Skocz do zawartości

[rower] Pomoc przy doborze części do Peak 29 (koła, korba, itp.)


zondrin

Rekomendowane odpowiedzi

Czy w opisie geometrii ramy Peak nie ma jakiegoś babola ? baza kół 1060 mm przy rozmiarze L skutkowała by zaczepianiem buta o przednie kólko ...

 

Zapraszam do głównego wątku o Peaku 29. Temat wertowany w ten i nazad. Babol jest oczywiście. Jeśli dobrze pamiętam, to w testowanej eLce było lekko ponad 1100

 

@Anarchy, rzeczywiście szkoda polemizować bo obaj mamy rację :);) i różne doświadczenia. Mnie tylko chodziło o to, żeby nie dyskredytować wszystkiego co tanie, zwłaszcza, gdy nierzadko różnica polega na innym logo. :) :). Dobrze, że trawy kosić nie muszę. Niech każdy sam zadecyduje co lepsze i na co go stać.

Pozdrawiam ciepło.

Edytowane przez Sliski1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, wobec tego przy wzroście 183 cm rower będzie, że tak określę "średnio zwrotny" ...

Co do sterów, jak znam produkty Accenta to nie bardzo bym je polecał, jednak do FSA trochę im brakuje, a np. te FSA Orbit Z nie są takie drogie (przy tym są już porządne) :

FSA Stery ORBIT Z (9 M/CUP/CC) Black, 1 1/8" (2507508841) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w opisie geometrii ramy Peak nie ma jakiegoś babola ? baza kół 1060 mm przy rozmiarze L skutkowała by zaczepianiem buta o przednie kólko ...

tam dużo rzeczy się nie zgadza ;)

 

No właśnie, wobec tego przy wzroście 183 cm rower będzie, że tak określę "średnio zwrotny" ...

Tego za bardzo nie rozumiem :)

 

Sliski1, anarchy, Rulez faktycznie temat sterów to temat "wyższości świąt wielkanocnych nad bożym narodzeniem" co mi trochę utrudnia wybór, trzeba dbać o stery i wtedy nie ma problemów ale że zależy mi też na wytrzymałości będę myślał o FSA albo Cane Creek :) wolę wydać więcej i mieć spokój ;) Najgorsze w naszym kraju jest to że stery zintegrowane i stery pół-zintegrowane to to jedno i to samo dla sprzedawców... No i różnorodność modeli tych dwóch firm w polsce określę tak "BIDA"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiesz , że jesteś nieco za niski do wymuszenia skrętu tak dużego roweru ? skręcanie rowerem to nie tylko ruch kierownicą ... co innego rower na kółkach 26" a 29" ...

Teraz zabrzmiało to tak "będziesz jeździć tylko prosto" bez urazy tylko proszę :) taki sarkazm... W tym momencie jeździłem na Accencie m003 21,5" chyba 54 cm podsiodełkowa nie powiem że skręcałem o 90 stopni w miejscu ale jeździło mi się normalnie, a rama defakto za duża jak dla mnie... Ale fakt 26" to nie 29" więc nie wiem czego mogę się spodziewać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Ale fakt 26" to nie 29" więc nie wiem czego mogę się spodziewać...

no jak to czego? wybierasz trasę, obierasz azymut i dajesz w linii prostej te 7-9km, potem przestawiasz rower na północny wschód o 15* i znów azymut i znów te 4km do kolejnego punktu

zabawa Panie jak na "biegaczkach" hehe

praktycznie cała ta gadana o sterach bez sensu bo rower i tak "nie skręca" :thumbsup:

Edytowane przez anarchy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie napisał, że rower nie będzie skręcał ,poskładasz rower to sam się przekonasz o czym piszę, albo i nie, to zależy jak jeździsz ... rama już kupiona więc nie ma sprawy.

Mnie w każdym bądź razie bezwładność niby moich rozmiarów na kołach 29" przeraża (182 cm wzrostu) ...

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rulez - rowerowe doswiadczenie wiekszosci ludzi ogranicza sie do kilku rowerow w zyciu, wiec nie oczekuj doceniania 'drobnych' szczegolow...bezwladnosc 29" rzeczywiscie jest znaczna, ale przy kolach z oponami w okolicach 3kg jest wporzo dla osob twojego gabarytu - probowales na takich jezdzic?

 

mam obecnie 2 skrajne komplety z gumami i na zakretach ten sam rower idzie faktycznie inaczej - 2,8kg vs 4,2kg

 

i stad fundamentalna rada dla autora tematu - w kola inwestuj, ile mozesz - co ci po hamulcach x0? lepiej elixiry 1 i zaoszczedzona kase wpompowac w piasty/obrecze, chociaz odczujesz roznice

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że w kólka warto, inwestować, zawsze ..., jeśli chodzi o bezwładność to oczywicie nie chodzi tyklo o duże koło, chodzi o połączenie dużej ramy (Peak - L ) z dużymi kołami (nawet lekkimi) i wzrostem, parę cm. więcej wzrostu (lub mniej rozstawu kól) i jazda jest inna ...

