Skocz do zawartości

[obsesja] Czy tak to się właśnie zaczyna?


Herodot

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

w lipcu wystartowaliśmy z żoną w pierwszym maratonie. Wciągnęło nas i strasznie spodobało się :)

 

Przed maratonem pozwoliłem sobie wymienić opony na lżejsze tak, co by zobaczyć jak to jest. Teraz zamówiony jest nowy sztuciec, RS Reba RL 2012, w planach jest podniesienie osprzętu do XT i wymiana kół...

 

Jak to jest, że po pierwszej wymianie części nie z powodu zużycia, ale po prostu żeby było lżej, kolejne idą jak lawina (o ile oczywiście kasa pozwala) i odchudzanie roweru staje się obsesją? Jak to się u Was zaczęło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedobrze że oboje macie objawy cyklozy, lepiej żeby jedno wyzdrowiało i na czas wiedziało kiedy schować gotówkę i karty kredytowe temu drugiemu, początki są najbardziej kosztowne, najważniejsze to żeby znaleźć balans między wydawaniem pieniędzy a przyjemnością z jazdy, mówi się że im wyższy poziom uprawianego kolarstwa tym mniejsze chęci na ciągłe udoskonalanie sprzętu, przychodzi taki moment że wolisz wydać 1000zł na kilka dni w górach zamiast kupować kolejną kierownicę, sztycę, pedały.............lżejsze o 30g. :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To prawda, umiar jest ważny we wszystkim. Dlatego budżet jest z góry określony w rzędzie wielkości (+ margines) i cel również :)

 

Zakładam na razie w planie na sezon 2013 zejście z wagą do 12,00 kg. Niby to wciąż dużo, ale punkt wyjścia to było jakieś 14,5 kg (po wymianie oponek i dętek jest jakieś 13,9 kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koła to temat, według moich założeń na wiosnę 2013. Ale tak z ciekawości spytam, jaki budżet pozwala na rozsądny upgrade i ile wagowo na tym można zyskać?

 

Zakładałem kwotę do 1.000 PLN (+margines 500 PLN, jeśli naprawdę warto), waga jeźdzca to 80 kg, a teren jak to na Kaszubach nizinno pagórkowaty i takie też zastosowanie roweru jest, chociaż trochę cięższy też się czasami znajdzie.

Edytowane przez Herodot
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam po dłuższej przerwie...

 

Uprzejmie donoszę, iż wymianie zgodnie z planami (i powyższymi poradami) uległy koła. Założone w weekend zostały koła w konfiguracji ZTR Crest, Novatec 711/712 SB, szprychy Pillar PSR TB2016. Koła składane przez tutejszego kolegę Daveo :)

 

Waga całości rowerku zeszła do 12,2 kg, a sama wymiana kół przyniosła 900 g.

 

Z wcześniejszych wymian: zysk na oponach i dętkach 600 g, na amortyzatorze 800 g, na kołach 900 g (zaokrąglając). Łącznie 2300 g i wystarczy (w tym roku) :)

 

Waga początkowa roweru w konfiguracji fabrycznej zatem to około 14,5 kg (naprawdę dużo).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem o tym... Szczerze mówiąc 12,00 kg to granica, która na tu i teraz wydaje mi się w zupełności wystarczająca... :) Ale tradycyjnie, pewnie teraz się tak mówi, a później to się zmieni... ;)

 

W planach na przyszły rok jest wymiana osprzętu przy okazji przejścia z 8 na 9 speed. Chciałbym złożyć homogeniczną grupę, ale jeszcze nie wiem czy Shimano czy Sram (do którego mnie ciągnie jako że mniej spotykane)? Praca Srama w sumie jest w sumie nieco bardziej zdecydowana, aczkolwiek powoli przesuwam się w stronę Shimano, które jest bardziej kulturalne (???)...

