Bester Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Witam, Sory jeśli źle podpisałem temat czy coś potrzebuje rade a mianowicie mam obręcze od krossa signa i taki problem , są w nim dętki z wentlem presta a ja chciałbym na ten zwykły jak sie to mówi "samochodowy?" i tutaj problem, jak wziąłem dętke ze starego roweru z tym wentlem to za cholere nie chciał wejść i pytanie czy jak rozwierce wentel na nieco większy to czy nie osłabie obręczy ? albo później nie bedzie jakichś innych tego typu rzeczy? które zaszkodzą dętce, wentlowi, obręczy? Dzieki za rady, jeśli gdzieś sie pomylilem Sory, Pozdrawiam!
piotreeek Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Oczywiście że osłabisz. Mało tego, dętka może sie potem uszkadzać na krawędzi wierconego otworu. A w czym ci presta przeszkadza? A jeśli jednak tak bardzo przeszkadza, to kup przelotke na wentyl samochodowy za grosze.
pranek Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Otwór można minimalnie powiększyć pilnikiem. Ja tak zrobiłem w taniej obręczy aluminiowej i jak dotąd nie zauważyłem żadnych problemów.
goldbloom Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Wiertło 8mm. Żadnych problemów, z autopsji.
afly Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Również rozwiercałem obręcz, potem pilnikiem wygładziłem krawędzie i nic złego się nie dzieje, 2k km na niej zrobione w tym góry.
goldbloom Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Właśnie, pamiętaj o wygładzeniu krawędzi.
kadargo Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Tak jak koledzy wyżej wspomnieli. Spokojnie można rozwiercić, pamiętając o wygładzeniu krawędzi. Ilość wybranego materiału jest tak minimalna, że o żadnym zauważalnym osłabieniu obręczy nie ma mowy.
Bester Napisano 18 Sierpnia 2012 Autor Napisano 18 Sierpnia 2012 ok dzięki Panowie , pytałem bo sam nie wiedziałem co robić mam nadzieje że bedzie ok /do zamknięcia.
Schwefel Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Rozwiercaj i nic się nie martw. Zrobiłem tak już 2 komplety kół i nic się nie połamało. Zalety samochodowego są bezsporne, napompujesz go na każdej stacji i każdą pompką a z prestą trzeba rzeźbić z przejściówkami.
cebul08 Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Rzeźbią jedynie ci, którzy nie umieją się nim posługiwać... Rozwiercałem wiele obręczy - ale nigdy sobie - i jak łatwo zgadnąć, pod nikim koło po takim zabiegu się nie złożyło. Otwór zabezpieczam fazownikiem, ale robię to we wszystkich obręczach, także nowych.
beskid Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Oczywiście że osłabisz. Mało tego, dętka może sie potem uszkadzać na krawędzi wierconego otworu. A w czym ci presta przeszkadza? Jak piszesz A to i B. Konkrety w jaki sposób osłabi i jakie będą skutki. Wiesz co to pilnik i do czego służy?? Tak jak wyżej rozwiercaj i po kłopocie.
zws Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 pytanie czy jak rozwierce wentel na nieco większy to czy nie osłabie obręczy ? albo później nie bedzie jakichś innych tego typu rzeczy? które zaszkodzą dętce, wentlowi, obręczy? Ja też rozwiercałem, trzeba opiłki z komór usunąć i krawędzie wygładzić. Obręcz się teoretycznie osłabia, jednak swoje skatowałem tego weekendu w hardtailu na kamienistych zjazdach, gdzie ludkowie z fulli zsiadali i geometrię trzymają. Również preferuję zawory AV ze względu na komfort pompowania w jaki sposób osłabi i jakie będą skutki Gdy przywalisz w kamola w okolicy rozwierconej części i obręcz pęknie, to gdybyś nie rozwiercił, mogła by nie pęknąć Wszystko jednak zależy od siły z jaką przywalisz
kadargo Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Gdy przywalisz w kamola w okolicy rozwierconej części i obręcz pęknie, to gdybyś nie rozwiercił, mogła by nie pęknąć Wszystko jednak zależy od siły z jaką przywalisz Jak zrobisz analizę FEM i mi to pokażesz tęczowo na białym to uwierzę Póki co siedząc na co dzień w projektowaniu, technologii i obróbce metali... nadal twierdzę że nie ma żadnego odczuwalnego wpływu, nie w tej skali o której niektórzy piszą.
