Terrqge Napisano 9 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2012 Korbę mam altusa hg31, mam nadzieje, że da rade. Czy ten hg91 jest lepszy niż connex 808? A może za okolice 80zł można znaleźć coś mocniejszego? Spotkałem się z opinią że connexy wyciągają się znacznie wolniej niż łańcuchy shimano, no i ta spinka dodatkowo kusi. A jakbym brał już tego hg91 to jaka spinka do tego byłaby najlepsza? BTW czy ten łańcuch jest tak samo przystosowany do korby xt jak np do mojego altusa? Nie wiem jak ma się mieszanie części niemalże z bardzo odległych grup. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukas85 Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 lukas85, gdybyś częściej traktował szczotką twój napęd... Wierz mi, w jesień i zimę musiałbyś szorować to wszystko codziennie by się błyszczało. Do pracy jeździłem jak padał, deszcz czy śnieg, nawet jak nie padał, a było mokro na ulicach to cały napęd był usyfiony. Na czystym napędzie jechałem nast. dnia do roboty, rower przypinałem w zadaszonym magazynie, a po 8 godzinach wszystko było w rdzy. To akurat zdjęcia z taniego roweru zimowego, do którego kupuje najtańsze napędy na 8 biegów. Poza tym, wolę skupić się na jeżdżeniu, a nie na pucowaniu napędu na błysk. 5kkm za mniej niż 100 zł to nie jest wielki koszt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Terrqge wg mnie, który nie kupisz łańcuch to będzie dobrze (byle nie najniższy klasowo z danej firmy) - wszystko to w sumie jeden pies. Tak samo jest z kasetami - HG-31 jest tak samo wytrzymała jak reszta. Patrząc na swoje doświadczenia większość łańcuchów wytrzymywała mi koło 9000 km, więc przestałem się bawić w wysokie klasy i jak najdłuższą wytrzymałość i kupuję tak aby było dobrze i opłacalnie (patrzę na koszt przejechania danego dystansu) - obecnie narobiłem sobie zapasów kupując kasety HG-41 za 38 zł i w promocji łańcuchy KMC Z-82 za 20 zł. Jeden z takich zestawów właśnie zajeżdżam i przejedzie on tyle samo co zestawy z drogimi kasetami i łańcuchami. Co z tego że na łańcuchy XTRa z kasetą Alivio HG-50 przejechałem 12000 km jak za tą samą cenę przejadę na tańszych zestawach ponad 18000 km. Przy odpowiedniej rotacji zestawów zębatki korby są w stanie przetrzymać ponad 30000 km. Terrqge - Ogólnie to wydaje mi się że Twój obecny napęd jeszcze dużo przeżyje a obecne problemy wynikają z czego innego. Jak jednak planujesz wymianę to pamiętaj aby zrobić to najlepiej po zimie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Nie wynikają z czego innego bo po prostu przez dłuższy czas jeździłem na przelozeniach x7 i x8 i teraz używam ich rzadko bo lubie mocniej wcisnąć a niestety na tak zjechanychzebatkach nie jest to możliwe, bo średnio co kilka sekund mi strzela. Mam już mały metlik w głowie, to że po zimie będę wymieniać jest w miarę jasne dla mnie, ale czy pchać się w te wyższe grupy nie mam pojęcia. Ktoś mi powiedział że na tym napędzie (łańcuch hg40, kaseta hg31, korba altus) zrobię nawet 7km i napęd będzie wyglądał dobrze, widocznie trochę się przeliczył, teraz staram się jeździć na różnych przelozeniach, ale więcej niż 5-6k bym mu nie dał. Nie zależy mi na wadze tylko na tym żeby łańcuch wyciągał się jak najwolniej, ale spotkałem się z opiniami na tym forum, że hg40 który obecnie posiadam to po prostu szajs i nie mam się po co w to pakować po raz drugi. A może wystarczyłoby mi połączenie kaseta hg31 (moja obecna)+connex 804, za całość musiałbym daćok. 