tomek5099 Napisano 13 Sierpnia 2012 Napisano 13 Sierpnia 2012 niedlugo bede musial zakupic opone/opony z przeznaczeniem do jazdy xc. interesuja mnie lekkie zwijane, cenowo najlepiej do 120zl sztuka bardzo uniwersalne opony. teren zroznicowany tak jak to na maratonach. opony bylyby tez uzywane do jazd po szutrach, asfaltach i stad moje pytanie co kupic. Moje typy to: maxxis crossmark 2.1 geax mezcal 1.9 geax mezcal 2.1 schwalbe racing ralph 2.1 obecnie posiadam starszy model racing ralpha 2.1. opona z przodu nadaje sie jeszcze do uzytku wiec mozliwe ze moglbym zakupic tylko 1 sztuke. Interesuje czy wymienione wyzej opony roznia sie odczuwalnie od obecnych RR i w jakich kwestiach. Czy geaxy sa bardzo waskie? Zastanawia mnie jak wyglada taki 1.9 w porownaniu do RR 2.1. I czy oferuje mniejsze opory na asfalcie. (zaznaczam ze obecny RR spisuje sie dla mnie przyzwoicie i raczej spelnia moje oczekiwania). Doradzicie cos?
kitof26 Napisano 13 Sierpnia 2012 Napisano 13 Sierpnia 2012 na oponach Geax jeżdżę od 2 lat w tym na mezcal 2,1 od roku bardzo fajna opona bardzo dobrze prowadzi na sutrze i błocie na asfalcie jej prawie nie słuchać. uważaj na mokrych nawierzchniach bo oponka lekko myszkuje na mokrym sutrze. Osobiście uwielbiam Saguaro i ją polecam opona 1,9 jest zdecydowanie węższa po bokach i bieżnik zachodzi bardziej pod obręcz niż w oponie 2,1
Bartek902 Napisano 13 Sierpnia 2012 Napisano 13 Sierpnia 2012 Ja ze swojej strony zaproponuje klasyka , Continental Race King 2.2 , uwielbiam te opony , są mega uniwersalne ... zresztą na pewno o nich słyszałeś ja ostatnio za sztukę zwijanych płaciłem po 79zł , kupiłem komplet i jak dla mnie rewelacja
geq Napisano 13 Sierpnia 2012 Napisano 13 Sierpnia 2012 Też właśnie muszę zmienić RR 2.1 na coś nowego i dokładnie nad tymi samymi oponami się zastanawiam. Tutaj najtańsze race kingi 2.2 na allegro w wersji zwijanej, są cięższe or RR Evo o 130g (570g), z cieńszą dętką wyjdzie +110g na koło. Wersja supersonic waży ok. 450g i powinna zmieścić się w 120zł. Mimo, że Mezcal bardziej odpowiadałby pod teren w jakim jeżdżę i może był szybszy, to komfort dużego balona RK 2.2 przemawia właśnie za nimi.
tomek5099 Napisano 13 Sierpnia 2012 Autor Napisano 13 Sierpnia 2012 dzieki za odpowiedzi. czytalem o Race Kingach 2.2 ze to opona nisko cisnieniowa. Obawiam sie tego ze moze niskie cisnienie powodowac duzo snakeow Wolalbym opone ktora dobrze zachowuje swoje wlasnosci takze przy wyzszych cisnieniach. Szczerze dalej nie wiem co wybrac.
gilgamesz Napisano 13 Sierpnia 2012 Napisano 13 Sierpnia 2012 Sugerując się tym,że oponki miałyby też być do jazdy po twardych szutrach i asfalcie moze warto pomyśleć o Geax Aka Plum 1.9. Sa one co prawda raczej tylko na suche nawierzchnie i łatwiejszy teren,ale waga powala(pozytywnie).
CMIK Napisano 13 Sierpnia 2012 Napisano 13 Sierpnia 2012 Ja proponuję do tyłu Hutchinson Python- opona szybka, baardzo odporna na przebicia, uniwersalna ale nienadająca się do przodu. Nie jest tak lekka jak Schwalbe Evo, ale trwałość moim zdaniem to zdecydowanie rekompensuje. Do przodu polecam Hutchinson Cobrę, równiez bardzo szyba, waży około 500g, bardzo pewnie się prowadzi, zwłaszcza na szutrach, ale zaskakująco dobrze radzi sobie na np mokrych kamieniach czy korzeniach, z tym, że w błocie się zapycha, ale żadna z podanych przez Ciebie opon sobie nie radzi w błocie.
