Skocz do zawartości

[przerzutka przednia] usprawnianie starego victusa


Transer

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Powoli uruchamiam starego victusa mtb, na dojazdy 20-35 km dziennie.

 

Podstawowy problem teraz to przerzutka przednia. Wydaje się, że jest tam jeden złamany element, prowadnik można mocno wychylić, ale nie powinno chyba tak być. Z tyłu wolnobieg 11 letni, 7 biegów. Łańcuch 11 letni. Tylna piasta nowa pod wolnobieg( kupiłem ostatnio koło, obręcz w miejscu przyłożenia v brakeów była tak cienka, że przy 4 atmosferach w dętce rozeszła się na zewnątrz)

 

Pierwsza sprawa: Jak zrobić z tego sprzętu tylko jedną zębatkę z przodu? Z dokładnością do 50 pln ile to może kosztować?

Dwa: czy będzie konieczna/korzystna wymiana reszty elementów? ile może to kosztować.

 

cimg9613.th.jpg

 

cimg9616s.th.jpg

 

cimg9610.th.jpg

Napisano

Jeśli chodzi o korbę z jednym blatem to trzeba takową zakupić tylko nie wiem czy takie są do takiego roweru.

A co do wymiany to wymienił bym kasetę i łańcuch.

Napisano

Już wiem jaką mam korbę, stary shimano altus. Kombinowałem, żeby wykręcić wszystkie stare blaty i dać 1 nowy na środek 44 ząbki niestety nie na się. Blaty są na stałe zespawane.

Jeżeli w korbie blaty nie są zespawane to czy jest możliwość zrobienia z korby 3 blatowej 1 lub 2 blatowej i dać jakiś dystans w to miejsce? Czy jest możliwość przesuwania blatów tak, żeby były bardziej na środku kasety?

W przedniej przerzutce namierzyłem złamaną plastikową część pantografu. W wolnym czasie likwiduje przerzutkę.

W zasadzie temat dałem o przedniej przerzutce a teraz interesuje mnie jak najtańsze przerobienie na funkcjonowanie bez niej. Trochę szkoda, że nie mogę wmontować w sprzęcior tylko 1 najtańszego blatu bo temat miałbym z głowy.

Napisano

Wszystko jest do zrealizowania. Tylko zależy od tego, czy chcesz zainwestować w korbę 1-no blatową, a do tego i pewnie dojdzie suport... Druga opcja jest taka, ażeby w sposób bardziej inwazyjny pozbyć się niechcianych zębatek. Jeżeli mowa jest o odcięciu zbędnej zębatki lub dwóch, to jedny sens jest w pozbyciu się najmniejszej i/lub największej, środkowa powinna pozostać.

Do tego wszystkiego zakup nowej przedniej przerzutki (taniego modelu) za 20 zł i będzie śmigać ;)

Miło by było, gdyby kolega nam powiedział ile może przeznaczyć na remont roweru, abyśmy wiedzieli na co możemy się porwać z kupnem części ;)

Pozdrawiam

Napisano

Kurcze, w zasadzie to maks na rower 150 pln w ciągu kilku miesięcy. Chociaż chciałem to wydać na cieńszą oponę i używaną kierownicę alu, nie mówiąc już o tym, że przednia obręcz też niedługo padnie jak sądzę. Dlatego będę sknerzył straszliwie. Chciałbym sprawę przedniego napędu za 70 pln zrobić.

 

Tak trochę marudzę z tym złomem, ale mam ramę cr mo której nie chcę zmieniać tylko powoli do końca przyszłego sezonu zrobić z tego rower do tłuczenia po mieście. Chciałbym mieć prostszą i lżejszą konstrukcję, dlatego rezygnuje z przedniej przerzutki w gre wchodzi zabawa z korbą.

