grzegorzek19972 Napisano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 Witam ! Jesli zły dział lub zrobiem cos nie tak to z góry przepraszam. Mam kilka pytań odnosnie hamulców do w/w roweru. 1. Jakie hamulce hydrauliczne do 300 zł ? (proszę o linki ) 2. Jaką tarczę można założyć do tego roweru największą ? 3. Jakie powinny być tarcze tzn, rozmiary na przód i na tył. 4. Co sądzicie o AVID BB5 ? czy są dobre ? Z Góry dziękuje każdemu kto się tutaj w tym temacie udzieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 5 Sierpnia 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 Popraw nazwę tematu bo zaraz będzie w koszu ("hamulce" weź w nawias kwadratowy) 1. Sugeruję kupno Deorek 596, najpierw na przód (ok. 250pln), potem doskładasz i kupisz na tył. A jak chcesz koniecznie komplet za te 3 stówki to może te Hayesy: http://allegro.pl/hydrauliczne-hayes-nine-carbon-gratis-i2527287674.html ? Od razu tarcze w komplecie, dokupić adaptery i śmigać 2. Nie wiem jaka największą, do ramy raczej 180, i takie sugeruję, 203 to przerost formy nad treścią w takim rowerze 3. J.w, 2x 180 4. Sporo info jest na forum o tych heblach, użyj szukajki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beardman Napisano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 witam Tutaj coś niecoś sie dowiesz: http://www.forumrowerowe.org/topic/101811-poradnik-zmiana-v-brake-na-tarcze/ Ad.1 W tej kwocie cięzko będzie kupić jakieś hydrauliki. Chyba, że używki. Jesli chcesz nowe to pozostają mechaniczne. Ad.2 Rozmiar tarczy w głównej mierze jest zależny od amorka jaki masz. Chodzi głównie o to, że zbyt duza tarcza potrafi po pewnym czasie spowodować luzy w tańszych amorkach. Zwykle producent zaznacza jaki największy rozmiar tarczy można zamontować w danym widelcu. od strony technicznej musisz tylko kupic odpowiednie adaptery. Ad.3. Taki sam na przodzie i tyle lub większe z przodu. Ad.4. Nie uzywałem ale maja opinię lepszych mechaników. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorzek19972 Napisano 5 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 Przepraszam za głupie pytanie, ale jak tu poprawić temat. <facepalm> A Ty jakbys miał polecić to poleciłbyś hydrauliki czy machaniki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beardman Napisano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 Ogólnie rzecz biorąc hydrauliki są mocniejsze od mechaników. Przy tym są zwykle droższe. Aczkolwiek przed wyborem najtańszych hydraulików wybrałbym raczej lepsze mechaniki. Na forum bardzo dobrą opinią cieszą się właśnie bb5 i bb7, jako dobra alternatywa dla tańszych hydraulików. Oczywiscie na samo hamowanie (siłę i modulację) ma duży wpływ także rodzaj i rozmiar tarczy oraz rodzaj klocków hamulcowych (organiczne, półmetaliczne, metaliczne). Sprecyzuj do jakiej konkretnie jazdy chcesz hamulce bo od tego nalezałoby w zasadzie zacząć dobór. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorzek19972 Napisano 5 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 przede wszystkim było by to lekkie DH i FR ale mówię.. lekkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beardman Napisano 5 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 Więc tanie hydrauliki raczej odpadają. Ja bym dał mechaniczne avidy (najlepiej bb7 ale cieżko będzie się zmieścić w 300zł), tarcze 203 mm (jeżeli oczywiście widelec Ci na to pozwoli) i klocki metaliczne. Dobrze by było też do tego jakieś odpowiednie klamki kupić (np avid fr5). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorzek19972 Napisano 6 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 Widelec To RST Launch także myśle że wejdzie tam tarcza 203. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szabat123 Napisano 6 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2012 RST Launch powiadasz? To tak: Zalety kombinacji RST + tarcza 203mm +ładna, duża tarcza Wady: -znając życie gwint się urwie -luzy chyba po piątym hamowaniu -będzie mocno podbijać tylnie koło, amor zamiast się zanurzyć, odrazu cie podbije -kupisz adapter i tarczę na marno -ośka 9mm to oznacza, mniej więcej tyle, że WIĘCEJ LUZÓW . Tyle A propos hebli, jak chcesz hydrauliki nowe w tej cenie, kup porządne mechaniki, mogą być avidy bb7. Powinno ci zostać ok. 100 zł, 1 adapter 180 + tarcza(lub włóż kilka podkładek pod aktualny adapter), tarczy 180 szczerze mówiąc bałbym się dać na przód z RST. A największa tarczę można dać 229, no ale po co? Jak kupisz nowy dobry amortyzator to rozstaw tarcz: 203/180, chyba, że jeździsz w DH(po ramie wnioskuję, że nie) to 203/203. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.