tomek5099 Napisano 13 Sierpnia 2012 Autor Napisano 13 Sierpnia 2012 nie szukam opony na "ciezszy teren", bloto. priorytetem sa dla mnie jak najnizsze opory toczenia przy zachowaniu jako takich wlasnosci terenowych. fajnie jakby opona radzila sobie poza asfaltem takze w lzejszym terenie typu suche szutry bardziej lub mniej ubite, troche piasku. z ubitymi lesnymi sciezkami nie powinno byc problemu. oczywiscie jakby opona byla w stanie jechac po blocie to bylby plus, ale ciezko wymagac az tak wielkiej uniwersalnosci. mimo wszystko ostroznie to mozna i w blocie i po wiekszych kamieniach sie przeturlac nawet na tego typu oponach.
gilgamesz Napisano 14 Sierpnia 2012 Napisano 14 Sierpnia 2012 nie szukam opony na "ciezszy teren", bloto. priorytetem sa dla mnie jak najnizsze opory toczenia przy zachowaniu jako takich wlasnosci terenowych. fajnie jakby opona radzila sobie poza asfaltem takze w lzejszym terenie typu suche szutry bardziej lub mniej ubite, troche piasku. z ubitymi lesnymi sciezkami nie powinno byc problemu. oczywiscie jakby opona byla w stanie jechac po blocie to bylby plus, ale ciezko wymagac az tak wielkiej uniwersalnosci. mimo wszystko ostroznie to mozna i w blocie i po wiekszych kamieniach sie przeturlac nawet na tego typu oponach. Powtórzę sie, poczytaj o Geax Aka Plum 1.9 . Naprawdę zbierają dobre recenzje. Są bardzo lekkie, mają bardzo małe opory toczenia. Ludzie jezdżą na nich na maratonach.. Wydaje mi się,ze jedynym twardszym ograniczeniem,jest to,że są to opony na suche warunki. Ale na twarde szutry i asfalt wydaja sie idealne.
CMIK Napisano 14 Sierpnia 2012 Napisano 14 Sierpnia 2012 W takim razie proponuję również IRC Mibro, z testów wynika, że to jedne z najszybszych opon nadających się w teren.
geq Napisano 14 Sierpnia 2012 Napisano 14 Sierpnia 2012 Zamówiłem RK 2.2, do końca tygodnia podzielę się wrażeniami po przesiadce z ralphów evo '08.
tomek5099 Napisano 14 Sierpnia 2012 Autor Napisano 14 Sierpnia 2012 geq, chetnie poczytam jak porownujesz RR do RK poczytam tez o aka pluma, wyglada bardzo gladko ale pewnie wlasnosci terenowe ma dobre dzieki zaawansowanej mieszance.
GhOsTwrc Napisano 15 Sierpnia 2012 Napisano 15 Sierpnia 2012 W Race King 2.2 zwijanych przy niskim ciśnieniu (1.8-2.0) jest ryzyko dobicia obręczą do opony co powoduję kapcia złapałem już tak 3 gumy. Krawężnik i drzewo. Więc to też trzeba mieć na uwadze.
tomek5099 Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Napisano 16 Sierpnia 2012 W Race King 2.2 zwijanych przy niskim ciśnieniu (1.8-2.0) jest ryzyko dobicia obręczą do opony co powoduję kapcia złapałem już tak 3 gumy. Krawężnik i drzewo. Więc to też trzeba mieć na uwadze. Szukam zatem czegos co zapewni dosc dobra trakcje przy wysokim cisnieniu...
Gość Napisano 16 Sierpnia 2012 Napisano 16 Sierpnia 2012 Witam, ja ze swojej strony dodam tyle: polecam XCR Dry2 Michelina opona pomimo niskiego i drobnego bieżnika sprawuje się bardzo dobrze (mówię o mieszance dual compound bo taką miałem okazję testować), natomiast z całego serca odradzam GEAX Gato opona która potrafi ślizgnąć na wszystkim przy dociążonym tyle (nawet w suchych warunkach !!). Ostatnio w magazynie rowerowym był test opon do MTB wg. nich najlepiej wypadł SCHWALBE Racing Ralph.
tomek5099 Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Napisano 16 Sierpnia 2012 Witam, ja ze swojej strony dodam tyle: polecam XCR Dry2 Michelina opona pomimo niskiego i drobnego bieżnika sprawuje się bardzo dobrze (mówię o mieszance dual compound bo taką miałem okazję testować), natomiast z całego serca odradzam GEAX Gato opona która potrafi ślizgnąć na wszystkim przy dociążonym tyle (nawet w suchych warunkach !!). Ostatnio w magazynie rowerowym był test opon do MTB wg. nich najlepiej wypadł SCHWALBE Racing Ralph. czytalem ten test. nie wiem czy jest podobny dla geaxow mezcali i crossmarkow.
