redrabbit Napisano 5 Sierpnia 2012 Napisano 5 Sierpnia 2012 Witam, czy orientuje się ktoś z jakiego materiału jest bębenek w tej piaście stal/stop aluminium? Pisałem do sklepów rowerowych i uzyskałem sprzeczne informacje... Pozdr.
redrabbit Napisano 6 Sierpnia 2012 Autor Napisano 6 Sierpnia 2012 Troche szkoda . Dzięki za odpowiedź.
Piksel Napisano 6 Sierpnia 2012 Napisano 6 Sierpnia 2012 Możesz szukać dt 370 ma stalowy, no ale to już nie ta waga.
EpicPoznan Napisano 6 Sierpnia 2012 Napisano 6 Sierpnia 2012 kupiłem ostatnio 350s i bębenek wygląda na stalowy ale to może takie odczucia, jutro odbieram koła to zdam relację ;0
marcinusz Napisano 6 Sierpnia 2012 Napisano 6 Sierpnia 2012 Możesz szukać dt 370 ma stalowy, no ale to już nie ta waga. Tak, ale DT 370 sl ma aluminiowy.
Carbon Napisano 10 Grudnia 2012 Napisano 10 Grudnia 2012 Pewny jesteś tych informacji? Z tego zdjecia wynika, że dt 370sl (6 otw.) jak i na CL mają stalowy bębenek http://www.dtswiss.com/Resources/suport/HUBS/DT-Swiss-Hubs-370-Technical-Manual
rzymo Napisano 10 Grudnia 2012 Napisano 10 Grudnia 2012 Spójrz na poniższy obrazek - prawa strona tabeli. Przez "hybrydowość" (jedna część stal, druga alu) zysk wagowy to tylko 40g.
Carbon Napisano 10 Grudnia 2012 Napisano 10 Grudnia 2012 Wychodzi na to, że starsze piasty DT 370 mają stalowy a nowe alu&steel, a rozróżnić to głownie można patrząc na wagę.
marcinusz Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Nie. Wychodzi na to, że nowe mają hybrydowy bębenek i poznać je można po dodanym SL w nazwie.
Carbon Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Czy przypadkiem "SL" nie oznacza mocowania tarczy na 6 śrub?
Koen Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Z piast z systemem ratchet stalowy bębenek miała DT 340 (sądząc po wysokiej masie). Miała bo juz jej nie robią ale jak komuś zależy to może znajdzie.
rzymo Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Czy przypadkiem "SL" nie oznacza mocowania tarczy na 6 śrub? Nie, to jest właśnie oznaczenie tej nowej wersji DT 370. Pomijam tu fakt, że spora część sprzedających i tak nie wie co sprzedaje, i dopisek SL jest zasadny, albo i nie
marcinusz Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Czy przypadkiem "SL" nie oznacza mocowania tarczy na 6 śrub? 6 śrub = IS W odróżnieniu od CL. Poczytaj na spokojnie zanim strzelisz kolejne pytanie. To naprawdę nie jest wiedza tajemna.
Carbon Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Wiem co znaczą te skróty. Daruj sobie takie "pouczające" wypowiedz - nic na tym nie zyskasz. Gwoli informacji, takie dane miałem od pewnego sprzedawcy - co właśnie wywołało moje zaskoczenie.
marcinusz Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Najwyraźniej nie wiesz co znaczą (inaczej nie zadawałbyś takich pytań), więc raczej podziękuj, że ci wszyscy cierpliwie tłumaczą a przynajmniej nie pyskuj.
Carbon Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Proszę cię nie spamuj już tutaj więcej. Podzieliłeś się swoją "fachową" wiedzą i już wystarczy. Nie robiąc off-topu w wątku (w przeciwieństwie do użytkownika wyżej) dopiszę, że nie raz się spotkałem, z różnymi skrótami dot. części, rozwiązań technicznych i innych tego typu rzeczy wymyślanych przez firmy. Oczywiście, że skrót IS jest bardzo popularny - nie znaczy to jednak, że dana firma musi go stosować, i nie wprowadzać swojego.
marcinusz Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Skąd się biorą tacy ludzie ?!? Jak uważasz, że spamuję, to zgłaszaj moderacji a nie wylewaj żale publicznie. IS = International Standard. Każdy producent piast używają IS odnosi się do tego standardu mocowania tarczy. A Ty piszesz o popularności skrótu IS. LOL popularny jest Justin Bieber a nie skrót IS. "cm" i "kg" też uważasz za popularne skróty, które producenci mogą jednak dowolnie stosować? Dziękuję za konwersację na poziomie z "fachowcem". EOT
Mod Team safian Napisano 11 Grudnia 2012 Mod Team Napisano 11 Grudnia 2012 Panowie, proszę o spokój SL = Super Light...