PoleK Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 popatrzcie na obrecze do trialu, tryall chyba sie zwaly, a potem mowcie pier.do.ly (czy to jest jakies brzydkie slowo?? chore troche...) o oslabianiu Producenci robiarozne wersje bo ludzie preferuja rozne wentyle, rozwiercenie obreczy z presty na AV, mialoby skutkowac negatywnie, a obok lezy fabryczna na AV... Ciekawa teoria, naprawdę... kadargo na prezydenta! ja tez prosze o chociazby teoretyczne wyniki z pomoca elementow skonczonych, ale badania tez bylyby dobre:)
kadargo Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 kadargo na prezydenta! Oby nie! Tylko nie to.
zws Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Póki co siedząc na co dzień w projektowaniu, technologii i obróbce metali... nadal twierdzę że nie ma żadnego odczuwalnego wpływu, nie w tej skali o której niektórzy piszą. Pewnie, że odczuwalnego nie ma, inaczej byśmy nie rozwiercali Ale miło, że piszesz (znając się na tym), na zjazdach będziemy czuć się pewniej i bezpieczniej.
kadargo Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 będziemy czuć się pewniej i bezpieczniej. Jak będziesz jechał TGV albo ICE, to wtedy się martw czy się gdzieś nie pomyliłem.
cebul08 Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 A prawda jak zwykle leży gdzieś po środku. W szerokich obręczach nie ma najmniejszego problemu z rozwiercaniem otworu na wentyl, ale zróbcie tak w obręczach szosowych... Pomijam fakt, że pakując wentyl samochodowy w obręcz szosową będzie problem z upchaniem opony.
PoleK Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 A prawda jak zwykle leży gdzieś po środku. W szerokich obręczach nie ma najmniejszego problemu z rozwiercaniem otworu na wentyl, ale zróbcie tak w obręczach szosowych... Pomijam fakt, że pakując wentyl samochodowy w obręcz szosową będzie problem z upchaniem opony. czy my tu gadamy o szosie? to oczywiste ze NIE, wiec prawda jest taka ze rozwiercanie obreczy mtb czyli gdzies 22mm+ nie ma najmniejszego wplywu na wytrzymalosc...
kadargo Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 Mam wrażenie, że niektórzy zanim napiszą o osłabianiu obręczy, nawet nie spróbowali ogarnąć o czym dokładnie jest mowa... ... mianowicie jest mowa o wybraniu materiału o następujących parametrach: powierzchnia - 22m^2 objętość - 33mm^3 masa - 0,9g Dla potrzeb szybkiego obliczenia przyjąłem wielkość otworu wyjściowego na 6mm a wynikowego na 8mm. Grubość 1,5mm ale tyle to chyba jest u mnie w tańszych będzie pewnie więcej. Moje obręcze maja 17mm i otwory pod "samochodowy" Nie ma szans żeby taka ilość "zabranego" materiału miał wpływ na obręcz która jest przewidziana na naprawdę spore obciążenia dynamiczne. W szosach też można spokojnie sobie rozkalibrować ten otwór i nic się nie stanie... choć faktycznie tam to nie ma sensu.
stpman Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 Ja też rozwierciłem sobie otwory w moich Sun Rims Rhyno Lite, po bożemu, wiertareczka, pilniczek i już mam Shradera. Nawet nie pomyślałem o tym, że ubranie 1mm materiału w czymś zaszkodzi. No i nie zaszkodziło, jeżdżę już tak drugi rok, zero problemów.
kadargo Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 Walnąłem się z wagą, uciekło mi jedno zero. Powinno być 0.09g
DIYaudioPawelS Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 stanalem dzisiaj przed tym samym dylematem... i zamiast odrazu poszukac opinii innych zlozylem kolo na starej dętce teraz juz wiem co i jak wiec jutro rozwiercam i zakladam detki z samochodowymi wentylami
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.