What Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Witam. Otóż kupiłem sobie bido i uchwyt pod bidon. Jednak podczas montażu pojawił się problem. Śruby, które są zamontowane w ramie, w miejscu mocowania bidony (a włąściwie nimi się biodo przykręca) nie dają się za nic odkręcić. Próbowałem wszystkich śrubokrętów, używałem tyle siły, że aż robiłem się czerwony, a one nawet nie dgrną. Dodam, że siedzą w tym rowerze od nowości, oraz są przykjryte lakierem (już wkręcone lakierowane w fabryce). Próbowałem je też chwycić ściskiem i nic, tylko odarłem z nich lakier i paskudnie wyglądają. Teraz je już muszę wykręcić. Ale może macie jakiś sposób, aby je wykręcić i pomożecie? P.S. Śruby na śrubokręt płaski, nie krzyrzak.
Bartek902 Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Może jakieś wd40 pomoże Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk
kazujama Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 sprawdzona metoda spryskaj wd-40 lekko popukaj śrubę młotkiem i spróbuj odkręcić
rozbujnik Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Jak są zalakierowane, to co pomoże WD40 ? Podejrzewam, że są zrobione z nierdzewki, więc WD40 nic nie da...
kazujama Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Jak są zalakierowane, to co pomoże WD40 ? Podejrzewam, że są zrobione z nierdzewki, więc WD40 nic nie da... a co ma stal nierdzewna do penetrujących właściwości wd-40 ?
Gazda Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Popukaj dodatkowo młotkiem. Możesz spróbować podgrzać zapalniczką. (tylko lakieru nie zniszcz) Ostatecznie zaprzęgnij bit i wiertarkę - ma więcej siły.
kazujama Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Popukaj dodatkowo młotkiem. Możesz spróbować podgrzać zapalniczką. (tylko lakieru nie zniszcz) Ostatecznie zaprzęgnij bit i wiertarkę - ma więcej siły. raczej posikać jakimś freezerem bo podgrzanie rozszerzy śrubę więc może być trudniej
What Napisano 18 Sierpnia 2012 Autor Napisano 18 Sierpnia 2012 Rozbujnik ma rację, lakier łączy śrubę z ramą, tak że nie ma szczeliny. Ale spróbuję jedna WD-40, następnie po staropolsku przy...... młotkiem. A na koniec nie mam płaskiego bitu do wiertarki, tylko krzyżaki.
rozbujnik Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 WD40 nie rozpuści lakieru i co z tego, że głęboko penetruje? Chyba rdzę... Jakby miał pomóc w "spenetrowaniu" zaschniętego lakieru na śrubie, to równie dobrze uszkodziłby lakier w koło... Miałem podobną sytuację, urwał się łepek od śruby przy tylnym widelcu, ponieważ była wkręcona na siłę na polakierowaną wcześniej ramę, gdzie nie zabezpieczyli dobrze gwintu, wtedy bezproblemowo ją rozwierciłem mniejszym wiertłem, potem lekko poprawiłem gwint i jest jak nowe. Wkrętarką nie polecam odkręcać, ponieważ możesz "omielić" łatwo śrubę... Dopasuj jakiś szeroki wkrętak, który nie będzie miał luzu i wejdzie dobrze w nacięcie na łepku, dociśnij mocno i w ten sposób. Jak omielisz główkę, to zostanie rozwiercanie...
What Napisano 21 Sierpnia 2012 Autor Napisano 21 Sierpnia 2012 Udało się. Miałem już dzisiaj dodać zdjęcia z prac, ale debil, to znaczy moja siostra usuneł zdjęcia. Więc opiszę przebieg. 1. Z 15 uderzeń młotkiem. 2. Próba wszystkimi śrubokrętami. 3. Sruba w ścisk, i kręcimy. Niestety nie obeszło się bez ofiar. Po mimo oklejenia ramy taśmą zdarłem trochę lakieru, jednak uchwyt zasłonił. 4. Znalałem nowe śruby i polakierowałem, wyszło cudnie. 5. Przykręciłem wszystko. A propo, czy rower musi posiadać tylko odblaski, czy też oświetlenie, bo ja nic nie mam, a tata przyponiał mi o policji.
mfabry Napisano 21 Sierpnia 2012 Napisano 21 Sierpnia 2012 Lepiej kup lampki na baterie. Większość z nich po wyłączeniu ujdzie za odblask a jak cię złapią wieczorem na drodze bez oświetlenia to zabulisz. No i pomyśl też o własnym bezpieczeństwie.
What Napisano 22 Sierpnia 2012 Autor Napisano 22 Sierpnia 2012 mfabry, skorzystałem z rady i kupiłem lampki de one. Nie wiem wrzucić ich test na forum, może komuś się przyda. Co sądzicie o tym?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.