ewik1976 Napisano 22 Sierpnia 2012 Napisano 22 Sierpnia 2012 Witam szanownych forumowiczów To forum to ogromna baza wiedzy (przeszukuję od jakiegoś czasu). Mam jednak pytanie i byłabym wdzięczna za radę. W chwili obecnej posiadamy w rodzinie 4 rowery i wahamy się nad opcją ich transportu (samochód opel astra2). Haka nie posiadamy, więc to rozwiązanie odpada. Pozostaje bagażnik na dach, lub na klapę, tylko czy 4 dorodne sztuki tam się zmieszczą? Jakie rozwiązanie polecilibyście w tej sytuacji? Jakie firmy są godne polecenia? Do tej pory rowery były dwa i woziliśmy je na dachu na najtańszym bagażniku Amos (ściski finansowe), jednak mamy do niego zastrzeżenia, a nie chcemy dalej inwestować w coś, co się nie sprawdza. Moglibyście polecić jakieś rozwiązanie? Będę wdzięczna za każdą odpowiedź, Ewka
Sonix Napisano 22 Sierpnia 2012 Napisano 22 Sierpnia 2012 Witam. Jeśli macie zamiar wozić cztery rowery na bagażniku to tylko dach jeśli nie macie haka. Bagażniki które zakłada się na klapę są ok ale bezpiecznie jest wozić 2 ze względu na wagę. Co do bagażników na dach no to polecam thule ale trzeba się liczyć z większą ceną. Rozglądnij się za używkami na alledrogo.
Sansei6 Napisano 22 Sierpnia 2012 Napisano 22 Sierpnia 2012 Przecież hak można bez większych problemów zamontować.... i wygoda montażu rowerów lepsza... a i w dzisiejszych czasach firm wypożyczających przyczepki za grosze pełno
Mod Team michuuu Napisano 22 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 22 Sierpnia 2012 Trzeba by porównać dach baza+4uchwyty rowerowe i hak+bagażnik na hak z uchwytami. 1.Baza ok. 550,- + 4 uchwyty (mod.532) 4x200,- Razem ok. 1300-1400 zł za Thule. 2.Hak z montażem 450-500,- + bagażnik (np.Inter Pack Eco na 4 rowery ok.650,- . Razem ok.1150,- Hak rzecz przydatna ale do swojego nie założyłem i targam rowery na dach.
marekw Napisano 23 Sierpnia 2012 Napisano 23 Sierpnia 2012 1.Baza ok. 550,- + 4 uchwyty (mod.532) 4x200,- Razem ok. 1300-1400 zł za Thule. 2.Hak z montażem 450-500,- + bagażnik (np.Inter Pack Eco na 4 rowery ok.650,- . Razem ok.1150,- Do tego mały detal: zakup bagażnika dachowgo z montażem to 1h i do tego w zasadzie jego obecność nie przeszkadza w codziennym użytkowaniu samochodu, montaż haka to stracony dzień. Do tego przekręcanie tablicy rejestracyjnej co wyjazd 2x, znacznie większa szansa na obicie i uszkodzenie rowerów - dla mnie zniechęcająca zabawa
Mod Team michuuu Napisano 23 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 23 Sierpnia 2012 No ale są zagorzali zwolennicy hakowego, ja do nich nie należę ale, pierwszy raz zdarzyło mi się zapędzić z rowerami na dachu do podziemnego parkingu no i mógł być duży zonk. W takiej sytuacji docenia się hakowca. Mimo że wolę dachowy doceniam wygodę załadunku na hakowca szczególnie dla osób wzrostu Wołodyjowskiego i kobiet.