GhOsTwrc Napisano 16 Sierpnia 2012 Napisano 16 Sierpnia 2012 Geax Saguaro sprawdzi się doskonale przy ciśnieniu zalecanym min 2.5 bar. Wersja 2.0 zwijana będzie bardzo dobra kolega z forum sprzedaje w atrakcyjnej cenie 2 szt. jeżeli nie używałeś tych gum nigdy to polecam . Sam musisz przetestować , żeby ocenić . http://allegro.pl/komplet-opon-geax-saguaro-26-x-2-0-okazja-i2565596885.html stan naprawde jak nowy. Powiem tak nie ma co za bardzo się rozczulać nad oponami tylko trzeba zakladac i jechać.
Michauuu Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Ja ze swojej strony polece micheliny Country a/t.wiem,że nie najlżejsze,ale wszędzie dają radę Błoto,piach,śnieg,igły,szuter,tylko na asfalcie głośnawo :/ Ale opony w teren ogólny są super
geq Napisano 17 Sierpnia 2012 Napisano 17 Sierpnia 2012 Dzisiaj kurier przywiózł opony (RK 2.2), musiałem wspomóc się płynem do naczyń, bo nie chciały same prosto wejść. Po szybkiej przejażdżce po mieście jestem bardzo pozytywnie zaskoczony: - prędkość na asfaltowej prostej 3-4 km/h większa, mimo 130g/koło więcej - praktycznie bezszelestna jazda (wcześniej RR przyjemnie buczały, słychać było z daleka) - w zakręty wchodzą same, dużo pewniej i głębiej mogę się pochylić - po kostce brukowej jedzie się ZNACZNIE przyjemniej - bardzo dobrze tłumią to czego nie wybiera amor, szersze od Ralphów dużo nie są, ale zauważalnie wyższe Różnica znacznie większa niż się spodziewałem, pewnie głównie dlatego, że Ralphy były już porządnie wysłużone. W poniedziałek pojadę w teren i obszerniej je opiszę.
Tomash Napisano 18 Sierpnia 2012 Napisano 18 Sierpnia 2012 Racing ralph? Dziękuję, nie tańczę. Opona kupiona w zeszłym roku ledwo wytrzymała sezon jazdy - przeciąłem na kamieniu. Bardzo szybko się ściera na asfalcie do tego tak jakby murszeje ale trzymała jak na taki bieżnik nieźle (przy niskim ciśnieniu). Z wymienionych przez Ciebie jeździem jeszcze na Crossmarkach i z nich jestem bardzo zadowolony. Przejeździly 2 sezony i teraz dalej ich używam w starym biku. Trzymają lepiej niż RaRa, są duzo bardziej wytrzymałe a przy tym lekko wskakują na obręcze - polecam. Teraz mam Panaracery ale to już zupelnie inna klasa opony. Z doświadczeń moich i kolegów - nigdy więcej Schwalbe chyba ze ma się za dużo pieniędzy. RaRa w szerokości 2.25 wyglądał na węższy niż +mark 2.1
mordorr Napisano 20 Sierpnia 2012 Napisano 20 Sierpnia 2012 Podłączę się do tematu - Szukam opony 100% poza asfaltem, z czego większość lasy i lasy. ponieważ mieszkam blisko beskidów - to tak dwa razy w miesiącu na pewno jestem w górach. Beskid to wiadomo .. kamienie czy tutaj Saguaro albo raceking będą OK ? na cięzkie warunki błotno-terenowe mam komplet Panaracerów XC druciaków, a teraz szukam nowych opon "lekkich"
mordorr Napisano 21 Sierpnia 2012 Napisano 21 Sierpnia 2012 GhOsTwrc - Saguaro lepsze, ale czy optymalne ?? nie chce przegiąć pały z za dużym protektorem, żeby w "normalnym" lesie za mocno się nie umordować. Teraz na przednim kole mam 2.0 Michelina WildRace i na tych beskidzkich kamieniach to tak srednio daje rade.... jedzie, ale żeby się czuł pewnie to nie mogę powiedzieć
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.