bociek28 Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 witam Mam pytanko czy można wsadzić do tych hamulców jakieś lepsze klocki niż oryginalne?? Posiadam rower cube ltd pro i hamulce wydaja sie byc troche słabe porównanie z TEKTRO Auriga Comp zamontowanymi w agangu gagsta. W agangu łapią od razu, czuć że są mocniejsze. Będąc w serwisie dowiedziałem się że w przypadku shimano nie ma żadnej możliwości regulacji mocy hamulca wiec dla tego takie pytanie czy trzeba zainwestować w całości w nowe hamulce czy moze wymienić tylko tłoczki albo same klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 Można zmienić klocki, ludzie polecają te: całkiem fajne klocki Pozostaje kwestia dobrania odpowiedniego kształtu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bociek28 Napisano 12 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 Można zmienić klocki, ludzie polecają te: całkiem fajne klocki Pozostaje kwestia dobrania odpowiedniego kształtu. ale czy to coś da czy to tak metodą prób i błędów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adii22 Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 Teoretycznie zwiększy siłę, praktycznie - przeczytaj podpięty na forum temat o zamiennikach klocków. Spory kawałek rynku okładzin rowerowych został tam opisany, sam hamulec jednak demonem mocy nie jest. Nie masz może zapowietrzonego (jak naciskasz na klamkę, ta dochodzi do kierownicy) ? A, a na start wykonałbym to: zdjąć tarczę i odtłuścić, potem delikatnie przetrzeć możesz drobnym papierem ściernym - mi to raz pomogło, ważne, żeby odtłuścić klocki tak samo, odtłuścić. Możesz, a nawet zalecam przeszlifować je drobnym papierem ściernym Po tym wszystkim dotrzyj od nowa hamulec (zajmie Ci to nie więcej niż 100-120km w terenie). Ta metoda zdaje egzamin w wypadku, gdy masz lekko zafajdany czymś klocek (klocki) i tarczę, nie zda to egzaminu w wypadku, gdy np. zalałeś olejem klocki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bociek28 Napisano 12 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 czy opłaca sie wymienić moje obecne 505 z zaciskami 445 na takie czy bedzie wieksza moc hamowania http://www.t-bike.pl...12-srebrny.html czy ewentualnie wymienić same zaciski na np xt lub takie jak w linku??? niestety jest kiepsko tarcze nie nadaja sie do klocków metalicznych no chyba ze na poczatek warto zmienić tarcze na lepsze tylko nie wiem jakie dobrać do cube ltd pro jaki jest tam system mocoania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuoomek Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 czy opłaca sie wymienić moje obecne 505 z zaciskami 445 na takie czy bedzie wieksza moc hamowania http://www.t-bike.pl...12-srebrny.html czy ewentualnie wymienić same zaciski na np xt lub takie jak w linku??? niestety jest kiepsko tarcze nie nadaja sie do klocków metalicznych no chyba ze na poczatek warto zmienić tarcze na lepsze tylko nie wiem jakie dobrać do cube ltd pro jaki jest tam system mocoania Myślę, że nie ma sensu wymieniać części układu hydraulicznego. System mocowania tarcz jest albo 6 śrub albo centerlock (wymysł Shimanowski). Łatwo rozpoznać, bo tarcza jest mocowana albo 6-oma śrubami albo lock-ringiem podobnym do tego przy kasecie zębatek. Shimanowskie tarcze są produkowane ze stali, która stosunkowo łatwo się zciera, i z tego względu jest tylko do organicznych klocków (metaliczne by Ci szybko "zjadły" tarczę). Warto spróbować z wymianą tarcz i klocków, ale zanim to zrobisz, pojeździj trochę. Klocki się dotrą i może zaczną hamować mocniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bociek28 Napisano 12 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 mam juz przejechane na nich 2k ostatnio zjedzalem ze skrzycznego i brakowalo mi pewnego hamulca w agangu hamulce jakby lepiej reagowały szybciej:) chyba centerlock skoro cały układ jest shimano:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tuoomek Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 "szybciej" znaczy... mniejszy skok klamki jest wymagany żeby klocki dotknęły tarczy? czy... szybciej zatrzymują rower po zetknięciu się klocków z tarczą? a co do systemu to jeszcze zobacz. Shimano produkuje też piasty pod 6 śrub. Jak nie widać śrubek przy tarczy znaczy że centerlock Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bociek28 Napisano 12 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 szybciej znaczy ze moc hamowania jest jakby wieksza nie trzeba klamki dociagać tak mocno zeby zlapalo:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stpman Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 czy opłaca sie wymienić moje obecne 505 z zaciskami 445 na takie czy bedzie wieksza moc hamowania http://www.t-bike.pl...12-srebrny.html Oczywiście, że się opłaca, bo to obecnie jedne z najlepszych hamulców na rynku. Osobiście bym wybrał SLX 666, bo są bardzo podobne, a znacznie tańsze:) Do tego nowa tarcza i będzie git:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bociek28 Napisano 13 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 tarcze mam takie http://www.cyclosport.pl/tarcza-hamulca-180mmcenter-look.html wiec może na początek spróbuje wymienić tarcze i klocki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 Tarcze cl produkuje też avid. Do tarczy 185 mm avida możesz dać pod zacisk na adapter podkładki dystansowe. Nie ma znaczenia czy tarcza nie jest kompatybilna wg shimano z klockami metalicznymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bociek28 Napisano 13 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2012 dlaczego nie ma znaczenia?? nie chce szybko tej tarczy zajechać metalicznymi skoro nie jest do nich przystosowana:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bociek28 Napisano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 To jak to w koncu jest z tymi tarczami?? sprzedawca w pewnym dużym sklepie powiedził (podo po konsultacji z serwisantem) iż można zastosować klocki metaliczne a to ze taki a nie inny napis widnieje na tarczy to tylko wymysł producenta zato inny sprzedawco/serwisant w małym sklepie stanowczo mi to odradził wiec jak żyć ........ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jeep Napisano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2012 [ To jak to w koncu jest z tymi tarczami?? sprzedawca w pewnym dużym sklepie powiedził (podo po konsultacji z serwisantem) iż można zastosować klocki metaliczne a to ze taki a nie inny napis widnieje na tarczy to tylko wymysł producenta zato inny sprzedawco/serwisant w małym sklepie stanowczo mi to odradził wiec jak żyć ........ Zależy jak jezdzisz, ile wazysz, etc tarcza w normalnej jezdzie nie zniknie za szybko, jak pośmigasz jak wariat i wazysz grubo jak chłop z jajami to możesz trochę ją zjeśc, ale tarcza to nie za wielki wydatek.. ja słyszałem że można metaliczne ładowac sam kupię cobie organiczne bo dygam że metalik będzie mi hałasował zakupię chyba kool stopy, bo po wizycie w serwisie dechatlonu w Lublinie mój przód przestał hamować i stał sie piszczącym i ryczacym zwalniaczem.. wioska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bociek28 Napisano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2012 może też o nich pomyśle poprosił bym o opinie osoby które zamieniły standardy własnie na te okładziny:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.