Skocz do zawartości

[opony] speed king vs. x-king continental supersonic


montell81

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

stoję przed zakupem nowych opon

przy wyborze sugeruję się przede wszystkim wagą

po przewertowaniu forum i przeczytaniu różnych opinie decyduję się na jedną z dwóch:

speed king 2.10 supersonic (waga katalogowa 400g)

x-king 2.00 supersonic (waga katalogowa 440g)

 

Którą z tych dwóch opon polecilibyście dla osoby ważącej około 70kg,

jeżdżącej po szutrach, leśnych drogach, umiarkowanym błocie, bruku i asfalcie?

Napisano

Obie x na przód speed na tył (chociaż ja bym wolał szerszą do przodu czyli x 2.2, niestety niema x 2.1 a szkoda)

Napisano

Speed kingów wogóle nie polecę, słaba trakcja, słabe trzymanie,szmaciane ścianki ... zdecydowanie X-kingi .

Ponadto speed kingi nie są już produkowane, to co sprzedają to zapasy magazynowe ...

Napisano

Bardzo wiele wymagasz od opon ... Super lekkie z małymi oporami toczenia i dobrą trakcją w terenie ... X-king z racji, że są gdzieś pomiędzy Race Kingami a Mountain Kingami najlepiej spełniają powyższe warunki. Z podobnych opon masz jeszcze Geaxy Suguaro. Niestety ważąc powyżej 550gram nie spełniają warunku wagowego .

Napisano

Dzięki za odpowiedzi.

Byłem bliski zdecydowania się na x-king, jednak znalazłem takie opony:

 

Schwalbe Dirty Dan 26 x 2.0 (waga katalogowa 435g)

SCHWALBE ROCKET RON EVO TLR PSC 26 x 2.1 (waga katalogowa 435g)

Race King Supersonic 26 x 2.0 (waga katalogowa 420g)

 

i ciekaw jestem Waszych opinie na ich temat

którą z nich polecilibyście dla osoby ważącej około 70kg,

jeżdżącej po szutrach, leśnych drogach, umiarkowanym błocie, bruku i asfalcie?

Generalnie to sporadycznie jeżdżę w bardzo wymagającym terenie.

Napisano

Schwalbe Dirty Dan ?? To jest opona do konkretnego błota ... Ta guma jest tak skonstruowana że aż przykleja się do suchych nawierzchni jak bruk czy asfalt.

 

Uniwersalne zestawy stosowane przez zawodników (i nie tylko)

 

1 - Opona przód Continental X-King tył Continental Race King

2 - Opona przód Schwalbe Rocket Ron tył Schwalbe Racing Ralph

3 - Opona przód Geax Suguaro tył Geax Mezcal

 

Takie zestawy powinny Ci dać wystarczająco trakcji i kontroli na każdej nawierzchni przy stosunkowo niskich oporach toczenia.

Napisano

Ale kolega uparl sie na wage..... w dodatku nie patrzy na przeznaczenie opon.

Do terenu, ktory opisujesz raczej w/w zestawy to bedzie przerost formy nad trescia.

Zastanowilbym sie powaznie nad furiosami np w wersji Race Guard 2.25 435g.

Napisano

Jeśli stosunek używania miedzy asfalt i szutry a teren będzie wynosić 90% to rzeczywiście nie ma sensu zakładać terenowych opon :) Tutaj najlepiej jak by sam autor określił co prócz wagi mu się bardziej przyda. Chyba nie trzeba tego mówić, że wszystkiego mieć nie można :D

Napisano
Ale kolega uparl sie na wage..... w dodatku nie patrzy na przeznaczenie opon.

Do terenu, ktory opisujesz raczej w/w zestawy to bedzie przerost formy nad trescia.

Zastanowilbym sie powaznie nad furiosami np w wersji Race Guard 2.25 435g.

Zgadzam się z Kolegą... z jednym małym "ale". Do takiej jazdy szukałbym opon maks 2.0 ;-)

Napisano

Ale kolega uparl sie na wage..... w dodatku nie patrzy na przeznaczenie opon.

Do terenu, ktory opisujesz raczej w/w zestawy to bedzie przerost formy nad trescia.

Zastanowilbym sie powaznie nad furiosami np w wersji Race Guard 2.25 435g.

 

Napisałem przecież: "którą z nich polecilibyście dla osoby ważącej około 70kg,

jeżdżącej po szutrach, leśnych drogach, umiarkowanym błocie, bruku i asfalcie?

Generalnie to sporadycznie jeżdżę w bardzo wymagającym terenie"

z czego wynika, że patrzę również na przeznaczenie.

 

 

Miliron

Stosunek teren - asfalt to ok. 60% - 40%

więc większych niż 2.1

 

Dirty Dan, jak słusznie zauważyłeś, już odpadają skoro są przeznaczone głównie do konkretnego błota.

Napisano
Zgadzam się z Kolegą... z jednym małym "ale". Do takiej jazdy szukałbym opon maks 2.0 ;-)

Z tego co sie orientuje w/w opony w wersji RG nie ma w tym rozmiarze.

 

Napisałem przecież
Niby napisales, a wrzucasz Dirty Dana :confused:
Napisano

Po to założyłem ten temat by się czegoś dowiedzieć.

Skoro zapytałem o Dirty Dana oznacza, że nie wiedziałem jakie ma przeznaczenie.

Niestety nie posiadam tak bogatej wiedzy ani doświadczenia jak niektórzy tu obecni i zadaję, być może dla niektórych głupie, pytania.

Pozdrawiam

Napisano

Wybacz, że to napiszę ale z tym Dirty Danem sam wyskoczyłeś ;) Wiedza wiedzą ale zanim poda się jakiś przykład opony(czy czegokolwiek) to należało by przynajmniej znać(np wyczytać z katalogu) jej podstawowe parametry i teren do jakiego jest przeznaczona. Ty tego nie zrobiłeś i o to całą "draka" :)

 

ps Nie przedłużając już tej dyskusji polecam wszystkim odpuścić już z tymi Dity Danami ;)

 

Natomiast Tobie Panie Montel proponuje zakupić komplet Racing Ralphy EVO albo Race Kingi Supersonic. Zdaje się, że moje poprzednie propozycje są zbyt "uniwersalne" jak na Twoje wymagania ;)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...