kubabike Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Witam wszystkich ! Bardzo proszę o pomoc w wyborze roweru, bo się chyba w życiu nie zdecyduje. Moi główni kandydaci to: 1. Cannondale http://www.isport.pl/rower-cannondale-caad-sora-triple-jet-black-2012-p-6306.html 2. Trek http://www.rowmix.pl/szosowe/1698-15.html W Cannondale "pociąga" mnie wiadomo marka, rama tylko ta Sora (manetki), a w Treku jest Tiagra... i tu jest mój problem. Dlatego proszę o Waszą pomoc, komentarze i propozycje. Budżet do 4000 zł. z góry Dzięki !
Antresolek Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 Hej,Zdecydowanie polecam ci Cannona, różnica w osprzęcie jest minimalna ale różnica w ramie już spora. Poza tym to niezbyt porównywalne firmy w/g mnie. O dożywotnej gwarancji na ramę już nie wspomnę
Fenthin Napisano 2 Września 2012 Napisano 2 Września 2012 W tej cenie różnice między ramami są najwyżej kosmetyczne. Tym bardziej, że aktualny Cannondale to już nie to samo, co kilka lat wcześniej, gdy rzeczywiście produkowali ramy w Stanach. Dziś też klepią, jak reszta, na Tajwanie. Zaś Trek to nie jest wcale zła marka. Aczkolwiek jest i Cannon na Tiagrze: Rowery Szosowe - Rower Cannondale Caad 8 Tiagra Triple White 2012 - Cannondale - Tyle, że korba trzyblatowa.
emilio3 Napisano 3 Września 2012 Napisano 3 Września 2012 Trek też firma z tradycjami i na ramy daje również dożywotnia gwarancję na pierwszego właściciela, przynajmniej na model remedy. Zobacz sobie jeszcze taki rower na ultegrze http://allegro.pl/me...2606401029.html i masz naprawdę bardzo fajny rowerek. Lub coś nowego na tiagrze http://allegro.pl/ro...2591441793.html
Antresolek Napisano 3 Września 2012 Napisano 3 Września 2012 Nie twierdze że Trek jest firmą bez tradycji ale w tym zestawieniu niestety IMHO przegrywa. A z gwarancją dożywotnią (przynajmniej w Polsce) to w Treku ... powodzenia. Widzę że jak większość tego typu zapytań dyskusja zmierza do jednego - jak najtańsza rama byle najlepszy osprzęt.
Fenthin Napisano 3 Września 2012 Napisano 3 Września 2012 Byłem mocno zainteresowany zakupem roweru Cannondale. I jeżeli facet ze sklepu utrzymującego się ze sprzedaży tych rowerów twierdzi, że to już kompletnie inna firma, ja mu wierzę. Dyskusja zmierza do tego, żeby wybrać najbardziej opłacalny rower i nie przepłacić za logo. 4000zł to niewiele za szosę, to modele oparte o najbardziej podstawowe ramy i tu tak, liczy się głównie osprzęt. Dopiero później sama rama i znaczek na niej. Nie wiem jak teraz, bo zmienia się dystrybutor na Polskę, ale wcześniej nie było problemów z gwarancją u Treka.
stormur Napisano 3 Września 2012 Napisano 3 Września 2012 Cannondale. Tiagra ( vide Trek ) nie jest grupa "marzen" - i tak w nowym sezonie wymienisz . Oba rowery maja korbe FSA Vero - ciezki jak kamien "kwadrat". - do wymiany. Osprzet docelowy dla "amatora" to IMHO "105", Apex lub Veloce . Cala grupa to ok 1500 pln . Kola: Cannondale przynajmniej podaje producenta... Maddux jest nikomu raczej nieznany , ale JALCO juz bardziej, a to TA SAMA firma. "Przebrandowili" sie kilka lat temu i to byl blad, juz wracaja w produktach do starej nazwy. Kiedys robili bardzo solidne obrecze. Szprychy stosuja Sapim. Waga tych kol to ok 2000g ... . Ale sa solidne. Cannon daje ver 3.0 , np Bianchi do najtanszej szosy 4.0, a do wszystkich nie "Horse" category : 5,1 . Nowe niezle kola to 600-700 pln minimum. Dobre 1500 pln. Dlatego skaldalem rower. Nic do wymiany , nic do wyrzucenia. Przyklad : Rama : Orbea Aqua : 450e Campa Veloce : 350e Kola Campa Khamsin+ opony i detki : 130e ( zamiennie z Fulcrum Racing 7 ) Kierownica : FSA - 20 e Sztyca : FSA 15e Siodlo Selle Italia 50e Owijka Fizik 10e Smary 15e Mostek 20e Razem 1060e , czyli ok 4400 PLN I gdzie te oba wymienione tu pasuja ???????? ( zastrzegam, ze to nie moj rower, ja zlozylem Bianchi na elementach Campy, Deda Zero, Deda Campione, Fizik, Vittoria, CInelli ... ) Ostatni raz kupowalem w zyciu caly rower, bujajac sie potem na ebayu z chlamem jakiego pelno ( nie jestem jedyny taki idiota, co placi za "szmelc" :) ) teraz TYLKO rama i sam dobieram reszte. Niech trwa. I niech kosztuje "niby" wiecej. I tak jest taniej . I lepiej. I NIKT NIE MA TAKEGO SAMEGO Ale ja dziwny jestem, wiec na pewno sie myle.... Mam nadziej, ze nikt nie "mogl ewentualnie poczuc sie obrazony" mom postem, bo znowu bede "pod nadzorem troskliwego o potencjalne domniemane odczucia czytelnikow moderatora " :)
tobo Napisano 3 Września 2012 Napisano 3 Września 2012 Co do treka: - słabe punkty to tylna piasta oraz wkład suportu - rdzewiejące łatwo śruby mostka - hamulce sztywniejące na piwotach jak złapie je woda. Co do wyboru osprzętu" - zdecydowanie wolę manetki tiagry niż wszystkie wyższe grupy, które działają topornie, do tego wymiana linki jest ciut trudniejsza nie mówiąc już o odłamanym łbie linki, którego często nie da się wydłubać. Z manetek nabyłbym te z poprzednich numeracyjnie grup, o nowych można zapomnieć jeśli stawia się na łatwość działania i trwałość - przerzutka przednia - przynajmniej ultegra, 105tki i tiagry mają pękające i gnące się wózki (przy współpracy z korbami compact)
emilio3 Napisano 4 Września 2012 Napisano 4 Września 2012 Każdy producent pcha do swojego roweru jakąś słabszą część lub kilka by obniżyć cenę, jeden daje to a inny tamto, dlatego składanie jest najlepszym rozwiązaniem i tu sie zgadzam w 100 % ze stormur że radość i satysfakcja nie do opisania. Od zawsze mówię i zawsze będę mówił że rama to serce roweru i jest najważniejsza, a części to tylko ozdoba lepsza lub gorsza którą zawsze możesz zmienić i to taniej niż dobra ramę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.