kinder85 Napisano 16 Sierpnia 2012 Napisano 16 Sierpnia 2012 Witam, otóż... Strasznie ciągnie mnie ostatnio "szosa", lubię szybko pędzić szosami i klepać tak długie dystanse. Jestem posiadaczem "górala" którego sobie "sklejam" od dawna i jestem do niego mocno przywiązany, myślałem żeby go sprzedać i kupić szosówkę ale nie potrafię, poza tym górki też lubię, na nową porządną szosówkę nie stać mnie na razie. Zwykłe slicki też chyba nie zaspokoją mojego głodu prędkości... I pomyślałem o pewnym tymczasowym (do puki nie będzie mnie stać na "szosę") rozwiązaniu jakie mi wpadło ostatnio na trasie w oczy, mianowicie o typowo szosowych kołach do roweru mtb i nie chodzi mi o wąskie opony slick tylko o napraaawdę wąskie opony a co za tym idzie również wąskie obręcze. Złożył bym sobie komplet takich żeby móc sobie zmieniać ale kompletnie nie wiem jak się do tego zabrać, trochę grzebałem w necie i nie łatwo znaleźć informację na temat takiego rozwiązania, wyszukiwarki wypluwają pełno stron o slickach ale nie o tak ekstremalnych zwężeniach kół 26... Czy mógł by mi ktoś pomóc ? Jak szukać, gdzie, jakie problemy techniczne mogę napotkać itd? Będę wdzięczny za każde info. I z góry dziękuję Dodam jeszcze że mam tarczowe hebelki
Michauuu Napisano 16 Sierpnia 2012 Napisano 16 Sierpnia 2012 Czyli mam rozumieć,że np maxxis detonator 1.0 to dla Ciebie zbyt szerokie opony?
kubzys Napisano 16 Sierpnia 2012 Napisano 16 Sierpnia 2012 Skompletuj elementy potrzebne na koła i zapleć Po prostu skoro masz tarczowe hamulce to trzeba kupić piasty z mocowaniem do tarcz (6 śrub lub centerlock). Potem trzeba znaleźć wąskie obręcze, takie wąskie żeby wsadzić spokojnie slicka 1.0 i mniej. Prawdopodobnie nie szersze niż 17mm. Sam mam założonego slicka 1.25 na obręcz 19mm i węższej opony bym nie wsadził. Obręcz musi być oczywiście na taką samą ilość szprych co piasta. Potem zostaje tylko kupić odpowiedniej długości szprychy i do dzieła. Zaplatasz sam (jeśli umiesz) lub zanosisz wszystkie elementy do serwisu, niech zaplotą. Problem tylko z oponami. Najwęższe 26" jakie widziałem to 1.0. Np Maxxis Detonator. Chyba żeby inaczej to rozegrać. Zaplatasz koła na piastach z mocowaniem do tarcz tylko że z prawdziwymi szosowymi obręczami na koło 28". Raczej je wsadzisz w ramę, najlepiej by było jakbyś od kogoś koło z oponą pożyczył i sprawdził. Masz wtedy prawdziwe szosowe kółka z mocowaniem do tarcz i szeroki wybór opon 1.0 i węższych, bo tak jak pisałem nie spotkałem się z węższymi niż 1.0 na 26. Tylko że rower podniósł by się o jakieś 2-3cm i byłoby to trochę nienaturalne. Chociaż nie wiem czy jest sens się pchać w takie coś. Ja po przesiadce z górskich kloców na slicki 1.25 byłem zachwycony. Prędkość wyższa o minimum 10 km/h. Przemyśl sprawę. Bo szczerze, nie wiem czy jest aż taka wielka różnica między oponami 1.0 a 0.8. Tak samo 1.25 a 1.0. Chociaż między 1.5 a 1.25 jest różnica spora - sam sprawdzałem.
Michauuu Napisano 16 Sierpnia 2012 Napisano 16 Sierpnia 2012 A możesz podać jakąś fotkę z takim rozwiązaniem? Bo jak tak to do mojego marina lecą koła 28' I jakie obrecze polecisz?
kubzys Napisano 16 Sierpnia 2012 Napisano 16 Sierpnia 2012 Gdzieś takie rozwiązanie widziałem. Gdzieś fotka jest tylko nie wiem gdzie. Jak znajdę to podeślę. Nie wygląda to źle. A co do obręczy to na szosowych się nie znam nic Trzeba poczekać, niech ktoś mądrzejszy się wypowie.
Michauuu Napisano 16 Sierpnia 2012 Napisano 16 Sierpnia 2012 A jakie piasty? Teraz mam kołach mtb 240sci boje się,że na novatec-ach nie bd dał rady jechać Ew jakie inne piasty? Jak najlzesze,ale żeby wytrzymywały białostockie dziury przy 40km/h Nie stać mnie na drugie 240 I czy obrecze szosowe ważą normalnie po 500gr? :0
kinder85 Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Napisano 17 Sierpnia 2012 Dzięki wielkie kubzys za wyczerpującą odpowiedź rozejrzę się w za komponentami i myślę że 1.0 było by cudowne ale 1.25 skoro tak chwalisz też może zaspokoić mój głód
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.