gilgamesz Napisano 9 Sierpnia 2012 Napisano 9 Sierpnia 2012 Jakie według Was ustawienia amortyzatora przedniego wpływają na płynne pokonywanie różnych przeszkód terenowych. Czy ustawić amortyzator bardziej"miękko" i dać większy SAG, czy też go trochę bardziej utwardzić ponad wartości odpowiadające wadze bikera. Czy też większe znaczenie ma ustawienie powrotu. Lepiej dać szybsze ,wolne czy też wypośrodkować tem parametr. Chodzi mi o to,że zauważyłem w swoim rowerze,mimo posiadania dobrego amora(Fox F-series RL 100mm),że mam klopot z przejechaniem po jakim większym kamulcu(i nie chodzi tu o górskie głazy,tylko normalne kamienie które często znajduje się na szlaku)czy też o bardziej wystajace korzenie. Najgorzej jest, jesli po sobie w odstępie kilkunastu centymetrów występuje kilka takich przeszkadzajek. Pokonując je tracę całą płynność jazdy,a chyba tak nie powinno byc. Jak widzę na filmikach ludzi pokonujących kamieniste trasy i często robiących to z duzą predkością,to zastanawiam się jak oni to robia. Nie chodzi tu o DH ,ale o jazdę na normalnym sprzęcie do XC czy maratonów. Wiadomo oczywiście,że technika odgrywa też niepoślednią rolę,ale myślę że sprzęt też bardzo w tym pomaga. Może mam coś źle ustawione,może nie wykorzystuję potencjału swojego amora i dlatego mam takie problemy. SAG mam ustawiony według zaleceń,ale może ( przy sporej wadze jeźdżca-90 kg)trzeba coś zmienic. Moze inaczej ustawić prędkość powrotu? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi.
PoleK Napisano 9 Sierpnia 2012 Napisano 9 Sierpnia 2012 jesli masz problem z sekcjami kamieni/korzeni nastepujacych po sobie w malych odstepach, to masz za duże tłumienie i amor nie nadąża chyba ze dawno do neigo nie zagladales:P
Mod Team safian Napisano 9 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 9 Sierpnia 2012 Co do ciśnienia w komorze pozytywnej amortyzatora - daj takie ciśnienie, aby amortyzator wykorzystywał prawie cały skok (i tak tam jest chyba 1 cm dodatkowej sprężyny negatywnej, więc pod sam koniec skoku jest duża progresja), oczywiście nie na każdym kamieniu, ale tam gdzie trzeba, jakie masz ciśnienie? Na SAG nie patrz- ja dawno przestałem, to tylko się przydaje we wstępnym ustawianiu widelca Jeżeli chodzi o odbicie to przy częstych przeszkodach np. tak jak napisałeś korzeniach lepiej zmniejszyć tłumienie odbicia (przekręcając pokrętło na minus), zresztą najlepiej ustaw raz tak, przejedź po swojej trasie, ustaw inaczej, przejedź, potestuj trochę, pobaw się tymi ustawieniami. Jakim olejem masz zalany widelec? Zmieniałeś w ogóle?
PoleK Napisano 9 Sierpnia 2012 Napisano 9 Sierpnia 2012 (i tak tam jest chyba 1 cm dodatkowej sprężyny negatywnej, więc pod sam koniec skoku jest duża progresja), nie rozumiem czemu wszyscy się tak uczepili tych sprężyn negatywnych, jak sprężyna która styka się z 2 powierzchniami tylko kiedy amor jest w położeniu "0" może wpływać na pracę podczas dobicia... co do SAGU.. ja kiedyś jeździłem na 15mm/100 teraz mam ze 30/100, sztywne ustawianie książkowe Także uważam za bzdurę troche:)
Mod Team durnykot Napisano 9 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 9 Sierpnia 2012 Negatywna chyba pracuje w początkowej fazie skoku? IMO progresja pod koniec skoku wynika z charakterystyki powietrza i ustawień tłumika kompresji.
