Skocz do zawartości

[koła] FULCRUM Red Metal vs Mavic Crosstrail ?


lukikosa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Kolega zastanawia się co wybrać . Nie chodzi mu głównie o wagę ale o niezawodność i wytrzymałość kół.

Polecałem mu składać ale twierdzi że woli koła gotowe fabryczne. Zastanawia się nad tymi kołami :

http://www.bikestacja.pl/zestaw-fulcrum-metal-disc-6otw-czarne-p-3807.html?cPath=296_793_291_292

http://www.harfa-harryson.com.pl/?do=pokazProdukt&pid=681&firma=235

 

Chodzi o to które są mniej zawodne i wytrzymałe. Ja nie potrafię mu na to pytanie odpowiedzieć .

Moim zadaniem oba komplety wypas i tyle

Napisano

Mam koła Fulcrum RM 3 i z całego serca odradzam :) przede wszystkim kiepskiej jakości łożyska w tylnym kole (u mnie padły po ok 500 km "normalnego" użytkowania tj. bez mycia roweru karcherem lub jazdy w jakimś ekstremalnym błocie), poza tym bardzo kiepsko wypada sztywność boczna tych kół czuć jak pracują na zakrętach a ważę ok 64 kg. Dlatego też nie polecam może ja trafiłem feralny model z tymi łożyskami ale sztywność boczna to już raczej nie wada mojego egzemplarzu.

Napisano

Mam koła Fulcrum RM 3 i z całego serca odradzam :) przede wszystkim kiepskiej jakości łożyska w tylnym kole (u mnie padły po ok 500 km "normalnego" użytkowania tj. bez mycia roweru karcherem lub jazdy w jakimś ekstremalnym błocie), poza tym bardzo kiepsko wypada sztywność boczna tych kół czuć jak pracują na zakrętach a ważę ok 64 kg. Dlatego też nie polecam może ja trafiłem feralny model z tymi łożyskami ale sztywność boczna to już raczej nie wada mojego egzemplarzu.

 

o to ciekawe odczucia ale dobrze że piszesz prawdę o kołach może ktoś inny już nie będzie miał takich problemów jak ty .

Czekam na dalsze opinie

Napisano

Co do sztywności bocznej to odwieczny dylemat między płaskimi szprychami a o przekroju koła. Żadne z kół, które było zaplecione na płaskich szprychach nie było sztywne bocznie a mowa o mavic crossmax, oraz szprychach sapim cx-ray oraz fulcum rm3.

 

Co do samych RM3, miałem poprzednią wersję, kosztowały 950zł i to była uczciwa cena, bo 1600zł wydaje się być żartem, dodatkowo mają okrągłe szprychy zamiast płaskich jak w poprzednim modelu.

 

CO do crosstrail: opinie brdzo awaryjnych i wiotkich, choć nie używałem

 

Sztywność pozostałych modeli, np crossmax, nie wróży dobrze sztywności tych kół.

 

Odezwij się na gg 6027836 to dam CI namiar na dobre koła :)

Napisano

Jakieś strasznie wysokie ceny tych kół są na stronach które podałeś. Pamiętam jak mi w kwietniu proponowali w bikeplanet żebym kupił crosstrail zamiast crossride za 1100zł ( i w sumie żałuje, że tego nie zrobiłem). Z tych 2 to chyba wziąłbym Fulcrum RM 3. Jeżeli kolega jest nie ciężki to w tej cenie (do 1500zł) szukałbym czegoś na ztr alpine może nawet podium mmx...

Napisano

Jakieś strasznie wysokie ceny tych kół są na stronach które podałeś. Pamiętam jak mi w kwietniu proponowali w bikeplanet żebym kupił crosstrail zamiast crossride za 1100zł ( i w sumie żałuje, że tego nie zrobiłem). Z tych 2 to chyba wziąłbym Fulcrum RM 3. Jeżeli kolega jest nie ciężki to w tej cenie (do 1500zł) szukałbym czegoś na ztr alpine może nawet podium mmx...

 

Też mu to proponowałem ale twierdzi że obręcze z ztr są bardzo miękkie

Napisano

Co do sztywności bocznej to odwieczny dylemat między płaskimi szprychami a o przekroju koła. Żadne z kół, które było zaplecione na płaskich szprychach nie było sztywne bocznie a mowa o mavic crossmax, oraz szprychach sapim cx-ray oraz fulcum rm3.

 

Co do samych RM3, miałem poprzednią wersję, kosztowały 950zł i to była uczciwa cena, bo 1600zł wydaje się być żartem, dodatkowo mają okrągłe szprychy zamiast płaskich jak w poprzednim modelu.

 

CO do crosstrail: opinie brdzo awaryjnych i wiotkich, choć nie używałem

 

Sztywność pozostałych modeli, np crossmax, nie wróży dobrze sztywności tych kół.

 

Odezwij się na gg 6027836 to dam CI namiar na dobre koła :)

 

A jak długo używałeś Crossmaxów jeśli można? Uważasz, że można je postawić obok RM3?!

Napisano

Bardzo proste uszczelnianie bez mleczka to plus crossmaxów i RM, nie tylko trójek

 

Sztywność crossmaxów - niezadowalająca (boczna) oraz zadowalająca ( wzdłóżna? nie wiem jak to określić :)

 

Generalnie za 1000zł warto kupić RM3 bo są ciężkie dosyć

Crossmaxy tylko używane - cena 3500 za nowe to żart roku. Wygląd super :)

 

złożyłem teraz set na 240s i polecam zdecydowanie bardziej, choć z uszczelnieniem to już taśma mleczko, etc, a nie tylko sama opona

  • Mod Team
Napisano

Moje RM3 kręcą się bezawaryjnie już trzeci sezon i przy wadze ( mojej) 85 kg plus nie narzekam na sztywność. Zero problemów.....

Jedyna wada to średniej jakości uszczelnienie łożyska od strony bębenka, choć mimo to nie dzieje się z nim nic.

Bardzo fajnie współpracują z oponami UST i TLR.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...