80zl. /wytapatalkowane z x8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Ale to widać że zębatki masz zjechane na przełożeniu 7 i 8? Mętlik w głowie można mieć bo ilu rowerzystów tyle opinii dlatego najlepiej samemu sobie wypracować pogląd testując różne firmy i klasy. Łańcuch HG40 akurat jest dosyć kiepski, ale do tych 7 kkm możliwe że może wytrzymać. Connexa 804 lub 808 bym sobie odpuścił (miałem 800 i 808 i nie było żadnej rewelacji). Warto zaintersować się łańcuchem KMC X8.93 cena podobna do 804 i coś tam wspominają o specjalnej powłoce XSP (Extra StretchProof) - Wydłużona żywotność łańcucha - nie wiem ile w tym bełkotu marketingowego, ale w niższych klasach KMC o tym bajerze nie piszą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Nie znam się na tym, ale troszkę różnią się od innych, poza tym po pierwsze na innych zębatkach tak nie było, po drugie częsciej jeździłem na 7 (prawie 2kkm nawet na niej zrobiłem), niż na 8 więc 7 częściej przeskakuje. No i na innych zębatkach ta przypadłość nie występuje, więc staram się z nich korzystać, ale wiecznie to trwać nie będzie. No zobaczymy, raczej wymienie łańcuch i kasetę po zimie, mam nadzieje że korba przyjmie nowy łańcuch i w miarę to wszystko będzie działać, jeszcze nie wiem na co się zdecyduje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Zużyte zębatki wyglądają mniej więcej tak jak ta zębatka nr 5 na tym zdjęciu - http://images.photo....0-po-5000km.jpg Poza tym że łańcuch jest zużyty widać wrzucając np na największą zębatkę z przodu i 4 z tyłu. Po naciśnięciu na pedał łańcuch zużyty na dalszych zębatkach nie będzie się całkowicie zazębiał tylko opierał się będzie na połowie zęba. Jeżeli coś jest nie tak z łańcuchem w sensie że nie pracuje poprawnie jakieś ogniwko (zdarza się że się zblokuje i nie ma pełnego pola pracy) to najczęśćiej łańcuch wtedy przeskakuje na biegach najniższych, czyli w Twoim przypadku 7 i 8, a na pozostałych biegach może działać poprawnie, może być też kwestia regulacji przerzutki, skrzywionego haka, albo faktycznie zajechałeś tak szybko kasetę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Przerzutki są wyregulowane (na tyle ile mogą bo przedni altus to tragedia, ale jakoś tam działa), hak też prosty, potem sprawdzę jeszcze jak mi się jeździ na 3x4, co ma się wtedy dokładnie dziać? Kaseta: http://img407.images.../p1010648sb.jpg (zwróć uwagę na 7, nie wygląda tak źle a jednak...) I przy okazji korba jak już zrobiłem zdjęcie: http://img228.images...7/p1010649m.jpg (3) http://img856.imageshack.us/img856/4091/p1010651r.jpg (2 i 1) (brudna bo dopiero w błotku był, jutro go porządnie wyczyszczę i nasmaruje) Więc nie wygląda tak źle. Na pewno znacznie lepiej niż ta na twoim zdjeciu. A może jestem przewrażliwiony? W każdym razie przedwczoraj podjeżdżając pod asfaltowy niewielki podjazd na przełożeniu 2x7 w ciągu samego podjazdu 3 razy przeskoczył mi łańcuch gdy mocniej przycisnąłem, a przycisnąć potrafie bo jeżdżę w spd. Podczas zwykłej jazdy, gdzie nie próbuje się rozpędzać tylko jadę z w miarę normalną kadencją nic nie przeskakuje. Dodam jeszcze jedno, to może być istotne, przez około pierwsze 1000km jeździłem dosyć siłowo (z bardzo niską kadencją), nawet na przełożeniach 3x8, 3x7, dopiero gdy zaczęły mnie boleć kolana uświadomiłem sobie jak źle robię i potem zacząłem jeździć na przełożeniach 2x7 i 2x8 z wyższą kadencją już się tak nie siłując. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 To zdjęcie co zaprezentowałem to nie moje - znalazłem gdzieś w necie jako przykład Nie jestem zwolennikiem szorowania napędu, ale tak usyfionego nie mam Na tym zdjęciu korby widać że jednak łańcuch masz załatwiony - jest tak rozciągnięty że nie zazębia się do końca. Dlaczego jeździsz na 2x7 ; 2x8? Załatwiasz tak szybciej łańcuch bo to już pod przekosy idzie. Nie masz 3x4 lub 3x5 biegu? Przy przyspieszaniu i siłowej jeździe łańcuch powinien rozkładać siłę na jak najwięcej ząbków - przy 2(32T)x7(13T) rozkłada się tylko na ok. 21 zębów, a przy 3(42T)x5(18T) rozkłada się na 30 zębów. Z tego