Skocz do zawartości

[Amortyzator przód] Problem z trzymaniem powietrza.


ILC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam w rowerku amortyzator powietrzny sr suntour raidon. Ma on zawór na dole tak jak na tym zdjęciu :

prawa+gole%C5%841.JPG

 

I mam z nim następujący problem -- UCIEKA MI POWIETRZE. Jak go napompuję rano do 55 psi to na drugi dzień rano zostaje może z 10-20 psi. Powietrze nie ucieka przy podpinaniu/odpinaniu pompki, zawsze to 5 psi dodaje. Próbowałem uszczelniać tą złotą nakrętkę silikonem, jednak nic to nie dało, próbowałem także dokręcić tą srebrną śrubę, którą widzimy nad nakrętką. Efekt ? - śruba cała zjechana (jakiś miękki materiał) a powietrze nadal ucieka. wentylek jest dokręcony, nawet go wymieniałem - nic nie dało, nadal ucieka.

 

PYTANIE: Czy w serwisie zdołają odkręcić tą ZJECHANĄ śrubę i wymienić ten (?zawór?) ? Ile będzie kosztować taka naprawa ? Jestem prawie pewny, że problem stanowi właśnie to co jest na zdjęciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od wlania mu odrobiny oleju do komory powietrznej w celu jej uszczelnienia. Jeśli nie pomoże, wtedy będziesz mógł się martwić. Może też być tak, że uszkodził się o-ring i wystarczy jego wymiana. Poza tym, rozbierałeś widelec i sprawdziłeś, czy nie ma w środku rys?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest amortyzator prawie, że nowy, możliwe jest że oleju dolali za mało ?? Czy brak oleju może być przyczyną tak dużego spadku powietrza ?

 

Mam odkręcić tą nakrętkę co ma takie trzy wgłębienia ? -- nie wytryśnie mi olej jak to odkręcę ?

 

I jakiego oleju mam dolać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz wysyłać rower na gwarancję do Niemiec, gdzie rower był zakupiony to nie lada problem :bye2:

 

Według Was ? - możliwe jest, żeby powietrze uciekało przez ten element co na zdjęciu wyżej ? Czy raczej obstawiacie oringi lub mało oleju w komorze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Exploded View został źle podlinkowany, ale na stronie jest. Lecz i tak nic z niego nie wywnioskujesz, gdyż cała prawa strona pokazana jest jako zamknięta całość. Ale zasada jest prosta, kartridż podzielony jest na dwie części: u góry hydrauliczna i od spodu, oddzielona od pierwszej, powietrzna. Ładnie zostało to pokazane tu, około 2:34:

 

Skoro powietrze przedostaje się przez wentyl, to czemu olej nie może? Wyjmij widelec, odwróć go do góry nogami, wykręć środek wentyla (do tego potrzebny jest taki mały kluczyk, do dostania w sklepach samochodowych i rowerowych jako nakrętka na wentyl, w droższe nie ma co się pchać), wpuść odrobinę oleju do środka, skręć z powrotem wentyl. Możesz profilaktycznie wymienić go na inny, za jednym zamachem wykluczysz dwie możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij widelec, odwróć go do góry nogami, wykręć środek wentyla (do tego potrzebny jest taki mały kluczyk, do dostania w sklepach samochodowych i rowerowych jako nakrętka na wentyl, w droższe nie ma co się pchać), wpuść odrobinę oleju do środka, skręć z powrotem wentyl. Możesz profilaktycznie wymienić go na inny, za jednym zamachem wykluczysz dwie możliwości.

 

wlasnie to mialem proponowac, ale zglupialem po rysunkach na stronie ;)

Sprawdz to;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...