Carbon Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Apropo jednostek - poczytaj, że kiedyś były inne układy niż obecnie stosowany SI. Wszystko się zmienia. IS - to nie skrót? :) IS - oznacza międzynarodowe standardy opracowane przez organizacje normalizacyjne. I...? Wpisując skrót IS (International standard) w wyszukiwarkę internetową uzyskasz "Około 830,000,000 wyników" dotyczących różnego rozumowania i stosowania tego skrótu. Z branży rowerowej IS jasno określa tylko mocowanie hamulca tarczowego do amortyzatora o 6 otworach na śruby brak mowy. Zabawnie się z tobą pisze. Bardzo się cieszę, że masz taką wiedzę, i za każdym razem podkreślasz co znaczy skrót IS. Rozszyfruj jeszcze skrót SL przy piastach DT Swiss jeśli to ciebie nie uraczy. I powstrzymaj się od takich pogardliwych wypowiedzi. Edit: Dziękuję za pomoc safianowi za rozszyfrowanie skrótu SL
marcinusz Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Panowie, proszę o spokój SL = Super Light... Jestem grzeczny i spokojny na ile interlokutor pozwala BTW, kiedyś dzwoniłem do polskiego serwisu DT Swiss z pytaniem czy mogę założyć kasetę bez pająka na piastę 370SL. Bikestacja uszczęśliwiła mnie wersją SL, podczas gdy ja zamawiałem zwykłą, aby móc dojeździć starą kasetę. Serwisant DT Swiss powiedział, że na krótki czas tak, ale po dłuższym czasie muszę się liczyć z degradacją bębenka. Ów serwisant rozwinął skrót SL jako Shimano Light. Zaskoczył mnie tym, ale takie rozwinięcie skrótu bez sensu nie jest i chyba gdzieś widziałem w katalogu, jednak niczego sobie za to obciąć nie dam... Niezależnie od tego - w SL jest aluminiowy korpus bębenka i co do tego nie ma sporu już od X postów wstecz.
Carbon Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 (Z pierwszej strony wątku) Chcąc być w stu procentach pewny dzisiaj wysłałem zapytanie do przedstawicielstwa DT w Niemczech, jak i do kilku niezależnych serwisów w Polsce odnośnie poprawnej kompatybilności kasety bez pająka i hybrydowego bębenka w wersji piasty 370 SL na dłuższy czas. Jak otrzymam odpowiedzi z ich strony i będą się różnić między sobą, przedstawię je tutaj.
sivydym Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Nie chcąc wchodzić pomiędzy młot i kowadło... czy ten "aluminiowy" bębenek to taka straszna rzecz ? Bo nawet pocięty spełnia swoją rolę i nie znam nikogo i nie widziałem jeszcze takiego przeciętego kasetą, więc o co obawa ? Po roku użytkownia rower zazwyczaj ma wiecej śladów niż taka piasta więc na Twoim miejscu naprawdę nie przejmowałbym się materiałem z którego jest zrobiony bębenek w 350. Btw nie jest stalowy tak samo jak w 240.
Carbon Napisano 11 Grudnia 2012 Napisano 11 Grudnia 2012 Oprócz minimalnie większych, pewnie nie zauważalnych luzów, i złego samopoczucia właściciela, pewnie nic więcej nie będzie. Takiej sytuacji u siebie co prawda nie miałem, więc to są tylko przypuszczenia.
marcinusz Napisano 12 Grudnia 2012 Napisano 12 Grudnia 2012 Ponoć zdarzają się problemy ze ściąganiem kasety z poszarpanego bębenka. Ja ważę 86-88kg i lubię walczyć w górach na najlżejszym przełożeniu a stara kaseta miała 34z, więc oceniłem ryzyko problemów jako wysokie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.