smothero Napisano 15 Sierpnia 2012 Napisano 15 Sierpnia 2012 Witam. Wygrzebałem starą, jednak w dobrym stanie(prawdopodobnie) kolarkę. Tutaj ona w całej okazałości http://pokazywarka.pl/qd9y5g/. Jak widać jest niezbyt znanej firmy Leopard, posiada tylko tylną przerzutkę, manetka od przerzutki jest przymocowana na opasce, kierownica taka jak przy rowerze miejskim itd. Od jakiegoś czasu szukałem starej typowej kolarzówki, najchętniej firmy giant peleton czy gazelle itd. ponieważ najbardziej mi się podobają, jednak koszt takiego cuda mnie trochę przewyższa. Postanowiłem więc w/w rower spróbować przerobić na kolarzówkę, z racji tego, że mój wkład finansowy który dotychczas w ten rower włożyłem wynosi 0zł myślę, że było by to dosyć opłacalne. Dobrze, rozgadałem się a nie wspomniałem dlaczego założyłem ten temat. Mianowicie chciałem się doradzić i dowiedzieć czy jest sens i możliwość uczynić z tego roweru kolarzówkę? Wymienię konkretnie to co chciał bym tutaj zmienić: -kierownicę - "rogi" z manetkami przystosowanymi do niej -dołożyć przednią przerzutkę a co za tym idzie podwójne manetki zmiany biegów oraz korbę z 2 bądź 3 zębatkami -siodełko na jakieś pasowniejsze i wygodniejsze Prosił bym też o jakieś sugestie co zmienić aby ten rower bardziej przypominał kolarzówkę. Myślę, że jest to ciekawe przedsięwzięcie i chciał bym prosić o pomoc. Nie jestem zorientowany w tej dziedzinie na tyle, żeby bez namysłu coś zrobić. Tak, że wolę zapytać użytkowników którzy mają większe pojęcie.
cube000 Napisano 30 Sierpnia 2012 Napisano 30 Sierpnia 2012 Błotniki, tarczka za wolnobiegiem, bagażnik, światło wywalić. Masz fajną manetkę przerzutki, sama przerzutka to Sachs, hamulce Weinmann, mostek to, o ile dobrze widzę, Sakae Ringyo, fajny. Do wymiany korby. Musisz sprawdzić jaki masz gwint w suporcie, ale prawdopodobnie standardowy iso, więc zintegrowany pakiet powinien podpasować. Korby jak chcesz, możesz szukać dwurzędowych, ale wtedy musisz zmienić manetki przerzutek albo korba jednorzędowa - mniejszy koszt. Sprawdź koła, bo coś mi się wydaje że obręcz, mimo normalnego rozmiaru, tj 622, są dość szerokie i stalowe... Jeśli jednak alu to sprawdzić czy nie ma pęknięć, dociągnąć szprychy jak się poluzowały i sprawdzić czy z gum oplot nie wyłazi. Generalnie: rozbierz, wyczyść. Wymień smary w piastach i sterach. Załóż nowe linki i pancerze. Mostek opuść niżej, jest stanowczo za wysoko (widać na nim jak był włożony kiedyś). Kierownicę jaką chcesz, prostą, niską giętą albo baranka, ale do baranka pewnie musiałbyś kupić jeszcze inne klamki (ale może aktualne by spasowały, kiepsko je widać). Wolnobieg bym zostawił nie wygląda na zużyty a jedynie brudny. Łańcuch bym wymienił bo tak. No i wspomniane wcześniej korby.
smothero Napisano 30 Sierpnia 2012 Autor Napisano 30 Sierpnia 2012 Dziękuję. Aktualnie skombinowałem kierownicę - "rogi" wraz z klamkami od hamulców jednak nie spasowały mi one z linkami i pancerzami no i stanąłem z tym etapem w miejscu bo czekam aż przyjdą z allegro. Rawki są aluminiowe i w dobrym stanie ze szprychami trzeba zrobić porządek bo niektóre są luźno. A czy mógłby mi ktoś pokazać(robiąc zdjęcia) krok po kroku jak zamontować klamki hamulcowe na kierownicy typu "rogi". Dodatkowo chciał bym dowiedzieć się jak zamaskować linkę w sposób pokazany na zdjęciu - http://s1.pokazywark...74/54369413.jpg. Ogólnie chciał bym uzyskać taki efekt jednak gdyby ktoś był na tyle dobry i pokazał by mi jak to zrobić. Bardzo bym prosił.
