Pankrok Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Przede wszystkim pragnę się przywitać gdyż jest to mój pierwszy post na forum. Zaznaczam, że jestem kompletnym laikiem, trzy lata temu kupiłem sobie rower w celu zrzucenia wagi, postanowiłem, że będzie to lepszy rower niż oglądane w biedronce na zakupach. Wybór padł na model Cheetah, marki Hercules. Od tamtego czasu mniej lub bardziej regularnie staram się spędzać czas na jeździe, przejechałem ok. 2000km. Ostatnio trafiłem na makabryczną pogodę i na drugi dzień jak poszedłem pojeździć zauważyłem, że po prawej stronie w okolicach łączenia pedału z zębatką (wybaczcie nazewnictwo) regularnie coś stuka, dzieje się to przy mocniejszym kręceniu. Zdjąłem łańcuch i koła, wyczyściłem dokładnie zębatki, ale po złożeniu stukanie nie ustało, dodatkowo mam teraz problem z ustawieniem przerzutki i podejrzewam zużycie łańcucha. Nie jestem już pewien czy ja czegoś nie zepsułem i myślę, że lepiej oddać rower do normalnego serwisu. Dzwoniłem dzisiaj do Żuchlińskiego , salonu na morskiej w gdyni, przedstawiłem pokrótce sytuację, ale odniosłem wrażenie, że Pan, który odebrał niespecjalnie miał ochotę ze mną rozmawiać, pewnie był zajęty...w każdym razie dowiedziałem się, że normalny przegląd kosztuje tam 90pln i do tego musiałbym dodać ok.65pln na łańcuch. W tym momencie postanowiłem się tu zarejestrować Jeśli moglibyście doradzić coś w tej sytuacji byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam, Jarek
PabloSki Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Dokładnie nie rozumiem o co chodzi ale takie strzelanie przy mocniejszym naciśnięciu na pedały powoduje uszkodzony suport. Spróbuj jeszcze sprawdzić dokręcenie pedałów do ramion korby ( niedokręcone potrafią też wydawać różne dzwięki). Co do wymiany łańcucha to wypadałoby sprawdzić czy kaseta (zębatki tylne) jest w stanie przyjąć nowy łańcuch czyli czy nie jest za bardzo zużyta. Regulacja przerzutki jest opisana na necie ale jak do wszystkiego trzeba mieć rękę i wyczucie żeby nie spędzić nad tym całego dnia. Z mojej strony poleciłbym poszukanie kolegi z forum, który rzuci fachowym okiem na Twój sprzęt za przysłowiowe piwo. Co do markowych serwisów jestem dość sceptyczny ponieważ potrafią wcisnąć każdy kit z satelity osobie, która ma dość małe pojęcie na temat roweru.
Pankrok Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Napisano 20 Sierpnia 2012 Ja próbowałem coś tam wyregulować, ale nie jestem pewien czy dobrze kręcę. Widzę jak podkręcam przy automacie z tyłu to się przesuwa, ale jak już ustawię tak, że wskakuje największa zębatka bez problemu to wtedy łańcuch zaczyna szorować o przekładnię z przodu i tak w kółko. Robota głupiego. No i to strzelanie, przejrzałem trochę już na forum, chłopaki piszą, że najlepiej odkręcić pedał, korbę, wyczyścić nasmarować, ale szczerze wątpię, że mam do tego narzędzia. Poza tym, jeśli miałbym się za to wziąć znowu na własną rękę to chciałbym wiedzieć jaki łańcuch kupić i, jak już napisałeś, czy jest w ogóle sens go zmieniać.
PabloSki Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Jak masz możliwość wrzucić fotki kasty i korby na forum to wrzuć tutaj tak bez zobaczenia nie da się określić co i jak i czy w ogóle jest sens bawić się z tym. Podaj jakiś model przerzutki jeżeli to jest jakiś tani model to sprężyna mogła się zużyć i nieprecyzyjnie działać co wiąże się z trudnościami podczas regulacji. Jak coś zobaczymy to może coś się będzie dało doradzić. Jak nie to znajdź jakiś serwis na uboczu gdzie gość naprawia rowery bo to lubi a nie bo mu za to płacą (takich ludzi jest dużo).
Pankrok Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Napisano 20 Sierpnia 2012 ok tylko sprawdzę co to jest kasta:D
Venomiz Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 ok tylko sprawdzę co to jest kasta:D Kaseta. To te tylne zębatki
Pankrok Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Napisano 20 Sierpnia 2012 Ok, nie mam pojęcia czy coś zobaczycie na tych zdjęciach:D
PabloSki Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Tak szczerze to wygląda to ładnie. Jeżeli nie robiłeś serwisu przez te 2000 km to polecam zrobić. Zmienią linki pancerze usuną luzy wymienia łańcuch i powinno wszystko chodzić dalej. Łańcuch za 65 zł to taki średniak ale wytrzyma dużo. Przegląd w granicach 60 zł. Linki, pancerze ok 20-30 zł.
Pankrok Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Napisano 21 Sierpnia 2012 A mógłbyś mi jeszcze polecić jakiś konkretny łańcuch i ewentualnie coś do czyszczenia i smarowania? Konkretne nazwy, żebym wiedział co powiedzieć w sklepie? A może zamówić lepiej przez internet? Teraz mam coś o nazwie Brunox Top-Kett do łańcucha, takie mi doradzili. Mam znajomego byłego kolarza, jakbym miał kupione konkretne rzeczy na zmianę to myślę, że zajął by się tym rowerem.
PabloSki Napisano 21 Sierpnia 2012 Napisano 21 Sierpnia 2012 Jak kolega kolarz posiada narzędzia rowerowe to bez problemu powinien poradzić sobie z Twoim rowerem. Co do łańcucha to najlepsze jest rozpięcie i szejk w benzynie lub denaturacie lub czymś podobnym dostępnym w sklepie malarskim za 5 zł. Ja smaruje łańcuch produktami od finish line http://allegro.pl/olej-syntetyczny-finish-line-teflon-plus-120-ml-bs-i2549772955.html. Sposoby konserwacji łańcucha opisane na forum bardzo dokładnie. A łańcuch to taki mógłby być http://allegro.pl/nowy-lancuch-shimano-deore-2011-cn-hg50-8rz-box-i2538760992.html Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.