 

Dlatego do doboru właściwego rozmiaru powinno się przyłożyć szczególnie dokładnie ...

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec nie oczekuj doceniania 'drobnych' szczegolow...

To też zabrzmiało jakbym gardził radami Rulez jakby od razu napisał że chodzi o to i to nie było by tego sarkazmu... Doceniam to co napisał efekt końcowy zobaczę co najwyżej ramę sprzedam kupię mniejszą :)

 

nabial może faktycznie za wysoko mierze z tym XO ale też chyba poniżej elixir 5 nie chce schodzić :) przemyślę to jeszcze... co do kół macie rację warto inwestować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno zabrzmiec tak, ze byc moze nie jestes na etapie, gdzie czlowiek zajmuje sie dopieszczaniem walorow jezdnych w swoim 'ideale', a po prostu rower dla ciebie ma przyzwoicie jezdzic, a szczegolowe zglebianie inicjacji skretu z biodra i kierownicy to temat do poruszenia za jakis czas

 

pamietaj tylko, ze rower na karbonie i xt/x9 i kolami za 800zl bedzie jezdzic duzo gorzej, niz na tanich rurkach, podstawowym napedzie i kolach za 2tys, poza tym pozniej latwiej zmienic manetki/przerzutke, niz wysuplac tysiaka na piasty, ktore i tak wymagaja rozplatania kol - warto zainwestowac w kola, amora, no i moze hamulce, a reszte mozna traktowac jako 'byle bylo', bo i po co kupowac mostek za 300zl, skoro po 2 miesiacach mozesz dojsc do wniosku, ze jednak za dlugi o 10mm?

 

sam kiedys mialem rower na ramie za 300zl, a np siodlem za 500 - nie powielaj cudzych bledow

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Trochę odświeżę temat bo dawno nic nie pisałem, kupione już mam ramę, manetki i przerzutki Sram X7 3x10 (i na tym układzie na razie zostaje). Teraz siedzę i myślę jakie koła zmontować są 3 opcje:

 

Obręcze raczej na pewno Mavic TN719 (510 gram), waham się miedzy piastami DT Swiss 350 (przód/tył 194/305 gram bez zacisków) a Novatec 711/712 (158/268 gram) oraz 811/812 (191/368 gram) problem nadal stanowią również szprychy DT Swiss Competition (zestaw ok. 311 gram) i DT Swiss Champion (zestaw ok. 359 gram)

 

Powiem szczerze byłem święcie przekonany że najlepiej będzie zrobić zestaw na DT Swiss ale opinie Novatec`a nie są najgorsze i jest tańszy mniej więcej o 250 pln (komplet piast) i wyszedł by lżejszy (711/712)...

 

Macie sugestie? Na całość chciałbym przeznaczyć 1500 zł ale wiadomo jak to polak ;) patrze żeby przyoszczędzić na jednym by dać do drugiego...

Edytowane przez zondrin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podane przez ciebie masy szprych sa mocno niedoszacowane, mniej wiecej o 1/4 :)

 

Wszystkie masy brałem ze stron producenta, chociaż już widzę że źle spojrzałem bo DT Swiss podaje na 264mm, bez nypli i mają różne grubości te dwa modele :) a brałem te najlżejsze :/ mój błąd.

 

czyli złożyć Mavic TN719 DT Swiss 350 przód/tył (bez sensu zmieniać na Novatec`i gdzie przód kosztuje tyle samo co DT) i myślę o DT Swiss Competition 2.0/1.8/2.0?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej celuj w letkie obrecze (disc only masz np remerxy);

 

set dt comp badz odpowiednikow sapima to ~190-200g na kolo; wezmiesz krotsze i zrobisz 2x bedzie wiadomo lzej (jesli Ci juz tak zalezy); oczywiscie corne czy inne kolorowe drozsze, nie ma co przeplacac tylko brac srebrne (na alle masz duuzy wybor z milicza)

 

nie pakuj tez hajsu w bylejakie alu-nyple jak dartmoor; szczerze mowiac 20g nie jest warte szybkiego wyobracania przy dociaganiu;

 

 

ratchet to ratchet, nie ma co; no i lozyska w miare normalna cena; za to novatec ma wszystkie czesci zamienne do kupienia w necie/alle; Na przod tak jak koledzy pisza - styknie cokolwiek (w granicach 150g wybor jest duzy); Na tyl bralbym co tansze;

 

przy dobrych wiatrach (jak poszukasz jakiejs promocji badz uzywki) zmiescisz sie w 6-7 stowkach

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdaje sie, ze remerxy maja 18mm wewnetrznie, czy nawet 17, wiec nie warto o tym nawet myslec, jak juz to mozna szukac czegos lzejszego, ale niech ma te 19mm wewnetrznie, np frm xmd388, albo isc w kierunku szerokosci pozwalajacej na stosowanie lzejszych, mniej agresywnych opon - wtb i23

