Shottas06 Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 (edytowane) O k***** 12,7 kg!! strasznie dużo jak na ten poziom cenowy ? Nie ważyłeś czasem z wyposażeniem ? (pompka, torebka z narzędziami, pedały i inne bajery ? ) Rozmiar 19 Waga 12,3 kg z dodatkowym osprzętem: pedały SPD Shimano Deore XT PD-M780 - 341 gram, aluminiowy koszyk na bidon, licznik rowerowy Sigma Sport BC 16.12 STS CAD z czujnikiem kadencji, Licznika i koszyka nie ważyłem osobno. Dodam jeszcze, że u mnie są bardzo długie linki od przerzutek, jak wiszą luźno to są poniżej korony amortyzatora - to też dodaje kilkanaście (jak nie więcej) gram. Edytowane 25 Maja 2013 przez Shottas06
Anusiak1 Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 12,7kg No tak - waga razem z pedałami(prawie 0,5kg), koszykiem i licznikiem.
PrzemkoVonLezajsk Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 No to nieźle na ich stronie pisze 11.4 kg nawet jak odejmiemy od 12,7 wagę pedałów i koszyków o wyjdzie min 12 kg a to trochę więcej niż 11,4 kg na stronie
crupez Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 Jak już tak idziecie w te gramy, to może warto by wziąć pod uwagę to, że podana na stronie waga tyczy się pewnie najmniejszej ramy ??
erzurum Napisano 25 Maja 2013 Napisano 25 Maja 2013 waga podawana przez mbike, odkąd te rowery się pojawiły, zawsze była wzięta z kosmosu.
PrzemkoVonLezajsk Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 Jak już tak idziecie w te gramy, to może warto by wziąć pod uwagę to, że podana na stronie waga tyczy się pewnie najmniejszej ramy ?? nie chodzi tu po gramy Ale w rowerze za 5500zł przestrzelenie ponad pół kilo to przesada A na ramie, między 17 a 19" to raczej spodziewałbym się max 100g różnicy
rodszyld69 Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 (edytowane) A na ramie, między 17 a 19" to raczej spodziewałbym się max 100g różnicy Ja liczyłem się z tym że nie będzie tyle ważył ile podają chciałbym swojego Bandziora zważyć tylko potrzeba odpowiedniego sprzętu do ważenia bo na wadze łazienkowej to nie ma sensu Edytowane 26 Maja 2013 przez rodszyld69
Shottas06 Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 No to nieźle na ich stronie pisze 11.4 kg nawet jak odejmiemy od 12,7 wagę pedałów i koszyków o wyjdzie min 12 kg a to trochę więcej niż 11,4 kg na stronie W rozmiarze 19" od 12.3 kg odejmując pedały, licznik i koszyk wyjdzie poniżej 12 kg. Mogli przestrzelić wagę o jakieś 300 gram względem tego co na stronie. Ja też ważyłem rower na wadze łazienkowej więc jakiś błąd statystyczny mógł się wkraść. Myślę że 11,4 kg dotyczyło ramy 17".
rodszyld69 Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 Myślę że 11,4 kg dotyczyło ramy 17". ostatnio czytałem artykuł o rowerach gdzie była informacja o rzeczywistej wadze roweru myślę że to dotyczy większości producentów rowerów: " Musimy pamiętać, że nawet w przypadku ujawnienia wagi, ta rzeczywista będzie różniła się od wskazanej w specyfikacji, niestety na niekorzyść. Producenci podają przeważnie wagę roweru na najmniejszej dostępnej ramie oraz bez pedałów. Często ważony jest także prototyp roweru, który przeważnie różni się od finalnej wersji, wprowadzonej do produkcji masowej."
