Skocz do zawartości

[damper] Fox RP23 stukanie


tomke1

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Może ktoś mnie poratuje jakimś pomysłem na rozwiązanie problemu ze stukającym damperem RP23 rocznik 2009

 

Po kolei :

- damper pracuje w Meridie która jest w garażu, i cały czas był spokój

- ciśnienie 140PSI, zgodnie z tym co pisze Fox damper pozostawia lekki nalot smaru na tłoku czyli smarowanie jeszcze jest (w końcu mam go od marca)

- stukanie słuchać chyba w momencie gdy damper powraca

- całość zawieszenie rozebrałem, wyczyściłem, nasmarowałem i skręciłem, i stuka nadal

- przy spuszczonym powietrzu też stuka, chociaż jak delikatnie dociskam i odciągam to jest cisza

- w rękach jak ściskam (chociaż ciężko) to jest cisza

- sama rama bez dampera też nie stuka :) sprawdzane po ściągnięciu całego napędu i innych dupereli które też mogą stukać lub obcierać

- im więcej powietrza nabiję tym stykanie łatwiej wywołać

- w trakcie jazdy przy wyłączonym ProPedalu stukanie słuchać rzadziej niż gdy ProPedal jest włączony (najbardziej stuka na 3, na trawiastych podjazdach, ProPedal działa nie buja, ale stuka)

- regulacje wszystkie działają

 

Tulejki chyba tak szybko się nie wyrobiły ?

Albo sam damper się sypie ?

Jakieś pomysły... ? :)

Napisano

Hej. Najprościej by było zamontować damper w innym rowerze, ale nie wiem czy masz taką możliwość.

Napisano

Niestety ani nie mam drugiego fulla ani dampera zeby zrobic taki test. Poki co rower oddany do serwisu, zobaczymy czy do jutra cos wymysla, jak nie to bede dalej sam kombinowal.

Napisano

Jeśli w serwisie nic nie powiedzą porozmawiaj tu z forumowiczami może ktoś się zgodzi na taki zabieg. Ja jestem ze śląska jeśli masz blisko i damper 190mm oraz tulejki nam spasują to możemy taki zabieg wykonać.

Napisano

W serwisie wrzucony do ramy zostal damper dt swiss'a i tez stukala. Wiec damper nie jest winny.

 

Wychodzi na to ze merida zle obliczyla odleglosc pomiedzy elementem wahacza a koncowka gdzie dochodzi linka przedniej przerzutki. Elementy sie stykaja gdy rama jest wyprostowana i chyba to rezonuje po calej ramie. A ze mam alu HFS krote jest sztywne bardzo to efekt jest jaki jest.

 

Poki co mam gwarancje, wiec kazali jezdzic po wiekszych dziurach zeby nie bylo slychac :-) a ja pewnie wykombinuje cos co by te elementy odseparowac jakas twarda ale cienka guma.

Napisano

tulejka (bodajże miedziana) przy mocowaniu dampera w ramie - przy ugieciu i prostowaniu do ramy strzelała

Przy pełnym serwisie robia wymiane tulei.

  • Mod Team
Napisano
Poki co mam gwarancje, wiec kazali jezdzic po wiekszych dziurach zeby nie bylo slychac :-)

Powiedzieli moze ,co zrobią jak po kilku jazdach po wiekszych dziurach rama dozna większego uszkodzenia? Jeśli coś ( oby nie) się stanie, to gwarancja moze zostać odrzucona ze względu na np. włożony za długi tłumik.

Napisano

Tulejki byly podejrzane, ale damper z nowymi tulejkami tez stukal wiec to odpada.

 

Zdjecie jutro jakies zrobie to wrzuce do dyskusji, moze cos uradzimy. A co do gwarancji to sklep znam od dawna, rower kupiony w calosci, wiec chyba nie beda mi wciskac kitu ze inny za dlugi damper wlozylem. Zreszta zobaczycie zdjecie, te elementy sa tak blisko ze obojetnie jaki damper by nie byl, efekt bylby identyczny. Dzis go troche pomeczylem, i raz stuka a raz nie, albo nie slysze :-) Jesli mialbym pomysl jak zablokowac pancerz linki przedniej przerzutki to bym ich poprosil ewentualnie o uciecie tego ktory jest teraz.

Napisano

No to wrzucam obiecane fotki, mam nadzieje że widać coś na nich.

https://picasaweb.google.com/106249272913769929982/Merida#

Jedna fotka od dołu, dwie od góry.

Na pierwszej czyli od dołu nie zwracajcie uwagi na element na pierwszym planie bo to jest mocowanie do ruchomego zacisku tylnego hamulca.

To zdjęcie od dołu ciężko zrobić, ale widać kawałek mocowania linki opartego o wahacz.

A na zdjęciach od góry to już idealnie widać co gdzie się styka.

 

Gdy damper jest wyprostowany, czyli tak jak na zdjęciach to elementy się stykają, gdy rama się ugine, elementy się oddalają ale na bardzo bliską odległość.

 

Gdy rower po górach był cały w błocie, to elementy się obcierały piachem, stąd teraz podklejony kawałek folli tam gdzie się zdarła farba.

Koncówka trzymająca pancerz linki jest nie tylko pozbawiona farby, ale też na tyle ścisnięta że końcówka pancerza która w niej siedzi jest nie do ruszenia, a przynajmniej nie bez jakiejś większej siły.

Napisano

No to lipa. Dali ciała projektując i produkując te ramy.

