Skocz do zawartości

[piasty] Novatec czy DT Swiss ?


Bartek902

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Nadszedł moment gdzie muszę wymienić piasty , obecnie jeżdże na shimano deore lecz czas je zmienić .

 

Myślę nad czymś z NOVATECA , dokładniej modele 711/712 http://www.bikestacja.pl/piasty-novatec-d711sb-d712sb-6otw-biale-p-20586.html ten komplecik

 

ale w głowie przeleciała mi myśl czy może nie dołożyć parę groszy do czegoś od DT SWISS , chociaż nie ukrywam wolał bym wydać na komplet w granicach 5 stów.

 

Interesują mnie opinie użytkowników novateca , i ewentualnie jakieś propozycje innych piast ?

 

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam mam dt i o niebo lepsze od szitmano

jakiego konkretnie?

Bo w stosunku do xtr jest porównywalne, jak nie gorsze.

Nie chcę się wdawać po raz kolejny w dyskusję o kulkach i maszynach, ale dt 370 to zwykła piasta, nic nadzwyczajnego.Zwykły bębenek zapadkowy(nie ma sprzęgła jak w wyższych modelach) i łożyska maszynowe i za co dt chce tyle kasy?Legendarna trwałość?Dt było trwałe kilka, jak nie kilkanaście lat temu, teraz jest tylko przereklamowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się składa że miałem zarówno onyxa (stare 370, żadnych różnic między nimi nie ma), jak i wspomniane novateki. Onyx jest świetną piastą ale za 200 zł. Więcej to nie warte (ja dałem swego czasu 350), bo tam nie ma niczego bajeranckiego. 2 zapadki, 4 łożyska maszynowe, i jedno walcowe, akurat to na którym obraca się bębenek. I takie sobie uszczelnienie bębenka. Jeśli chcesz DT to koniecznie coś ze sprzęgłem ratchet system, np. DT 350 albo starą wersję czyli 340

 

A novateki mają niewiarygodnie małe opory toczenia. Kręcą się o wiele dłużej i lżej niż hope w drugim biku :P. Do tego są lekkie, czego nie mozna powiedzieć o DT370. Nie wiem jak z wytrzymałością, mam je dopiero 3 miechy.

 

Tylko w jednym DT jest bez porównania lepsze - dźwięku jaki wydaje bębenek - poezja, choć hope jest i tak lepszy :P

 

Ja osobiście kupiłbym na tył dt 350, a na przód novateka. Nie ma żadnego sensu przepłacać za przednią piastę, tylko dla tego że ma fajny napis, a technicznie to i tak to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O w końcu jakaś sensowna odpowiedź :) nie należe do osób które spuszczają się nad samą nazwą DT SWISS bo nie zależy mi na samym napisie , chociaż wiem że to co oferują jest dobrej jakości ... ale często za to się przepłaca , nie stać mnie na jakieś topowe modele piast tej marki , a kupić byle co i zapłacić za sam napis mija się z celem gdy u konkurencji za tą cenę moge mieć coś więcej.

 

Novatec ma jeszcze plus w postaci wagi , jeśli chodzi o trwałość to już i nie jedno słyszałem o piastach XT czy XTR ...na dodatek nie katuje jakoś bardzo roweru więc piasty nie będą wystawiane na jakieś duże obciążenia.

 

Puki co bardziej nastawiłem sie ku zakupowi Novatec-a , chyba że ktoś zaproponuje jeszcze coś ciekawego ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jedno słyszałem o piastach XT czy XTR

Dobrego czy złego? Z własnej przygody z xtrem powiem tylko tyle, że przy prawidłowej konserwacji są to piasty nie do zajechania.

Jak dla mnie nie ma sensu kupować piast dt bez sprzęgła, więc jeśli nie lubisz kulek brałbym novatecka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No,cóż jeśli ktoś koniecznie chce zostać przy center locku to dla dt swiss nie ma alternatywy :) Tylna piasta novatec'a pod cl waży jakieś pół kilo ;) Sam jeżdżę na 370 CL i są to najlepsze piasty jakie miałem.Ale przyznaję,że nie testowałem ich ,np: w błotnistych maratonach.Zgadzam się również z tym,że cena jest mocno przesadzona.Ale co tam,za święty spokój można dopłacić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiscie szukalbym 350 w dobre cenie i zapomniabym ze piasta istnieje:), co do novateca to niektorzy chwala niektorzy mowia ze nigdy wiecej zalezy jak trafisz;/-> cena na pewno kusi.Musisz przekalkulowac .Jak duzo nie jezdzisz i nie bardzo katujesz i nie jestes zbyt ciezki to bez przesady 5kkm to kazda piasta przetrzyma sredniej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabe te wasze dorady...