PoleK Napisano 9 Sierpnia 2012 Napisano 9 Sierpnia 2012 Negatywna chyba pracuje w początkowej fazie skoku? Otóż to, czyli w fazie ugięcia bliskiego zeru:) IMO progresja pod koniec skoku wynika z charakterystyki powietrza i ustawień tłumika kompresji. też mi się tak wydaje:) Po to jest tłumik, a charakterystykę powietrza ciężko zmienić
gilgamesz Napisano 10 Sierpnia 2012 Autor Napisano 10 Sierpnia 2012 Co do ciśnienia w komorze pozytywnej amortyzatora - daj takie ciśnienie, aby amortyzator wykorzystywał prawie cały skok (i tak tam jest chyba 1 cm dodatkowej sprężyny negatywnej, więc pod sam koniec skoku jest duża progresja), oczywiście nie na każdym kamieniu, ale tam gdzie trzeba, jakie masz ciśnienie? Na SAG nie patrz- ja dawno przestałem, to tylko się przydaje we wstępnym ustawianiu widelca Jeżeli chodzi o odbicie to przy częstych przeszkodach np. tak jak napisałeś korzeniach lepiej zmniejszyć tłumienie odbicia (przekręcając pokrętło na minus), zresztą najlepiej ustaw raz tak, przejedź po swojej trasie, ustaw inaczej, przejedź, potestuj trochę, pobaw się tymi ustawieniami. Jakim olejem masz zalany widelec? Zmieniałeś w ogóle? W zeszłym roku w marcu,obydwa amorki czyli przedni i tylny miały pełny przegląd w Cult Bike'u. Ogólnie przedni Fox jest zadbany i staram się go utrzymywać w tym stanie. Co do tego aby dać ciśnienie aby amor wykorzystywał cały skok,to rozumiem że mam go jeszcze trochę"zmiękczyć" czyli zmniejszyć ciśnienie(bo teraz przy jakiś hopkach chowa się mniej więcej 2/3 wysokości)? Jak pamiętam to tak próbowałem,ale wtedy przy najeździe na przeszkode-nawet pojedyńczy kamień czy mocniej wystający korzeń, miałem odczucie jakbym zderzał się z przeszkodą i zamiast ją w miarę płynnie pokonać,zdarzało się że zarywałem w nią przednim kołem tak,że aż spadałem z siodełka i podrywało mi tylne koło. Nie pamiętam co prawda dokładnie,czy to było przy większym ciśnieniu w amorze(całkiem możliwe) czy też już kiedy je zmniejszyłem. Przypominam,ze mam amor Foxa serii F RL 100mm(rower Anthem X2- 2009 r). Cisnienie mam w tej chwili 90 psi (moja waga 92 kg)
Mod Team durnykot Napisano 10 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 10 Sierpnia 2012 Spróbuj zmniejszyc cisnienie do 85PSI przy zachowaniu obecnego ustawienia tłumienia odbicia.
PoleK Napisano 10 Sierpnia 2012 Napisano 10 Sierpnia 2012 Spróbuj zmniejszyc cisnienie do 85PSI przy zachowaniu obecnego ustawienia tłumienia odbicia. mniejsze cisnienie przy tymustawieniu tlumienia spowoduje wolniejszy powrót... więc powinien troszkę odkręcić jeśli chce pokonywać szybkie sekcje.
Mod Team durnykot Napisano 10 Sierpnia 2012 Mod Team Napisano 10 Sierpnia 2012 Przeca Autor ma spróbować, to nie są ustawienia finalne. Poza tym szukając tych właściwych ustawień nie warto zmieniać więcej niż jednego parametru na raz.
gilgamesz Napisano 12 Sierpnia 2012 Autor Napisano 12 Sierpnia 2012 Zmniejszyłem ciśnienie do 85 PSI i trochę zwiększyłem( o dwa kliki z położenia dokładnie po środku-czyli miałe 6 klików w prawo i w lewo)prędkość powrotu i jest lepiej. Co prawda sag mam około 3.5 cm, ale i tak nie uzyskałem pelnego dobicia. Jest przyjemnie dla rąk.Amorek ładnie wybiera mniejsze przeszkody. Na razie zostawiam tak jak jest teraz.
Rulez Napisano 12 Sierpnia 2012 Napisano 12 Sierpnia 2012 Może mam coś źle ustawione,może nie wykorzystuję potencjału swojego amora i dlatego mam takie problemy. SAG mam ustawiony według zaleceń,ale może ( przy sporej wadze jeźdżca-90 kg)trzeba coś zmienic. Moze inaczej ustawić prędkość powrotu? Będę wdzięczny za wszelkie uwagi ..............Jak pamiętam to tak próbowałem,ale wtedy przy najeździe na przeszkode-nawet pojedyńczy kamień czy mocniej wystający korzeń, miałem odczucie jakbym zderzał się z przeszkodą i zamiast ją w miarę płynnie pokonać,zdarzało się że zarywałem w nią przednim kołem tak,że aż spadałem z siodełka i podrywało mi tylne koło. Tak sobie wykoncypowałem, że gdybyś miał większą ramę nie miał byś takich problemów, mawet mimo zbyt małego tłumienia ... ponadto SAG 35 mm przy widelcu 100 mm to już dużo, nie nurkuje na zjazdach ?
PoleK Napisano 12 Sierpnia 2012 Napisano 12 Sierpnia 2012 SAG 35 mm przy widelcu 100 mm to już dużo, nie nurkuje na zjazdach ? mam podobny i nie narzekam:) a praca bdb.
gilgamesz Napisano 12 Sierpnia 2012 Autor Napisano 12 Sierpnia 2012 Tak sobie wykoncypowałem, że gdybyś miał większą ramę nie miał byś takich problemów, mawet mimo zbyt małego tłumienia ... ponadto SAG 35 mm przy widelcu 100 mm to już dużo, nie nurkuje na zjazdach ? O dziwo nawet nie. Specjalnie dzisiaj pojechałem w takie miejsce gdzie jest cała partia zjazdów i podjazdów oraz sporo korzeni i było nieźle. Co do ramy to przymierzyłem się do L-ki(Anthem X3). Pozycja jest oki, nie czułem żadnego dyskomfortu ale trochę niepokoi mnie mało miejsca w przypadku spadnięcia z siodełka na rurę poziomą. Jest ona jednak wyżej i przy moim przekroku nie wiem czy do końca nie jest za wysoko. Niestety mam taki wzrost,że jestem trochę pomiędzy rozmiarami. Ale cały czas chodzi za mna ta L-ka jakbym zmieniał ramę.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.