Na moje oko niewiele się tam da robić. Cieńka guma nie zapewni wystarczajacej ochrony - przy błotnistej jeździe, o której wspominałeś zapewne szybko znowu wszystko tam się wytrze. Grubsza guma spowoduje że dystans tych elementów się zmniejszy.. Chyba pozostaje Ci przyjąć, że ten typ tak ma i jakoś z tym żyć.

 

Ewentualnie sprawdź jeśli się da, czy gdzieś w pobliżu mają taki rower (i problem się powtarza) czy przypadkiem nie jest to wada danego egzemplarza - bo np im spaw nie wyszedł jak należy. Gdyby wyszła opcja druga.. sam rozumiesz :)

 

Interesuje mnie tylko jakim cudem dotychczas było cicho, a nagle zaczęło stukać - skoro ten element nie ulega zużyciu czy przemieszczeniu.. Powinno stukać od początku na chłopski rozum..?

Napisano

Coś tam na pewno spróbuje włożyć, chociażby dla sprawdzenia czy to rzeczywiście jest problem.

Poszukanie identycznego roweru to rzeczywiście dobry pomysł, może wiele ich się nie sprzedało ale może akurat gdzieś kogoś znajdę. (albo pomarudzę w sklepie, bo wiem że przynajmniej jeden identyczny sprzedali)

 

A co do tego że wcześniej było cicho to ja wcale tego w 100% nie jestem pewny, od nowości mam w rowerze Crossmarki które sporo małych kamyczków rzucają na dolną rurę i te dźwięki przeważają podczas jazdy.

Poza tym tylny zacisk piasty RWS DT Swiss'a też na dziurach lubi stukać.

Odgłosy zawieszenia zauwazyłem dopiero gdy przed wyjazdem w góry na dolną rurę założyłem dociętą oponę w celach ochronnych, wtedy kamyczki z przedniego koła nie stykały i usłyszałem zawieszenie.

A potem to już było uciskanie dampera bez jazdy.

Pewnie też fakt ze wczęśniej obcierała się farba był cichszy niż gdy teraz już farby nie ma.

Napisano

Moim zdaniem to jest wada ramy, gdybym nie miał na nią gwarancji to pobawił bym się pilnikiem i młotkiem :) ty masz gwarancję więc poszukaj takiego roweru nawet nowego w sklepie i sprawdź to miejsce na ramie.

Napisano

Właśnie udało mi się znaleźć identyczny tylko że mniejszy rozmiar.

Telefonicznie dowiedziałem się że jest identycznie, a że rower stoi w innej lokalizacji ale tej samej sieci sprzedaży to się teraz mechanicy mają dogadać i może będzie konfrontacja ram w celu przekładania elementów :)

Także póki co nic nie tykam żeby nie było że zepsułem :D

Napisano

Rowery zostaly porownane i wyszlo jednak na to co prawie od poczatku podejrzewalem, ale nie moglem tego udowodnic.

Otoz cos stuka we wnetrzu dampera, poki jest sezon pozwolili jezdzic a zima damper jedzie do cult bike oczywiscie w ramach gwarancji, a ja bede do przodu o koszt serwisu ktory i tak bym robil zima :-)

Napisano

A propo damperów foxa to przypomniało mi się że w kolegi RP2 podczas serwisu odkryto wadę produkcyjną na tłoku dampera, niestety serwis foxa potrzebował jakiś 3 miesięcy na jego naprawienie. Co ciekawe damper pracował bez najmniejszych problemów.

Napisano

Mam nadzieje że z moim się wyrobią szybciej :) ale też ze względu na to że cult bike do szybkich nie należy zostawiam temat na koniec sezonu.

W moim to raczej coś się z czasem zepsuło, bo kiedyś nie stukało... swoją droga gdzieś czytałem że ktoś miał podobny problem stukania, a stukała ośka regulacji ProPedala która się wyrobiła we wnętrzu.

Rozegrał bym i zajrzał co w środku piszczy, ale póki jest gwarancja wolę sobie kłopotów nie robić :)

Napisano

Mam nadzieje że z moim się wyrobią szybciej :) ale też ze względu na to że cult bike do szybkich nie należy zostawiam temat na koniec sezonu.

W moim to raczej coś się z czasem zepsuło, bo kiedyś nie stukało... swoją droga gdzieś czytałem że ktoś miał podobny problem stukania, a stukała ośka regulacji ProPedala która się wyrobiła we wnętrzu.

Rozegrał bym i zajrzał co w środku piszczy, ale póki jest gwarancja wolę sobie kłopotów nie robić :)

 

 

Hej,

spokojnie możesz go rozebrać i zobaczyć co w środku. Spuszczasz powietrze i go rozkręcasz. Być może zobaczysz gołym okiem co jest uszkodzone i puka. Jak chcesz mogę poszukać video manuala jak go rozkręcić...

  • Mod Team
Napisano

Jeśli ma gwarancję to po co go rozbierać? Zresztą bez pewnych narzędzi nie rozbierze całego tłumika- może jedynie rozkręcić komorę powietrzną, co mu nic nie da.

Napisano

Jeśli ma gwarancję to po co go rozbierać? Zresztą bez pewnych narzędzi nie rozbierze całego tłumika- może jedynie rozkręcić komorę powietrzną, co mu nic nie da.

 

Nie powiedziane, że nic nie da. Ja bym zobaczył przed oddaniem do serwisu.

Napisano

Jesli masz gdzies pod reka linka do video manuala to wrzucaj, jak nie bedzie sladu ze cos robilem to pewnie ze zerknac moge co w srodku piszczy.

Napisano

Jesli masz gdzies pod reka linka do video manuala to wrzucaj, jak nie bedzie sladu ze cos robilem to pewnie ze zerknac moge co w srodku piszczy.

 

 

Proszę bardzo:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...