Skocz do zawartości

[Bagażnik] Montaż bagażnika na rowerze MTB.


Azien

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie!

Planuję w przyszłym tygodniu wypad rowerowy, już miałem kupować sakwy i bagażnik, ale... zacząłem mieć wątpliwości, podsycane informacjami z internetu. A niestety czas nagli...

 

Mój rower to typowy góral, dokładniej Kross Level A2, w dodatku z hydraulicznymi tarczówkami z przodu i z tyłu. Dziś uważnie mu się przyjrzałem i zauważyłem, że ma otwory do mocowania bagażnika przy hakach kół, natomiast nie ma typowego mocowania pod siodełkiem. Ma natomiast otwór na błotnik.

7326.jpg

7324.jpg

Zdjęcia przedstawiają akurat model Level A6, jednak w tych aspektach nic dwóch modeli nie różni.

 

Jako że bagażnik byłby używany sporadycznie, nie zamierzam przepłacać. W oko wpadł mi następujący model:

http://allegro.pl/ba...2532566531.html

 

Zastanawiam się, czy da się go przymocować do otworu na błotnik. Z pozoru tak wygląda, ale wiadomo, co pozory lubią robić najbardziej. Niestety specyfikacja techniczna w ofercie Allegro jest dosyć uboga. Może Wy macie w tym jakieś rozeznanie?

 

Słyszałem także, że niezbędny jest adapter do hamulca tarczowego. Czy to prawda, czy jakoś da się to obejść (w internecie taki adapter oferują za 30 PLN, co pachnie oszustwem, biorąc pod uwagę, że to tylko plastikowa tulejka, śruba oraz nakrętka...).

 

Pozdrawiam i będę wdzięczny za szybką odpowiedź! :)

Napisano

Będzie pasować, ale będzie to mniej sztywne połączenie niż w typowym mocowaniu (po bokach widełek). Miałem tak kiedyś zamocowane w otworze na błotnik i wytrzymało na wyprawie, wioząc dosyć dużo.

Co do adaptera - hamulec hydrauliczny nie wystaje poza zewnętrzny obrys widełek, więc nie będzie potrzeby kupowania takiego picu. Miałem mocowane z mechanicznym hamulcem, a adapter dorobiłem ze starej klamki do drzwi (były dwie dziurki w ramie i wkręciłem w obie).

 

Edit:

Nie polecam bagażników skręcanych z kilku części. Zawsze to więcej elementów do zepsucia

Napisano

Będzie bujało, po takim mocowaniu nie spodziewaj się cudów. Zwłaszcza pod większym bagażem. Gdybyś wybrał jakiś jednoczęściowy bagażnik, to by na pewno było sztywniejsze.

Napisano
http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-aluminiowy-regulowany-440124-i2532566531.html z takim bagażnikiem jak ten przejechałem niedawno prawie 400 km po mazurach. Mocowanie tak jak u Ciebie. Sakwy raczej lekkie - nie ważyłem ale nie więcej niż 100 kg. Nie zwróciłem uwagi czy buja, ale jechało się dobrze tylko na poczatku trzeba jechać ostrożnie i przyzwyczaić się do cięzkiego "ogona".
Napisano
jednoczęściowy to znaczy ? Także mam tarcze z tyłu i przodu.

 

Znaczy taki, którego góra i boki tworzą jedną całość. Nie kupuj skręcanych.

A tarcze.. jak masz mechaniczne, to może się przydać adapter (to tylko element oddalający lewą nogę bagażnika od widełek ramy). Przy hydraulikach to raczej zbędne.

Napisano

Znaczy taki, którego góra i boki tworzą jedną całość. Nie kupuj skręcanych.

A tarcze.. jak masz mechaniczne, to może się przydać adapter (to tylko element oddalający lewą nogę bagażnika od widełek ramy). Przy hydraulikach to raczej zbędne.

 

Fakt, hamulec hydrauliczny nie wystaje poza obrys ramy, jednak są jeszcze śruby mocujące hamulec. Czy nie będą one zawadzać w żaden sposób?

Napisano

O, dzięki. :)

Nadal jednak mam pewne wątpliwości. Zdjęcie powyżej wskazuje na to, że bagażnik nie został zamocowany do otworu na błotnik, ale nie to właściwie rodzi kłopoty.

U mnie mocowanie hamulca wygląda w sposób przedstawiony na obrazku poniżej. Mam pewne obawy, że śruba od hamulca "stoi" na drodze elementu bagażnika. Zielona strzałka wskazuje otwór, do którego mocuje się bagażnik (jedyny otwór gwintowany w tej "okolicy", więc pewnie o ten chodzi).

post-141347-0-32614200-1344982060_thumb.jpg

Napisano

W takim razie możesz mieć kłopot. Ale nie ma takiego problemu, którego nie da się rozwiązać :)

Jako tulejki dystansowej możesz użyć np. nakrętki o większym rozmiarze (albo o takim samym ze spiłowanym gwintem). Chociaż ja bym obstawiał większy rozmiar ze względu na większą powierzchnię podparcia.

Nie ma sensu kupować czegoś, co można łatwo zastąpić.

Napisano

OK, jeżeli problem wydaje się trywialny, zamówię bagażnik z sakwami i będę kombinował na "żywym organizmie". :) Mam wrażenie, że problemowi da się zaradzić, nakręcając śrubę mocującą na blaszkę regulującą długość "ramienia" bagażnika, schodzącego do haka koła, ew. jakoś modelując tę blaszkę pilnikiem i wiertarką. ;) Przekonamy się, kiedy będę miał na czym pracować. :)

 

Tak, czy inaczej - dzięki za pomoc!

Napisano
(...) modelując tę blaszkę pilnikiem i wiertarką

 

na Twoim miejscu bym nie robił sabotażu na nowym sprzęcie :). To ma utrzymać dość ciężki bagaż.

Napisano

Mocowaniem bagażnika w miejsce mocowania błotnika jest bezpieczniejsze niż jakimiś śrubami do ramy, nie bez powodu do bagażników dodawana jest taka blaszka wygięta w "U". Śrubki w ramie są mocowane w ten sposób, że gniazda do których się je wkręca są tak jakby "wklejone" w ramę, przy dużym obciążeniu bagażowym te gniazda mogą się po prostu poluzować. Miejsce mocowania błotnika,to kawałek rurki z otworem, wspawanej w ramę, czyli mocne połączenie. Bagażnik się w tym przypadku nie kiwa na boki, nie ma takiej możliwości. I jeszcze jedno, nie kupuj bagażnika skręcanego tak jak pisali koledzy powyżej.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...