Mateluta Napisano 12 Sierpnia 2012 Napisano 12 Sierpnia 2012 Witam Was! W 2003 roku kupiłem sobie fajny rower marki KROSS "Grand Energy S" - do tej pory zrobiłem nim ok 4000 km. Rowerek rewelacja, ma jedną wadę - nie można się na nim zmęczyć - sam jedzie... Regularnie smarowałem łożyska w kołach itp. W pewnym momencie jazdy usłyszałem stukot, jakby ktoś młotkiem walił w koło...W kole pojawił się luz. Rozebrałem koło, kupiłem nowe części do koła (wszystko oprócz misek), skręciłem koło i dalej jest luz! Ciekawe jest to, że większy luz występuje w płaszczyźnie pionowe niż poziomej (przecież tylko w płaszczyźnie poziomej powinien być luz, który się reguluje...) Dopiero jeśli mocno skręcę koło (skontruję) luzu nie ma, ale wtedy koło bardzo ciężko się kręci... Po ustawieniu idealnego luzu w płaszczyźnie poziomej montuję koło w rowerze. I co? Koło tak lata, że strach jeździć! Co może być przyczyną? Jestem trochę laikiem jeśli chodzi i części rowerowe, więc proszę Was o pomoc... Co wymienić? Czy to wina misek? A może piasty? Czy piasty mogą się zużyć? Przecież to są stałe elementy... W kole z każdej storny lata po 10 kulek luzem, które chroni osłonka przed brudem... Błagam pomóżcie, bo nie mogę jeździc rowerem... Czy muszę całe koło wymienić?
Minor Napisano 12 Sierpnia 2012 Napisano 12 Sierpnia 2012 Podstawowe pytanie brzmi... Które koło!!!!? I co to znaczy "wszystkie części do koła", obręcz? szprychy? nyple? wianki? oś?
Mateluta Napisano 12 Sierpnia 2012 Autor Napisano 12 Sierpnia 2012 Regulamin forum, pkt 2i // Safian Oba koła - w przednim i tylnym pojawił się luz - koła latają na wszystkie boki: w tylnym luz jest mały, ale w przednim najpierw zaczęło coś mocno walić, potem po rozkręceniu i ponownym skręceniu kicha się zrobiła totalna - po zamontowaniu koła do roweru strach jeździć... Może miski do wymiany? Chyba porobię zdjęcia w trybie makro... bo chciałbym tutaj uzyskac od Was fachowej porady... Nie chciałbym kupować całwgo koła, może wystarczy tylko kupić jakąś część...
Minor Napisano 12 Sierpnia 2012 Napisano 12 Sierpnia 2012 Misek to nie wymienisz jeżeli są zniszczone, całe piasty by trzeba kupić + przepleść koła, mogło by się okazać, że lepiej kupić nowe gotowe. Ew. konusy mogą być w złym stanie i wianki. Porób zdjęcia.
Mateluta Napisano 19 Sierpnia 2012 Autor Napisano 19 Sierpnia 2012 Regulamin forum, pkt 2i // Safian Witam, przed chwilą w ogromnym upale wróciłem z garażu robiąc zdjęcia koła roweru i jego części. Oto zdjęcia: (rower marki KROSS: model: Grand Energy S): ImageShack Album - 14 images I co wy na to? Z jednej storny piasta jest "pocharatana" - bardzo się zdziwiłem, ponieważ piasta to chyba nieruchoma część,w której znajdują się miski? Coś mi się wydaje, że muszę kupić całe koło...
tobo Napisano 19 Sierpnia 2012 Napisano 19 Sierpnia 2012 Wszystkie elementy piasty są wymienialne - także bieżnie w korpusie. Pytanie czy są dostępne, choćby zamienniki.
