Skocz do zawartości

[dętka] Czy można jeździć ze zbyt wąską dętką?


Venomiz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Dzisiaj wracając z górskiej wycieczki złapałem gumę z tyłu i w związku z tym mam pewien problem. Otóż wykazałem się niezwykłym sprytem kupując przed wyjazdem nowe, szersze opony i nie kupując szerszych dętek ^_^

Mam z tyłu zamontowaną oponę o szerokoścu 2.35", a wszystkie dętki, które mam są na szerokość 1,75"-2,125". W każdym razie założyłem tą dętkę, którą miałem i dojechałem na niej, ale przy dynamicznie pokonywanych zakrętach tył nieco "pływał". Poza tym ściany boczne opony są dużo bardziej miękie, bo dętka nie przylega do nich ściśle. Czy można jeździć z za wąską dętką, czy nie? Z przodu mam węższą oponę (2,1), ale szerszą dętkę (pasującą także na tył), ale naturalnie jestem zbyt leniwy, żeby spuszczać z niej powietrze, przekładać na tył, a tylną na przód. Wtedy byłoby dobrze, ale to strasznie dużo pompowania (mam zwykłą, przenośną pompkę). Proszę pomóżcie, bo jutro chcę rozwiązać problem i wyjechać na kolejną wycieczkę możliwie jak wcześniej.

Pozdro ;)

Napisano

To że coś ci pływa to na pewno nie jest wynik wsadzenia węższej dętki do szerokiej opony. Dętka oznaczona 1,75-2,1 osiąga po jednym pierdnięciu objętość podobną do minimalnie mniej napompowanej dętki powiedzmy od 2,2.

Poza tym dętki do szerokich opon z reguły nie są lekkie, bo szerokie opony z reguły nie są pomyślane do lekkiej eksploatacji.

Z praktycznego punktu widzenia nie ma kompletnie znaczenia czy dętka jest do opony mtb węższej czy szerszej.

 

Znaczenie ma jeśli do opony mtb założysz dętkę 26x1 cal - wtedy musi się ona bardzo dużo rozciągnąć w stosunku do swojej wyjściowej wielkości, a że jest lekka - przez to cienka - to puszcza przez ścianki powietrze i trzeba częściej pompować.

Napisano
To że coś ci pływa to na pewno nie jest wynik wsadzenia węższej dętki do szerokiej opony.

 

Mam na myśli to, że jak z dużą prędkością wejdę w zakręt na zjeździe, tył gorzej trzyma, trochę jakbym miał flaka. No ale możliwe, że to efekt placebo spotęgowany tym, że trochę za słabo napompowałem tą dętkę. W każdym razie dzięki wielkie za odpowiedź :)

Napisano

Ja tam bym ci radził jednak albo przełozyć te dętki (chwila roboty ) albo dac jakąć szerszą na tył. Zbyt wąska dętka która jest za bardzo rozpompowana może ci szybciej gdzieś pęknąć.

Napisano

Pęknąć? :) Takie rzeczy to tylko w erze :)

Jeśli jest bardzo duża dysproporcja między dętką a oponą (np dętka 1 cal do opony 2,1) to trzeba częściej pompować koła. Ja używałem takich kondoników do jazdy na asfalcie i nie było problemu z awaryjnością. W teren aż takiej dysproporcji bym nie wybrał.

Nigdy nie zakładałem dętek szerszych niż 2,125, bez względu na opony, a używałem też nawet 2,5.

Napisano

Sam mam dętki 1,95 w oponach 2.1 i 2.3 cala. Przy wymianach opon o dętkach jakoś zawsze zapominałem...

W każdym razie mocno je eksploatuje na kamienistych zjazdach i nic się nie dzieje.

Napompowana dętka zawsze dokładnie wypełnia wnętrze opony - nie da się zrobić luzu między 1,95 a 2,3 :)

Napisano

jak kupowałem w sklepie rowerowym dętki to sprzedawca który też serwisuje rowery mi mówił że dętki 1,75"-2,125" też wkładają np do opon 2,3" że to praktycznie bez różnicy jest taki wymiar. Teraz mam Continentale o troche większym zakresie.

  • Mod Team
Napisano

Zbyt wąska dętka do zbyt szerokiej opony skutkuje nadmiernym jej rozciągnięciem przez co łątwiej ją uszkodzić i przez samą gumę może uciekać powietrze.

Napisano

Ok, dzięki za odpowiedzi :)

W każdyn razie wróciłem już z wyjazdu i spowroten założyłem opony 2.1", na których jeżdżę przez większość roku, tak więc problem rozwiązany :)

 

Temat do zamknięcia

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...