Skocz do zawartości

[rower] full 120 a 140 mm skoku


Nehre

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

 

szykuję się do zakupu pierwszego full'a, do tej pory ujeżdzałem cały czas HT. Byłem zdecydowany na wzięcie czegoś 120/120 ale ostatnio jak już zacząłem się żwawiej rozglądać za konkretnymi modelami, znajomi (po paru sezonach na fulu) zmącili me podejście sugerując, że takiego skoku szybko mi zabraknie, a później będzie płacz..; )

 

Roweru będę używał głównie w celach rekreacyjnych, bez ścigania się, jazda po górskich ścieżkach w dół jak i w górę.. dojazd asfaltem. modele, którymi się interesuje to:

 

Radon Stage 6.0 (http://www.bike-disc.../stage-6-0.html)

 

Frame Stage Series Alu 7005, 2-fach konifiziert configuration_7.gif Fork Rock Shox SID RL PopLoc configuration_4.gif Rear Shock Fox RP2 BV configuration_5.gif Travel Gabel: 120mm; Hinterbau: 125mm configuration_15.gif Wheelset Mavic Crossride configuration_1.gif Brakes Formula RX, 180/180mm configuration_13.gif Crankset SRAM S 1000 configuration_26.gif Bottom Bracket SRAM configuration_23.gif Shifters SRAM X9 Trigger 10-Speed configuration_24.gif Rear Derailleur SRAM X9 10-Speed configuration_27.gif Front Derailleur SRAM X9 10-Speed High, Clamp/ 34,9mm configuration_11.gif Cassette SRAM PG-1030, 10-speed 11-36 configuration_12.gif Chain SRAM PC-1051 10-Speed configuration_20.gif Tyres Schwalbe Nobby Nic 2,25" configuration_28.gif Stem Syntace F 149 configuration_14.gif Handlebar Easton EA 30 Riser configuration_22.gif Seatpost Syntace P6 Alu, 31,6 * 300mm configuration_25.gif Headset FSA No.10 configuration_10.gif Grips Radon Schraubgriff by Velo configuration_21.gif Saddle Radon lite by Velo configuration_18.gif Pedals Aluminium Bärentatze configuration_8.gif Weight 12,1 kg in RH 16"

 

 

Merida One-Forty 900-D (http://www.bike-disc...hite-black.html)

 

Configuration: configuration_19.gif Frame One-Forty-D-Single BSC A-Link configuration_7.gif Fork Rock Shox Sektor R 140 mm SA Taper configuration_4.gif Rear Shock X-Fusion O2RL configuration_1.gif Brakes Shimano BR-M505 hydr. discbrake (180/180mm) configuration_13.gif Crankset Shimano M552-10 42-32-24 Z. configuration_26.gif Bottom Bracket Shimano M552 configuration_23.gif Shifters Shimano SLX Rapidfire configuration_24.gif Rear Derailleur Shimano Deore XT-10 configuration_27.gif Front Derailleur Shimano SLX configuration_11.gif Cassette Shimano CS-HG62-10 11-36 Z. configuration_12.gif Chain KMC X10 10-speed configuration_16.gif Hubs Shimano HB-M/FH-M435 Centerlock configuration_31.gif Spokes black stainless configuration_6.gif Rims Merida XCD Lite configuration_20.gif Tyres Schwalbe Nobby Nic Performance 2.25 folding configuration_28.gif Stem Merida Pro OS configuration_14.gif Handlebar Merida Pro OS 680 mm R15 configuration_22.gif Seatpost Merida Pro 2 31.6 mm configuration_25.gif Headset BC Pro Neck configuration_21.gif Saddle Merida Sport configuration_18.gif Pedals XC Alloy configuration_8.gif Weight 13.4 kg configuration_30.gif Colours white / black

 

 

Cena bardzo podobna, ok 5k, różnica w sprzęcie widoczna. Wcześniej byłem zdecydowany na Radona, a teraz chciałbym usłyszeć czy ktoś może ma coś w tym temacie do powiedzenia.

 

Dzięki, pozdrawiam

Rafał

Napisano

W temacie Meridy mam do powiedzenia, że w 2013 wchodzi nowy model z zawieszeniem virtualnym, więc radzę poczekać ... i stawiał bym właśnie na tego virtuala.

Napisano

Z tych powyższych to bym nie brał żadnego. Popatrz może na Gianta Trance. Moze osprzetowo bez szalu w tej cenie ale konstrukcja i praca zawieszenia sprawdzone i uzywane z zadowoleniem przez wiele osób. Jesli nie to faktycznie poczekaj jeszcze trochę na tą nową Meridę. Ewentualnie całkiem przyzwoitą pozycją jest również Cube AMS.

Napisano

Meride odpuść, OIDP jeździłem takim modelem z wypożyczalni przy Rychlebskich stezkach. Jest słaby, buja dość mocno i zawiecha jest mało czuła na małe i średnie nierówności, w zasadzie to nie czułem że to fullsus. Jeśli chodzi o skok to szukałbym ponad 140 mm, biorąc pod uwagę SAG jakieś 20-30% to już sporo z tego skoku odejdzie. Popatrz (jak już tu wspomniano) na Trance'a albo lepiej Reign'a. Po sezonie dostępny za ca. 6/7 tysi.Ciekawą ofertę ma Canyon ale oni tylko wysyłkowo. W Bielsku jest fajny sklep bodajże Horizon Five czy coś takiego, oni mają kilka znakomitych marek jak Commencal, Cove, Pivot czy Santa Cruz, dobrze doradzają na pewno będziesz zadowolony.

