bouli Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Myślę o zamianie wysłużonego już garry fisher'a marilin na fula tzw. ścieżkowca. Nie mam jakiś żadnych ambicji zawodniczych czy zjazdowych. Chcę kupić rower do rekreacyjnych ale na pokonywanych na dość dużym wysiłku tras po Kampinosie które charakteryzują się: płaskim terenem, odcinkami piaszczystymi, korzeniami, b. krótkie podjazdy i takie samo krótkie zjazdy, dojazdy asfaltem ok. 25% dystansu – 15 km . Ogólnie jestem bardzo zadowolony z roweru który mam obecnie, napęd SRAM X7/X9 a ostatnio wymieniłem w nim amortyzator na Rock Shox Tora i stosunkowo lekkie koła Mavic Crossride , przez co maszynka zyskała na płynności i dynamice jazdy. Jednak lata lecą i kręgosłup poważnie odczuwa przejażdżki po korzeniach w Kampinosie. Moje pytania: 1.Czy kupując fulla zyskam dużo na komforcie jazdy. 2. Czy na teren mało wymagający technicznie jakim jest Kampinos full jest sensownym wydatkiem ? Może jednak pozostać przy starym ht na dość przyzwoitym osprzęcie. 3. Jeżeli na pytania 1 i 2 odpowiedź brzmi Tak - wówczas jaki rower mi byście polecili – wydaje mi się , że rozsądną propozycją cenową jest RR 9.1 w Decathlonie : http://www.decathlon...-2011-173280104
tobo Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Odpowiedź na pytanie 1 zawarta jest w odpowiedzi na pytanie 2. Wg mnie w prostym terenie wystarczą opony w dużym rozmiarze i z niskim ciśnieniem. W "prawdziwym" terenie - jeśli komfort jest kluczowym kryterium - różnica jest miażdżąca.
1996wrc Napisano 21 Sierpnia 2012 Napisano 21 Sierpnia 2012 Mam całkiem podobny problem gdyż chcialbym w najbliższym czasie wymienić w moim genesisie ramę na fulla. Jakie nie drogie do 3000ramy byście polecili? Chodzi o agresywne xc.
LukaszBike Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 ostatnio zmieniłem rower na fula i różnica jest ogromna - nawet na trawiastej ścieżce z lekkimi wybojami czuć ogromne zwiększenie komfortu. Jeśli masz możliwość, to zdecydowanie polecam fs. Niestety nie wiem, jaką cenę możesz zaakceptować także nie wiem, jaki rower polecić. Rowerów z Decathlonu nie znam, także trudno się wypowiedzieć. W fullu ważne jest tylne zawieszenie, które podatne jest na bujanie.
bouli Napisano 28 Sierpnia 2012 Autor Napisano 28 Sierpnia 2012 Budżet na fulla nie jest jeszcze sprecyzowany. Kupuję rowery na kilka lat - obecny ma już 8 lat i zastanawiam się czy dalej nim nie jeździć. Więc jeżeli podejmę decyzję o zakupie to raczej będzie to wybór między jakością , chociaż cena także ma znaczenie. Pobieżnie przejrzałem ofertę sklepów to najtaniej rozsądnego full-a chyba ma w ofercie Decathlon - link w pierwszym poście tematu - 4.300 zł, inne full-e do rekreacyjnej jazdy (bardziej renomowanych firm) mieszczą się w przedziale 5.500 - 8.000 zł. Zakładam więc budżet ok 5-6 tyś. Chociaż nie ukrywam, że liczę na jesienno-zimowe promocję, albo na zakup dobrze utrzymanej używki.