Po co kombinować, kup gotowe koła na piastach DT 370

Alex ZX24 mit DT Swiss XPW 1800 Laufradsatz schwarz-grün

 

Ten zestaw wychodzi taniej niż komplet piast DT 370 i tylko trochę drożej niż Novatec.

 

Mam takie koła, tylko z czerwonymi piastami, są naprawdę super wykonane, super sztywno zaplecione. Warto je kupić choćby dla samych piast.

Oczywiście 350 jest lepsze (star ratchet), ale sama piasta kosztuje minimum 500zł, i to w promocji, za około 1200zł można kupić komplet kół DT na piastach 350

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

novatec ma alu bębenki ... w necie można się spotkać z opiniami że na taki bębenek to tylko kasety na alu pająku bo te tańsze nieststy niszczą ... wymiana bębenka na stalowy o ile mi wiadomo 99zł

 

polecam zbadać tę sprawę

 

Bzdura :P. Przez prawie 2 lata śmigałem na kasecie sram 970 (bez pająka), założonej na piastę hope pro II. I co? kaseta zostawiła jedynie maleńkie zadziory, nie było problemów ze zdjęciem kasety, jedynie w czasie zakładania nowej, delikatnie się pająk haczył, to też spiłowałem zadziory pilnikiem i jest git :). A obecnie ta kaseta 970 "niszczy" bęben takiego samego novateca, jak zamierza kupić autor tematu. Moim zdaniem zakładanie stalowego bębenka to gra nie warta świeczki, tak samo jak kupowanie kasety na pająku jako "musowej" do alu bębna.

 

Edit: I szczerze mówiąc nie widzę sensu kupować piast dt 370. To tylko drogi półśrodek, bo sporo droższy od novateca, a nie oferuje nic lepszego, nie wspominając o sprzęgle ratchet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba już postanowiłem , postawie na novateca :) na moja jazdę na pewno wystarczy ...poza tym patrząc na wzgledy wizualne fajnie będzie wpisywać się w mój rower biała piasta z czerwonymi nyplami :)

W najbliższym czasie pewnie je zamówię i dam koła do zaplatania

 

Wysłano z GT-I9100 z użyciem Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wprawdzie mam NT-D042, ale to też Novatec i pewnie, pod względem budowy i uszczelnienia niewiele różni się od tej, o którą pytasz. Piszę o tylnej piaście, bo ta jest najistotniejsza. Od połowy kwietnia dobijam do 10 tys. przejechanych kilometrów na niej i mogę ją tylko chwalić. Rower, więc, nie stoi w garażu, tylko jeździ i moje doświadczenie może być miarodajne. Od wymiany ośki na gwintowaną, na samym początku, nie rozkręcałem jej jeszcze, bo nie było powodu. Koło swobodnie się toczy, jak od nowości, bez zgrzytów - czyli piachu w łożyskach. Uszczelnienie, więc, sprawuje się dobrze. Zapadki pracują równo i cicho, czyli smarowanie też jest w porządku. O jakimkolwiek przeskakiwaniu bębenka, co świadczyłoby o wytarciu zapadek (są trzy) nawet nie ma mowy. Łożyska nie mają żadnego, nawet najmniejszego, wyczuwalnego luzu.

Cztery miesiące, to może krótki okres, ale przejechana trasa 7 i pół tys. kilometrów, daje średnio, ponad 60 km dziennie. Jest więc to dystans znaczący i można już co nieco powiedzieć o zaletach, czy wadach piasty. Niejednemu „znawcy tematu” na przejechanie go, potrzeba by było kilku sezonów.