 

Na razie spróbuje tak: rozmontuje korbę, zobaczę jak tam wszystko w środku wygląda i spróbuje usunąć blaty. Jak coś nawale to nawet nie szkoda. Za 2 tyg jadę do domu i tam będę miał narzędzia. Jak się uda to wrzucę jakieś zdjęcie.

 

W międzyczasie rozglądam się za nową korbą.

Ja mam na 90% kwadrat

Znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/ko...2526600845.html +

http://allegro.pl/bl...2531833849.html

Także może da się zrobić tanią korbę przednią.

Teraz tak: mam korbę łączę z blatem wkręcam w suport i wyjdzie mi chyba w miejscu mojego najmniejszego blatu.Jak zrobić to tak, żeby było na środku tylnych przerzutek? Jak dam dystans z jakiś nakrętek to chyba będzie trzeć o suport/ramę.

 

W zasadzie czym grozi jazda na 11 letnim napędzie? Pod względem zrobionych kilometrów to załóżmy, że ma tylko 3 sezony. Ostra jazda to tylko 2 sezony. Łańcuch nie przeskakuje. Zębatki ze stali. Tylne przerzutki chodzą elegancko w zasadzie tylko przednia wysiadła.

Napisano

Wszystko fajnie, tylko zauważyłes, że korba ma mocowanie blatów na 5 śrub, a zębatka, która podałeś - na 4? Do tego, nowy blat RaceFace'a na pewno nie sprzeda się za mniej jak 30zł, jeszcze na 9 przełożeń...

Musisz poszukać samych korb, bez blatów na 4 śruby i dopiero dobierać blat. Na allegro jest kilka firm, które sprzedają tarcze w standardzie 5 śrub, ale gdy nie mówimy o 'okazji z dawnych lat' to jest to zazwyczaj wydatek powyżej 50 zł już za tarcze 22t.

Dziś po pracy poszukam czegoś dla Ciebie na allegro ;)

Pozdrawiam

Napisano

odkręciłem samo ramię pedała, suport jest na 100% na kwadrat, suport chodzi bezdźwięcznie więc nie wymieniam,

no fakt 4 śrubek nie zauważyłem.

który standard jest bardziej popularny? 4 czy 5 śrubek?

Napisano

Oczywiście, że w chwili obecnej - na 4 ;)

Uderzaj w (nawet i używane) Acery lub podobne, z blatami albo bez. Zawsze możesz dokupić ten, który Cię interesuje i stworzyć single-speeda :)

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Aktualnie mam zainstalowaną korbę Shimano Nexave w ten sposób:

cimg9887.th.jpg

cimg9888r.th.jpg

cimg9889g.th.jpg

cimg9890k.th.jpg

 

Jeżeli ktoś się zastanawia jak to siedzi:

42 t jest w miejscu 32 t

32t robi tylko za podkładkę dlatego, że śruby + kominy są zbyt długie około 1-2 mm.

Nie mam przerzutki z przodu.

 

Na starej korbie mogłem spokojnie jeździć na przełożeniach na wolnobiegu 7 do 3 na 7. Na 2 była duża szansa, że łańcuch spadnie z korby.

Aktualnie korba wchodzi na suport o około 2 mm mniej i jestem w stanie jeździć na przełożeniach wolnobiegu 7 do 4. Na 3 jest szansa, że spadnie.

Potrzebuje przesunąć zębatkę 42t o 2-3 mm. Jak najlepiej to zrobić?

1. 2-3 mm podkładki dystansowej?

2. szlifowanie kwadratu około 0,5 mm do 1mm z każdej strony, żeby korba dalej weszła? (uparcie nie zmieniam suportu)

3. najchętniej zrobiłbym to rockringiem ale sam nie wiem: czy da się to załatwić rockringiem 3mm? Rockring w miejscu 32t to tego przykręcone 42t? Ile powinien kosztować używany rockring 3 mm do zębatki max 44t?

 

Rower aktualnie waży 14,6 kilo +- 100 g. Jak przyzwoity czołg.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...