Peterp079 Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 Przy takim budżecie nie kupowałbym RR ze względu na zawieszenie. Dużo lepiej będzie się sprawować np. Maestro czyli system jaki oferuje Giant. A takiego Trance za 5-6K kupisz spokojnie. A myślę że nawet taniej. Nie będzie miał takiego dobrego osprzętu jak RR ale kultura pracy zawieszenia i komfort jazdy w pełni to wynagrodzi. A części z czasem i tak pewnie powymieniasz w ślad za postępującym zużyciem.
marcin1212 Napisano 28 Sierpnia 2012 Napisano 28 Sierpnia 2012 Mówisz że jesteś zadowolony z tego co masz do tej pory, ostanio wymieniłeś koła i widelec, więc może warto pomyśleć nad przekładką częsci ze starego roweru do nowej ramy fs. Wyjdzie taniej a nie koniecznie gorzej. Chyba że chcesz mieć cały świeży sprzęt.
bouli Napisano 29 Sierpnia 2012 Autor Napisano 29 Sierpnia 2012 Raczej jak już będę zmieniał to na nowy rower. O ile mocno mi nie zależy na hamulcach tarczowych w rowerze - to jednak w dzisiejszych czasach trudno chyba by mi było znaleźć ramę na v-brakei. Mój stary rower ma ramę przystosowaną do v-brake-ów więc koła, amortyzator i hamulce wypadły podczas podmiany ramy.
LukaszBike Napisano 29 Sierpnia 2012 Napisano 29 Sierpnia 2012 http://www.teamsport.cz/kolo-giant-trance-x-3-black-white-silver-model-2012/ - po przeliczeniu wychodzi ok 6k PLN.. Ewentualnie Specialized Camber - świetna rama, gorszy osprzęt.
Kamillo215 Napisano 29 Sierpnia 2012 Napisano 29 Sierpnia 2012 Bouli, na Twoim miejscu porozglądał bym się po sklepach internetowych za jakąś ciekawą wyprzedażową okazją. Tym bardziej teraz, kiedy sklepy robią akcję "czyszczenia" sklepów rocznika 2012. Przy odrobinie szczęścia możesz natrafić na rabaty rzędu nawet do 25%, co przy kwocie wyjściowej roweru 8k zł (przed rabatem), robi przyjemną, zaoszczędzoną sumkę
bouli Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Napisano 30 Sierpnia 2012 Dokładnie tak zamierzam zrobić. Mam rower na którym jeżdżę - a na fulla (o ile się zdecyduję) mogę poczekać i kupić go np. w listopadzie. Już obecnie otrzymałem upust 20% na KTM-a z 6200 na 5000 zł - o tak tylko bez zbytniego zainteresowania spytałem się o fulla - nawet dobrze się mu nie przyjrzałem i nie wiem jaki to model - sprawdziłem , że KTM ma kilka propozycji podobnej cenie. Zastanowiło mnie stwierdzenie z wcześniejszego postu Peterp079 że RockRider ma słabe zawieszenie. Kompletnie się na tym nie znam. Porównując rowery innych bardziej renomowanych marek to one mają podobnie dobrane komponenty amortyzacji: Recon i damper X-Fusion. O typie zawieszenia NEUF "System zapobiegający zjawisku pompowania" też znalazłem dobre opinie . Rower oglądałem i wygląda na solidnie wykonanego. Jedyne co mi brakuje to pop-lock amortyzatora na kierownicy. Pytam się bo mam szansę kupić ten rower z dobrym upustem od ceny sklepowej. Jak już jednak wcześniej napisałem priorytetem jest jakość a cena gra rolę mniejszą.
