szczwanydiplodog Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Witam. Poszukuje amortyzatora przedniego Miałem omni 191 ale to rst... Popękały sprężyny itd. Szukam czegoś w cenie ok.200zł (+ - 50zł) coby mi dość długo posłużył chodź i tak będę go wymieniał na kolarkę. Jeżdżę bardziej szosowo chodź lubię wyjechać poza drogę Stary mostek był taki wkładany do środka, rozporowy, jest średnicy 25,4 i teraz poszukuję taki właśnie amortyzator. Co do rury sterówki (czy jakoś się to nazywa) to daje zdjęcia i zobaczycie które wymairy odpowiadają Zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Tak patrzę, sterówkę masz chyba 1", co? Na Allegro masz Suntoury MG80 po 70zł, chyba najsensowniejsza opcja. Jest jeszcze XCM, ale to dwa razy tyle, a nic ekstra nie dostajesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Jak jeździsz szosowo i chcesz długiej bezawaryjnej pracy ... zastanów się nad sztywnym widelcem ... Mój XCM w sumie po sporym przebiegu (około 6kkm u mnie to rok) ale 90% właśnie po asfalcie ... wykazuje luzy więc trwałość tanich amortyzatorów jest kiepska, Do tego jest mu łatwiej bo ma zmniejszony skok na 75 mm, jest zalany olejem i regularnie ma olej wymieniany / uzupełniany. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczwanydiplodog Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Cholera :/ Sam nie wiem czy sztywny czy amortyzowany Nawet nie wiem jaka jest różnica jeśli chodzi o wygodę A właśnie... Jaką powinienem mieć długość rury sterowej? Nie wiem skąd dokąd się mierzy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 od korony (czyli tego co laczy dwie rurki w jedna ) do konca rury:P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczwanydiplodog Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Czyli 165mm? Zdjęcia- Pokazywarka.pl <--zdjęcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 mysle ze kolo 167, bo musiszmierzyc az do plaskiej powierzchni na koronie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaniszMTB Napisano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 Jeśli będziesz rozglądał się za amortyzatorem to zwracaj koniecznie uwagę na to jaką ma długość rury sterowej. Chodź radził bym Ci zrobić jak ja, czyli zainwestować w sztywny widelec. Jeździłem przez rok na XCR i mam teraz sztywny wideł wsadzony. Komfort minimalnie mniejszy ale za to fajnie na asfalcie i szutrach Polecam poszperać na allegro jeśli już sztywny będzie za widelcem point zapłaciłem za niego 70 zł no i przesyłkę trzeba doliczyć ale dla mnie warto było, widełek waży 1106 g o ile się nie mylę i dzielnie stawia czoło mojej wadze wynoszącej 95 kg. Brak jakichkolwiek oznak wpływania pod ramę, tylko fakt jeszcze jeden dochodzi... Ja mam go tylko z mocowaniem pod tarczę. Piszę o swojej wersji pod 1.1/8 ale znajomy ma na 1" i również chwali. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczwanydiplodog Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 A jak sobie radzi w trudniejszym terenie sztywny widelec? Urywa ręce? http://allegro.pl/solidny-lekki-amor-suntour-na-1-alu-srebrny-i2572949570.html takie coś bym chciał ale pod 26' i rure 1' i długości chyba ok.170mm. A pytanie z innej beki, jakbym kupił za długą to uciąć mogę bo mam odpowiednie narzędzia tylko pytanie jak zatkać gwint Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0rdeczka Napisano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 pytanie jak zatkać gwint Jaki gwint ?! Myślisz, że rura sterowa jest od góry zaślepiona ? Sobie gwiazdkę wbijesz i 'zatkasz' tym. Kup sobie nowego XCR i tyle, a na pewno wystarczy skoro mierzysz w amortyzator do trekkingu ! Chcesz kupić sprzęt do użytku z przeznaczeniem którego się mija. I od twoich typów lepiej już drgania wytłumi sztywny karbonowy czy stalowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 Jaka znów gwiazdka, skoro tam są stery skręcane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0rdeczka Napisano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 Wybacz, myślałem że to pod 1.1/8. W każdym razie resztę odpowiedzi podtrzymuję. Autor pisze, że głównie szosa i do tego świetnie się nada sztywny ewentualnie taki trekkingowy o ile jest pod 26, ale potem napisał czy to się nada do ciężkiego terenu... Proponuje kupić w takim razie pod 1 cal nowego XCMa, bo chyba XCR nie występuje w tej wersji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 System A-Head na 1" też występuje ... Problem z kupowaniem czegokolwiek pod stery skręcane jest taki że zazwyczaj trafić z długością rury sterowej i odpowiednią ilością gwintu pod posiadaną ramę czasem jest bliskie cudowi. Łatwiej kupić za długą rurę i ją obciąć w a-head niż za długą i gwintować niedobór gwintu w klasycznych sterach skręcanych. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczwanydiplodog Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor pisze, że głównie szosa Ale napisałem że lubię wyjechać poza drogę, no i fakt... źle ująłem że ciężki teren... Chodzi mi o to bym mógł jeździc po szosie, co najczęściej robie, oraz czasami po drodze nie utwardzonej pojezdzić... Myślicie że sztywny wystarczy? Jeśli nie to kupie coś pokroju MG80 albo juz XCM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mansua Napisano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 XCM a tymbardziej tem MG80, to takie atrapy, niewiele Ci pomogą w terenie, a tylko wage roweru podnoszą. Lepiej kup sztywny wideł i opony z dużym balonem, np Race Kingi 2.2, które ładnie toczą się na twardym i szosie. Duża opona na niskim ciśnieniu łatnie wybiera drobne wertepy, a z duzymi dziurami, kamieniami i korzeniami, to i ten MG i XCM też sobie nie poradzi ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczwanydiplodog Napisano 23 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 Jaki kupic ten sztywny widelec? Stal, carbon czy moze amelinium? Z gwintowaniem nie ma problemu, mam maszynę Aha, a jak sprawa sterów? Musze kupic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 23 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2012 W Twoim budżecie i z Twoim rowerem w grę wchodzi wyłącznie stal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szczwanydiplodog Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 Do 200-250zl nie znajdzie nic aluminiowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 Aktualnie najtańszy Mosso na Allegro to 280zł. Plus potrzebne są stery a-head 1 1/8". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.