Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] Accent El Nino 2012


kaapeo

Pytanie

Na wstępie podałem rok 2012 bo niedawno go złożyłem i tak też podałem ;)

Rower został nie do końca od podstaw zaplanowanie składany, większość części z mojego starego KTM'a poszło tutaj, w planach do wymiany siodło, koła, obecnie jestem na etapie wymiany siodła do 150 zł o sportowym wyglądzie i dosyć wygodne żeby było.. Myślałem nad siodłem któryś z modeli: Selle Italia X0, X2 lub San Marco Ponza, Ritchey PRO Biomax lub WTB Silverado PRO, jakieś propozycje które by dobrze się prezentowało i było w miarę wygodne ?

 

Opony obecnie Race King 2.2, na wymianę mam zwijane RoRo co zbijają trochę wagę. Na razie zdjęcie poglądowe, jak widać siodło nie pasuje do tego roweru + mostek muszę odwrócić na "-".

 

Więcej zdjęć kiedy przyjdzie mi siodło lecz najpierw muszę wybrać :)

 

Accent El Nino 2012

 

Rama (Frame): Accent El Nino 19"

Widelec (Fork): RST First Air 100mm

 

Kierownica (Handlebar): SVMONO Carbon karbonowa 680mm

Mostek (Stem): Accent Avio 110mm

Gripy (Grips): Dartmoor

Barendy (Barends): Prodigy

Stery (Headset): Accent Airplane maszynowe pół-zintegrowane 1-1/8”

Kapsel (Top cap): Dartmoor Ride Your Way *czerwony

Podkładki (Spacers): Neco 5mm/10mm

 

Siodło (Seat): Author Niobi

Sztyca (Seatpost): Accent SP-408 31.2 / 400mm

Obejma Podsiadłowia (Seat Clamp) Paco 34.9 *czerwony

 

# Osprzęt

Korby (Crankset): Shimano Deore FC-M590 44-32-22T / Dł. r. 170mm

[Wymienione śruby na alu Aerozine, kolor czerwony]

Przerzutka przód (Derlr Front): Shimano Deore FD-M591

Przerzutka tył (Derlr Rear): Shimano Deore SLX RD-M662 GS Shadow

Kaseta (Cassette): Shimano Deore HG50 9 rzędów

Łańcuch (Chain): Shimano Deore SLX HG73 / KMC Z9200

Manetki (Shifters): Shimano Deore SL-M590

Pedały (Pedals): Shimano SPD PD-M520

Pancerze i linki (Cables): Unex Sleek szlifowane, końcówki uszczelniane, protektory UNEX. Końcówki KCNC czerwone.

 

# Koło przód (Wheel Front):

Obręcz (Rim): Mavic XM-317

Szprychy (Spokes): DT Champion

Piasta (Hub): Shimano Deore LX

Zacisk (Skewers): Dartmoor Bolt-On Czerowny

Opona (Tire): Continental Race King 26x2,20

Dętka (Tube): Continental

 

# Koło tył (Wheel Rear):

Obręcz (Rim): Mavic XM-317

Szprychy (Spokes): DT Champion

Piasta (Hub): Shimano Deore LX

Zacisk (Skewers): Dartmoor Bolt-On Czerowny

Opona (Tire): Continental Race King 26x2,20

Dętka (Tube): Continental

 

# Hamulec przód (Brake Front):

Hamulec (Brake): Avid Juicy 7

Klamka (Handle): Avid Juicy 3

Okładziny (Cladding): metaliczne Kool Stop

Tarcza (Shield): Shimano Deore XT SM-RT79 160mm centerlock

 

# Hamulec tył (Brake Rear):

Hamulec (Brake): Avid Juicy 3

Klamka (Handle): Avid Juicy 3

Okładziny (Cladding): metaliczne Kool Stop

Tarcza (Shield): Shimano Deore XT SM-RT79 160mm centerlock

 

 

DSC03918.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

@@Piksel, preferowany amor do tej ramy to 80mm, jak będzie w trakcie jazdy to się zobaczy aktualnie nie wybrałem się nim jeszcze na tereny... Jak wcześniej First siedział w ramie 17" i jakoś wytrzymywałem to tutaj powinno być lepiej :)

 

@@redbull1, co do wagi to jeszcze nie powiem bo nie ważyłem no i nie mam jak zważyć poczekam na finalną wersję...

Jeżeli chodzi o śruby to jedynie w korbie są, w mostku i kilka innych są odpowiednio pomalowane ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@magicznybartek

Kierownica nie jest może "firmowa" ale chciałem nową i karbonową, nie chciałem też płaskiej tylko z lekkim gięciem trafiłem idealnie :) Miałem połamane nadgarstki więc starałem się dopieścić przód żeby tłumił drgania.

 

@rybciasum

Skok obniż ? Jeździłeś czy tylko po zdjęciach tak twierdzisz ? 100mm jest odpowiedni do tej ramy, gdybym miał... 80 ? To bym wyleciał przez kierownice prędzej.

 

 

@PKDeath

Czerwone śrubki alu - specjalnie anodowane kupiłem tylko do korby, reszta czerwonych śrubek jest pomalowana, nie stać mnie na takie pieszczoty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem przy tej ramie z 80, 100 i 120mm skoku. 120 jest porypana straszliwie geometria i nadaje się praktycznie tylko w dół, przy 80 rower prowadzi się dość nerwowo i żeby to zniwelować trzeba podnieść kierownicę, za to na zjazdach przy 80mm jest po prostu źle. Pewnie to jeszcze by było zależne od klasy amora i dokładnego ustawiania geo pod konkretną trasę, ale 100mm jest optymalne i bardzo uniwersalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolegom wcześniej chodzi pewnie o coś takiego: http://www.cyklon.eu/2011/03/przerobka-tuning-obnizanie-amortyzatora.html z tego co się orientuję (sam posiadam cannondale z przebrandowanym firstem) to ten amortyzator jak na 100mm skok jest po prostu bardzo wysoki i sam też czasem zastanawiam się czy aby go nie obniżyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założę się, że gdyby zamiast Firsta był tu Epicon (pracujący praktycznie całą długością górnych goleni), nikt nie odezwałby się ani słowem na temat wysokości widelca. *

 

 

Jeszcze tak z ciekawości. Czym i jak malowałeś śrubki?

 

 

 

 

 

*A wiecie, że Epicon jest wyższy od Firsta o około 5mm? :P Zaś First ustawiony na 100mm ma książkowe i równiutkie 480mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amorek po prostu wizualnie wysoki jak na ten skok, dla porównania fotka mojego El nino z amorem 100 mm (Marzocchi Mx Pro) - różnica widoczna gołym okiem :)

Ramka naprawdę solidna, u mnie przejeździła 2 sezony i poszła w kolejne ręce ;) Jedyne co mnie wkurzało, to linki poprowadzone wierzchem górnej rury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...