Polecam Novateca, bo ich technologia sprawdza się w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

podepne sie bo mam dylemat z przednia piasta na 28 szprych

piasta dt za 145 zł wysylka gratis taka

Galaxus: DT Swiss 340 VR 28L 100mm sz-chorm Nabe: Spezifikation

albo novatec z allegro

PIASTA PRZÓD NOVATEC NT-A291 28H 78g MASZYNY (2936648161) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

nowatec zdecydowanie lzjeszy :)

piasta bedzie do mtb, moja waga okolo 92 kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja zachecony komentarzami dot. tej strony pokusilem sie o kontakt telefoniczny. I to mnie chyba wyleczylo z checi robienia interesu z tymi panami. Bylem zainteresowany kolami Zircone 107, zadzwonilem, mily Pan odebral ale poniewaz jest na wakacjach i nie pamieta szczegolow wszystkich kol nie podjal sie podanie prawidlowej nosnosci tych kol. Zaproponowal kontakt mailem , ale sugerowal ze odpowiedz nie nadajdzie szybciej jak za dwa tygodnie bo kolega jest sam inid ma czasu na wszystko. Generalnie firma to dwoch Panow i dwie komorki. Sprzedaz tylko za gotowke - przedplata, nie ma opcji za pobraniem. Jak sprzedaz tak wyglada to ja boje sie o proces reklamacji. Generalnie mozna kupoc tanio, ale to kontakt dla ludzi o mocnych nerwach. A ja chyba jednak wole drozej zaplacic i miec pewnosc zd jak cos padnid to mam z kim pogadac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że akurat chłopaki z DT4You są godni zaufania. Mam z nimi kontakt co 2-3 dni, odpisują na maile błyskawicznie, problemów nie ma żadnych z towarem, zawsze płacę przedpłatę i wszystko w porządku. Sprawy reklamacji pewnie oddają do montowni kół w PL, oni tylko są pośrednikiem także problemów sprawiać nie będą, a w takim małych firmach szybciej się dogadasz z pracownikami, bo nie ma takiej spychologii na innych pracowników ;)

 

myślę że akurat chłopaki z DT4You są godni zaufania. Mam z nimi kontakt co 2-3 dni, odpisują na maile błyskawicznie, problemów nie ma żadnych z towarem, zawsze płacę przedpłatę i wszystko w porządku. Sprawy reklamacji pewnie oddają do montowni kół w PL, oni tylko są pośrednikiem także problemów sprawiać nie będą, a w takim małych firmach szybciej się dogadasz z pracownikami, bo nie ma takiej spychologii na innych pracowników ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat novateckow sie nie wypowiem, bo mialem z nimi raz stycznosc - wazylem je kiedys z ciekawosci w sklepie. Waga faktycznie stosunkowo niska.

 

Co do Dt swiss uzywam ich przeroznych produktow, bo firma z biel kojarzy mi sie tylko z jakoscia - i ma to potwierdzenie w praktyce, nie bede sie rozwodzil na temat roznych ich komponentow, napisze o piastach, przejechalem z 15 tysiecy na 370 ( kupilem kiedys w centrum rowerowym za 450 zl), warunki przerozne, bloto po oski, skwar, piasek, trasy po 100 km w totalnym deszczu, rower zapakowany sakwami, czyszenie karcherem i nic, piasty kreca sie jak nowe, ani razu co nich nie zagladalem

 

mam tez 240s pod cl, stuningowane bebenkiem od 180 i 36 zabkowym sprzeglem, tyl wazy 219 gramy, znakomita piasta, banalnie prosta konstrukcja, testowane w podobnych warunkach tylko na dystansie ok 5 k km, chodza jak nowe, zreszta co tam sie moze popsuc, lozyska mozna kupic za grosze, chociaz chcialbym zeby sie zajechaly, to wsadzilbym enduro zero dla lepszego samopoczucia, no ale to takie dywagacje, dla autora tematu to chyba nie ten pulap cenowy

 

nastepne kola, jak juz skoncze zwiedzac cala europe, to do scigania kupie enve xc na 180, lubie miec czesci od szwajcarow, bo sa dobre, lekkie, ladne i idealne dla takich snobow jak ja, novatecki sa dla biedakow bez polotu, czy uzywajac jakiegos zgrabnego eufemizmu - rozsadnych budzetowcow

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...