maracz Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Kupiłem sobie nowe koła i podczas przekładki okazało się że tylna piasta w nowym kole jest o 5mm węższa od tej starej i teraz mam pytanie:czy mogę skasować luz szybkozamykaczem?
PoleK Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 jaka rama, jakie kolo. mtb = 135 szosa = 130 sa tez inne, ale zakladam ze krecimy sie w tych okolicach
maracz Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Napisano 19 Sierpnia 2012 Dzięki za odzew. Rama jest aluminiowa, piasta w starym tylnym kole miała 135mm w nowym kole ma 130mm. Zrobiłem próbę i luz(5mm) mogę bardzo łatwo skasować samozamykaczem, natomiast mam wewnętrzne obawy czy aby na pewno mogę tak zrobić bez żadnych konsekwencji?
Fenthin Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 Ze stalą można było się tak bawić, alu lepiej nie wyginać.
maracz Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Napisano 19 Sierpnia 2012 A jakbym zastosował podkładki dystansowe 2mm po obu stronach piasty, tylne widełki wtedy nie musiałyby być tak mocno przygięte?
lajtspid Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 Ja zastosujesz podkładki to ośka może okazać sie za krótka. Co to za piasta? Najlepiej by było, gdybyś zmienił ośkę.
maracz Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Napisano 19 Sierpnia 2012 Kupiłem do swojego roweru krosowego lekkie koła szosowe i jako zielony nie wziąłem pod uwagę szerokości piasty w kole tylnym. W kołach siedzą piasty DATI na łożyskach maszynowych. Zrobiłem jazdę próbną, ogólnie na razie nie zauważyłem żadnych negatywnych zmian spowodowanych dogięciem widełek, wolałbym jednak ich nie doginać. Co do wydłużenia ośki, to da się to zrobić w przypadku takich piast np. w jakimś serwisie? Następna rzecz która mnie drażni to okrutnie głośno i metalicznie terkoczący bębenek, ale może z czasem się do tego przyzwyczaję.
dawid Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 Widziałem zdjęcia bękniętych ram na tylnym trójkącie przez to ze montowano piasty 130mm w miejsce 135mm, także taka jazda może mieć konsekwencję. Możesz szukać ośki, ale mam wątpliwości czy znajdziesz Możliwe ze czeka Cię zmiana piasty...
maracz Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Napisano 19 Sierpnia 2012 Dzięki za ostrzeżenie. Nawet na mój rozumek takie doginanie i naprężanie widełek wydaje mi się niedobre pomimo iż jeżdżę rekreacyjnie i bez żadnych szaleństw, tak więc postanowiłem dać podkładki dystansowe po obu stronach piasty żeby ominąć przyginanie widełek, wiem że zmniejszy się miejsce styku ośki z ramą, ale może to rozwiązanie okaże się lepsze?
PoleK Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 daj po 1-1.5mm podkladki, a reszte scisnij, jezdzilem dlugo w takim ukladzie i bylo git. Pozatym nie przesadzajmy, alu nie jest takie sztywne...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.