Skocz do zawartości

[Amortyzator] Używka do przodu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Poszukuje amortyzatora przedniego :) Miałem omni 191 ale to rst... Popękały sprężyny itd.

Szukam czegoś w cenie ok.200zł (+ - 50zł) coby mi dość długo posłużył chodź i tak będę go wymieniał na kolarkę.

Jeżdżę bardziej szosowo chodź lubię wyjechać poza drogę :)

 

Stary mostek był taki wkładany do środka, rozporowy, jest średnicy 25,4 i teraz poszukuję taki właśnie amortyzator.

Co do rury sterówki (czy jakoś się to nazywa) to daje zdjęcia i zobaczycie które wymairy odpowiadają :)

Zdjęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeździsz szosowo i chcesz długiej bezawaryjnej pracy ... zastanów się nad sztywnym widelcem ...

Mój XCM w sumie po sporym przebiegu (około 6kkm u mnie to rok) ale 90% właśnie po asfalcie ... wykazuje luzy więc trwałość tanich amortyzatorów jest kiepska,

Do tego jest mu łatwiej bo ma zmniejszony skok na 75 mm, jest zalany olejem i regularnie ma olej wymieniany / uzupełniany.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli będziesz rozglądał się za amortyzatorem to zwracaj koniecznie uwagę na to jaką ma długość rury sterowej. Chodź radził bym Ci zrobić jak ja, czyli zainwestować w sztywny widelec. Jeździłem przez rok na XCR i mam teraz sztywny wideł wsadzony. Komfort minimalnie mniejszy ale za to fajnie na asfalcie i szutrach :) Polecam poszperać na allegro jeśli już sztywny będzie za widelcem point zapłaciłem za niego 70 zł no i przesyłkę trzeba doliczyć ale dla mnie warto było, widełek waży 1106 g o ile się nie mylę i dzielnie stawia czoło mojej wadze wynoszącej 95 kg. Brak jakichkolwiek oznak wpływania pod ramę, tylko fakt jeszcze jeden dochodzi... Ja mam go tylko z mocowaniem pod tarczę. Piszę o swojej wersji pod 1.1/8 ale znajomy ma na 1" i również chwali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak sobie radzi w trudniejszym terenie sztywny widelec? Urywa ręce? :D

 

http://allegro.pl/solidny-lekki-amor-suntour-na-1-alu-srebrny-i2572949570.html takie coś bym chciał :) ale pod 26' i rure 1' i długości chyba ok.170mm.

A pytanie z innej beki, jakbym kupił za długą to uciąć mogę bo mam odpowiednie narzędzia tylko pytanie jak zatkać gwint :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie jak zatkać gwint

Jaki gwint ?! Myślisz, że rura sterowa jest od góry zaślepiona ? Sobie gwiazdkę wbijesz i 'zatkasz' tym.

Kup sobie nowego XCR i tyle, a na pewno wystarczy skoro mierzysz w amortyzator do trekkingu ! Chcesz kupić sprzęt do użytku z przeznaczeniem którego się mija.

I od twoich typów lepiej już drgania wytłumi sztywny karbonowy czy stalowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz, myślałem że to pod 1.1/8. W każdym razie resztę odpowiedzi podtrzymuję. Autor pisze, że głównie szosa i do tego świetnie się nada sztywny ewentualnie taki trekkingowy o ile jest pod 26, ale potem napisał czy to się nada do ciężkiego terenu... Proponuje kupić w takim razie pod 1 cal nowego XCMa, bo chyba XCR nie występuje w tej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

System A-Head na 1" też występuje ...

Problem z kupowaniem czegokolwiek pod stery skręcane jest taki że zazwyczaj trafić z długością rury sterowej i odpowiednią ilością gwintu pod posiadaną ramę czasem jest bliskie cudowi.

Łatwiej kupić za długą rurę i ją obciąć w a-head niż za długą i gwintować niedobór gwintu w klasycznych sterach skręcanych.

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Autor pisze, że głównie szosa

 

Ale napisałem że lubię wyjechać poza drogę, no i fakt... źle ująłem że ciężki teren...

Chodzi mi o to bym mógł jeździc po szosie, co najczęściej robie, oraz czasami po drodze nie utwardzonej pojezdzić...

Myślicie że sztywny wystarczy? Jeśli nie to kupie coś pokroju MG80 albo juz XCM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XCM a tymbardziej tem MG80, to takie atrapy, niewiele Ci pomogą w terenie, a tylko wage roweru podnoszą. Lepiej kup sztywny wideł i opony z dużym balonem, np Race Kingi 2.2, które ładnie toczą się na twardym i szosie. Duża opona na niskim ciśnieniu łatnie wybiera drobne wertepy, a z duzymi dziurami, kamieniami i korzeniami, to i ten MG i XCM też sobie nie poradzi ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...