newtonek Napisano 7 Sierpnia 2012 Napisano 7 Sierpnia 2012 Cześć wszystkim, mam problem z rozplecieniem koła. Mianowicie nyple są tak zapieczone, że są praktycznie nie do ruszenia. Przy pierwszym podejściu nie udało mi się odkręcić żadnego (!). Po długiej i nierównej walce, po moczeniu w nafcie i WD-40, na gorąco udało mi się z trudem odkręcić 10. Reszta - jaz zaspawana. Przy czym po kilku pierwszych odkręconych sztukach coś mnie tknęło - obejrzałem sobie dokładnie gwinty w odkręconych szprychach i wyglądają bardzo ładnie, przy ponownym wkręcaniu nyple wchodzą już gładko, a jedyna dziwna rzecz jaką zauważyłem to ciemnoszare "coś" na gwintach, które zostaje po odkręceniu ("coś" ma konsystenję dość płynną, ale to przez WD-40, które w dużych ilościach aplikowałem; wygląda mi to tak, jakby oryginalnie to był ciemny, bardzo drobny proszek). Na początku myślałem że to po prostu brud, ale potem wydało mi się dziwne, że brud jest akurat w gwintach, podczas gdy całe koło wygląda na przyzwoicie czyste i nie za bardzo katowane. Stąd wniosek, że nyple mogą być zaklejone. Ponieważ sam nigdy kleju do nypli nie używałem, to mam dwa pytania: czy to rzeczywiście może być klej (czy jest na rynku jakiś ciemnoszary klej)? A jeśli tak, to czym go rozpuścić? Acetonem? Benzyną? (chociaż wydaje mi się, że gdyby miał puścić od benzyny, to nafta też by go ruszyła) Będę wdzęczny za wszelkie wskazówki.
cemator Napisano 26 Sierpnia 2012 Napisano 26 Sierpnia 2012 Niektórzy używają takiego niebieskiego środka do gwintów, aby się zamoistnioe nie odkręcały. Może po kilku latakch tak sie zastało, a WD i inne substancje zmieniły barwę tego kleju. Spróbuj nitrem to rozpuścić, albo (pewnie juz próbowałeś) odkręcaj równocześnie kluczem do nypli od środka i płaskim od zewnątrz. Powinno pójść
Mod Team Puklus Napisano 2 Września 2012 Mod Team Napisano 2 Września 2012 Lepiej abyś miał dobry klucz do nypli. Jak obkręcisz nypel co mi sie kilkakrotnie zdarzyło, weź drobny pilniczek spiłuj z obu stron tylko wyżej aby klucz naszedł i odkręcaj. Albo kątówką pojdzie szybciej jednak drożej. Nowe nyple zakręcać na np oleju lnianym. Ten proszek o którym wspominałeś to prawdopodobnie wynik reakcji stali z mosiądzem ewentualnie z aluminium jak nyple sa alu.
1415chris Napisano 3 Września 2012 Napisano 3 Września 2012 Podgrzej porzadnie nyple. Watpie aby chemia tu pomogla. Jakie to sa nyple (alu, mosiadz, stal)? Stosowanie jakichkolwiek srodkow na polaczeniu nypel szprycha, ma zapobiegac odkrecaniu sie nypla, jak rowniez zabezpieczyc polaczenie przed korozja. Ma to byc na tyle mocne aby nypel sam sie nie odkrecil i na tyle slabe, zeby mozna bylo spokolnie taki nypel pozniej ruszyc (centrowanie, demontaz). Co do oleju, ma to byc gotowany olej lniany (nie jest to produkt spozywczy). Tak zeby czasami nie przyszlo komus do glowy gotowanie zwyklego oleju lnianego
Mod Team michuuu Napisano 3 Września 2012 Mod Team Napisano 3 Września 2012 Jeżeli nyple były wkręcane na klej zapobiegający odkręcaniu np.Locttite to pomoże podgrzanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.