Mateluta Napisano 20 Sierpnia 2012 Autor Napisano 20 Sierpnia 2012 Wszystkie elementy piasty są wymienialne - także bieżnie w korpusie. Pytanie czy są dostępne, choćby zamienniki. Wszystkie? Bieżnia tez jest wymienialna? Przecież jak patrzę na sowją piastę to stanowi ona jedną całość - w środku - chyba to się nazywa bieznia (na niej osadzone są miski) z jednej storny jest strasznie pocharatana... Nie wiem co robić... Doradźcie coś... Ktoś mi niedawno odpowiedział, że najlepije kupić piastę tej klasy i przełożyć komplet misek z konusami... Tyle że w środku piasta jest "mocno zjechana"...
Mateluta Napisano 25 Sierpnia 2012 Autor Napisano 25 Sierpnia 2012 Witam Was ponownie. Zorientowałem się, że mojej starej piasty Assess JA 03 nigdzie już nie kupię - w Internecie bynajmniej jej nie ma. Nie chciałbym kupować nowego koła, bo to by głupio wyglądało - 2 różne koła - a takiego samego nei znajdę. Pozostaje zatem wymiana piasty i centrowanie koła. Chciałbym się Was poradzić jaka piasta będzie pasować do mojego koła (patrz zdjęcia) i jaką najlepiej kupić? Błagam o pomoc - jestem zielony w tych tematach... Poza tym niebawem wyjeżdżam i chciałbym zabrać ze sobą mój ukochany rowerek:) Już 1 miesiąc nim nie jeździłem... Z góry dzięki za odp i za wszelkie, nawet najmniejsze wskazówki... Pozdrawiam
Mod Team sznib Napisano 25 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 25 Sierpnia 2012 PIASTA PRZÓD NOVATEC NT-A741 32H 118g MT (2522629641) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i na dłuugie tysiące kilometrów zapominasz o pieście. Novatec robi dobre piasty, moja przednia ma już ok. 10000km i kręci się jak nowa . Tylko ilość otworów ma być taka jak w starej. No i jest możliwość że szprychy nie podpasują.
Mateluta Napisano 27 Sierpnia 2012 Autor Napisano 27 Sierpnia 2012 Regulamin forum, pkt 2i // Safian Dzięki sznib! W końcu konkretna odpowiedź... A zatem już wiem jakie piasty kupować... Teraz tylko pytanie czy samą piastę kupić czy całe koło od razu... NO ale to już sam muszę wybrać... Mam nadzieję, że będzie wszystko pasować... Znalazłem taką piastę: PIASTA PRZÓD NOVATEC NT-A751 36H 134g MTB SZOSA (2558137624) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. na 36 szprych jak u mnie w kole. Znalazłem też gościa w mojej miejscowości, który za 55 zł rozplata i zaplata koło... Jak sprawdzić czy ta piasta będzie pasować do mojego koła? Drugie pytanie do Was: czy te łożyska maszynowe w tej piaście należy co jakiś czas smarować, rozkręcać itp? Pozdrawiam
Mod Team sznib Napisano 27 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 27 Sierpnia 2012 "Do wszelakich zastosowań - Szosa, MTB, City itp.", czyli powinna pasować. 55pln to trochę drogo za zaplecenie i centrowanie koła. No ale jak nie znajdziesz nikogo kto to zrobi Ci taniej to albo odżałujesz, albo możesz kupić klucz do nypli (poniżej 10pln) i samemu się bawić, poradników w sieci jest sporo. Łożyska maszynowe są bezobsługowe, ja do swoich piast nie zaglądałem, a przednia ma przejechane jak wcześniej pisałem .
Mateluta Napisano 7 Września 2012 Autor Napisano 7 Września 2012 Sznib - jesteś wielki! Dałeś mi konkretny namiar na piastę. Kupiłem ją, dałem ekspertowi do przeplatania i wycentrowania koła i w końcu mogę przemierzać świat na moim znakomitym samojeżdżącym rowerze. W przyszłym roku, na nowy sezon zwrócę się do Ciebie o poradę odnośnie piasty w tylnym kole, bo pojawił się mały luz - na razie jeszcze pojeżdżę trochę, aż się całkiem zniszczy piasta, a po nowym roku wymienię ją... Dzięki wszystkim za pomoc!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.