Skocz do zawartości

[hamulce formula rx] Luzy na klamce i regulacja


dragonflypl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

w moich hamulcach FORMULA RX 2011 pojawił się luz na klamce tylnego hamulca. Wydaje mi się że jest to spowodowane ścieraniem się klocków. Z tego co widzę, to mój model nie ma systemu FCS, więc nie mam jak kontrolować modulacji. A może jest taka możliwość, tylko o niej nie wiem/nie doczytałem. Orientujecie się może w temacie jak wyregulować klamkę i zniwelować luz?

 

Druga sprawa to taka, że właśnie jestem po myciu roweru i regulacji hamulców, i jak zwykle miałem problem żeby wyprostować tarcze i generalnie wyregulować szczęki tak, aby nic nie dzwoniło i nie ocierało, i z tego co widziałem to luzów między klockami a tarczą nie ma w ogóle. Więc może jestem w błędzie i zapowietrzył mi się hamulec lub też czas na wymianę płynu. Dodam, że rower mam od 4 miechów, jakieś 3k ma zrobione.

 

Dzięki,

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie powinny się zapowietrzyć. Większość hamulców hydraulicznych łapie luzy(w sensie klamki), ponieważ naciskając klamkę, olej robi swoje. W mechanikach klamka jest mocno naciągnęta przez linkę, wiec nie ma jak mieć tych luzów. Wiem, że mój kumpel zrobił jakiś taki patent, że wyjął tą śrubę, która pozwala klamcę się zaciskać, obtoczył ją chyba kawałkiem puszki od coli, jakoś to wszystko założył i klamka nie ma luzów. Zapytam się go dokładniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jest na to lepszy patent potrzebny klucz imbus 4mm 2szt. i papier scierny ,odkrecamy srubki przy klamce i te srubke z Dziura z gwintem wsrodku musimy delikatnie spilowac , nastepnie skrecamy wszystko na tyle mocno zeby klamka chdzila normalnie i bez luzu. jezeli luz sie nie skasowal to trzeba jeszcze spilowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Co rozumiesz przez luz na klamce? Bo generalnie luz na klamce oznacza, że klamka lata luźno jeszcze przed naciskaniem jej (co swoją drogą w Formuli jest normalne).

 

Masz na myśli duży skok jałowy, czyli to, że mimo naciskania klamki klocki się nie ruszają?

Jeżeli się w ogóle nie ruszają to masz zapowietrzony układ, wystarczy odpowietrzyć (pamiętaj, żeby przed odpowietrzeniem rozepchać tłoczki, bo inaczej nie będziesz miał za dużej przerwy między klockami po odpowietrzeniu)

Jeżeli się poruszają a nie dochodzą do tarcz (znaczy klocki są już mocno zużyte) to może powodować potrzebę dolania kropelki płynu do układu (akurat w niektórych modelach Formuli, choćby nieco starszych R1 właśnie niezbyt duży zbiorniczek wyrównawczy mógł coś takiego powodować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...