lukaszwum Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 ale ostatnio z tym walcze i np wlasnie w korbielowie machnalem duzy (80 gr) zel i koncowke pojechalem lepiej niz scisla czolowka (wniosek z segmentow na stravie na ktorych w koncowce trasy komy juz sa moje, a ze starvy korzystaja np Bogdziewicz, Głowa czy Piróg, wiec jakies odniesienie jest) A co to są segmenty na stravie i komy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LoveBeer Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 (edytowane) A co to są segmenty na stravie i komy? dla przykladu: http://www.strava.com/activities/73614952#1454716818 segment - jest to wyznaczony przez uzytkownika lub przez strave odcinek trasy, z reguly podjazd, ale w wypadku wyznaczania ich przez uzytkownikow sa zjazdy, petle, plaskie odcinki, odcinki TT itd itp - na nim prowadzony jest automatyczny ranking czasow przejazdu uzytkownikow. jako ciekawostke podam ze np po przejechaniu tdp na segmentach pojawilo sie mnostwo nazwisk zawodowcow (ktorzy tez korzystaja ze stravy) i mozna sie na poszczegolnych segmentach porownac bezposrednio do nich przykladowy segment - podjazd pod ząb (tedy lata tez tdp) http://www.strava.com/segments/681189 kom - king of mountain - tutaj po prostu lider aktualnego segmentu Edytowane 14 Sierpnia 2013 przez LoveBeer Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 (edytowane) Powitoł Szukam wspomożenia wiernych Chciałbym zmajstrować napęd docelowy 2x10 do mojego 26". Manetki i przerzutki będą SLX ale to chyba nie ma znaczenia w moim przypadku. Problem zasadza się głównie na korbie: przewraca mnie koszt fabrycznych i chciałbym sobie poskładać sam: zestaw prawdopodobnie 36/24, albo 38/24 (raczej to pierwsze). Zostawiając na razie ten suport który mam chcę najpierw zrobić 1x10 (z rockringiem, żeby zębatka 36 była mniej więcej na środku kasety), a później zobaczyć jak wychodzi w "realu" i majstrując długością suportu dodać drugą zębatkę (24) pozbywając się rockringu. I teraz: czy kupując zębatkę 36 która pracuje jako środkowa w korbach (dajmy na to FC-M670 48-36-26) będę ją mógł później założyć jako skrajna prawa bez jakichś podkładek? Bo jak rozumiem 36z z korby SLX FC-M675 36-24 teraz jako środkowej nie będę dał rady założyć na posiadanym suporcie? Najjaśniej jak się dało Dziękuję za uwagę i proszę o pomoc p.s. Czemu to kurna teraz na alu wszystko jest? Są jakieś zębatki dyna sys z zakresu 32-38 które byłyby ze stali? Edytowane 15 Sierpnia 2013 przez porcelanowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 Są jakieś zębatki dyna sys z zakresu 32-38 które byłyby ze stali? Są ja uzywam zębatek alivio 36/38 i działa mi to z korba od 2x10SLX 675 z kaseta 9 rzędową . Blaty ciężke 38-124g 36-98g. Dla porównania blat seryjny z korby 40z - 73g. Mozesz kupowac bedzie działac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 Przepraszam za OT, ale szkoda zakładać nowy temat na jedno pytanie. W tej chwili mam napęd XT/Deore 3x9 w rowerze MTB na kole 26. Czy ma sens zmiana 2x9/10 jeżeli traktuję jeden rower jako uniwersalny (wycieczki terenowe, asfaltowe, treningi i startówkę na maratony). Obecnie mam zębatki 22-32-44 i kasetę 11-34. Nie wyobrażam sobie dłuższych przelotów na 32T, bo niszczyłbym praktycznie tylko 2-3 ostatnie zębatki na kasecie. Jak wy uważacie? Niby 2 blaty z przodu dają dostępność wszystkich przełożeń z tyłu z każdej zębatki. Ale w 3x9 praktycznie przy SGS odpadają mi 2 zębatki, no góra 3, kiedy to łańcuch zaczyna obcierać o wodzik przedniej przerzutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 zostaw chocby z powodow ekonomicznych, rozpietosc jest zblizona, trwalosc napedu wieksza...dla sciganta ma znaczenie ograniczenie uzycia przedniej przerzutki, ktora notorycznie plata figle, stad xx1, ale dla ciebie priorytetem powinna byc trwalosc, ktora daje 3x9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 21 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2013 A ja polecam Ci przetestować na własnej skórze , to bedziesz wiedział czy lepiej czy nie. Moim zdaniem mozesz zrobić 22/38 lub 24/38 Ja osobiscie postanowiłem sprawdzić zestaw klosia i mam 22/36 i jest naprawde wporze . Wysoka kadencja mniej niszczy naped oraz kolana a dziś za dostawczakiem typu HDS polecialem 64 km/h na przełozeniu 36-11. Gdy jest wiatr bądz nie