bouli Napisano 6 Września 2012 Autor Napisano 6 Września 2012 Objechałem kilkanaście warszawskich sklepów rowerowych i stwierdzam, że ubogo w ofertę rowerów FS. Nie kupię roweru którego wcześniej nie sprawdzę organoleptycznie. Polecany Trance - nie ma u żadnego z przedstawicieli Giant-a (3 sklepy odwiedzone) mógłby być sprowadzony na zamówienie. Musiałbym się jednak mocno przełamać do tej firmy, ponieważ ok. 10 lat temu miałem poważne problemy z uznaniem reklamacji roweru i w moim przekonaniu niesłusznie nie uznano mi praw reklamacyjnych . Rowery które mogłem dotknąć i ewentualnie wypróbować przed zakupem, a przy okazji także były odpowiednie do mojego wzrostu : 1. KTM Comp R 1.0 http://www.bikekatalog.pl/2010/rowery/1836/KTM.Comp.R.10/ - sportowa geometria raczej do XC - co wydaje się optymalnym sprzętem na równiny mazowieckie - chyba ?. 2. Merida One-Twenty 900D - http://www.rowerymerida.pl/produkt327/one-twenty-900-d-rower-merida.html - trialowiec o bardziej wyprostowanej pozycji , z mało mi znanym amortyzatorem Manitou Minute TS 120 taper - do jakiego amortyzatora firmy Rock Shox można go porównać i czy jest powietrzny ? 3. Rockrider 9.1 - ale go odradzacie A może FS 29er, ale żadnego z poniżej wymienionych nie widziałem : Scott Spark 29 Comp : http://www.scott.pl/product.php?id_cat=680&id_prod=3009 Rower Specialized Camber 29 http://rowerowysklep.pl/29er-two-niners-rowery-rower-specialized-camber-29-red-white-12-o_l_347_300.html Ciekawe było stwierdzenie jednego ze sprzedawców, że rower full tak samo jak HT będzie męczył kręgosłup. Jeżeli tak jest zakup roweru z pełną amortyzacją w moim przypadku mija się z celem. Wówczas może wart rozważenia byłby HT 29" - który to typ z racji większego koła mniej powinien być podatny na lokalne niewysokie nierówności leśne takie jak korzenie.
arek_wro Napisano 6 Września 2012 Napisano 6 Września 2012 Bo to nie jest wcale tak, że przesiadka na fulla automatycznie gwarantuje brak bólu pleców lub jego znaczną redukcję. Nie wiem czy nie bardziej od amortyzacji lub jej braku na ból pleców nie wpływa pozycja na rowerze.
yhek Napisano 6 Września 2012 Napisano 6 Września 2012 Polecam Speciala Cambera, teraz bez problemu można kupić z rabatem 10% a i o 15% pewnie bez problemu powalczysz...jeśli natomiast masz jakiekolwiek problem z kręgosłupem to nawet nie zastanawiaj się nad tym czy brać fula czy nie. Jazda fullem to przyjemność i zabawa.
Peterp079 Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Pan powiedział Ci prawdę. Też musiałem pomimo przesiadki na FS dopasować sobie pozycję żeby plecy nie bolały. Ale i tak pomijając plecy wiem że nigdy już nie kupię HT. Komfort, przyjemność, przyczepność, zjazdy w ogóle bez porównania w stosunku do HT. Żałuję tylko że tak późno się zdecydowałem na FS a jak mi Rulezz radził "kup FS" kiedyś przed zakupem nietrafionego całkowicie Aspecta10 to sobie myślałem: FS?? Nie nie i nie bo nie... Ale na szczęście rozum wrócił
daro77 Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Miałem podobny dylemat na początku tego sezonu. Też już prawie kupiłem fulla. Wybierałem z trzech: Cube AMS, Giant Anthem i Canyon Nerve XC. I też głównym powodem był ból pleców. I tak samo jak Tobie to mi tu na tym forum uświadomiono że to nic nie zmieni, że trzeba popracować nad odpowiednią pozycją. Dopasowanie siodełka, i nie tylko wysokość, bardzo ważne jest te 3-4cm które można dać przód/tył. Suma sumarum kupiłem karbonowego Cube. W 4 miechy nakręciłem już 2K i sobie tak ustawiłem że plecy nie bolą, a śmigam codziennie. Widzę że też jesteś z Wawy więc jeśli wykluczymy powód z plecami to full chyba będzie się u nas marnował, no chyba że go zabierzesz w jego naturalne środowisko...
Deg2 Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Podobnie jak daro77 początek roku 2012 zaczynałem od poszukiwań roweru. Prawie już kupiłem Krossa Level A7 ale.. trafiła się okazja, trochę czasowego poślizgu i 1 lipca kurierem dojechał Spec Camber Expert. Wcześniej posiadałem Kellysa Scapre i szczerze powiem że większość ścieżek w moich okolicach była dla mnie niedostępnych albo ze względu na zdrowie albo strach. Teraz nie mam problemu z żadnym zjazdem czy wjazdem. Polecam ścieżkowca własnie na kamienie i korzenie, ścieżki które wcześniej na HT pokonywało się z grymasem bólu by nareszcie cieszyć się z jazdy.
