:

- obręczami Dartmoor Raider 2012 w kolorze ciemnoniebieskim lub seledynowym http://dartmoor.pl/hardware/obrecze/raider

- gripami w kolorach jak powyższe obręcze, np z tej aukcji: http://allegro.pl/gripy-bean-cycles-...667848142.html

- pedałami np. Dartmoor Downtown http://dartmoor.pl/hardware/pedaly/downtown lub innymi w kolorze odpowiednim, jak wyżej.

- obejmą sztycy http://dartmoor.pl/hardware/obejmy/ring

- i ewentualnie szprychami również Dartmoora http://dartmoor.pl/hardware/szprychy-nyple/szprychy w zielonym lub granatowym metalizowanym kolorze.

 

Jednak to plany do zrealizowania przy większym przypływie gotówki. Co o takim pomyśle myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę myślał i oczywiście jeszcze radził się Was, gdy już będę miał kasę na takie modyfikacje :)

 

Póki co muszę ogarnąć te bardziej priorytetowe sprawy :)

 

Ewentualnie zostawić czarne obręcze i zdjąć z nich naklejki, a dodać kolorowe szprychy, według mnie wygląda to świetnie, jeśli ich kolor jest ładny.

 

Pierwsze lepsze zdjęcie:

234043ride3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu doszła sztyca Accenta SP-408, o długości 400mm i średnicy 30,4mm.

http://www.roweroteka.pl/Sztyca_Accent_SP_408_wspornik_siodla-638.html

W końcu mogę się pozbyć tej krótkiej, ciężkiej jak kowadło sztycy domowej roboty.

I wreszcie mogę odpowiednie podnieść siodło na dojazdy gdzieś na pobliskie trasy.

 

Poniżej zdjęcia (drugie ze sztycą wyciągniętą do oznaczenia minimum - chociaż aż tak wysoko nigdy jej nie wyciągnę):

 

wp000461.jpg

 

wp000462.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj z kumplami odwiedziliśmy skate park :D Było całkiem zabawnie - zjazdówka + rowerek do XC + mój na rampach :)

Niestety nie uwieczniliśmy tego na filmie czy zdjęciach, jedynie jedno zdjęcie wszystkich rowerków razem:

 

dsc0003hhc.jpg

 

Dopiero patrząc na to zdjęcie uświadomiłem sobie jak wysokie są te szóstki i moja kierownica. Chociaż to też trochę wina tego, że rower trochę pod ukosem stał i jest to trochę wyolbrzymione. Mimo tego, że z tą kierownicą jest mi wygodnie, to planuję ją zmienić na szerszą i dużo niższą. Coś w przystępnej cenie można dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co kolejny update, tym razem jeszcze bez nowego mostka, lecz już z nową kierownicą, kasetą i łańcuchem.

 

- Kierownica: Truvativ Hussefelt DH Riser Bar

- Kaseta: Sram PG-990

- Łańcuch: Shimano CN-7701

 

Zdjęcie kierownicy:

 

pa190188x.jpg

 

A niżej kilka kiepskich zdjęć kasety i łańcucha, jednak kaseta jest tak śliczna, że nawet w piwnicy i kiepskim świetle ładnie się prezentuje. Wychodzi też na to, że chyba będę musiał iść w kolor czerwony, a nie niebieski bądź seledynowy, jak wcześniej zakładałem.

 

pa200202.jpg

 

pa200203.jpg

 

pa200204.jpg

 

pa200205.jpg

 

 

I na koniec piękny widok z Rychlebskich Ścieżek w Cernej Vodzie w Czechach. W sobotę spędziłem tam bardzo miło dzień z czterema nowo poznanymi ludźmi. Więc ostatni wyjazd sezonu uważam za bardzo bardzo udany! :)

 

pa200200.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego!

Piasta taka jak w specyfikacji :)

A aktualne zdjęcia można znaleźć w garażu :)

 

No więc obecna specyfikacja wygląda tak (pogrubione te elementy, które zmieniły się w stosunku do specyfikacji z pierwszego postu):

 

Rama: Prodigy Johny Bravo 16,5" 2005

 

Widelec: Marzocchi 66 VF 170mm 2005

 

Koła:

a ) Koło przednie:

- Piasta: Marzocchi QR20 Plus

- Szprychy: DT Champion

- Obręcz: Sun Rims Single Track

- Opona: Maxxis High Roller 26 x 2,35" 42a

- Dętka: Maxxis Downhill 2,2 - 2,5"

b ) Koło tylne:

- Piasta: Novatec NT-D362 SB

- Szprychy: DT Champion

- Obręcz: Vuelta Rodi DH Disc

- Opona: Maxxis Bling Bling MaxxPro 26 x 2,35" 60a 2ply

- Dętka: Maxxis Downhill 2,2 - 2,5"

 

Korba: Truvativ Isoflow Power Spline

 

Suport: Truvativ Power Spline

 

Pedały: VP 559

 

Hamulce:

a ) Hamulec przedni:

- Zacisk: Hayes Nine + klocki metaliczne

- Klamka: Hayes Nine

- Tarcza: Hayes V8 203mm

b ) Hamulec tylny:

- Zacisk: Hayes Nine + klocki metaliczne

- Klamka: Hayes Nine

- Tarcza: Hayes V7 203mm

 

Kaseta: Sram PG-990

 

Łańcuch: Shimano CN-7701

 

Manetka: Shimano Deore SL-M530

 

Napinacz: Truvativ Boxguide z dorobioną przeze mnie górną prowadnicą

 

Tylna przerzutka: Shimano Deore RD-M531

 

Kierownica: Truvativ Hussefelt DH Riser Bar

 

Mostek: NS Bikes Super Moto

 

Sztyca: Accent SP-408 30,4mm x 400mm

 

Stery: Tioga

 

Siodełko: San Marco SKN odchudzone przeze mnie

 

Chwyty kierownicy: Skręcane Velo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co, w sobotę byłem na Rychlebskich Ścieżkach i dawałem radę :) Pewnie, na maszynce do XC jest dużo łatwiej, ale trzeba się spiąć i pompować do góry. Gdy na rowerze usiądę, to też nie jest ten amor taki wysoki jak na zdjęciach - ma dość duży sag, dzięki czemu jedzie się bardzo wygodnie, a i przy okazji jest niżej.

 

Obecnie rozważam opcję, czy nie zamienić platform na zatrzaski z mojego roweru do XC. Mam tam Crankbrothers Candy C. Problem w tym, że odkąd mam ten rower, to tamta maszynka poszła w odstawkę i dawno nie jeździłem przyspawany do pedałów. Myślę, że gdybym w sobotę na Rychleby wybrał się w blokach, to dość szybko bym zaliczył jakąś glebę, bo jest tam naprawdę wąsko w pewnych momentach i trzeba czasem szybko asekurować się i pomagać sobie nogami, a po tak długim nieużywaniu bloków pewnie wyszedł mi z nawyku odruch wypinania nogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...