Skocz do zawartości

[Kross] Powody aż takiej popularności.


Rekomendowane odpowiedzi

To mnie dziwi bardzo. Dlaczego Kross jest taki popularny? Kross produkuje rowery dosyć drogie i komponenty używane w tych rowerach nie powalają jakoś jakością a ceny mają wysokie. Sam mam krossa po prostu kupiłem go za grosze (45% ceny) i sobie go ulepszam by dostosować do mnie. Moim zdaniem kross ma super fajne design ram dlatego następną ramę kupię krossa. Kross w sprawie napędów jest daleko za murzynami, uparli się na same shimanowskie części przez co hamulce czy przerzutki są fatalne (chociaż korby i kasety shimano rządzą najlepsze), poza tym dopiero rower za 1500zł dopiero ma kasetę, a nie wolnobieg. Przeglądając forum zauważyłem że nie ma ludzi z fabrycznymi lub z większością fabrycznych części to coś mówi o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak kross cieszy się popularnością bo jest nasz czyli Polski a wcale jakąś zbytnio się nie cenią bo można kupić porządny rower z 3600 zł :) Też reklama na pewno robi swoje i duża liczba serwisów i dealarów kross w Polsce . :) U mnie w małej mieścinie są chyba 2 czy 3 serwisy krossa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu chyba jest najłatwiej dostępny,a jednocześnie niższe modele spokojnie są w zasięgu większości ludzi tj. nie są drogie. Dodatkowo to rowery z Polski, więc czemu nie wspierać swoich ?:) Ale główny powód to chyba dostępnośc- mają zdecydowanie najwięcej dystrybutorów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do tych cen.. katalogowo rzeczywiscie moze Kross nie powalac od razu na kolana, ale jednak z racji tej, ze jest to produkt polski (skladany w polsce) znacznie nizsze sa koszty transportu gotowych produktow. Ceny hurtowe sa na tyle niskie, ze sprzedawcy moga sobie pozwolic na obnizenie cen do tego stopnia, ze czasami kross bedzie mial najlepszy stosunek jakosci do ceny, a przy tym sprzedawca i tak nie sprzedaje tego po kosztach. przykladowo (nie chwalac sie) ja swojego Crime'a 2, ktory katalogowo na rok 2010 kosztowal 3700zl (a na 2011 juz 4000) kupilem za 2450zl.

inny przyklad: Kros Level A6 2009/2010 - katalogowo z tego co pamietam 2500. Od reki mozna bylo wziac za 1900zl, a to juz byl ciekawy sprzet jak za taka cene.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krossy są popularne, lecz już nie długo, choć kto wie, Polska mentalność dziwna jest. Po pierwsze - rowery nasze, po drugie parę lat temu sprzedawane naprawdę za grosze. Za 1300zł można było kupić A2 na hydraulikach + XT/Alivio/XCR. Teraz ceny wkraczają na europejski poziom, przez co za nową A2'jkę przyjdzie nam zapłacić 1700zł, a osprzęt.. pozostawię do osobistych refleksji. Dla mnie nieopłacalne, ale każdy szuka "najtaniej" kierując się opinią sprzed paru lat, przez co buli tanio ale drogo. Dziękuję, dobranoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety to prawda. obecnie ceny wyzsze w w porownaniu z poprzednimi latami. Co do A2, to akurat trzeba dobrze trafic. W marcu 2 sztuki A2 zalatwialem za 1400zl. Oczywiscie model 2012. Natomiast ostatnie sztuki MBike'a Renegade 0.4 z 2010 chodzily za ~1350zl, a to trosze lepszy osprzet mialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross jest popularny bo się utarła opinia ze robią dobre rowery w przyzwoitej cenie ...

Do tego wszystkiego są przez wszystkich dookoła polecane ... najlepszym przykładem jest to forum i plaga polecających i kupujących A dwójki ;)

Z rowerami Krossa to teraz jest tak jak z samochodami nieważnie jaki ważne z VW z silnikiem TDI :).

Mimo ze nie są idealne, a każdy i tak go kupi

Nie znam polityki samej firmy Kross w stosunku do dystrybutorów ... może tam też jest coś co powoduje że sklepy też te rowery "wypychają" na rynek jako pierwsze. :).

 

Ja tam nie ulegam czarowi tej marki... mam świadomość ze te rowery są niestety tylko składane w Polsce ... a to dla mnie nie jest wystarczający powód aby uznać te rowery za polskie.