Sol Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Objechałem kilkanaście warszawskich sklepów rowerowych i stwierdzam, że ubogo w ofertę rowerów FS. Nie kupię roweru którego wcześniej nie sprawdzę organoleptycznie. Polecany Trance - nie ma u żadnego z przedstawicieli Giant-a (3 sklepy odwiedzone) mógłby być sprowadzony na zamówienie. Musiałbym się jednak mocno przełamać do tej firmy, ponieważ ok. 10 lat temu miałem poważne problemy z uznaniem reklamacji roweru i w moim przekonaniu niesłusznie nie uznano mi praw reklamacyjnych . Rowery które mogłem dotknąć i ewentualnie wypróbować przed zakupem, a przy okazji także były odpowiednie do mojego wzrostu : 1. KTM Comp R 1.0 http://www.bikekatal.../KTM.Comp.R.10/ - sportowa geometria raczej do XC - co wydaje się optymalnym sprzętem na równiny mazowieckie - chyba ?. 2. Merida One-Twenty 900D - http://www.rowerymer...wer-merida.html - trialowiec o bardziej wyprostowanej pozycji , z mało mi znanym amortyzatorem Manitou Minute TS 120 taper - do jakiego amortyzatora firmy Rock Shox można go porównać i czy jest powietrzny ? 3. Rockrider 9.1 - ale go odradzacie A może FS 29er, ale żadnego z poniżej wymienionych nie widziałem : Scott Spark 29 Comp : http://www.scott.pl/...80&id_prod=3009 Rower Specialized Camber 29 http://rowerowysklep..._l_347_300.html Ciekawe było stwierdzenie jednego ze sprzedawców, że rower full tak samo jak HT będzie męczył kręgosłup. Jeżeli tak jest zakup roweru z pełną amortyzacją w moim przypadku mija się z celem. Wówczas może wart rozważenia byłby HT 29" - który to typ z racji większego koła mniej powinien być podatny na lokalne niewysokie nierówności leśne takie jak korzenie. Byłeś w Plusie na Zamiany? Są przedstawicielem Scotta i jakiś czas temu widziałem u nich kilka Sparków 29. Podobnie - tyle że a propos Speca - jest z Airibike. Największy sklep mają na KEN, ale mają też kilka innych punktów w Wwie. Coś powinno się znaleźć. E: Na ból pleców przede wszystkim wpływa pozycja na rowerze i technika jazdy. Ta ostatnia kłania się zwłaszcza wtedy, gdy ktoś bierze przeszkody na siedząco - warto popracować nad nawykiem unoszenia dupska.
bouli Napisano 7 Września 2012 Autor Napisano 7 Września 2012 Byłeś w Plusie na Zamiany? Są przedstawicielem Scotta i jakiś czas temu widziałem u nich kilka Sparków 29. Podobnie - tyle że a propos Speca - jest z Airibike. Największy sklep mają na KEN, ale mają kilka innych punktów w Wwie. Coś powinno się znaleźć. Dziękuję z informację w takim razie jutro się wybiorę na Ursynów. Jestem z Bielan i szukałem w północnej części Warszawy. Byłem w AirBike przy Rondzie Zesłańców Syberyjskich - a tam cienko z ofertą. Na ich stronie www ten rower jest tylko na zamówienie więc nie spodziewam się, że znajdę ten model w jakimś ich sklepie stacjonarnym :-(
ukaniex Napisano 7 Września 2012 Napisano 7 Września 2012 Jeśli jesteś z Bielan to przy stacji Stare Bielany masz mały sklep Speca w którym wypożyczyć możesz każdy model do testu i (o ile pracownik sklepu się nie pomylił!) Kosztuje to 250 zł (w airbike 250 zł + kaucja w wysokości wartości rower). Wysyłane z mojego HTC Sensation Z710e za pomocą Tapatalk 2