ma ochrony przed oporami powietrza te 48 km/h mozna wykcrecić i cala kaseta jest wykorzystana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 No no, 64 km/h to już kadencja w okolicach 150rpm, dla mnie sporo . Choć normalnie się tyle nie jeździ, więc to nie problem. Ale generalnie wszyscy znajomi, którzy przeszli na 2x9 albo 2x10 podkreślają wygodę. Nie trzeba wiele wachlować przednią przerzutką, są tylko dwie opcje - w miarę płasko = blat, w miarę pagórkowato = młynek, na którym też można jechać w kolicach 20km/h wykorzystując całą kasetę. To jest właśnie główna zaleta dwóch tarcz z przodu, choć fakt że trwałość sramowskich blatów jest tragiczna. Jeszcze 5-6 wyścigów przede mną, a blaty są wyraźnie zużyte, pierwszy raz w życiu mam bardziej zużytą korbę niż kasetę. Dlatego od przyszłego sezonu przechodzę na XT, co wiąże się z przełożeniami 38-24. Nie dlatego że tak mi bardziej pasuje, ale ze względu na trwałość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2013 wrzuć sobie tarcze od alivio i one maja wiekszą wage , ale wytrzymalość tez , KOSZT 40 ZŁ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stigzak Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 Chciałbym się dopytać i utwierdzić w mojej koncepcji na napęd 2x9. Ponieważ nie chcę zmieniać dopiero co kupionej tylnej przerzutki (uszkodziłem na maratonie), kasety 11-34 i manetki (zbędne koszty) oraz po wnikliwej obserwacji przełożeń jakie wykorzystuję w okolicy np. łańcuch nie widział ani razu zębatki 34 (ujeżdżam Dziewiczą Górę i trasę XC na Morasku - ci co z Poznania i okolic to wiedzą jakie tam są tereny) taka kaseta z korbą 24-38 będzie dla mnie wystarczająca. Jeżdżę też bardziej siłowo. Jednakże problemem są wszelakie DynaSysy i HG-X. W związku z tym czy po usunięciu zębatek z korby 2x10 i montażu w ich miejsce Specialites pod 9 rzędów (zębatka 38 jest jako środek dla 3x10 więc tutaj robi jako blat) nie powinno chyba stanowić problemu? Czy o czymś nie wiem/zapomniałem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 ja mam w korbie SLX dyna sys zebatki 8/9 od alivio tanie i stalowe i wszystko dziala 2x9 a nawet ostatnio jezdze na treningowych kolach 2/8 i działa z lancuchem 8 i 9 rzedowym w kazdej kombinacji:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 14 Września 2013 Udostępnij Napisano 14 Września 2013 (edytowane) Jako ciekawostka - u mnie na przerobionej korbie XT 770 (9sp) z jedną zębatką 10sp XT (28z) i jedną 9sp FSA (40z) oraz łańcuchem 9sp XT nie dało się wyregulować przerzutki 10sp XTR 981 (czyli pod 3 zębatkową korbę); z 9sp LXem za to wszystko gra. Edytowane 14 Września 2013 przez goldbloom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Wiele zalezy od manetki jak masz gripa srama z mikro indeksem to by sie udalo:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Tak, to by rozwiązało problem. Ale w moim rowerze gripsziftów nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Tez tak kiedyś mowiłem:] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goldbloom Napisano 15 Września 2013 Udostępnij Napisano 15 Września 2013 Tzn już doświadczyłem u siebie. Ale mój obecny rower raczej skończy w takim kształcie jak jest obecnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Yoschi Napisano 6 Października 2013 Udostępnij Napisano 6 Października 2013 Witam, planuję zamianę mojego napędu z 3x9 na 2x9 Przeznaczenie treningi, maratony Podlasie Obecnie 44x32x22 kaseta 11x32 przerzutka i manetka przód Alivio. Na obecnym zestawie na Podlasiu 32 na kasecie jest prawie nie wykorzystywane. Planuję korbę Deore fc-m615 38x26. Czy wszystko zgra się ze sobą, od której grupy jest możliwość przełączenie manetki na tryb 2 biegowy. Może jest tutaj ktoś startujący w maratonach z mojego rejonu który ma doświadczenie z napędem 2x Jest jeszcze opcja 40x28 i zmiana kasety na 11x36. