Mateluta Napisano 12 Sierpnia 2012 Napisano 12 Sierpnia 2012 Witam Was! W 2003 roku kupiłem sobie fajny rower marki KROSS "Grand Energy S" - do tej pory zrobiłem nim ok 4000 km. Rowerek rewelacja, ma jedną wadę - nie można się na nim zmęczyć - sam jedzie... Regularnie smarowałem łożyska w kołach itp. W pewnym momencie jazdy usłyszałem stukot, jakby ktoś młotkiem walił w koło...W kole pojawił się luz. Rozebrałem koło, kupiłem nowe części do koła (wszystko oprócz misek), skręciłem koło i dalej jest luz! Ciekawe jest to, że większy luz występuje w płaszczyźnie pionowe niż poziomej (przecież tylko w płaszczyźnie poziomej powinien być luz, który się reguluje...) Dopiero jeśli mocno skręcę koło (skontruję) luzu nie ma, ale wtedy koło bardzo ciężko się kręci... Po ustawieniu idealnego luzu w płaszczyźnie poziomej montuję koło w rowerze. I co? Koło tak lata, że strach jeździć! Co może być przyczyną? Jestem trochę laikiem jeśli chodzi i części rowerowe, więc proszę Was o pomoc... Co wymienić? Czy to wina misek? A może piasty? Czy piasty mogą się zużyć? Przecież to są stałe elementy... W kole z każdej storny lata po 10 kulek luzem, które chroni osłonka przed brudem... Błagam pomóżcie, bo nie mogę jeździc rowerem... Czy muszę całe koło wymienić?
Minor Napisano 12 Sierpnia 2012 Napisano 12 Sierpnia 2012 Podstawowe pytanie brzmi... Które koło!!!!? I co to znaczy "wszystkie części do koła", obręcz? szprychy? nyple? wianki? oś?