kubzys Napisano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 Witam. Brat kupił sobie używany rowerek. Sprzęt całkiem całkiem, stan w porządku. Niestety amortyzator chodzi dosyć słabo. Chciałbym go rozebrać, wymienić oleje i po pierwsze spuścić trochę powietrza, bo gdzieś wyczytałem że RS Duke (a taki był w opisie) jest powietrzny. Niestety nie mogę odkręcić nakrętki na zawór na goleni, po pewnym momencie słychać jakby cała komora w środku się kręciła przy kręceniu korkiem. Blokada działa. Szukałem schematów, ale co do RS Duke to tam wszystko wygląda inaczej. W tym amorku dolne golenie są na 100% od Duke'a. Za to górne, a przede wszystkim korona i pokrętło tłumika wygląda jak od manitou. W którymś takie widziałem. Poniżej link do zdjęć, kto coś wie niech napisze, przyda się. https://picasaweb.google.com/103219250538203717900/RSDuke?authkey=Gv1sRgCKO15oPstJj-HQ# Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bop3 Napisano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 Wygląda jak RS, Manitou mają charakterystycznie położoną "podkowę" do tyłu, Może ktoś w nim grzebał, na MTBR forum jest watek jak przerobić Duke'a z powietrznego na sprężynę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 Dół to na 100% Rock Shox. Góra to chyba Manitou Black, sądząc po bocznych otworach w koronie i kolorze goleni. A co siedzi w środku, hmm...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 To krzyżówka manitou black com i rs duke, przynajmniej z zewnątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 8 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 Dzięki za informacje. Czyli mam rozumieć że jest spore prawdopodobieństwo, że w środku siedzi sprężyna? A czy ten black ma może fabrycznie trochę oleju w dolnych lagach? Pytam, bo zanim rozkręcę chciałbym wiedzieć czego mogę się spodziewać. Ogólnie wg was co może siedzieć w środku? Duke ma jakieś pierścienie olejowe? Na dniach go może rozkręcę i dam znać co w środku siedziało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2012 Jeśli mu ktoś wlał olej to pewnie ma, no chyba, że śruby na dole nie były szczelne i olej wyciekł ... fabrycznie to takich widelców nie ma, w górnych goleniach olej powinien być w tłumiku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubzys Napisano 9 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2012 Dobra, dobrałem się do niego dzisiaj. W środku jest zwykła sprężyna. Wszystko wyczyściłem, pierścienie nasączyłem tylko nie wiem jak przeserwisować tłumik. Olej bezpośrednio wycieknie po odkręceniu korka na górze goleni czy może trzeba coś więcej rozbierać? Miał ktoś okazję taki tłumik rozbierać? Chodzi o tłumik z tego blacka bo góra jest od blacka tak jak wyżej wszyscy mówili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2012 Ten korek na górze prawej goleni to tłumik, jak go wykręcisz to możesz wylać olej. A wygląda to tak : http://www.manitoumt...ce%20Manual.do Przed skręceniem amora (góry z dołem) trzeba wlać po 15 ml. oleju do każdej goleni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.