TrueFaith Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Witam. Mój 3/4 letni genesis beta jest już na mnie za mały, więc szykuję się na nowy rower. Na pewno części/rower wezmę w zimie kiedy wszystko będzie tańsze Tylko nie mogę się zastanowić. Przez pół dnia jazdy na aktualnym sprzęcie wymyśliłem 3 opcje: 1. Składać rower od podstaw, staremu podciąć sztycę, obniżyć i wyregulować siodełko po czym sprzedać jako Street/Dirt 2. Kupić rower (nie wiem czy wyjdzie taniej/drożej od składania, stary tak jak wyżej 3. Kupić ramę, przedni amortyzator i przełożyć większość części ze starego roweru (cały na osprzęcie Deore, nie zawiódł przez 4 lata) Liczmy że za stary wziąłbym 500-800 zł, (jeśli wybiorę opcję 1,2) wtedy mam około tysiąc "dofinansowania" na nowy sprzęt. Jeśli chodzi o opcję trzecią wymieniałbym linki + pancerze, pare uszczelek, siodełko i może kierownicę. Dodatkowo nowa rama + przedni amortyzator, mam na to około 1000 zł. Pod koniec dałym rower do wyregulowania itp. A więc jak myślicie, która opcja będzie najbardziej opłacalna ? PS mój kolega ma Gianta Revela za 1,5 tysia, rama XL, rozmiar IDEALNY dla mnie, ile to cali ? Rower będzie służył do: - jazdy po mieście, skoki z krawężników, małych hopek - bardzo rzadkiej jazdy po leśnym terenie, piasku - czasem do jeżdżenia po szosie itp Ogólnie do fajnej zabawy z kolegami
Gość pw524 Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Składać specjalnie taniej nie będzie (w zimie może troszkę), za to masz co chcesz mieć a nie to co ktoś ci wciska. W kupowanym rowerze ze względu żeby było tanio prwie zawsze miedzy całą masą osprzętu jest przemyconyj akiś badziew na który w pierwszej chwili nie zwraca się uwagi (piasty, obręcze, szyca, chwyty, pedały, itp...). Ile to razy widziałem rower na pięknym osprzęcie i np: na kołach z plasteliny. Efekt jest taki że w takim rowerze wcześniej czy pózniej coś jest do wymiany. Składajac rower masz sprzet bardziej przemyslany choć nie koniecznie tańszy. Jesli ten osprzęt który masz ci odpowiada to przekładaj. Wszystko zależy co chcesz mieć, skladając rower trzeba mieć mniej więcej koncepcję jak to ma wyglądać.
Mlodziutki Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Nie opłaca składać roweru za 1800zł chyba że rama by była dobra to można pomyśleć
TrueFaith Napisano 18 Sierpnia 2012 Autor Napisano 18 Sierpnia 2012 Osprzęt jest jak najbardziej dobry, przez 4 lata nie wymieniałem kół, opon, żadnych linek ani zacisków (no linki wypadało by już wymienić ^^) Czyli albo przekładać albo kupić cały ? Jeśli kupowałbym to używany z allegro, coś koło 1500 zł (widziałem fajne Merid'y i Specialized'y) ? Jeśli bym przekładał części to do wymiany: kierownica, siodło, opony, linki + pancerze, coś mi strzela jak mocniej nacisne na pedało więc najprawdopodobniej suport, klocki hamulcowe i w zasadzie to tyle... Dodatkowo wiadomo rama + amorek myślałem o 100/120 ale to już nie znam cen. A więc co lepsze ? używany za 1500 czy coś poskładać (najprawdopodobniej ta rama + amorek też używane będą)
Mlodziutki Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 To w takim raziee lepiej jest poskładać widzę że nie masz dużych wymagań
TrueFaith Napisano 18 Sierpnia 2012 Autor Napisano 18 Sierpnia 2012 Okej, teraz jeszcze parę pytań, mianowicie: - co w napędzie jest nie tak skoro przy mocnym depnięciu coś mi strzela, przeskakuje ? - jaki sprzęt wybrać ? Przedni amortyzator 100/120 używany, jednak nie znam się na modelach. Dobrą ramę bez tylnego amortyzatora (nowoczesną dosyć) za ile dostanę ? Chciałbym nie wykorzystywać max ile się da - przy wymianie linek od przerzutek muszę rozkręcić manetki jeśli dobrze rozumiem ? Co do przedniego amorka myślałem o SR Suntourze XCR, albo o jakimś Rock Shoxie, co do ramy kompletnie nie wiem.
Gość pw524 Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 Pewnie przec 4 lata łańcuch ten sam? W takim razie na początek do wymiany kaseta i łańcuch. Co do reszty to moze poczytaj najpierw troszkę forum bo coś widzę że zupełnie nie wiesz co tak naprawdę byś chciał. Jesli chodzi o ramę to przede wszystkim trzeba by ustalić rozmiar. ile masz wzrostu? Od siebie tylko dodam ze polecane sa ramy Accent jako przyzwoite cenowo i niezle wykonane. Amortyzator to zależy od twoich wymagań, no i nie wiemy ile chcesz wydać na całość. XCR pzyzoiy ale szału nie będzie, amor do turystyki i bardzo lekkiego XC raczej nic więcej. Poszukaj może Raidona.
