Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Widelec do enduro (ok. 150 mm skoku)


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Kony One20 (mój pierwszy full) :)

Jestem z tego roweru bardzo zadowolony, jednak ma on dość nędzny osprzęt. Jako, że lubię enduro i lekki freeride, (a standardowe koła i amortyzatory nie do końca pozwalają mi cieszyć się taką jazdą) przymierzam się do wymiany tego i owego :)

Po zamontowaniu szerszej, giętej kierownicy i platformowych pedałów, zamierzam zabrać się za przedni widelec. Jako, że nie jest to rzecz zbyt tania, postanowiłem poprosić Was o radę :)

Standardowy RS Dart 2 jest potwornie twardy (nigdy nie dobiłem go nawet do połowy), wiotki, mało czuły (nierówności mniejsze niż np. krawężnik całkiem ignoruje) i ciężki (2,8 kg). Rozglądałem się za czymś lepszym i na chwilę obecną interesuje mnie Fox Talas 32 150 mm (obojętnie jaka wersja) i RS Revelation. Nie orientuję się jednak na rynku widelców, więc chciałbym usłyszeć Wasze propozycje. Na razie trudno mi jest określić pułap cenowy, ale oczywiście czym taniej, tym lepiej (mimo to interesują mnie produkty z wyższej półki). Ważę niecałe 80 kg.

Ps. Jaka właściwie różnica jest między Fox Float i Talas (poza tym, że mają nieco inne przeznaczenie)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego typu widelcy masz jeszcze: RS Sektor'a, RS Lyrik'a, Magurę Wotan, Foxy 36 też jeszcze sie załapią na ten skok, no i Bomberki: 55 lub starsze Allmountain czy Z1.

Aczkolwiek część jest już pod piastę QR20, część pod QR15. Mniej jest pod standard 9mm.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego typu widelcy masz jeszcze: RS Sektor'a, RS Lyrik'a, Magurę Wotan, Foxy 36 też jeszcze sie załapią na ten skok, no i Bomberki: 55 lub starsze Allmountain czy Z1.

Aczkolwiek część jest już pod piastę QR20, część pod QR15. Mniej jest pod standard 9mm.

 

Pozdrawiam

 

Lyrik jest dosyć ciężki, więc jak dla mnie odpada. A o Sektorze szczerze mówiąc nawet nie myślałem. Zastanawiałem się nad Magurami, ale nic o nich nie wiem. Jeździ ktoś na takiej Magurze Wotan? A co do Foxów, to 36 różnią się czymś od 32 poza lepszą sztywnością? Opłaca się dopłacić?

I jeszcze chciałbym zapytać o co chodzi z tymi oznaczeniami QR15/QR20. Widziałem te oznaczenia (zwykle QR15), a jestem w tym temacie totalnie zielony :) Podobnie ze sterami - nie wiem jaką mam grubość rury sterowej i nie mogę tej informacji znaleźć w necie. Skończy się na tym, że zmierzę linijką :P

 

Ja uzytkuje to tego o czym piszesz RS Revelationa 150mm. Dobry widelec, czuły, lekki, łatwy w serwisie, tylko dual air jest taki troche kłopotliwy w regulacji i czasami sie lubi zapaść aaale to tak rzadko ze można to pominąć.

 

Super, zawsze dobrze usłyszeć opinię osoby używającej takiego amorka :) Dzięki za info, skoro tak go sobie chwalisz, czyba zdecyduję się na niego, a nie na droższego Talasa ;) A double-air różni się pracą od zwykłego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Revelation'y są fajne. Sam bym chetnie przytulił takiego... Jesli Ci się uda takiego dorwać to jak najbardziej.

Qr15, Qr20 czy standard 9mm to wymiar mocowania osi piasty do widelca (odpowiednio 9mm, 15mm, 20mm). W zalezności, jaki kupisz amor to taką musisz mieć piastę. Czasem są też przy piastach adaptery pozwalajace założyć rózne średnice.

 

Np

QR20 -

PIASTA NOVATEC NT-DH41 TARCZE OŚ 20mm FR DH MTB 36 (2488600660) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

NS ROLLER SIMPLE 32H, piasta przód czarna QR 20 BA (2527396722) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

QR15 -

ULTRALEKKA Piasta A2Z XCF 9mm i 15mm QR15 119g (2532208291) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

standard 9mm

Nowa NOVATEC D811SB XC MTB ENDURO AM 173g Wys.0! (2543570382) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

 

Generalnie chodzi o sztywność. Grubsza oś jest wytrzymalsza, dodatkowo usztywnia amor ale jest i cięższa.

Dlatego zwykle qr 15, qr20 są w roweruch zjazdowych (DH, Enduro, Fr) przy amorach z większym skokiem lub roweruch do ewolucji.

 

P.S. Jak miałeś darta to podejrzewam, że masz średnicę rury sterowej 1 i 1/8" . Mozna łatwo zmierzyć; 1 cal = 2,54cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Talas posiada regulowany skok np 160/120mm lub 100/130/150mm w zależności od wersji. Decydując się na Talasa musisz być świadomy że serwis jest znacznie droższy niż Foxa Float :/ . Sam osobiście polecam Foxy bo na paru już jeździłem i w dalszym ciągu użytkuje Foxa36 w wersji Talas 160/120mm i jestem bardzo zadowolony.