Wiem że wiele firm robi dokładnie tak samo ale większość liczących się firm przynajmniej ramy swoich najlepszych modele robi " u siebie". :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do polityki krossa wg mnie jest beznadziejna, uwielbiam design ram krossa. Chciałbym mieć taką ramę od a7 czy a9 2012 ale po prostu nie sprzedają samych ram. Im jakoś zależy żeby sprzedać tego cholernego a9 od początku zmontowanego u nich. To me it makes no sense

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do polityki krossa wg mnie jest beznadziejna, uwielbiam design ram krossa. Chciałbym mieć taką ramę od a7 czy a9 2012 ale po prostu nie sprzedają samych ram. Im jakoś zależy żeby sprzedać tego cholernego a9 od początku zmontowanego u nich. To me it makes no sense

 

Próbowałeś pisać może bezpośrednio do producenta? Możliwe, że jakiś serwis byłby w stanie Ci to zorganizować jako przedstawiciel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam nie ulegam czarowi tej marki... mam świadomość ze te rowery są niestety tylko składane w Polsce ... a to dla mnie nie jest wystarczający powód aby uznać te rowery za polskie

Obecnie są też u nas projektowane (jeszcze niedawno tak nie było), więc tak jak wszystkie inne firmy które same nie produkują ram ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponad 90% ram produkowanych na świecie spawanych jest na Tajwanie ... i to trudno będzie zmienić ...

Nawet rama zaprojektowana w Polsce dotykana jest przez małe, sprawne rączki tajwańskich spawaczy ... i niestety powiększa PKB Tajwanu a nie Polski.

Nie ma co wyważać otwartych drzwi i projektować / produkować osprzęt rowerowy ... ale wykonać ramę w Polsce myślę ze się da ... technologia jest dostępna a polski robotnik potrafi być wykwalifikowany :)

Fakt najprawdopodobniej będzie drożej ale niech robią wzorem innych tylko najdroższe modele ... wtedy można będzie z czystym sumieniem powiedzieć "mam polski rower".

 

:)

 

Pozdrwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak to jest z tym projektowaniem. Ramy A2 2012 i Limber VX7 Pro 2012 mają niesamowicie podobne tylne haki... czyżby po prostu wybieranie części z katalogu?

 

A dla mnie, cóż, Kross mógłby splajtować. Dziś po ponad 12 tygodniach wreszcie odebrałem damper z gwarancji. Przy takim podejściu do klienta, dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swojego a2ke za cenę katalogową bym z pewnością nie wzial, ale 2 stowki taniej i taka rama mnie skusila, pewnie znalazł bym coś lepszego, ale jak kupowałem nie miałem aż takiej wiedzy co do osprzętu i tyle, lepsze to niż merida gdzie płace dodatkowe 3 stowy za naklejke, a za 1500 zł to oni sprzęt na tourneyach wsadzaja.

 

Jako że rama mi się bardzo podoba pewnie niedługo będę go rozbudowywal.

 

Co do ram jeszcze, to chyba sprzedają ramke a7 i jeszcze jakiegoś hexagona, wystarczy na stronie krossa wejść w menu akcesoria - części.

 

/wytapatalkowane z x8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też "popełniłem" krossa, w momi przypadku zadecydowała bardzo niska cena dla roweru z pełną amortyzacją - w cenie lepszego makrokesza kupiłem rower z prawdziwym zawieszeniem. Stylistycznie i geometrycznie średni, ale konkurencji w tej cenie nie miał (nowy sfx 500 za 799 zł). Po wymianie paru detali okazał się całkiem wdzięcznym wozidełkiem dla mojej żony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jest to, że modele 2012 na początku były tańsze niż są w chwili obecnej np. level A3 kosztował 1999zł. a teraz 2099zł.

W chwili obecnej Kross wyprzedaje modele 2012 bo 1 września zaprezentują nową kolekcję. Ciekawe kiedy będzie dostępna w sklepach.

 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zraziłem się do Krossa właśnie przez ten boom na tą markę, co drugi rower to był Kross. No i jeszcze jedno czysto subiektywne odczucie - kompletnie nie podobają mi się te ramki. Stosunek cena/jakość też już nie ten. Jakoś tak jestem na nie. Ba, byłbym nawet skłonny dopłacić lub kosztem osprzętu jeździć na zupełnie innej lecz podobającej mi się ramce. W końcu to na czym jeżdżę też musi jakoś wyglądać i przede wszystkim cieszyć moje oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...