Skocz do zawartości

[upgrade] 3x8 acera/alivo do 3x10 docelowo 2x10 na ciezki teren


radekzat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak w temacie. Z obecnego 3x8 chcialbym na raty zrobic 3x10 a potem ewentualnie 2x10. Planuje cos z grupy Deore XT

Zielony w temacie jestem wiec prosze o wyrozumialosc:)

 

Kazda moja jazda to w zasadzie kapiel blotna i moja acera tylna ma z tym jakies problemy. wyregulowana jest idealnie ale jak juz skapie ja w syfie to zdarzaja sie przeskoki, zeslizgi i w generalnie jezdze z przeswiadczeniem ze zaraz ja szlag trafi.

Chcialbym stopniowo upgradeowac caly naped do 3x10 albo 2x10.

 

Czy wystarczyloby na chwile obecna zmienic kasete,tylna przerzutke, manetke i lancuch na cos z XT a przod zostawic na na nastepny raz?

Czy jest jakis konkretny osprzet ktory sprawdzil sie w ciezkich(blotnych) warunkach?

Obecnie mam:

 

przod: przerzutka Shimano M190, korba Shimano M171, 42/34/24, manetka alivio

 

tyl: przerzutka Acera, SRAM PG-820 11-32, 8 speed , alivio (i nawet rapid fire dziala:)

 

Dzieki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopniowo niestety nie da się .

 

Kaseta, łańcuch, tylna przerzutka i prawa manetka to minimum.

 

Ja właśnie przesiadam się z 8 rzędów i mam jeszcze nowa przerzutkę przednią.

 

Będę usiłował zaadaptować obecną korbę niby będzie działać ale mniej płynnie.

Można jeszcze popolować na same blaty- niedawno na forum uciekły mi sprzed nosa nowe slx pod syna syn za 80zł :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stopniowo niestety nie da się .

 

Kaseta, łańcuch, tylna przerzutka i prawa manetka to minimum.

 

Ja właśnie przesiadam się z 8 rzędów i mam jeszcze nowa przerzutkę przednią.

 

Będę usiłował zaadaptować obecną korbę niby będzie działać ale mniej płynnie.

Można jeszcze popolować na same blaty- niedawno na forum uciekły mi sprzed nosa nowe slx pod syna syn za 80zł :(

 

o takie minimum mi wlasnie chodzilo. chodzi jeszcze o to ze pry takiej konfiguracji bede mogl mniej wiecej stwierdzic czy mam zostac przy 3x10 (wymieniajac w koljnym kroku korbe,przednia przerzutke i lewa manetke) czy moze poczuje parcie na 2x10:)

 

a jak to sie ma do lancucha - bo zdaje sie ze sa rozne szerokosci itp. jak mialbym sprawdzic czy nowa kaseta tylna i nowy lancuch bedzie pasowal do starej korby?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy łańcuch jest cieńszy więc nie ma problemu a z tego co się orientuję to 3x10 to chwyt marketingowy w tym sensie że stare korby działają prawidłowo - bo skok manetki się nie zmienił. Pewnie tylko profilowanie koronek minimalnie zmienione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch pod 10s pasuje spokojnie do korb starszego typu nie ma z tym problemu (no chyba, że korba jest bardzo zużyta to może przeskakiwać, ale to każdy nowy łańcuch będzie). Według tego co piszesz poważnie zastanowiłbym się nad tylną przerzutką XTR'a na pewno w warunkach błotnych będzie się sprawdzała lepiej, skoro tak dużo jeździsz w błocie może warto pomyśleć na zestawem linek i pancerzy GORE podobno w błocie są niezastąpione ale to tylko z "zewnętrznych" źródeł słyszałem sam nie testowałem.

Co do przejścia na 10s jak napisano powyżej konieczne co trzeba zmienić manetka tył, przerzutka, kaseta, łańcuch. Polecam poczytać temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/105487-kompedium-kompatybilnosc-napedow-78910-s/ myślę, że znajdziesz tam wiele odpowiedzi na pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch pod 10s pasuje spokojnie do korb starszego typu nie ma z tym problemu (no chyba, że korba jest bardzo zużyta to może przeskakiwać, ale to każdy nowy łańcuch będzie). Według tego co piszesz poważnie zastanowiłbym się nad tylną przerzutką XTR'a na pewno w warunkach błotnych będzie się sprawdzała lepiej, skoro tak dużo jeździsz w błocie może warto pomyśleć na zestawem linek i pancerzy GORE podobno w błocie są niezastąpione ale to tylko z "zewnętrznych" źródeł słyszałem sam nie testowałem.

Co do przejścia na 10s jak napisano powyżej konieczne co trzeba zmienić manetka tył, przerzutka, kaseta, łańcuch. Polecam poczytać temat: [kompedium] Kompatybilność napędów 7/8/9/10 s - Forum Rowerowe - doświadczenia, rowery, dyskusje sklepy rowerowe, giełda rowerowa myślę, że znajdziesz tam wiele odpowiedzi na pytania.

 

Dzieki wielkie

Bede polowal na przerzutke XTR, manetki XT (chyba ze XTR w dobrej cenie sie trafi).

Kwestia jeszcze kasety i lancucha.

Jak sie ma SLX do Deore XT? warto doplacac? obilo mi sie o uszy ze SLX moze byc np aluminiowa kaseta (kiepska trwalosc) ale nie wiem na pewno

 

Co do pancerzy - cos bedzie na pewno czy GORE czy JAGWIRE RIPCORD jeszcze nie zdecydowalem

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do trwałości kaset to nie pomogę ja mam XT kasetę i jestem zadowolony, jeżeli myślisz kiedyś zmieniać koła na takie z aluminiowym bębenkiem to warto dopłacić do XT bo ona jest na aluminiowym pająku cała i nie będzie robiła wżer na bębenku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie doczytałem ze na rok 2012 sa 2wersje przerzutek z tylu (normal cage i long cage). wg opisu korby 2x sa kompatybilne z csg(short cage) a 3x z normalna. Mowa o m780.

To by nieco komplikowalo mój plan: najpierw tył 10x i zostawić przód 3x, a następny upgrade przód 2x.

Czy ktoś to może potwierdzić? Czy jesli wezmę short cage to nie będzie to poprawnie działo na 3x?

Dzięki

 

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...