TrueFaith Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Napisano 19 Sierpnia 2012 Wzrost 182, ale mam dopiero 14 lat i wciąż rosnę. Jak pisałem mój kolega ma ramę XL (chyba 20 cali) i ten rozmiar mi bardzo odpowiada (w dodatku siodełko ma najniżej jak się da) Łańcuch 4 lata ten sam, ale często psikany takim preparatem w spray'u, coś jak smar, ale smar to on rozpuszcza Kaseta to tylko to z tyłu tak ? Nie trzeba wymieniać zębatek z przodu ? Chciałbym amorek tak jak pisałem do jazdy w mieście, lekki teren itp. głównie do jazdy z kolegami. Aktualnie mam 80 mm, w zasadzie te 120 to chciałem dla szpanu bo rzadko wchodzi do końca. Jest jeszcze jeden problem/pytanie. Jak kupię używany amorek, to jak jest z przycinaniem do ramy ? A może rura będzie za mała ? Raidon 2008 nówka 350 zł... Hmm ciekawa propozycja. Tak se rozpisałem co jest w rowerze i do wymiany idą: siodło kierownica mechanizm korbowy pedały, przednie zębatki łańcuch kaseta linki pancerze od linek klocki hamulcowe Co do ramy spodobała mi się Accent Tormenta, znalazłem wersje 19 cali (czarna) oraz 21 cali (srebrna i niebiesko srebrna) Co sądzicie o tej ramie ?
Gość pw524 Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 Na Twój wzrost to pasowała by raczej 20 ale to jest troszkę indywidualna sprawa geometrii danej ramy. Może być tak ze 19 będzie w sam raz bo 21 to raczej nie. Ja na ten przykład mam 179 i ramę 19 i z moich obserwacji wynika że idealna dla mnie była by 18 (oczywiście mówimy o danym modelu ramy). W każdym razie lepsza ciut za mała niż za duża, za duża rama to tragedia. Co do amora używki i dopasowaniu go pod ramę to przeważnie producent podaje wysokość głowki ramy do tego trzeba doliczyć około centymetr na stery i przynajmniej z centymetr na jakąś tulejkę oraz dodać wysokość mostka jaki posiadasz (minus jakieś 0,5 cm) i juz wiesz jakiej długości potrzebujesz rurę. Wszysykie accenty zbierają dobre opinie (cena/jakość), ja się nie wypowiadam bo nie miałem styczności. Tak kaseta to zębatki z tyłu. Czy przednich blatów nie będzie trzeba wymieniać to się okaże, albo lańcuch przyjmie albo nie ale są duże szanse że będzie ok. Przednie blaty zużywają się znacznie wolniej niż kaseta. A co do smarowania łańcucha to poczytaj temat o tym. A przeskakuje z tyłu czy przodu? W każdym razie jak przeskakuje to łańcuch i kaseta do śmieci. Z tego co wymieniłeś to najdroższa będzie korba. Zobacz, może jeszcze da się przeszczepić tą, przynajmniej na jakiś czas, a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć powiedzmy na lepszy amor.
TrueFaith Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Napisano 19 Sierpnia 2012 Korba cała zarysowana, farba trochę schodzi, ale jest dobrej jakości. Na niektórych przełożeniach łańcuch przeskakuje, a na niektórych coś jakby w suporcie strzela (chyba łożyska do wymiany ale nie jestem pewny) pomijają rozregulowanie przerzutek Rama póki co interesuje mnie ta, bo niska cena: http://allegro.pl/rama-accent-elnino-i2555056697.html
Gość pw524 Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 Ładna ramka, cena tez nie najgorsza. Poczytałem troszkę i 19 będzie na Ciebie dobra. Tak na marginessie to nie wiem czy to przypadkiem nie rama człowieka z forum.
TrueFaith Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Napisano 19 Sierpnia 2012 Okej, na ramę jestem zdecydowany, SR Suntour Raidon z 2008 jest dobry ? Nie wiem czy nie brać nowszego (jakaś lepsza rewizja czy coś) i czy ten amorek 1 i 1/8 wejdzie na tą ramke ? I jeszcze z tym strzelaniem i przeskakiwaniem - przeskakuje rzadko, jednak często coś strzela (wydaję mi się że to w suporcie) co o tym sądzicie ?
Mlodziutki Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Ile masz kasy do wydania ? Aa i raidon wejdzie '
elton29 Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Składaj po sezonie, w zimie hgdy ceny są dużo niższe, lepiej dozbieraj do epicona. Dobierając skok amor sugeruj się parametrami ramy, pod jaki skok jest przystosowana.
TrueFaith Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Napisano 20 Sierpnia 2012 Epicon za drogi trochę, biorę te rame + raidona i te rzeczy co napisałem, dzięki wszystkim za pomoc.
