lukikosa Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Witam, Kolega zastanawia się co wybrać . Nie chodzi mu głównie o wagę ale o niezawodność i wytrzymałość kół. Polecałem mu składać ale twierdzi że woli koła gotowe fabryczne. Zastanawia się nad tymi kołami : http://www.bikestacja.pl/zestaw-fulcrum-metal-disc-6otw-czarne-p-3807.html?cPath=296_793_291_292 http://www.harfa-harryson.com.pl/?do=pokazProdukt&pid=681&firma=235 Chodzi o to które są mniej zawodne i wytrzymałe. Ja nie potrafię mu na to pytanie odpowiedzieć . Moim zadaniem oba komplety wypas i tyle
Gość Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Mam koła Fulcrum RM 3 i z całego serca odradzam przede wszystkim kiepskiej jakości łożyska w tylnym kole (u mnie padły po ok 500 km "normalnego" użytkowania tj. bez mycia roweru karcherem lub jazdy w jakimś ekstremalnym błocie), poza tym bardzo kiepsko wypada sztywność boczna tych kół czuć jak pracują na zakrętach a ważę ok 64 kg. Dlatego też nie polecam może ja trafiłem feralny model z tymi łożyskami ale sztywność boczna to już raczej nie wada mojego egzemplarzu.
lukikosa Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Napisano 17 Sierpnia 2012 Mam koła Fulcrum RM 3 i z całego serca odradzam przede wszystkim kiepskiej jakości łożyska w tylnym kole (u mnie padły po ok 500 km "normalnego" użytkowania tj. bez mycia roweru karcherem lub jazdy w jakimś ekstremalnym błocie), poza tym bardzo kiepsko wypada sztywność boczna tych kół czuć jak pracują na zakrętach a ważę ok 64 kg. Dlatego też nie polecam może ja trafiłem feralny model z tymi łożyskami ale sztywność boczna to już raczej nie wada mojego egzemplarzu. o to ciekawe odczucia ale dobrze że piszesz prawdę o kołach może ktoś inny już nie będzie miał takich problemów jak ty . Czekam na dalsze opinie
EpicPoznan Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Co do sztywności bocznej to odwieczny dylemat między płaskimi szprychami a o przekroju koła. Żadne z kół, które było zaplecione na płaskich szprychach nie było sztywne bocznie a mowa o mavic crossmax, oraz szprychach sapim cx-ray oraz fulcum rm3. Co do samych RM3, miałem poprzednią wersję, kosztowały 950zł i to była uczciwa cena, bo 1600zł wydaje się być żartem, dodatkowo mają okrągłe szprychy zamiast płaskich jak w poprzednim modelu. CO do crosstrail: opinie brdzo awaryjnych i wiotkich, choć nie używałem Sztywność pozostałych modeli, np crossmax, nie wróży dobrze sztywności tych kół. Odezwij się na gg 6027836 to dam CI namiar na dobre koła
edi7777 Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Jakieś strasznie wysokie ceny tych kół są na stronach które podałeś. Pamiętam jak mi w kwietniu proponowali w bikeplanet żebym kupił crosstrail zamiast crossride za 1100zł ( i w sumie żałuje, że tego nie zrobiłem). Z tych 2 to chyba wziąłbym Fulcrum RM 3. Jeżeli kolega jest nie ciężki to w tej cenie (do 1500zł) szukałbym czegoś na ztr alpine może nawet podium mmx...
lukikosa Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Napisano 17 Sierpnia 2012 Jakieś strasznie wysokie ceny tych kół są na stronach które podałeś. Pamiętam jak mi w kwietniu proponowali w bikeplanet żebym kupił crosstrail zamiast crossride za 1100zł ( i w sumie żałuje, że tego nie zrobiłem). Z tych 2 to chyba wziąłbym Fulcrum RM 3. Jeżeli kolega jest nie ciężki to w tej cenie (do 1500zł) szukałbym czegoś na ztr alpine może nawet podium mmx... Też mu to proponowałem ale twierdzi że obręcze z ztr są bardzo miękkie
EpicPoznan Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Obręcze ZTR są dobre jak na swoją wagę, co nie znaczy że są wytrzymałe
Habibek Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Co do sztywności bocznej to odwieczny dylemat między płaskimi szprychami a o przekroju koła. Żadne z kół, które było zaplecione na płaskich szprychach nie było sztywne bocznie a mowa o mavic crossmax, oraz szprychach sapim cx-ray oraz fulcum rm3. Co do samych RM3, miałem poprzednią wersję, kosztowały 950zł i to była uczciwa cena, bo 1600zł wydaje się być żartem, dodatkowo mają okrągłe szprychy zamiast płaskich jak w poprzednim modelu. CO do crosstrail: opinie brdzo awaryjnych i wiotkich, choć nie używałem Sztywność pozostałych modeli, np crossmax, nie wróży dobrze sztywności tych kół. Odezwij się na gg 6027836 to dam CI namiar na dobre koła A jak długo używałeś Crossmaxów jeśli można? Uważasz, że można je postawić obok RM3?!
EpicPoznan Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Bardzo proste uszczelnianie bez mleczka to plus crossmaxów i RM, nie tylko trójek Sztywność crossmaxów - niezadowalająca (boczna) oraz zadowalająca ( wzdłóżna? nie wiem jak to określić Generalnie za 1000zł warto kupić RM3 bo są ciężkie dosyć Crossmaxy tylko używane - cena 3500 za nowe to żart roku. Wygląd super złożyłem teraz set na 240s i polecam zdecydowanie bardziej, choć z uszczelnieniem to już taśma mleczko, etc, a nie tylko sama opona
Mod Team durnykot Napisano 17 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 17 Sierpnia 2012 Moje RM3 kręcą się bezawaryjnie już trzeci sezon i przy wadze ( mojej) 85 kg plus nie narzekam na sztywność. Zero problemów..... Jedyna wada to średniej jakości uszczelnienie łożyska od strony bębenka, choć mimo to nie dzieje się z nim nic. Bardzo fajnie współpracują z oponami UST i TLR.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.