martinwu Napisano 23 Sierpnia 2012 Napisano 23 Sierpnia 2012 W tym roku przerabiałem dokładnie ten sam temat i wybrałem bagażnik na hak.bazy)(mimo posiadania już bagażnika dachowego - Cena haka z montażem 420 zł ( czas montażu 1,5 godziny) + 15 min. na stacji diagnostycznej i 30 min w wydziale komunikacji (wbicie haka w dowód) . Bagażnik kupiłem Thule 972 na 3 rowery za 400zł zł + 60 zł za dodatkową listwę ze swiatłami i tablicą rejestracyjną. Montaż bagażnika 2 minuty , rowerów kilka dodatkowych minut , tablicy rejestracyjnej nie przekładam (nasze prawo tego zabrania) tylko mam na stałe do listwy ze swiatłami zamontowaną wyciętą z białej tektury , wypisaną flamastrem i zalaminowaną - i to w zupełnosci wystarcza. Polecam taki zestaw , na samym początku także nie brałem takiego rozwiązanie pod uwagę , ale po lekturze forum oraz opinii ludzi (jeżdżę w maratonach wiec trochę popytałem uczestników) sprawdza sie w 100% . W trasie w ogóle nie widzę róznicy w jeździe z rowerami czy bez rowerów ( max prędkość z jąką jechałem mając na tyle rowery to 150 km/h )
Garp Napisano 23 Sierpnia 2012 Napisano 23 Sierpnia 2012 tylko mam na stałe do listwy ze swiatłami zamontowaną wyciętą z białej tektury , wypisaną flamastrem i zalaminowaną - i to w zupełnosci wystarcza. Z tym, że jest to nielegalne. Nie można przekładać tablicy, jak też samemu tworzyć jej "kopii" Upierdliwy patrol drogówki może się do tej twojej tekturowej tablicy przyczepić.
viper512 Napisano 23 Sierpnia 2012 Napisano 23 Sierpnia 2012 Kiedyś widziałem, jak ktoś miał na przyczepce za samochodem taką "tablicę rejestracyjną".. Wydrukowaną na kartce w drukarce i wsadzoną w koszulkę.. :E I to było taśmą do przyczepki przyklejone.. Zaciekawiło mnie to..
ewik1976 Napisano 23 Sierpnia 2012 Autor Napisano 23 Sierpnia 2012 Bardzo, ale to bardzo dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Generalnie wiemy już o czym myśleć a o to chodziło
miciu22 Napisano 23 Sierpnia 2012 Napisano 23 Sierpnia 2012 Napisanie numeru rejestracyjnego na tekturze, to nie podrabianie. Chodzi tu wyłącznie o robienie dokładnej kopii, czyli z niebieskim polem z flagą unii/ Polski i dokładnymi wymiarami liter i cyfr- to już jest kopia. Kilka razy śmigałem z papierową i nikt się nie doczepiał.
kubek20 Napisano 23 Sierpnia 2012 Napisano 23 Sierpnia 2012 montaż haka to stracony dzień To żeś pojechał . Nowe haki mają taką konstrukcję, że bez narzędzi każdy wyjmie go w 5 minut i włoży kiedy chce
marekw Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisanie numeru rejestracyjnego na tekturze, to nie podrabianie. Chodzi tu wyłącznie o robienie dokładnej kopii, czyli z niebieskim polem z flagą unii/ Polski i dokładnymi wymiarami liter i cyfr- to już jest kopia. Kilka razy śmigałem z papierową i nikt się nie doczepiał. a co powiesz na to: http://www.gk24.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20100316/POLECAMY/50523223 http://prawo.rp.pl/artykul/793784,912951-Rower-na-bagazniku-nie-moze-zakrywac-tablic-rejestracyjnych-auta.html To żeś pojechał . Nowe haki mają taką konstrukcję, że bez narzędzi każdy wyjmie go w 5 minut i włoży kiedy chce pokaż mi taki samochód do tego przegląd, wydział komunikacji - korki, kolejki - dla mnie zbędna zabawa
Mod Team michuuu Napisano 24 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 24 Sierpnia 2012 Chyba licytujecie się w dwóch różnych kwestiach. Montaż haka od zera to korowody jak pisze marekw(dzień może nie wystarczyć), natomiast założenie i zdjęcie haka do montażu bagażnika to faktycznie błysk.
