Skocz do zawartości

[Amortyzator]RS Dart 3 praca w poziomie podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Jestem raczej nieszczęśliwym posiadaczem RS Dart 3. Mam hamulce tarczowe Tektro auriga pro z 160 mm tarczą gotycką. Problem z amortyzatorem wygląda tak, że w momencie hamowania, amortyzator ma tendencje do pracy w poziomie tz. gnie się niemiłosiernie w przód i tył. (zakres ruchu to 2cm-3cm) Widać to gołym okiem wyraźnie. W efekcie rower prowadzi się bardzo niepewnie, podczas hamowania. Nie wiem czy to wina amora, czy tarczy. Dlaczego tarczy? Bo ma stosunkowo wielkie dziury i wydaje mi się, że kiedy hamuje i klocek wjeżdża na lukę w tarczy to amortyzator wychyla się w przód wraz z utratą tarcia przez hamulec, natomiast w momencie "złapania" tarczy przez klocek ruch amora ma wektor przeciwny. Powiem szczerze, że trochę trudno to opisać i niekoniecznie musi to być wina tarczy.

 

Link do tarczy:

 

http://t2.gstatic.co...ZHwhd9vum8f1tcS

 

Pokazuje tarcze, bo wydaje mi się, że problem może dotyczyć samej jej budowy, aczkolwiek nie jestem pewien, bo golenie górne w amorze są stosunkowo cienkie i może ich grubość jest problemem, a może coś się zepsuło? Nie wiem naprawdę, Rower kupiłem używany i tak było od początku. Nie mam luzów na sterach. Może ktoś z was doświadczył takiego problemu?

Na koniec dodam, że hamulce nie są super ostre, a postawić na koło rower można tylko na zblokowanym amorze i to z wielkim problemem.

 

Mam nadzieje, że w miarę jasno opisałem o co mi chodzi, jeśli nie to chętnie odpowiem na pytania. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dart nie jest królem sztywności wzdłużnej i trudno tego oczekiwać od amorka z goleniami 28mm .

Sprawdź,czy amortyzator ma jakikolwiek luz na tulejach slizgowych.

BTW- ile ważysz?

 

Sztywność wzdłużna to słowo, którego mi brakowało :D 86kg, 190cm, a rama ma 21,5'

 

Z tymi tulejami ślizgowymi to nic nie wyczuwam, luzów raczej nie ma, ale nie rozbierałem amora. Widać taka charakterystyka tego widelca... a mówią, że jest twardy i żeby na nim w miarę komfortowo jeździć to trzeba ważyć 80+ kg. Pierwsze co wymienię w tym rowerze to widelec, ale to na następny sezon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.youtube.com/watch?v=fiO6R4P1yxY jeszcze jakies wyjasnienia potrzebne? myslisz ze po co to robia? kazdy amor sie chowa pod rame, chyba ze jest to fox40 albo sigma z lagami 36mm.to wtedy tego nei widac golym okiem ;)

 

Filmik świetnie obrazuje to co robi mój widelec. Samo zjawisko "chowania" się pod ramę widelca, podczas hamowania jest mi znane. Mój problem polega na tym, że na dziesięciu metrach hamowania widelec kilkadziesiąt razy wykonuje takie ruchy jak w zamieszczonym filmiku... Ty też tak masz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

IMO film nie obrazuje normalnych sytuacji pojawiających się w trakcie jazdy. Nie wiemy wszak ,jaką siłą działano na amorek.

Prywatnie uważam,że Dart jest zbyt wątły dla Ciebie- zresztą jesli masz mozliwość to porównaj swój amorek z jakimkolwiek innym posiadającym golenie 32mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO film nie obrazuje normalnych sytuacji pojawiających się w trakcie jazdy. Nie wiemy wszak ,jaką siłą działano na amorek.

Prywatnie uważam,że Dart jest zbyt wątły dla Ciebie- zresztą jesli masz mozliwość to porównaj swój amorek z jakimkolwiek innym posiadającym golenie 32mm.

 

Jeździłem na dart 2, nie było tego problemu, Pilot również dawał rade bez problemu. Po sezonie założę temat co przyzwoitego kupić do XC na grubszych goleniach i powietrzu.

 

Dzięki za wskazówki, Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jeździłem na dart 2, nie było tego problemu, Pilot również dawał rade bez problemu. Po sezonie założę temat co przyzwoitego kupić do XC na grubszych goleniach i powietrzu.

 

Dzięki za wskazówki, Pozdrawiam

 

Nie zakładaj nowego tematu jest już ich tu tyle, że wystarczy poczytać a znajdziesz odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...