Skocz do zawartości

[amortyzator/gwiazdka] jak naprostować gwiazdkę


Rekomendowane odpowiedzi

Serwisant 3 lata temu nabił mi krzywo gwiazdkę, dowiedziałem się o tym dopiero teraz, jak zmieniłem kapsel na aluminiowy(śruba też) i gwint śruby tego nie wytrzymał i mam luzy na sterach(czym grożą?). Mam już nową śrubę i zamawiam tytanowe śruby do mostka w oryginale są m5x18mm, a te tytanowe będą m5x17mm? Jakaś różnica?

 

Główne pytanie: Jak naprostować gwiazdkę i co mogę popsuć próbując to zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo wybij gwiazdkę całkiem i nową nabij. Nowa kosztuje kilka zł.

 

Zrób tak, albo naprostuj. ja bym jednak kupił nowy, bo jak ten 3 lata pracował w złej pozycji to już nie będzie dobrze trzymał jak wyprostujesz.

 

mam luzy na sterach(czym grożą?)

 

Nieprzyjemnym stukotem powiększającym się z czasem coraz bardziej. Szybszym zużyciem sterów, rury sterowej, ramy. Koszta i niewygodne skręcanie, które nie będzie płynne. Ogólnie kataklizm. Nie jeździj tak nigdy! jakbyś miał dobrze skręcone wszystko to nie powinieneś mieć luzów tylko dlatego, że śruba od TOP CAP'a puściła/złamała się. To mostek trzyma stery, a nie ta śruba. Ona tylko wspomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OMG gwiazdke do gory chcecie wybijac?? zaje**** pomysl, nie ma co ;)

 

jesli juz to w dol, ale tylko przy stalowej rurze, bo alu sa zazwyczaj zwezane, a wybijanie w gore spowoduje rozp***** rury (nie wiem juz jak pisac bo takie bzdury niektorzy wypisuja ze glowa boli)

 

Normalnie prostuje i bedzie git, w ogolejesli sruba sie wkreca i kapsel siedzi na miejscu to nie jest kwestia krzywej gwiazdki tylko Ty nie umiesz sterow skrecic po prostu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne zdanie co koledzy. Po pierwsze sprawdź czy masz wszystkie łożyska podkładki i bieżnie w starach w całości i poskładane w odpowiedniej kolejności a nie np jakąś podkładka jest "do góry nogami", bo i takie akcje się zdarzają po "fachowych serwisach". Poskładaj wszystko od nowa, posmaruj, potem skręcaj stopniowo stery gwiazdką, aż luzy się skasują. Jak się skasują to możesz minimalnie poluzować i sprawdzić czy sie nie pojawiły, ew potem znowu dokręć, to jest robota na wyczucie. Jak skończysz, przejedź kilka km, jakieś kocie łby i troche wertepów najlepiej. Spr czy luzy się nie pojawiły, bo czasem potrzebują się odrobinę "ułożyć". Pamiętaj że tej regulacji dokonujemy na wyluzowanym mostku. Ot cała filozofia, nic skomplikowanego ale jak ktoś ma precyzję orangutana w posługiwaniu się kluczami to sobie nie da rady ;]

 

Jak pisał kolega wyżej, gwiazdka ma za zadanie skręcić kapsel przytrzymujący mostek/podkładkę, następie skręcasz mostek i to on za ma zadanie "trzymać" stery. Gwiazdka powinna być nabita na tyle precyzyjnie, aby kapsel równo siedział na mostku, to jest niejako wyznacznik "precyzji" z jaka powinna być nabita. moim zdaniem podwójna gwiazdka ma taką budowę, że trzeba się wybitnie postarać żeby nabić ją tak krzywo, żeby nie nadawała się do użytku. Jeśli kapsel siedzi krzywo i nie da się go "ustawić równo", to albo ją naprostuj albo nabij nową, jeśli kapsel siedzi ok to problem jest gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...