Napisano

Dzięki za pomoc. Może rzeczywiście ani radon z niewiadomą ramą, ani merida z marnym zawieszeniem nie sa rozwiązaniem. Tranca oczywiście też rozważałem i dalej rozważam, tylko trochę odrzuca mnie reszta osprzętu montowana w tym biku, patrz alivio w x4 za ponad 5k.. ew. jakiś używany sprzęt. Polecacie jakiś sklep z dobrymi cenami na te Gianty czy podobne Fulle? niekoniecznie w pl? Sprawdzę ten Horizon Five, tyle że ja krk a internetowej oferty nie widze..;) Pozdrawiam!

Napisano

Poczytaj emtb.pl tam się kolesie z HF pokazują, tutaj nie wiem, może też. Sądzę że jak kupuje sie rower za relatywnie dużą kasę (jak na rower) to nawet warto pojechać po niego gdzieś dalej. Ktoś tutaj na forum kupił w Czechach, patrząc na heureka.cz też dochodzę do wniosku, że warto by było się przejechać na południe (chociaż masz dużo bliżej niż ja). Ponoć jeszcze można się potargować.

Napisano

Poczytaj emtb.pl tam się kolesie z HF pokazują, tutaj nie wiem, może też. Sądzę że jak kupuje sie rower za relatywnie dużą kasę (jak na rower) to nawet warto pojechać po niego gdzieś dalej. Ktoś tutaj na forum kupił w Czechach, patrząc na heureka.cz też dochodzę do wniosku, że warto by było się przejechać na południe (chociaż masz dużo bliżej niż ja). Ponoć jeszcze można się potargować.

 

Nie Horizon Five tylko Horizonbikes http://horizonbikes.com/

 

Dużo fajnych sprzętów, ale jeżeli budżet to 5k, to obawiam się, że poza zasięgiem.

Napisano

A tak sorry pokrzaczyło mi się z zawodami które ci kolesie organizują.

http://www.horizonfive.com/

 

Za pięć będzie ciężko coś kupić, ale bez przesady z tą wielokrotnością. Jakąś Sante za 8 już się wyhaczy, może z gorszą bizuterią ale w końcu o ramę chodzi.

Napisano

tak jak napisał Kolega powyżej, 8k to już trochę poza budżet.

 

Przyjrzałem się bliżej geometrii wymienionego Radona, i rzeczywiście, małe kąty, krótka górna rura (chociaż to pewnie do obejścia), ale nawet na ścieżkowca przydały by się trochę inne parametry.

 

Ciekawą alternatywą jest jeszcze treck fuel ex, 120/120, chociaż też się tam cenią strasznie.. No nic, jeśli coś znajdę ciekawego albo się na coś zdecyduję dam znać; )Pozdrawiam!

Napisano

Treka bym sobie odpuścił, sam ma Treka HT już drugiego, i mogę śmiało powiedzieć, że obecny Trek to nie ten Trek co kiedyś.Jest dużo gorzej niż w latach dziewięćdziesiątych. Potwierdzają to opinie innych Trekowców. ale wydaje mi się że tendencja ta dotyczy wszystkich dóbr konsumpcyjnych oferowanych obecnie. Zastanów się, może warto poczekać i dozbierać sosu do czegoś lepszego niż iść na kompromisy a potem żałować.

Napisano

Akurat jeśli chodzi o Trek Fuel EX to zbierta bardzo pozytywne opinie. Raczej nie porównywałbym rowerów HT i FS tej samej marki. Często się zdarza dokładnie odwrotnie (np. Merida) że mają super HT a nie bardzo już im wychodzi FS...

Napisano

Parę dni temu przymierzałem się do Treka fuela ex 6 2012, całkiem fajna maszyna, a parenaście dni temu jeździłem na ex6 z 2011. Znajomy, który jest jego właścicielem, oprócz tego, że już mu 120 skok nie pasuje; )nie narzeka na inne rzeczy i ciska nim raczej ostro.

 

Z tego co widzę, w czechach można dostać tranca x3 w okolicach 6k, pasowałoby jeszcze ten 1k zbić w jakiś sposób...; )nawet używek jak na lekarstwo, nie ma lekko..; )pozdro!

Napisano

Tak od siebie - jesli szukasz fulla w gory-140mm to minimum, a warto szukac jeszcze wiecej. Sam stalem niedawno przed kupnem pierwszego fulla, zastosowanie-rekreacyjnie gory. Kupilem wiec x-controla 120/100 i rame po dwoch miesiacach jazdy najwyrazniej zdecyduje sie sprzedac. Do tej pory jezdzilem na xc ht i sprzet fakt faktem ograniczal. Teraz rower z dosyc trailowa geometria ciagnie w terenie jak szalony, a to uczucie kiedy na bardziej technicznych, kamienistych zjazdach czegos brakuje jest potwornie nieprzyjemne.

 

To tak na przestroge.

Napisano

Bez przesady... Ja już drugi sezon mam przejeżdżony na FS o skoku 120mm i nie mam najmniejszego zamiaru nic wymieniać na większy skok. Więc wcale nie jest powiedziane że każdy zaraz chce zmiany na niewiadomo jaki skok.

Napisano

ja rówież był bym ostrożny ze skokiem. U siebie mam 125/125 i według mnie całkowicie wystarcza. Zależy gdzie będziesz jeździł ale im większy skok tym gorzej na podjazdach.

Nie każdy potrzebuje skoku 160 mm - często na większości tras nie będziesz w stanie tego wykorzystać.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...