Skocz do zawartości

[Tylna przerzutka]SH Tourney, problem z działaniem.


Lelo3008

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Potrzebuję Waszej pomocy, ponieważ nie jestem zbyt wielkim pasjonatom rowerowym. Na wstępie dodam: tak- zapuściłem swój sprzęt. matura zrobiła swoje i stał prawie rok bezużyteczny w garażu bez żadnego zabezpieczenia. Posiadam KROSS HEXAGON V3, przerzutka SHIMANO TOURNEY. Ma już kilka dobrych lat, ostatnim czasem postanowiłem zabrać rower na wakacje i o dziwo manetka przestała mi wrzucać. Po prostu nie dało rady wcisnąć przycisku na niższy level. Wchodziło kolejno 7-6-5-4 i koniec. Znalazłem jakiś film instruktarzowy na YT, że muszę ustawić manetkę na 7, a przerzutkę tylną w linii prostej do najmniejszej zębatki, a nastepnie naciągnąć linkę. Okej tak też zrobilem po czym manetka w ogóle przestała dzialac... Juz chyba probowalem wszystkiego. Cala przerzutka zostala oczyszczona razem z linką. Nic z manetce nie kombinowalem. Jedynie probowalem regulowac H i L, naciagac linke itd. I nic. Manetka jest tak ścisła, ze nie jestem w stanie wrzucić niższego biegu. A nawet jak już go zmienie go przerzutka z tylu ani drgnie. Zero reakcji. Wrzuce Wam zdjęcia, nie wiem czy to pomoże, ale czekam na odp :) :)

 

PS poradzicie cos? Jestem z Przasnysza i mam pod nosem fabryke KROSS, moze lepiej poprostu udac sie do serwisu..? Niby rzecz banalna, ale...

 

załączam foto o ile pomoże ;)

post-157993-0-64335500-1345456729_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie o to chodzi, ze ten caly mechanizm, tj jak piszesz- pancerz ani drgnie... czyscilem linke, smarowalem, a caly mechanizm psiukalem sprezonym powietrzem. juz nie mam pomyslu...

w ogóle nie moge wcisnac manetki na biegi ponizej 4, kiedy linka na 7 jest naprezona. tak jakby nie radzila tego mechanizmu calego i manetka nie daje rady...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pancerze wymień to są groszowe sprawy ewentualnie wpsiknij WD-40 albo CX-80.

 

A jeśli złapiesz automat w ręce to się odgina ? Ściągnij łańcuch z przednich koronek i wtedy złap za automat i zobacz czy się on rusza na boki.Tzn. na środka jeśli masz na 7 ustawione .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pancerze to jest to czarne( są również inne kolory) w czym idzie linka od manetki do przerzutki.

Nasmaruj sprężyny w automacie i przeguby WD-40 albo CX-80. Powinno pomóc ponieważ automat się zastał i wtedy tak nim poruszaj i powinno wszystko działać.

 

Jak to zrobisz to zrób tak jak pisałeś w pierwszym poście

Znalazłem jakiś film instruktarzowy na YT, że muszę ustawić manetkę na 7, a przerzutkę tylną w linii prostej do najmniejszej zębatki, a nastepnie naciągnąć linkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mieliscie racje, znalazlem nowa linke i pancerze, wymienilem i niby super, przerzuca sie. teraz inna kwestia, przerzutka nie odbija. w sensie jak juz dojde do 1 biegu, to nie moge cofnąc... linka robi sie luzna, wrecz wisi na ramie i za nic w swiecie nie moge wrocic do 7... juz wszystko wyczyscilem co chyba bylo mozliwe... jeszcze jakies pomysly?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O super że działa.

Ale przerzutka powinna odbić.

Ja mam tylko z przodu 3 bo nie mam przerzutki. A z tyłu mam od 1 do 6 i automat Shimano TZ50 i działa to wszystko bez problemu.

Więc moim zdaniem to sprężyny są już rozciągnięte. I nie daje rady powrócić automat. A jak jest jeszcze brudny to się nie dziwie.

Kup nowy automat za 40zł. i będzie wszystko dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...