Skocz do zawartości

wojszat95

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie !

Jestem tutaj nowy...jestem posiadaczem krossa hexagona v4 z bodajże 2009 roku ( przerzutka tył Shimano Altus ), teraz montują z tego co widzę coś innego.Niestety - zachciało mi się bawić w Stunt ;) Dość go ogarniałem nawet :P Pewnego dnia, śmigałem....Chciałem przełączyć bieg z bodajże 1 na 2 , dokładnie nie pamiętam....Nie wiem, czy była to kwestia regulacji albo coś , ale pewnie podejrzewam..No cóż...Spróbowałem przełączyć, ale bieg nie chciał ,,wejść'' , coś tam lekko chropotało czy jak...Więc zrzuciłem z powrotem na wcześniejszy bieg.Spróbowałem go wrócić jeszcze raz - i tu chlas.,,końcówka'' przerzutki( przepraszam, że nie wyrażam się profesjonalnie), jakby to powiedzieć tam, gdzie jest ta większa zębatka, bo są w przerzutce 2, czyli można by powiedzieć na końcu przerzutki jakby patrzeć od góry ;P jest koło tej zębatki takie wcięcie(już na części metalowej).To wcięcie wręcz wbiło się w szprychę - tzn. weszło w nie.Podciągnęło to całą przerzutkę, a raczej bym powiedział wygięło do góry, także prawie zachaczało już o ,,zestaw zębatek''( tam gdzie wchodzi łańcuch przełączając biegi).Koło zablokowało...no nic, jakoś doniosłem rower do garażu.Odkręciłem koło itp. i zobaczyłem, że wygięty jest hak przerzutki(tak myślę, bo chyba to odgięcie naturalne nie jest :P ).Jest odgięty przy mocowaniu przerzutki.Czy to może być przyczyna? Nie wiem co jeszcze mogło się stać...Poniżej kilka w miarę myślę dobrych zdjęć które powinny wiele wyjaśniać...Jeśli nie jesteście pewni czy to to itp., to powiedzcie co jeszcze miałbym sprawdzić, a uczynię to jak najszybciej ;-) Proszę o pomoc i z góry dziękuję - i przepraszam jeszcze raz, że wyrażam się bardzo nieprofesjonalnie :(A wracając jeszcze do przerzutki: Ta mniejsza zębatka od przerzutki chyba powinna być lekko odgięta ,,naturalnie'', nie? jeszcze proszę zobaczcie czy aby na zdjęciu 0404 oraz 0406 nie jest tam nic czasem urwane lub ułamane? To coś metalowego to właśnie jest koło śruby która mocuje hak z przerzutką.

Linki do zdjęć(chciałem wrzucić tutaj ale jak dałem podgląd, bo zdjęcia są w wysokiej rozdzielczości i wyglądałyby bardzo duże, więc lepiej dam link i nie będę tutaj zaśmiecać):

http://zapodaj.net/2a286b69b2e3a.jpg.html

http://zapodaj.net/b6fd7d3576b84.jpg.html

http://zapodaj.net/df126fd852eb1.jpg.html

http://zapodaj.net/38c87423661a7.jpg.html

http://zapodaj.net/d2e9fa2d3030b.jpg.html

Pozdrawiam Wojtek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT:Po poście PabloSki nie mam już żadnych złudzeń ;P Nowa przerzutka i haczek...A więc co polecacie? Myślałem może nad czymś lepszym niż Altus, czy nie warto? I jaki haczek...I najlepiej jakbym to kupił w jednym sklepie internetowym to bym miał przesyłkę jednorazową.Szprychy na całe szczęście całe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym z pewnością coś takiego mieć - ale to już chyba za wysoka półka cenowa jak dla mnie ;)

Coś z niższej półki...Po Altusie, myślalem o Alivio? Dałoby radę z lekkim terenem? Bo ja chciałbym właśnie w lekki teren i asfalt.Na GG tutaj jeden z kolegów podpowiada mi, że nawet ten Altus powinien wystarczyć ;-) I w końcu nie wiem...Opłaca się do czegoś lepszego dołożyc czy nie? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam mam Altus i nie narzekam, dobrze mi wbija biegi, trzeba to tylko robić tak żeby nie strzelało:P

 