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 7 Października 2013 Udostępnij Napisano 7 Października 2013 Ja zamiast powiększać bym zmniejszył Tzn korba 38-24 i kaseta 11-32 albo 11-34. Zawsze lżej i nie ma takich dużych sił na bębenku. A blat 38 ze spokojem wystarcza w 29erze, teraz mam właśnie korbę 38-24 i 11 z tyłu wrzucam tylko na starcie maratonów, jak jest ogień 50km/h . Jadąc 30km/h w terenie mam jeszcze trzy zębatki zapasu z tyłu. Swoją drogą, nie wiem czy pisałem, ale zajechałem korbę Sram X9 w 3500km. Co za plastelina, kaseta była jeszcze prawie niezużyta, a na korbie zaczął się ślizgać łańcuch i musiałem cały napęd zmieniać. U znajomego XT po tym samym przebiegu wyglądała jak nowa, zresztą poprzednią trzyblatową XT męczyłem prawie 14 tys km bez żadnych zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 17 Października 2013 Udostępnij Napisano 17 Października 2013 Witam, planuję zamianę mojego napędu z 3x9 na 2x9 Przeznaczenie treningi, maratony Podlasie Obecnie 44x32x22 kaseta 11x32 przerzutka i manetka przód Alivio. Na obecnym zestawie na Podlasiu 32 na kasecie jest prawie nie wykorzystywane. Planuję korbę Deore fc-m615 38x26. Czy wszystko zgra się ze sobą, od której grupy jest możliwość przełączenie manetki na tryb 2 biegowy. Może jest tutaj ktoś startujący w maratonach z mojego rejonu który ma doświadczenie z napędem 2x Jest jeszcze opcja 40x28 i zmiana kasety na 11x36. jeżdżąc a kresowych mam blaty 26-38 i jest super ale na kasecie 11-36 ale to zależy od preferencji i nogi której nie mam słabej ale i nie jestem pro (możesz sprawdzić w wynikach Wysocki Tomasz na mega) kresowe mają to do siebie że są różne raz płaskie że praktycznie z blatu nie schodzisz raz myślisz czy kasety starczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 18 Października 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2013 Ja po pelnym sezonie na przód 38x26 11-36 na przyszły zmieniam na 38x24 11-36 38x26 jest dobry bo szybki na mniej wymagajacych trasach, jednak przy bardziej wymagajacym terenie wymaga wiecej sily a co za tym idzie spalania się po przyszlym sezonie befe mial pelne porównanie, chyba że mi totalnie nie spasują te przełożenia w co watpie Powtarzam się ale Pierwszy senon na 2x10, i zdecydowanie mogę napisać że powrotu do 3x10 nie przewiduje (trzymam jeszcze korbe i przerzutkę - ale idzie pod mlotek) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pulse Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Ja tez sklaniam sie ku zestawowi 38x24 11-36 mam nadzieje, ze bede zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 Na maratony najlepiej jak dla mnie zwlaszcza te górskie wychodzi 22/36 z kaseta 9 rz 11-34 teraz na płasko we Wrocku i okolicach uzywam 28/38 kaseta 8 rz 11-28 . Najlepiej miec kilka blatow i zmieniać w zależnosci od potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sivydym Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 jeżdżąc a kresowych mam blaty 26-38 i jest super ale na kasecie 11-36 ale to zależy od preferencji i nogi której nie mam słabej ale i nie jestem pro (możesz sprawdzić w wynikach Wysocki Tomasz na mega) kresowe mają to do siebie że są różne raz płaskie że praktycznie z blatu nie schodzisz raz myślisz czy kasety starczy W kresowych kilku dobrych zawodników ma 42/28T właśnie przez prędkości na prostych. To samo na mazowieckich maratonach gdzie także dopiero 42T pozwala w miarę komfortowo jechać w pociągach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 19 Października 2013 Udostępnij Napisano 19 Października 2013 a dokladniej miec ich sztuk 3 i zmieniac je przednia przerzutka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netta1987 Napisano 20 Października 2013 Udostępnij Napisano 20 Października 2013 W kresowych kilku dobrych zawodników ma 42/28T właśnie przez prędkości na prostych. To samo na mazowieckich maratonach gdzie także dopiero 42T pozwala w miarę komfortowo jechać w pociągach. nie wiem czy wiesz ale: Litwin jeździ bo jak to jego trener powiedział: sie nie skarży ale fakt twardo trochę (było widać na xc w podsupraślu) Darek to były szosowiec tu nie ma co komentować i teraz ciekawostka dla ciebie: Artur jeździ na 1x10/ 1x11 zależnie od roweru i tak przy 1x10 ma 38 i 11-36 a przy 1x11 ma 36 10-42 i nigdy na braki nie narzekał a sporo czasu dyskutowałem o tym czyli jak widać reguły nie ma są i tac co są w top 30 i mają 44-32-22 co dla mnie blat jest masakrą nie wiem czy jeździłeś w czubie na mega jeśli nie to ci zdradzę że tam nie jest tak ostro jak większość myśli są szarpania na początku fakt bywa 50+ ale na około 20km schodzi się zależnie od terenu ale po płaskim typu Augstów do 32-30 czyli nie jakaś super prędkość ale wystarczająca by zerwać słabszych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi