Skocz do zawartości

[piasta] DT swiss 350 bębenek


redrabbit

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

czy orientuje się ktoś z jakiego materiału jest bębenek w tej piaście stal/stop aluminium? Pisałem do sklepów rowerowych i uzyskałem sprzeczne informacje...

Pozdr.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Wychodzi na to, że starsze piasty DT 370 mają stalowy a nowe alu&steel, a rozróżnić to głownie można patrząc na wagę.

Napisano

Z piast z systemem ratchet stalowy bębenek miała DT 340 (sądząc po wysokiej masie). Miała bo juz jej nie robią ale jak komuś zależy to może znajdzie.

Napisano

Czy przypadkiem "SL" nie oznacza mocowania tarczy na 6 śrub?

 

Nie, to jest właśnie oznaczenie tej nowej wersji DT 370. Pomijam tu fakt, że spora część sprzedających i tak nie wie co sprzedaje, i dopisek SL jest zasadny, albo i nie :)

Napisano

Czy przypadkiem "SL" nie oznacza mocowania tarczy na 6 śrub?

6 śrub = IS

W odróżnieniu od CL.

Poczytaj na spokojnie zanim strzelisz kolejne pytanie. To naprawdę nie jest wiedza tajemna.

Napisano

Wiem co znaczą te skróty. Daruj sobie takie "pouczające" wypowiedz - nic na tym nie zyskasz.

Gwoli informacji, takie dane miałem od pewnego sprzedawcy - co właśnie wywołało moje zaskoczenie.

Napisano

Najwyraźniej nie wiesz co znaczą (inaczej nie zadawałbyś takich pytań), więc raczej podziękuj, że ci wszyscy cierpliwie tłumaczą a przynajmniej nie pyskuj.

Napisano

Proszę cię nie spamuj już tutaj więcej.

Podzieliłeś się swoją "fachową" wiedzą i już wystarczy.

 

Nie robiąc off-topu w wątku (w przeciwieństwie do użytkownika wyżej) dopiszę, że nie raz się spotkałem, z różnymi skrótami dot. części, rozwiązań technicznych i innych tego typu rzeczy wymyślanych przez firmy.

Oczywiście, że skrót IS jest bardzo popularny - nie znaczy to jednak, że dana firma musi go stosować, i nie wprowadzać swojego.

Napisano

Skąd się biorą tacy ludzie ?!? Jak uważasz, że spamuję, to zgłaszaj moderacji a nie wylewaj żale publicznie.

 

IS = International Standard. Każdy producent piast używają IS odnosi się do tego standardu mocowania tarczy.

 

A Ty piszesz o popularności skrótu IS. LOL popularny jest Justin Bieber a nie skrót IS. "cm" i "kg" też uważasz za popularne skróty, które producenci mogą jednak dowolnie stosować? :stupid:

 

Dziękuję za konwersację na poziomie z "fachowcem". EOT

Napisano

Apropo jednostek - poczytaj, że kiedyś były inne układy niż obecnie stosowany SI.

Wszystko się zmienia.

 

 

IS - to nie skrót? :) :)

IS - oznacza międzynarodowe standardy opracowane przez organizacje normalizacyjne. I...?

Wpisując skrót IS (International standard) w wyszukiwarkę internetową uzyskasz "Około 830,000,000 wyników" dotyczących różnego rozumowania i stosowania tego skrótu.

Z branży rowerowej IS jasno określa tylko mocowanie hamulca tarczowego do amortyzatora

 

TECH_Disk_tab_type.jpg

o 6 otworach na śruby brak mowy.

 

 

 

Zabawnie się z tobą pisze.

Bardzo się cieszę, że masz taką wiedzę, i za każdym razem podkreślasz co znaczy skrót IS.

 

Rozszyfruj jeszcze skrót SL przy piastach DT Swiss jeśli to ciebie nie uraczy.

I powstrzymaj się od takich pogardliwych wypowiedzi.

 

 

 

Edit:

Dziękuję za pomoc safianowi za rozszyfrowanie skrótu SL :)

Napisano

Panowie, proszę o spokój :P

 

SL = Super Light...

 

Jestem grzeczny i spokojny na ile interlokutor pozwala :D

 

BTW, kiedyś dzwoniłem do polskiego serwisu DT Swiss z pytaniem czy mogę założyć kasetę bez pająka na piastę 370SL. Bikestacja uszczęśliwiła mnie wersją SL, podczas gdy ja zamawiałem zwykłą, aby móc dojeździć starą kasetę. Serwisant DT Swiss powiedział, że na krótki czas tak, ale po dłuższym czasie muszę się liczyć z degradacją bębenka. Ów serwisant rozwinął skrót SL jako Shimano Light. Zaskoczył mnie tym, ale takie rozwinięcie skrótu bez sensu nie jest i chyba gdzieś widziałem w katalogu, jednak niczego sobie za to obciąć nie dam... Niezależnie od tego - w SL jest aluminiowy korpus bębenka i co do tego nie ma sporu już od X postów wstecz.

Napisano

9a9ae9bf.jpg

(Z pierwszej strony wątku)

 

Chcąc być w stu procentach pewny dzisiaj wysłałem zapytanie do przedstawicielstwa DT w Niemczech, jak i do kilku niezależnych serwisów w Polsce odnośnie poprawnej kompatybilności kasety bez pająka i hybrydowego bębenka w wersji piasty 370 SL na dłuższy czas.

Jak otrzymam odpowiedzi z ich strony i będą się różnić między sobą, przedstawię je tutaj.

Napisano

Nie chcąc wchodzić pomiędzy młot i kowadło... czy ten "aluminiowy" bębenek to taka straszna rzecz ? Bo nawet pocięty spełnia swoją rolę i nie znam nikogo i nie widziałem jeszcze takiego przeciętego kasetą, więc o co obawa ? Po roku użytkownia rower zazwyczaj ma wiecej śladów niż taka piasta więc na Twoim miejscu naprawdę nie przejmowałbym się materiałem z którego jest zrobiony bębenek w 350. Btw nie jest stalowy tak samo jak w 240.

Napisano

Oprócz minimalnie większych, pewnie nie zauważalnych luzów, i złego samopoczucia właściciela, pewnie nic więcej nie będzie. Takiej sytuacji u siebie co prawda nie miałem, więc to są tylko przypuszczenia. :)

Napisano

Ponoć zdarzają się problemy ze ściąganiem kasety z poszarpanego bębenka. Ja ważę 86-88kg i lubię walczyć w górach na najlżejszym przełożeniu a stara kaseta miała 34z, więc oceniłem ryzyko problemów jako wysokie.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...