Selvan82 Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Z doświadczenia zdecydowanie polecam rozwiązanie bagażnik rowerowy montowany na hak. Zalety: - szybkość i łatwość montażu rowerów ( nie siłujemy się z rowerami w akrobatycznych ewolucjach podczas montażu na dachu - szczególnie w wyższych samochodach) - zminimalizowany dodatkowy opór powietrza w porównaniu z rowerami na dachu - większa prędkość jazdy - mniejsze spalanie - nie boisz się że wjeżdzając na jakieś parkingi podziemne, do galerii handlowych czy pod niektórymi niskimi wiaduktami w Polsce urwiesz rower z dachu (Możecie się śmiać ale mój sąsiad wracając z Włoch był tak zmęczony drogą i powrotem w nocy że urwał rowery z dachu wjeżdzając do swojego garażu w domu (po prostu go zatumaniło i zapomniał że je tam ma - szczególnie łatwo o to jak masz bramę na pilota i wjeżdzasz bez wysiadania z samochodu) Mam masę znajomych którzy używali bagażniki dachowe, po sprawdzeniu modelu montowanego na hak żaden nie chce już więcej słyszeć o tych na dachu Dlatego myślę, że warto jest zainwestować w hak - gratis masz zawsze na zadku auta jakąś ochronę przy drobnych stłuczkach albo jak się jakaś Pani za bardzo zapatrzy w lusterku na skrzyżowaniu przy malowaniu oka jadąc rano do pracy Lub w zimie kiedy drobne poślizgi przy dojeżdzaniu na światłach też się niektórym zdarzają - wtedy hak potrafi uratować przed kosztami W moim samochodzie hak jest bardzo łatwo zdemontować bo mam zapinany na kluczyk, jego montaż i demontaż zajmuje kilkadziesiąt sekund Jazda z własnoręcznie robioną tablicą jeszcze u nikogo z moich znajomych nie zakończyła się mandatem - były trasy na Słowacji, w Czechach, Włochy, Austria, Chorwacja i nigdy nie było problemu. Każdy kumaty policjant wie że tablica jest na samochodzie zasłonięta i takie praktyki są normą. Są też fajne zestawy z dodatkowym oświetleniem i miejscem na tablice które można dokupić nawet do takich bagażników jak Thule 970 , jeśli jednak kogoś stać to warto kupić sobie gotową platformę na hak ze światłami i fajnie jak jest uchylna, wtedy dostęp do bagażnika mamy umożliwiony. I tak jak poprzednicy polecam bagażniki Thule - nic się z nimi nie dzieje, nie wiem jak podobne produkty firm konkurencyjnych bo nie miałem z nimi nigdy styczności więc nie będę się wypowiadał.
Mod Team michuuu Napisano 24 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 24 Sierpnia 2012 Tyle że hakowiec z odchylaną platformą i światłami to wydatek rzędu 1500-1600,-zł (EuroWay 923). I to jest bolesne.
Selvan82 Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Tyle że hakowiec z odchylaną platformą i światłami to wydatek rzędu 1500-1600,-zł (EuroWay 923). I to jest bolesne. THULE 943 (platforma ze światłami) który jest odchylany na promocjach można wyrwać już nawet za 1000zł - cena normalnie zaczyna się od 1200zł - bagaznik kupuje się na lata, czasami też można wypożyczyć komuś za jakieś drobne pieniądze i część kosztów się zwraca A jak kogoś nie stac na platformę można kupić bagażnik Thule 9708 na 4 rowery - odchylany za niecałe 500zł. Do tego dokupić dokładkę na tablicę a nawet światła za 150zł i masz rozwiązanie dużo tańsze.
ewik1976 Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Napisano 24 Sierpnia 2012 No dobrze, ale jak to jest z montowaniem rowerów na takim hakowym bagażniku? Mamy dwa młodzieżowe, jeden dorosły krosowy i damkę; nie trzeba do tego jakichś dodatkowych akcesoriów? Bo raczej nie wiszą na ramie? Sorry, pewnie gadam głupoty, ale naprawdę się na tym nie znam. W jaki sposób się to ustrojstwo montuje?
Selvan82 Napisano 24 Sierpnia 2012 Napisano 24 Sierpnia 2012 Na platformę hakową typu Thule 943 wsadzisz każdy rower bez problemu, na bagażniki typu Thule 970 czy np. 9708 do damek potrzebny jest specjalny adapter (pałąk) który mocuje się w celu przystosowania roweru do zawieszenia jak rower typu męskiego Adapter wygląda np. tak: ADAPTER DO DAMKI /ADAPTOR DO RAMY THULE 982 (2566315256) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Generalnie aby powiesić rower to każdy bez górnej rury trzeba powiesić z adapterem, na platformie takich rzeczy nie trzeba robić.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.