Anusiak1 Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 (edytowane) Myślę że 11,4 kg dotyczyło ramy 17". A ja nie myślę tyko wiem to na pewno, bo niby który producent poda wagę ramy w największym rozmiarze he he i nie przesadzajcie z tą wagą bo to robi się z lekka śmieszne aby liczyć każde gramy, to nie jest rower szosowy i (+,-) jeden kilogram przynajmniej dla mnie nie ma żadnego znaczenia. Edytowane 26 Maja 2013 przez Anusiak1
PrzemkoVonLezajsk Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 Dostałem wiadomość na FB 19" to 11,6kg A ja nie myślę tyko wiem to na pewno, bo niby który producent poda wagę ramy w największym rozmiarze he he i nie przesadzajcie z tą wagą bo to robi się z lekka śmieszne aby liczyć każde gramy, to nie jest rower szosowy i (+,-) jeden kilogram przynajmniej dla mnie nie ma żadnego znaczenia. 100g czy 200g dla mnie różnicy nie robi ale kilogram to dużo. Szczególnie na jak jest on na 29" kołach. tej chwili mam dość budżetowe koła - 5,25kg komplet gotowy do jazdy I zastanawiam się co robić Wydać grubą kasę na koła i amor i dzięki temu zejść z 13,26kg do 11,5kg (ok 3500zł) czy sprzedać mój czołg i kupić Mbike i przy okazji mieć nową ramę i napęd
Anusiak1 Napisano 26 Maja 2013 Napisano 26 Maja 2013 Wydać grubą kasę na koła i amor i dzięki temu zejść z 13,26kg do 11,5kg (ok 3500zł) czy sprzedać mój czołg i kupić Mbike i przy okazji mieć nową ramę i napęd I jeszcze się zastanawiasz? Za chwile może się okazać że już niema odpowiedniego dla Ciebie rozmiaru ramy.
rodszyld69 Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 Wydać grubą kasę na koła i amor i dzięki temu zejść z 13,26kg do 11,5kg (ok 3500zł) czy sprzedać mój czołg i kupić Mbike i przy okazji mieć nową ramę i napęd jak geo ramy pasuje Ci idealnie, jest w stanie używalności i Twój rower jeszcze Ci się nie znudził to możesz jeszcze go odchudzić oczywiście w ramach opłacalności a jeżeli nie to polecam Shottasa 06 zajefajna maszyna jak za te pieniądze mi geo podpasowało idealnie, trochę zmieniłem wysokość kiery o 1 podkładkę niżej i jest OK
Shottas06 Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 jak geo ramy pasuje Ci idealnie, jest w stanie używalności i Twój rower jeszcze Ci się nie znudził to możesz jeszcze go odchudzić oczywiście w ramach opłacalności a jeżeli nie to polecam Shottasa 06 zajefajna maszyna jak za te pieniądze mi geo podpasowało idealnie, trochę zmieniłem wysokość kiery o 1 podkładkę niżej i jest OK Podejrzewam, że większość po zakupie Shottasa wyjmuje podkładki i odwraca mostek na minus. Ja tak właśnie uczyniłem.
Darek14 Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 Szkoda, że Shottas ma tylko jedno mocowanie na bidon. Ghost ma bardzo podobny kształt ramy i producent pomyślał o tym.
rodszyld69 Napisano 27 Maja 2013 Napisano 27 Maja 2013 po zakupie Shottasa wyjmuje podkładki i odwraca mostek na minus. spróbuję dziś nakręciłem 50 km i w krzyżu trochę pobolewało ale i tak muszę przyzwyczaić się do pochylonej sylwetki większość moich rajdów rowerowych to turystyka kilka 5 lat temu ukradli mi górala i do tej pory jeździłem na trekkingu jak będzie lepiej to zostawię a jak nie to ustawię mostek tak jak był
Shottas06 Napisano 11 Czerwca 2013 Napisano 11 Czerwca 2013 Dawno nie zaglądałem na forum. Wcześniej narzekałem na przydługie (w oryginale prowadzone równolegle do ramy) pancerze przerzutek obcierające lakier na koronie amortyzatora. W sobotę byłem na przeglądzie roweru w serwisie MBIKE i przy okazji przeglądu Pan serwisant skrócił oraz zamienił krzyżowo pancerze w ramie. Obecnie pancerz lewej manetki na kierownicy wchodzi do otworu po prawej stronie ramy i odwrotnie. Teraz nic mi nie obciera - wręcz przeciwnie, ułożenie sprawia, że pancerze prężą na zewnątrz jak najdalej od ramy i amortyzatora. Polecam wszystkim taka przekładkę dla spokoju. Przy okazji pozdrowienia dla Pana Arkadiusza z serwisu w Jabłonnie.
