Roballinho Napisano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Cześć, Po wielu latach spędzonych na kolarce, postanowiłem zbudować trekkinga, bo fotelik dziecięcy na mojej wysłużonej Bianchi to jednak nie jest rozwiązanie jakim bezpiecznie można transportować dwulatka. Założyłem sobie, trochę z przekory, że shimano tym razem mówimy nie, i napęd powstanie na Sramie. Wybór padł na przerzutki x5 (tylna na długim wózku) i triggery x7. O pozostałych komponentach nie piszę bo one chyba nie mają związku z moim problemem. A problem wygląda tak: Tylna przerzutka nie do końca precyzyjnie współpracuje mi z manetką. Niby biegi zmieniają się dobrze, ale nie perfekcyjnie jak bym tego oczekiwał . Czasem trzeba zrzucić, żeby potem dobrze wrzucić Do przedniej nie mam zastrzeżeń. Moje pytanie kieruję do osób eksploatujących Srama. Czy pomoże mi zmiana tylnej przerzutki na coś wyższego? Pod uwagę biorę x7, ewentualnie x9. A może trzeba było wziąć średniej długości wózek? (mam kasetę dziewiątkę). Dodam tylko, że przerzutki są dobrze wyregulowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Sierpnia 2012 Udostępnij Napisano 4 Sierpnia 2012 Pozostałe komponenty mogą mieć spory wpływ na ten problem. 1. Przerzutka którą masz i manetka powinny być w tym samym systemie - jeśli manetkę masz na mniej niż 10 biegów a przerzutkę kupiłeś nową i może przeoczyłeś że jest do systemu 10sp (10speed oznaczone na przerzutce) to taki układ nie będzie współpracował. Sram ma 10tki przerzutki od x-5, a ty taką posiadasz. 2. Kaseta powinna być raczej górska niż szosowa - może być problem z wyregulowaniem jeśli jest inaczej. 3. Linki, pancerze, stopień zużycia łańcucha. (nie wiem czy pozostałe komponenty napędu są nowe czy używane) No i jeśli skrzynia biegów nie działa jak trzeba to przerzutki nie są dobrze wyregulowane Regulacja tzw śrubą B - w przypadku srama jest bardzo wydajna, w przeciwieństwie do shimano. Wymiana przerzutki na inną nie zmieni raczej nic, chyba że twoja sztuka jest niesprawna - uszkodzona, krzywa itd. Sprawdź hak ramy. Sprawdź czy linka nie jest gdzieś zagięta, rozwarstwiona itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roballinho Napisano 5 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2012 Pozostałe komponenty mogą mieć spory wpływ na ten problem. 1. Przerzutka którą masz i manetka powinny być w tym samym systemie - jeśli manetkę masz na mniej niż 10 biegów a przerzutkę kupiłeś nową i może przeoczyłeś że jest do systemu 10sp (10speed oznaczone na przerzutce) to taki układ nie będzie współpracował. Sram ma 10tki przerzutki od x-5, a ty taką posiadasz. 2. Kaseta powinna być raczej górska niż szosowa - może być problem z wyregulowaniem jeśli jest inaczej. 3. Linki, pancerze, stopień zużycia łańcucha. (nie wiem czy pozostałe komponenty napędu są nowe czy używane) No i jeśli skrzynia biegów nie działa jak trzeba to przerzutki nie są dobrze wyregulowane Regulacja tzw śrubą B - w przypadku srama jest bardzo wydajna, w przeciwieństwie do shimano. Wymiana przerzutki na inną nie zmieni raczej nic, chyba że twoja sztuka jest niesprawna - uszkodzona, krzywa itd. Sprawdź hak ramy. Sprawdź czy linka nie jest gdzieś zagięta, rozwarstwiona itd. Przerzutka i triggery są w systemie 9-biegowym. Kaseta jest górska, a mianowicie Sram PG 980. Korbę udało mi się kupić okazyjnie i wybór przez to padł nie na Sram/Truvativ, ale na Shimano SLX (44 34 22) Łańcuch też Sram, dziewięciorzędowy. Wszystko w rowerze jest nowe, bo składane od podstaw, a na razie przejechałem może ze 100 km. Zastanawiam się nad dwiema rzeczami. Wziąłem pierwsze, lepsze pancerze, zdając się na serwis rowerowy. Może to był błąd. Może do Srama lepiej komponuje się coś z trochę wyższej półki. Może nawet z oferty Sram...? A druga sprawa, to może rzeczywiście moja przerzutka ma jakąś wadę fabryczną. Tylko jak to sprawdzić, bo biegi generalnie się zmieniają, ale mając jakieś tam doświadczenie z poprzednimi rowerami, i osprzętem Shimano, spodziewałem się większej precyzji. Być może też trochę szukam dziury w całym, a Sram tak ma, ale wiem też, że w przypadku Shimano niektóre manetki gryzą się z przerzutkami i mimo że są z tej samej grupy, nie zawsze to małżeństwo jest udane. Pomyślałem, że ze Sramem może być podobnie. Tak na marginesie, uprzedzając niektóre pytania, nie pomyliłem się pisząc w poście "trekking". To jest trekking, ale właściwie wyłącznie ze względu na ramę i opony. Reszta jest jak najbardziej górska. Spróbuję jeszcze trochę z tą śrubką... A nuż, widelec... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.