co widzę to chyba już należałoby wymienić napęd bo jak będziesz czekał do wiosny to korba będzie też do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Gdybym miał czyścić dokładnie cały napęd po każdym wypadzie w błoto, to ja bym na to pół wakacji zmarnował... No w sumie masz rację co do tego 3x4 i 3x5. Jakos tak przyzwyczaiłem się do tej dwójki. Dobra, to jak myślisz, co teraz robić żeby mi się jak najbardziej opłacało? Długo ta korba jeszcze pociągnie? Po 15 sierpnia mam zamiar pojechać gdzieś w bieszczady i na tych szlakach rowerowych pare setek zrobić. Nie chcę żeby było potem za późno. Wiem, że gdy będę miał już nową kasetę postaram się używać różnych przełożeń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Wymieniać jak najszybciej łańcuch+kasetę (chociaż możesz spróbować nowego łańcucha na tej kasecie... może zadziała, bo aż tak tragicznie ona nie wygląda - 7 tylko jest mocniej skatowana) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Gdybym miał czyścić dokładnie cały napęd po każdym wypadzie w błoto, to ja bym na to pół wakacji zmarnował... No w sumie masz rację co do tego 3x4 i 3x5. Jakos tak przyzwyczaiłem się do tej dwójki. Dobra, to jak myślisz, co teraz robić żeby mi się jak najbardziej opłacało? Długo ta korba jeszcze pociągnie? Po 15 sierpnia mam zamiar pojechać gdzieś w bieszczady i na tych szlakach rowerowych pare setek zrobić. Nie chcę żeby było potem za późno. Wiem, że gdy będę miał już nową kasetę postaram się używać różnych przełożeń. Nie musisz czyścić Twój wybór tyle, że nie możesz się potem dziwić wczesnemu zużyciu. Mało kto jest w stanie zrobić powiedzmy na kasecie 8 rz. 5kkm i bez problemowo potem zmienić łańcuch. Mi się to udawało właśnie z przyczyn pedantycznego dbania o napęd. Przekosy to kolejna sprawa więc jak będziesz za dobrymi radami jeżdził poprawnie to też zobaczysz różnicę. Ja rozumiem, że nic nie jest za darmo ale wymiana napędu pod 8 sp to naprawdę nie jest duży wydatek. Nie robi się tego co miesiąc. Nowa, naprawdę porządna korba Alivio to wydatek trochę ponad 100 zł więc rozważ wymianę i tego od razu. Nad kasetą nie masz się co zastanawiać bo wielkiego wyboru nie ma. Max to Alivio więc czy kupisz coś niższego(byle nie najniższego) to bez znaczenia. Kup tylko lepszy łańcuch a jaki to sam zdecyduj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Niestety nie mam teraz aż tyle funduszy, żeby wymieniać korbę (najtańsza alivio octalink to 120zł +koszty ściągacza do korby), mam nadzieję że ten altus który mam teraz wytrzyma jeszcze trochę i przyjmie nowy łańcuch. A więc na dniach kupuję najprawdopodobniej kasetę: http://allegro.pl/kaseta-shimano-cs-hg31-8-rz-11-32-t-nowa-i2552275878.html Mam teraz taką samą. Chyba nie ma sensu dopłacać do alivio, chyba mocniejsza nie jest. + ten łańcuch: http://allegro.pl/lancuch-connex-804-wpippermann-super-cena-i2534483536.html Jak myslicie, dużo lepszy od hg40, czy może kupić coś lepszego? Ważne żeby jak najwolniej się wyciągało. Jakoś do tego kmc nie mogę się przekonać... Do tego jeszcze klucz do kaset i bacik chyba będę musiał kupić, ale to już u siebie w lokalnym sklepie. Co do codziennego czyszczenia, nie mam zwyczajnie warunków... Do tego dochodzą obowiązki i brak czasu. Gdybym po każdej jeździe w błocie miał szorować kasetę i korbę, a potem jeszcze może dokładnie czyścić łańcuch (no i nakładać nowy smar który przecież też kosztuje) to trochę by mi czasu zajęło, ale jeśli trzeba to postaram się nieco szczególniej dbać o nowy napęd, na razie czyszczę go około co 400km (łącznie z całym rowerem żeby jako tako wyglądał). P.S A może nie ma sensu pakować się w tego connexa i wziąć kmc x8.93, jest troche tańszy, ale już sam nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Kaseta HG-31 jest OK, tylko może pomyśl lepiej nad stopniowaniem 11-30 bo z tego co pisałeś to dużo jeździłeś na 7, więc przy 11-30 będziesz miał trochę więcej przydatniejszych przełożeń i waga się zmniejszy. Łańcuch Connex 804 też może być - od HG40 na pewno będzie lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Bierz Connexa 804, akurat własnie takiego katuje (wcześniej 2x Connex 800). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw1 Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 A może nie ma sensu pakować się w tego connexa i wziąć kmc x8.93, jest troche tańszy, ale już sam nie wiem... To kup ten tańszy, a za 400-500km dozbierasz i kup drugi łańcuch i potem je rotuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Tą 32 wybrałem bo była na allegro tańsza, ale w sumie znalazłem to: http://allegro.pl/sh...2534913610.html (100 procent pozytywów wiec chyba od tego sprzedawcy wezmę) A łańcuch dalej się waham, connex 804 czy ten tańszy o pare złoty kmc x8.93, podobno connex dorzuca bardzo fajne i solidne spinki. @up, tańszy nie tańszy, to różnica nie wielka bo koło 10zł, jeszcze przesyłka zresztą dochodzi więc nie wiem czy ceny nie będą po prostu bardzo podobne... Co do rotowania, chodzi Ci o to, żeby kupić potem taki sam, i zmieniać je np co 500km? Dużo zyskam na takim rozwiązaniu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw1 Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Podobno znacznie zwiększa to żywotność kasety, ja jeżdżę na 3 łańcuchy za radą tego forum, ale za mało mam przejechane (1200km) żeby się pochwalić wynikami. Nie muszą być takie same, przy myciu i smarowaniu porównujesz ich długość wieszając je na gwoździu, zakładasz ten krótszy i tak w kółko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 A łańcuch dalej się waham, connex 804 czy ten tańszy o pare złoty kmc x8.93, podobno connex dorzuca bardzo fajne i solidne spinki. Rzuć monetą i niech los zadecyduje Connex i KMC mają spinki bardzo dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 10 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2012 Sebek, a co sądzisz o tej rotacji łańcuchów (używaniu 2 i zmienianiu co 500km)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2012 Hmmm - osobiście w swoim przypadku nie widzę zbyt dużych korzyści z metody kilku łańcuchów i nie chciałoby mi się pilnować dystansów i zmieniać co chwilę łańcuchów. Jeden zestaw starcza mi na ok. 9000 km czyli pasuje idealnie na sezon, więc mi to pasuje. Ale dla kogoś kto szybko załatwia łańcuchy taka metoda na 2 łańcuchy może być dobra. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2012 Sebek, a co sądzisz o tej rotacji łańcuchów (używaniu 2 i zmienianiu co 500km)? 500 km to taka liczba umowna, bo może ci się wydłużyć wcześniej albo później. Najlepiej kontrolować co np 200 km. Ja swoje C9 zamieniam co 1000-1200km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gandw1 Napisano 11 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2012 Dokładnie tak Ja co mycie i smarowanie porównuje. Plus tego jest też taki że nie musisz tracić czasu na mycie i smarowanie łańcucha - bierzesz ten drugi z szuflady, czysty, nasmarowany i w drogę. Brudny łańcuch doprowadzasz do ładu w wolnej chwili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhostRider Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 Można tak dobierać przłożenia by kożystać z możliwie największego blatu. Im większe przednie koło łancuchowe, tym mniejsza siła w łancuchu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Terrqge Napisano 12 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2012 Ale jeżdżąc z niska kadencja szybko można sobie kolana rozwalic... /wytapatalkowane z x8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.