Anusiak1 Napisano 12 Czerwca 2013 Napisano 12 Czerwca 2013 W sobotę byłem na przeglądzie roweru w serwisie MBIKE A ile zapłaciłeś za ten przegląd?
Anusiak1 Napisano 12 Czerwca 2013 Napisano 12 Czerwca 2013 60 pln Więc nie jest źle Przerzutki podregulowali? i co w ogóle zrobili pomijając zamianę linek i skrócenie pancerzy?
Shottas06 Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Więc nie jest źle Przerzutki podregulowali? i co w ogóle zrobili pomijając zamianę linek i skrócenie pancerzy? Sporo tego było: - przełożenie linek, - sprawdzenie i wyregulowanie przerzutki przedniej i tylnej, - wycentrowanie tylnego koła, - sprawdzenie hamulców, wyczyszczenie klocków (swoją drogą metaliczne klocki jak są zakurzone wyją jakby świnię zarzynał ) - zrobienie markerem zaprawek lakieru w miejscach obtarć - sprawdzenie amortyzatora - dokręcenie śrub mostka (sam przekładałem mostek i za mocno nie dokręcałem z obawy przed zmiażdżeniem rury sterowej), a serwisant wychwycił na tym lekki luz. - no i oczy wiście sprawdzenie ogólne roweru - przejazd testowy Przy okazji Pan Arkadiusz przekazał wiele cennych informacji na temat serwisowania i konserwacji. No i linki podpatrzyłem jak przekładać
PrzemkoVonLezajsk Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Hehe Do mnie wczoraj dotarł mój HT06 Pierwsze co zrobiłem to zmiana pedałów oraz obrócenie mostka Niestety ja do warszawy mam ze 300 km więc na taki przegląd się nie wybiorę Z tego co wiem mój to ostanie 19" jakie było dostępne na rynku. Pierwsze wrażenie... mostek 100mm to za dużo - 80mm było by ideałem Oraz Sprawdzałem 1 wymiar z geometrii i wychodzi mi że w ramie 19" TTH to nie 615 tylko 600mm - ale to dobrze bo obawiałem sie tych 615mm no i ... strasznie szeroka kiera..... 670mm a ja przyzwyczajony do 600 Dziś jeszcze raz go obmierzę jak tylko znajdę poziomicę aby taśmę równo trzymać, Po za tym... bajka ;-) P.S Mój Peak29 będzie na sprzedaż... ogłoszenie wkrótce
Anusiak1 Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 Sporo tego było: - przełożenie linek, - sprawdzenie i wyregulowanie przerzutki przedniej i tylnej, - wycentrowanie tylnego koła, - sprawdzenie hamulców, wyczyszczenie klocków (swoją drogą metaliczne klocki jak są zakurzone wyją jakby świnię zarzynał ) - zrobienie markerem zaprawek lakieru w miejscach obtarć - sprawdzenie amortyzatora - dokręcenie śrub mostka (sam przekładałem mostek i za mocno nie dokręcałem z obawy przed zmiażdżeniem rury sterowej), a serwisant wychwycił na tym lekki luz. - no i oczy wiście sprawdzenie ogólne roweru - przejazd testowy Więc postarali się na mxa - brawa dla serwisu w Jabłonnej. Niestety ja do warszawy mam ze 300 km więc na taki przegląd się nie wybiorę więc stracisz gwarancję.
PrzemkoVonLezajsk Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 więc stracisz gwarancję. A weź ty mnie nie strasz
Anusiak1 Napisano 13 Czerwca 2013 Napisano 13 Czerwca 2013 A weź ty mnie nie strasz buu Masz w warunkach gwarancji że musisz wykonać przegląd po 300km. lub 3 mies.
Rekomendowane odpowiedzi