Skocz do zawartości

[piasty] Novatec 71x a 81x


Vardal

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Ze względu na to że rozsypały mi sie stare piasty w kołach, potrzebuje pilnie nowych kółek. I tak jak w temacie zastanawia mnie czy sa jakies róznice w toczeniu się tych piast i w odporności na błoto,wode itd. Czy jedyną przewagą 711/712 jest ich niższa waga? Wiem że róznica w cenie zestawów piast zamyka się w granicach 50zł ale zależy mi na maksymalnej oszczędności i dlatego pytam czy jest sens dopłacać.

 

Pozdrawiam

Napisano

Piasty 7xx to piasty przeznaczone stricte do ścigania. Piasty 8xx w zależności od opcji od ścigania się po ciężką jazdę w górach :) Ja wybrałem 8xx bo jest na niej możliwość zamontowania bębenka stalowego w 7xx jesteś skazany na średno/mało(zależnie od wagi .. przy moich 95 to bardzo słabo ;) ) wytrzymałe bębenki alu. Miałem zarówno zestaw 7xx jak i 8xx różnica w toczeniu i uszczelnieniu praktycznie żadna ;)

Napisano

A jakie są oznaczenia dla opcji zwykłej i do ścigania. Widziałem oznaczenia piast NT-DxxxSB oraz bez tych liter na końcu. Czy to o to chodzi?

Napisano

Niestety końcówka SB oznacza jedynie, że piasty są na uszczelnianych łożyskach maszynowych. Niektórzy ich nie dodają do opisu ze zwykłego lenistwa albo z faktu że takiej oczywistej oczywistości pisać nie będą :D

 

Pełne oznaczenie piasty 712 to D712SB-AA. Gdzie ostatnie literki opisują na jakiej osi i z jakim bębenkiem dana piasta jest.

AA to odpowiednio aluminiowa oś i aluminiowy bębenek

SA - stalowa oś aluminiowy bębenek

SS - stalowa oś stalowy bębenek

 

Osobiście posiadam w wersji AS która fizycznie nie występuje w sprzedaży :D Czyli aluminiowa oś stalowy bębenek ;)

811 występują także w wersji na przednią oś 15mm. I odpowiednio 812 na oś 12 mm :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...