Gość pw524 Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Okej, na ramę jestem zdecydowany, SR Suntour Raidon z 2008 jest dobry ? Nie wiem czy nie brać nowszego (jakaś lepsza rewizja czy coś) i czy ten amorek 1 i 1/8 wejdzie na tą ramke ? I jeszcze z tym strzelaniem i przeskakiwaniem - przeskakuje rzadko, jednak często coś strzela (wydaję mi się że to w suporcie) co o tym sądzicie ? Dobry, a z tym dozbieraniem do epicona to tak można zbierać aż do foxa. Myślę ze skoro skladasz rower jak na moje oko raczej niskobudżetowy to ie wiem czy jest sens inwestować wyżej raidona. A co do strzelania w suporcie to sam suport to są grosze. Trzeba tylko wyjąć stary i pomierzyć co i jak, ewentualnie wziąć w rączkę i do sklepu. Na pewno kilka razy taniej niż zakup kompletnej korby. A to ze korba odrapana to co? Grunt zeby była dobra jakościowo i sprawna. Przynajmniej widać że biker jezdzi . Epicon za drogi trochę, biorę te rame + raidona i te rzeczy co napisałem, dzięki wszystkim za pomoc. I dobrze, zle nie będzie a przynajmniej widać że coś ci się zaczyna krystalizować. Jak już zaczniesz to skladać smaruj wszystkie gwinty smarem, najlepiej miedzianym. Nie zapieką się i jak kiedyś będziesz chciał zmienić coś na lepsze nie będzie problemu.
TrueFaith Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Napisano 20 Sierpnia 2012 Napiszę jak już wszystko dojdzie i poskładam części w całość. Muszę się jeszcze z tym strzelaniem upewnić - wymienić suport, łożyska, czy właściwie co bo sam nie wiem ^^
Gość pw524 Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 No nie wiem jaki to suport. Najlepiej wykręć idz do sklepu i ci powiedzą co można z tym zrobić. Przy wkręcaniu nowego uważaj,pamiętaj ze to aluminium. To może się przydać http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/momenty-obrotowe-czyli-jak-nie-latwo-byc-mechanikiem/
elton29 Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Jak sie zaopatrzy w klucz dynamometryczny to mu się przyda:) podejżewam jednak ze takowego nie posiada i raczej nie wielu go stosuje nie mniej jednak jest to przydatna rada jeśli nie wiesz jaki dobrać to istotnie goście w rowerowym Ci powiedzą ew. zrób fotkę, Jeśli chodzi o strzelanie to może być wina pedałów, wyrobione łożyska kulkowe taki dźwięk mogą wydawać.
TrueFaith Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Napisano 20 Sierpnia 2012 Ta, klucza takowego nie posiadam, zawsze dokręcam tak żeby się trzymało ale też nie odkręcało. Pedała idą do wymiany więc się przekonamy, ale to strzelanie tak tragicznie nie przeszkadza. Możecie mi dać link do taniego, sprawdzonego sklepu rowerowego ? Zamówie tam to co wcześniej pisałem oraz może SR Raidona. I jeszcze od czego są konkretnie pokrętła na amorku, + to zwiększenie sztywności, skoku, czy miękkości ?
elton29 Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Szukaj na all...czasem sie coś taniej trafi a ja będziesz brał kilak fantów od jednego kolesia to jakąś zniszkę lub gratisową przesyłkę dostaniesz. Wiesz już jaki to suport? Nowy który będzie miał zewnętrzne łożyska to koszt ok 45-55zł ale ty chyba nie masz korby ze zintegrowaną osią prawda? Kwadrat czy isis jest tańszy, korbę alivio np. razem z suportem wyjmiesz za 105zł.
TrueFaith Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Napisano 20 Sierpnia 2012 Kompletnie nie wiem jaki mam suport Można to jakoś sprawdzić ? Specyfikacji mojego roweru nie znajde, tego jestem pewny.
Gość pw524 Napisano 21 Sierpnia 2012 Napisano 21 Sierpnia 2012 Kompletnie nie wiem jaki mam suport Można to jakoś sprawdzić ? Specyfikacji mojego roweru nie znajde, tego jestem pewny. Wystarczy foto mocowania korby z kilku rzutów i bedzie wiadomo co to. Do zakupu nowego musisz jeszcze zmierzyc długośc bo wystepują rózne. pewnie jest coś w tym stylu http://allegro.pl/suport-wklad-suportu-shimano-bb-un26-un-26-117-5mm-i2568958586.html. Co do amora to ściągnij sobie manual w PDF z netu.
TrueFaith Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Napisano 21 Sierpnia 2012 Ta, suport w tym stylu (pooglądałem zdjęcia rowerów i wychodzi na to że tak) Wymienię go + pedały bo są całe pozdzierane i wygięte (ahh ta tandeta, jednakowoż były z metalu) Co do amorka to manuale są tylko w języku angielskim i nic nie rozumiem, wolałbym jak by mi ktoś powiedział od czego konkretnie jest pokrętło z +/- Patrząc na listę rzeczy które chce dokupić zrobie to w serwisie blisko mnie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.