Jeżeli chcesz koniecznie kupić amortyzator o skoku ok 150mm to polecam Foxa32 Float 140 lub150mm na osi 15mm jest bardzo łatwy do ustawienia i bardzo dobrze pracuje a do tego jest dość lekki. Serwis jest prosty, można wykonać samemu w domu przy odrobinie zdolności manualnych ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeśli bym wybrał Foxa, to chyba jednak z serii Float :) A czy opłaca się dopłacać do wersji 34? Czy różnice w sztywności i pracy są wyraźne?

 

A czy jest na forum ktoś, kto jeździł na RS Revelation i Fox Float, dla bezpośredniego porównania? Wydając tyle kasy wolę być pewien, że dobrze wybieram :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy Float nie jest np. bardziej delikatny od Talasa? W końcu Fox twierdzi, że Floaty są przeznaczone do XC, a Talasy do AM/enduro.

 

kompletna bzdura ! Tak samo Talas jak i Float jest przeznaczony w zależności od skoku do tego samego, jak np masz wersje 36 ze skokiem 160 lub 180 to i float i talas są z przeznaczeniem do tego samego czyli np enduro itp.

 

A co do wyboru revelation czy float to zdecydowanie float kwestia jest tylko taka ile masz gotówki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

podtrzymując temat

mam podobny problem z tym ze do mojej ramy HiBike QFSSL max skoku to 140mm

i zastanawiam się nad Foxem Talas FIT RLC 100-120-140 ,Foxem 32 Float 140 RL ,RS Pike 409 i 454 ewentualnie Fox Talas RC2 36 110-150 ale to dodatkowo wymiana piasty i 150mm które może znacznie zmienić geo

zależy mi na

-140mm płynnego skoku - najlepiej gdyby był zmienny

-blokada

- waga do 2kg

 

 

jest jeszcze

 

FOX 32 VANILLA R 140MM

 

na czym polega róznicz między talasem floatem a vanillą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ,też ostatnio przeglądam te amorki i zastanawia mnie czym różni się Talas od floata? Na pewno Talas ma regulowany skok, ale poza tym nie zauważam różnicy. Nawet masa podobna. I faktycznie Fox podaje inne zastosowanie modeli Float i Talas - dokładnie tak jak pisał Venomiz. Czy jest jakaś różnica w pracy, wnętrzu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Dzięki za info, skoro tak go sobie chwalisz, czyba zdecyduję się na niego, a nie na droższego Talasa A double-air różni się pracą od zwykłego?

Z chwaleniem to moze bym nie przesadzał, bo i sklinać mi na niego sie zdarzyło jednak jeżlei chodzi o prace nie zabardzo można mu coś zarzucić.

 

Duala air różni sie od solo air tym ze w solo masz tylko "jedną" komorę, spręzyna negatywna moze byś stalowa, lub może być pompowana automatycznie razem z pozytywną zalezy od konstrukcji, w konstrukcjach 2 komorowych ( bo dual air jest rock shoxa) pompuje sie kazda oddzielnie i można w ten sposób w szerokim zakresie regulować prace.

 

Jednak obecnie nowe Revelationy sa dosć drogie ok 1700zł to sporo kasy ja swojego kupiłem za mniej niż 1000 wiec mogę sie cieszyć, obecnie warto rozpatrywać konkurencję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba jednak "solo air" - jesli to amor rs - to tylko i wyłącznie automatyczna sprężyna negatywna, powietrzna. To zastrzeżona dla rs nazwa systemu. Jeśli konkurencja używa systemu z pojedynczą komorą powietrzną i sprężyną negatywną stalową to nie nazywa tego "solo air" a w opisie systemu również nie ma tego określenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Solo air napisałem bardziej z przyzwyczajenia, chodziło mi o system z jedną komorą powietrzną. Co do Pike to amor raczej do zastosowań grawitacyjnych ale był bardzo szeroko stosowany niemal że w każdej dyscyplinie.

 

Z tego co wyszperałem kona one20 ma geo na 120mm bo to rama XC, wiec 150 to lekka przesada ale Pike z U-turnem lub bez w okolicy 120-130 bł by myślę dobrym rozwiązaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ma być coś jakby enduro/ścieżkowiec - na mazowszu 130mi wystarcza ale w górach juz chciałoby sie więcej, więc widelec ze zmiennym skokiem byłby najlepszy

100-120-140 lub 110-130-150

Pike lub Talas

jeżeli Pike to zmiana piasty więc dodatkowy koszt......ale i zysk sztywności

orientujesz się która regulacja zmiany skoku dział lepiej (u-turn czy talas)bo słyszałem że U-turn czasami sie zamula?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm ciekawe... Wynika z tego że najpopularniejsze kategorie rówerów - xc/maraton, am nadają się idealnie jedynie na "płaskie". :laugh: Więc idąc tym tropem - endurak na wyżyny, "w góry" zjazdówka. Rowery ze skokiem krótszym niż lina do bungee są jakieś takie ułomne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic z tych rzeczy......poprostu jeżeli mogę mieć wiecej -> wygodniej to dlaczego nie

nie ścigam się już, przeszła mi też już mania lightowania teraz pragnę wygody i komfortu:-)

niestety tobo w tę stronę idzie droga rowerowej ewolucji:-) jeździłem do tej pory na HT i było bardzo fajnie ale teraz chce spróbować fulla

kiedyś nie było zadnej amortyzacji i tez ludzie jeździli nawet po górach ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...