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19mm to relikt przeszlosci, wynik lenistwa producentow i ich odpowiedzi na priorytetowe oczekiwania klientai - niska waga ponad wszystko, wiec dalszemu przeciaganiu struny mowie nie...polecam kiedys porownac 2 tylne kola w 1 rowerze z ta sama opona, a szerokosci obreczy niech roznia sie 2-4mm...mozesz ostro sie zdziwic, jaka roznica

 

chcialbym, aby punktem odniesienia byla wartosc z 2 na przedzie, ale realia rynkowe nie pozwalaja

 

swoja droga podobno optimum do opon 2.0-2,25 to 22-24mm wewnetrznie :) ja wiem tylko, ze 21>19>17

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mavic plus DT plus DT Comp to pewniak. Zawsze znajdzie się ktoś kto uważa że do "350" nie warto dopłacać itd.. że można revolutiony...Jeśli do tego dołożysz dobrego kołodzieja będziesz długo się cieszył dobrą jazdą. Wagowo bez szału ale jak chcesz zbijać wagę to ZTR albo FRM.

No i pytanie się rodzi co wolisz? Mocne pewniaki czy dobre lżejsze koła ale wymagające co jakiś czas korekty (zaraz podniosą się głosy, że gadam bzdury itd itp.. w temacie ZTR).

Sam wybrałem Dt240 plus Compy plus .. Suny eq25 i 27 ale tylko dlatego nie wziąłem Mavica, że rower całkowicie sztywny i wolałem "miękką" obręcz, i jak wspomina Nabiał - szeroką. W innym przypadku wybrałbym francuzika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli zostaje przy pierwotnym założeniu Mavic TN719 + DT 350 + DT Comp 2.0/1.8/2.0 wolę mieć mocne koło niż lekkie. Moje rozważania ukierunkowały się tym że jest mimo wszystko dużo pozytywnych opinii na temat Novatec`a chociaż te aluminiowe bębenki nie są za dobre...

 

Dzięki wielkie nabial i anarchy :thanks: i przepraszam za marudzenie :)

 

P.S.

Stery będę zamiawiać Accenta Airplane mam nadzieje że dobry wybór :) chciałem FSA ale na allegro jakoś biednie z nimi tylko ze daw modele pół zintegrowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

o! dobrze, że piszesz o accentach - mieliśmy tu już dyskusję na ten temat ale jestem świeżo po zaglądnięciu w półroczne stery (wymienialiśmy się widłami w rowerach). Matko Boska Owersajzowa! Łożysko nie chciało wprost oderwać się od miski. Z powodu rdzy! Szkoda, że zdjęć nie porobiłem bo mało kto uwierzy. Jak dla mnie stery całkowicie przekreślone. W porównaniu z tym moje nieulubione WCS-y są genialne (a tez bez dolnego oringu). Wg mnie jeśli to nie Chrisy lub podobne to żadnych sterów bez dolnej uszczelki bym nie brał. Ale to tylko moje prywatne zdanie - bo z drugiej strony wiem, że sporo osób chwali ten model Accenta.

 

W temacie sterów - na alledrogo są średniej klasy (ale w ich przypadku średnia to i tak bardzo dużo) stery Cane Creeka - "ten" - coś ponad 120zł. To jak by nie było to tylko 40 zł więcej niż accenty a wg mnie zupełnie inna klasa sprzętu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o! dobrze, że piszesz o accentach - mieliśmy tu już dyskusję na ten temat ale jestem świeżo po zaglądnięciu w półroczne stery (wymienialiśmy się widłami w rowerach). Matko Boska Owersajzowa! Łożysko nie chciało wprost oderwać się od miski. Z powodu rdzy! Szkoda, że zdjęć nie porobiłem bo mało kto uwierzy. Jak dla mnie stery całkowicie przekreślone. W porównaniu z tym moje nieulubione WCS-y są genialne (a tez bez dolnego oringu). Wg mnie jeśli to nie Chrisy lub podobne to żadnych sterów bez dolnej uszczelki bym nie brał. Ale to tylko moje prywatne zdanie - bo z drugiej strony wiem, że sporo osób chwali ten model Accenta.

 

W temacie sterów - na alledrogo są średniej klasy (ale w ich przypadku średnia to i tak bardzo dużo) stery Cane Creeka - "ten" - coś ponad 120zł. To jak by nie było to tylko 40 zł więcej niż accenty a wg mnie zupełnie inna klasa sprzętu.

 

No szkoda że nie porobiłeś zdjęć z chęcią bym zobaczył :) Cane Creek X to są klasyczne (zewnętrzne) stery z tego co widzę :) na allegro wkurza mnie jedna rzecz tam sklepy/sprzedający nie rozróżniają sterów pół-zintegrowanych od zintegrowanych dla nich to jest jedno i to samo :/ Jest w ogóle jakiś sklep w Polsce najlepiej też internetowy co ma w swoje ofercie stery FSA/Cane Creek? Tyle że nie jeden model a kilka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...