Skocz do zawartości

[V-ki] Deore XT BR M770


IwanMT

Rekomendowane odpowiedzi

Siemanko.

Przed kilkoma minutami stwierdziłem, że w sumie dla takiego wielkiego jeźdźca jak ja ( 70kg wagi ) nie będą potrzebne tarcze. Szukam, szukam hamulców do mojego super, extra roweru, który za jakiś czas, bliżej nie określony chce złożyć i znalazłem wyżej wymienione.

Oprócz tych deore mam także Avid single digit 7.

Możecie powiedzieć, które są lepsze i czy w ogóle jest to dobry pomysł ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wiesz czym różnią się hamulce XTR od Avidów SD7 ???

Mogę ci powiedzieć ceną i nazwą . Płaci się za 3 literki i tyle . Mogę polecić ci SD7 , w komplecie z klamkami SD7 są zabójczo dobre :)

Dobra modulacja , dobrze pracują w wilgotnych i błotnistych warunkach , tylko jeździć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz czym różnią się hamulce XTR od Avidów SD7 ???

Mylisz się i to bardzo :)

Hamulce xtr mają równoległe prowadzenie klocków, która daje większą siłę i lepszą modulację bijąc przy tym avida na głowę.

Druga sprawa to wykonanie, w avidzie ramiona są na tulejach, a w shimano na łożyskach.Ramiona nie mają luzu i lżej chodzą.

Jak dla mnie, jeśli nie masz ograniczeń finansowych wybór jest prosty - xtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja trochę z innej beczki, masz już ramę?

 

Szukam, szukam hamulców do mojego super, extra roweru, który za jakiś czas, bliżej nie określony chce złożyć

 

Brałeś pod uwagę, że obecnie mało która rama ma mocowanie pod V-ki. Przynajmniej z tych powszechnie uznawanych za "extra" :)

 

Żeby nie było całkiem OT, mam XT V-ki i jak na moje potrzeby hamują ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XTRy będą lepsze w ogólnej ocenie (modulacja, wytrzymałość, jakość wykonania...), ale nieproporcjonalnie droższe od SD7 czy XT, które hamują jak na V-brake bardzo dobrze. Za różnicę w cenie nie wiem czy nie wolałbym częściej wymieniać linek, pancerzy i okładzin, które mają w tej klasie hamulców decydujące znaczenie. Aczkolwiek jak masz luźną kasę na XTRa to bież XTRa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Hamulce xtr mają równoległe prowadzenie klocków, która daje większą siłę i lepszą modulację bijąc przy tym avida na głowę.

 

blablabla...

Dodatkowo na tym elemencie pojawiają się luzy i w czasie jazdy na tarce zaczyna to wszystko hałasować. Oddaje głos za prosto i sprawdzoną budową avidów, na sile i modulacji na pewno się nie zawiedziesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto tylko dodać, że luzy i klekoty miały miejsce w Roku Pańskim 1996 i 1997, czyli w momencie występowania w ofercie Shimano modelu BR-M950. W roku 1998, czyli jak by nie było 14 lat temu, wprowadzono poprawioną konstrukcję BR-M951 i luzy oraz klekotanie znikły na dobre. Dziwię się, że ten mit pokutuje tyle czasu :-)

Wg mnie nie ma co porównywać SD-7 oraz XTR, bo to zupełnie dwie inne półki cenowe oraz jakości działania. W przypadku SD-7 i aktualnego XT to praktycznie jedno i to samo; IMHO oba hamulce są kiepskie. Z dwojga złego być może wybrałbym Avid-a, acz w tej klasie szczęk bardziej kierowałbym się kolorem ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bigos, a wyobraź sobie, że jeździsz podstawową, 210-cio konną wersją Mustanga. Dobre przyspieszenie, samochód daje sporo frajdy z jazdy. Potem wsiadasz do 300 konnego modelu GT i myślisz sobie: kurcze, to jeździ jeszcze lepiej! Podobnie jest z tymi hamulcami. Z tym, że Mustang GT pali tyle ile potrzeba lub ile wlejesz, a XTR kosztuje odpowiednio więcej od XT.

Każdemu wg potrzeb a jeśli komuś dobrze jeździ się na XT to niekoniecznie musi je zmieniać. Sam śmigałem kiedyś na LX i był to naprawdę fantastyczny sprzęt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...