timex550 Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Witam. Za jakiś czas będę zmieniał ramę na amortyzowaną. Chcę zacząć swoją przygodę z enduro. Szukam w tym celu nowej kierownicy. Chciałbym, żeby była z alu i miała mocowanie 31,8. Do wydania mam około 150-170 zł. Jednakże górny limit to jakieś 250 zł, jeśli naprawdę będzie warto dopłacić. Wiadomo - im mniej tym lepiej. Zależy mi na dobrym stosunku cena/waga. Stawiam bardziej na wytrzymałość niż na lajtowanie sprzętu. Nie wiem tylko na jaką szerokość się zdecydować. 700? 710? 720? 740? Więcej niż te 740 nie chcę. Rozglądałem się już trochę i wynalazłem takie cuś: - http://www.rowerowy....xtreme/twenty14 - http://www.rowerowy....treme/boogielow - http://www.rowerowy....eme/husscomp318 - http://www.rowerowy....kcje/extreme/v2 A może coś innego? Napiszcie co proponujecie. Poza tym nie wiem na jaki wznios się zdecydować. Brać większy, czy mniejszy? Jaka jest różnica w prowadzeniu, skręcaniu itp. między 2 takim samymi kierownicami, tylko o różnych wzniosach (dajmy na to 20 mm a 40 mm)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piksel Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 Odnośnie szerokości:ja bym wziął najszerszą jaka jest możliwa, zawsze można przyciąć, w drugą stronę już nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seebcioo Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 ja może Ci nie doradzę, ale wiem, że dobór kierownicy to sprawa indywidualna jednak pamiętaj, że mniej więcej od 700 mm zaczyna się problem z mieszczeniem się między drzewami (zależy od lasu) @Piksel wierz mi, że w drugą stronę też się da Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 700 to trochę mało jak na enduro, ja mam 720 i to nie do enduro i żadnego problemu z mieszczeniem między drzewami nie mam ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2012 A ja 680, wzrost 185 cm, taki se rozstaw ramion i szersza by mi przeszkadzała. Wg mnie nie ma "przepisowej" kierownicy do żadnej dyscypliny. Kup najszerszą jaka dopuszcza skracanie o kilka cm, obcinaj po kawałku - kierownicy nie wydłużysz jeśli kupisz za krótką, skrócić możesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemo2009 Napisano 21 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2012 Jaka jest różnica w prowadzeniu, skręcaniu itp. między 2 takim samymi kierownicami, tylko o różnych wzniosach (dajmy na to 20 mm a 40 mm)? Wznios zależy od tego,jaką masz ramę(geometria) i długość rury sterowej.Kierownice,które wybrałeś mają dobre kąty gięcia.Ważny jest kąt gięcia do tyłu.Myślę,że najlepszy byłby w okolicach 10*. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 24 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2012 Ok. Pochodziłem trochę po sklepach, popatrzyłem, pomierzyłem itd. No i chyba kupię kierownicę 720 albo 740 mm. Ten 1 cm po każdej stronie nie robi mi aż takiej różnicy. Mniej niż 720 odpada. Tylko powiedzcie mi, czy kierownice Dartmoora są ogólnie dobrym wyborem, czy polować bardziej na inną markę? PS. Nie chcę pisać nowego tematu, więc zapytam się tutaj. Jest jakaś duża różnica (wytrzymałość itp.) między tymi mostkami z linków - TRUVATIV HUSSEFELT a TRUVATIV HOLZFELLER - czy też różnią się tylko kolorem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemo2009 Napisano 25 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 25 Sierpnia 2012 TRUVATIV HOLZFELLER W teorii ta linia podzespołów jest mocniejsza,ładniejsza i droższa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 26 Sierpnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 Ja poolecę kierownice od PRO. Sam mam FRSa: http://rove.pl/kierownica-rowerowa-pro-frs-downhill.html waga ok. 300g jak na cenę kierownicy jest ok. Możesz też dołożyć do 200pln i brać Koryaka: http://allegro.pl/nowa-kierownica-pro-koryak-31-8mm-710mm-2012-i2560669454.html i będzie 30g mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 26 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2012 Jeśli zależy Ci na niskiej masie to najlepszym wyborem będzie Dartmoor Funky, ale ma tą wadę, że jest dość drogi. Co do kierownicy to unikałbym Dartmoor Scand, bo nie dość, że droga to się lubi łamać. Inne ich kiery są na pewno spoko. Wracając do szerokości to ja mam już od kilku lat 680mm, ale myślę delikatnie o czymś szeeeerszym:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 29 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Sugerując się tym, co napisał kolega stpman poszedłem do jednego ze sklepów w Katowicach i wyjaśniłem o co chodzi. Moim wyborem będzie Dartmoor Boogie. Muszę się tylko zastanowić nad wariantem kolorystycznym, bo w ramach wywalczonego rabatu mogę mieć dowolny kolor za 150 zł. Dziękuję wszystkim za pomoc. PozdRower! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 29 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2012 Sugerując się tym, co napisał kolega stpman poszedłem do jednego ze sklepów w Katowicach i wyjaśniłem o co chodzi. Moim wyborem będzie Dartmoor Boogie. Muszę się tylko zastanowić nad wariantem kolorystycznym, bo w ramach wywalczonego rabatu mogę mieć dowolny kolor za 150 zł. Dziękuję wszystkim za pomoc. PozdRower! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.