I właśnie dlatego odradzam jakiekolwiek przerzutki poniżej alivio. Żadna przyjemność z jazdy jeżeli człowiek sie męczy przy zmianie biegów żeby czasem przerzutki nie rozwalić. Po to one są żeby zmieniać przełożenia nawet pod obciążeniem. Ktoś kto rozpoczyna przygodę z rowerem i chce zobaczyć czy spodoba mu się, kupuje Altusa, jeżeli tego Altusa rozwali to znaczy że przyszedł czas na coś bardziej ambitnego - Alivio/Deore. Zaprawionemu w "boju" kolarzowi, który częściej zmienia przełożenia pod dużym obciążeniem, Deore już raczej nie starczy dlatego celuje coraz wyżej przy osprzęcie. Wojszat, jeżeli myślałes o Alivio to dobrze, jak pomyślisz o Deore to jeszcze lepiej. Kupowanie nowego Altusa czy Acery mija się po prostu z celem, znowu go zajeździsz w krótkim czasie i kasa pójdzie w błoto. Między nowym Alivio a nowym Deore różnica w cenie to około 50zł. Warto te 50zł doinwestować do Deorki. Tylko czasem nie kupuj starego Alivio M410!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie:

1. Jeśli już deore to nie shadow.

2. Nowe alivio ma fabrycznie paskudny luz, miniimum 1 cm w płaszczyźnie prostopadłej do koła.

 

Co do zmiany pod obciążeniem: ja jestem ze starej szkoły, która wyznawała zasadę odpuszczać przy zmianie biegów. Moim zdaniem jest to jak najbardziej wykonalne na asfalcie i w lekkim terenie.

Moja żona w rowerze ma altusa, ja całkiem lubię jego pracę. Główny minus to paskudny wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem shadow pracuje wolniej niż klasyczna konstrukcja.

Nowe alivio tak ma fabrycznie. Mi się to nie podoba.

Alivio to popularny osprzęt rowerów, idź do sklepu, poruszaj przerzutką na rowerze, przekonaj się, czy ci to przeszkadza - a może ja mam pecha w pracy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, ,,chwilę'' mnie tutaj nie było....A więc tak hak zamówiłem na ######.pl - już idzie do mnie...

Natomiast na activsport.eu zamówiłem przerzutkę.Zaraz wpłaciłem.I dzisiaj dzwoni do mnie Pani z tego sklepu i mówi, że nie mają już tych przerzutek na stanie...Powiedziała, że może dopłacę 5zł i będę miał Acera...To ta sama klasa...A więc podziękowałem, zamówienie zostało anulowane i czekam na pieniądze z powrotem.dzisiaj najprawdopodobniej u siebie kupuję przerzutkę bo i tak wyjdzie tyle co z przesyłką, to po co się bawić.Kupuję właśnie Altusa.Bez sensu uważam, na moim etapie dokładanie do czegoś lepszego.jak pojeżdżę konkretniej w terenie to z pewnością będę myślał nad droższym Deore ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hak hakiem a nikt nie zwrocił uwagi ze i rame trzeba prostować dzwon taki ze aż lakier popękał ...

Nieee....Chyba się mylisz....Ja nie zaliczyłem dzwonu, stało się to przy normalnym użytkowaniu, tzn. przełączaniu :D

O dziwo w terenie nic takiego mi się nie stało, i to chyba na szczęście ;-) A co do prostowania ramy....Nie, nie trzeba, bo niby gdzie ? W jakim miejscu najlepiej jakbyś zaznaczył albo coś.A jeśli chodzi o lakier to był już wczęśniej popękany, poza tym rama nie wygląda z bliska tak źle, nawet ten lakier...On tylko na zdjęciach tak wychodzi, uwierzcie mi :) Szkoda, że mam tak dobry aparat, chociaż nawet ten aparat nie jest taki dobry, zwykłe 10,1MPX na pół automacie z makro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia bardzo dobre takie jak powinne być przy dokumentacji jednak mam wrażenie ze rama jest krzywa ale możne mi sie tylko zdaje, no coż zakręcisz nowy hak będzie krzywo albo luzy to wiadomo :P

Bardzo bym chciał wiedzieć gdzie jest ona krzywa, jeśli jest :) bo to zawsze przydatna informacja, ja nie jestem mocno doświadczony jeśli chodzi o rowery więc mogę czegoś nie zauważyć...ale gdzie Ci się zdaje, że jest krzywa? Bo bym to musiał sprawdzić ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To srogą masz posiadłość jak masz do garażu aż kilometr :whistling:

Panowie...Ale już za miesiąc będę miał praktycznie 3 garaże...2+piwnica :) I w piwnicy będzie niezły warsztacik urządzony :P A z tym kilometrem to przesadziłem jak zwykle ... :P

 

Bo za miesiąc się przeprowadzam, tak gwoli ścisłości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...