smothero Napisano 24 Września 2012 Autor Napisano 24 Września 2012 Prace ruszyły, załatwiłem sobie kierownicę wraz z manetkami. Wywaliłem błotniki, osłonę łańcucha, lampę wraz z dynamem, założyłem kierownicę i manetki i to całkowicie zmieniło wygląd roweru, teraz prezentuje się on tak:ZdjęciaTeraz chciał bym się zająć kwestią przedniej korby, czyli zmianą suportu, ponieważ ten który jest teraz mimo tego że działa znakomicie nie będzie kompatybilny z innymi korbami, jedynie z tymi które są starszego typu na okrągły bolec, potem zmiany korby wraz z pedałami, założenie przedniej przerzutki oraz manetki na podwójną na obejmę. Jakieś rady odnośnie tego? Martwi mnie dobór odpowiedniego suportu a następnie jaką korbę i przerzutkę dodać, oraz jaką manetkę założyć tutaj jest dodatkowy problem ponieważ linka od tylnej przerzutki idzie nie pod spodem suportu ale na górze przez metalową rurkę i tutaj mam problem jak poprowadzić linkę od przerzutki przedniej oraz tylnej. Macie jakieś rady, sugestie, bardzo prosił bym o takowe? W najbliższym czasie bardziej powiększę galerię.
cube000 Napisano 30 Września 2012 Napisano 30 Września 2012 Najpierw sprawdź czy suport ma normalny gwint i czy pasują standardowe pakiety. Potem kup korbę i mając już korbę dopiero dobieraj suport. Jak masz sklep rowerowy w pobliżu to idź z rowerem i korbą i dobierz pakiet na miejscu, jeśli będą robić problemy z rozpakowywaniem czy inne - zmień sklep. Chodzi tu o odległość owej od tylnego trójkąta, za krótka ośka spowoduje że nie obrócisz korby, za długa jest zła - pogarsza linię łańcucha, zwiększa ramię siły działającej na łożyska suportu itd. Jeśli zdecydujesz się na korbę 1rzędową to przypilnuj żeby zębatka była na tzw. wąski łańcuch, bo nie zgrasz tego z wolnobiegiem z tyłu. Z racji tego że ostre ostatnio w modzie, korb z szerokimi blatami pojawiło się trochę, dlatego trzeba się upewnić.
twojastara Napisano 24 Października 2012 Napisano 24 Października 2012 blizej temu rowerkowi bedzie do przelajowki albo czegos w stylu turystyka/rando (niz do szosy); masz tam standardowa gwintowana mufe, ale w gruncie rzeczy w czym problem zostawic te korby ktore sa? ew. kupic korby zzr czy podobne na klin to zaden problem - masz duzy wybor na najwiekszym polskim portalu aukcyjnym... zreszta ludzie tym gardza, a czesto np. oski zzr byly drylowane dla zmniejszenia wagi itd. manetki najlepiej miec jak najblizej rak, jesli masz np. tzw. sisy czyli thumb shiftery ty22/ty30 lub podobne, to ze wzgledu na ich stalowa obejme, powinienes bezproblemowo umiescic je na kierownicy; potrzebujesz jeszcze wykonac z czegos opory na rure dola, badz puscisz pelny pancerz od manetki do przerzutki tylnej. Z przednia gorzej, ale przy odrobinie glowkowania przerobisz to co obecnie jest manetka na opor pancerza; lepiej tez utnij te wystajace dzydzle od oslonki lancucha i mocowania pompki, bo bedziesz o to haczyl i podrzesz ciuchy
smothero Napisano 21 Listopada 2012 Autor Napisano 21 Listopada 2012 Dlaczego bliżej mu do turystyka itd. niż do szosy? jakoś podoba mi się taka umieszczona w tym miejscu, może aż tak wygodna nie jest ale wolę w takim miejscu, a najbardziej wolał bym klamko manetki ale nie opłaca się inwestować do takiego roweru. no zabieram się do obcięcia, tylko jakoś mnie schodzi bo potem trzeba to zabezpieczyć farbą żeby nie korodowało.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.