bouli Napisano 10 Września 2012 Autor Napisano 10 Września 2012 Po sobotniej wycieczce po sklepach tylko utwierdziłem się , że w Warszawie po sezonie trudno o dobrą ofertę full-i : albo nie ma modeli które mnie interesują (tanich) , albo rozmiar nie ten. Pierwszy odwiedziłem sklep Gianta na Ursynowie. Pojechałem obejrzeć Trance , którego polecacie jednak brak jakiegokolwiek modelu.,W ofercie był jedynie Anthem niestety rozmiar ramy za mały i najniższy model z kolekcji. Drugim sklepem był Plus czyli Scott Spark tam były tylko 26"-tki. Jechałem z zamiarem przymiarki do koła 29" a , że w sklepie był duży ruch odpuściłem sobie obejrzenie mniejszego Sparka. Z perspektywy żałuję, że nie chciało mi się czekać na obsługę, ale chciałem jeszcze zdążyć do Airbike. Rower który najbardziej mnie interesował Specialized Camber już jest niedostępny w Airbike - wyprzedany. Może być sprowadzony jako testowy - 250 zł za wypożyczenie. Propozycja do przemyślenia. W sumie jedyny rower na którym się przejechałem to Rockrider 9.1 z Decathlonu. Pierwszy raz jechałem na full-u (i w dodatku po sklepie) muszę przyznać, że dziwnie się czułem na rowerze o geometrii enduro – dla mnie jest to za bardzo wyprostowana pozycja prawie jak na rowerze miejskim. Na sztywniaku bardziej się kładę na kierownicy i taka pozycja mi bardziej odpowiada. Tak jak mi radzi tobo i koledzy którzy mają w stopce lokalizację wskazującą na pochodzenie z terenu nizinnego zastanawiam się czy nie pozostać przy jednak przy HT, poćwiczyć plecki i brzyszki, popracować nad optymalną pozycją na rowerze. Może na mazowieckie pola i lasy warto rozejrzeć za sztywniakiem na kole 29” które bardziej pochłania nierówności , albo / i kupić sztycę Cane Creek Thudbuster: http://ctbike.pl/can...wana-450mm.html , opinie o sztycy http://www.forumrowe...-thudbuster-lt/ ?
rybciasum Napisano 11 Września 2012 Napisano 11 Września 2012 Wydaje mi się że sztyca amortyzowana nijak zastąpi fulla, jeżeli lubisz wygodę, i masz kase, to nawet nie zastanawiałbym się nad HT, a może lapierre? I niekoniecznie nowy ? http://allegro.pl/rower-gorski-x-control-110-rower-lapierre-i2596385752.html tylko sprzedawca nie chciał się pochwalić stanem napędu, no i na dodatek nie masz możliwości przymiarki do takiego roweru, co jest chyba kluczową sprawą przy zakupie
Peterp079 Napisano 11 Września 2012 Napisano 11 Września 2012 R.R 9.1 to kolo roweru Enduro nawet nie stał... Co do pozycji to dobrze że sprawdziłeś i wiesz mniej więcej co bardziej Ci odpowiada. A jeśli faktycznie wolisz bardzie sportową/pochyloną/wyciągniętą to może jakiś FS z przeznaczeniem do XC o skoku do 100mm. Będzie i bardziej miekko i pozycja bardziej pochylona. P.S. Trance X4 w rozmiarze M stoi a raczej wisi w Intersporcie w Ck.
bouli Napisano 16 Października 2012 Autor Napisano 16 Października 2012 Odgrzewając temat. Jaka jest Wasza opinia o tym rowerze ? Przekopałem forum i KTM-y nie są zbyt popularną marką i nie znalazłem żadnej recenzji: http://ktm-bikes.net/ktm-2012/item/race-2012/ktm-comp-r-10-2012 , Drugim rowerem który wydaje się ciekawy i jest w ofercie jednego z warszawskich sklepów to Trek Fuel Ex 6.5 chyba z roku 2009 (troszkę musiał poleżeć w magazynie): http://www.ssc.pl/trek2009/FuelEX6.5.html
arek_wro Napisano 16 Października 2012 Napisano 16 Października 2012 Ten fuel ex 6.5 to jeszcze model ze starym zawieszeniem, z którego trek już się wycofał. Nie oczekuj więc rewelacji.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.