 

No i koniecznie wymiana suportu z kwadratem na Octalink a może i na łożyska zewnętrzne... Na tym koniec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam jednak niehomogeniczne rozwiązanie, takie jak u mnie. Finalnie uważam za najlepsze jakie miałem.

 

Zajrzałem na Twoją specyfikację i w sumie tylko tylna przerzutka to SRAM, a reszta to Shimano poza manetkami. Skąd taki układ i na czym polega jego przewaga? Zastanawiam się, bo nawet moja fabryczna konfiguracja napędu (oczywiście niższych klas) jest analogiczna, z tyłu jest SRAM X4 + manetki X4, a reszta to Shimano.

 

Pewnie jakiś powód jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jakiś powód jest?

 

Tylna zmieniarka według mnie jest dużo lepsza niż Shimano, szczególnie w błocie. Przednia jest w sumie obojętna a korby Shimano działają super. Choć prawdę mówiąc mam ochotę na Sramowe korby ale to jak już mi się posypią obecne. Kaseta jest dziełem przypadku, moja Kasia ma PG-990 i działa tak samo. Manetki siłą rzeczy muszą być Sram bo taka jest przerzutka, systemy Sram i Shimano nie są kompatybilne ze sobą z tyłu, przód współpracuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Hej,

fajnie że Was zassało do tego szaleństwa.

Ja niestety poszedłem krok dalej, miałem kupić gotowca do około 3500zł, no a wyszło na to że składam od podstaw i już budżet skoczył do 5500zł ;) no ale to juzz takie max. Pwiem od siebie tyle że super uczucie samemu składać. Oczywiście pomoc od strony bardizej zaawansowanych w temacie jest nieoceniona. Polecam na przyszłość jak stwierdzisz że to co masz to już nie to ( a na pewno przyjdzie taki moment :D )

Zmiany super, szkoda że masa wyjściowa taka duża.

Pozdrawiam

 

A, i jeszcze pytanko,

też planuję tam złożyć kółka gdzie Ty.

Miałeś już na pewno okazję pośmigać na nich trochę. Jak wrażenia? Sztywność? Nie było problemów z zaplotem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Heh odchudzanie jest straszne, a jeszcze do tego dochodzi świadomość, że to wszystko musi jednak wytrzymać trochę km. Ja w swoim Giancie zaczynałem od małych elementów typu zaciski, obejma sztycy, top cap, podkładki pod mostek, gripy i na początku okłamywałem sam siebie, że robię to dlatego żeby było więcej niebieskiego ;) Potem już poszło z górki - kupiłem mostek i kierę, następnie siodełko, sztyca, koła, a teraz czekam na nową ramę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To podobnie jak u mnie, tylko u mnie się zaczęło od suportu. zdjąłem korbę, zdjąłem suport, mówie sobie strasznie ciężkie i w ten sposób z mojego starego roweru od września został tylko jeden hamulec, przednia przerzutka i licznik.

 

Mam nadzieję, że się wyleczę z tego niedługo :)

 

 

Pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak samo , zaczęło się od zwykłej ramy , poszedłem do sklepu po sztycę ZOOM ,wchodzę do sklepu i zobaczyłem karbonową ,wychodzą ze sklepu pomyślałem po co mi taka sztyca,wrzuciłem na wagę i wynik wskazał 167g porównując do ZŁOOMA wyszło dwa razy mniej ,potem doszły jakieś duperele karbonowe : mostek,podkładki,top cap i nawet hamulce V-ki choć miały imitację karbonu ale wyglądały super , wymieniłem opony na jeszcze lżejsze a potem wymieniłem koła na lżejsze i znów opony a na końcu lekkie dętki ,nawiercałem suport na kwadrat***korpus metalowy*** nawiercałem tarczę Truvativa

 

26062012354.jpg

 

, zdjąłem osłony korby aż w końcu kupiłem lżejsze korby, wymieniłem pedały na ultralajtowe, zdemontowałem z siodełka całą dolną osłonę ze śrubami **29g**,amortyzator poszedł w odstawkę na rzecz aluminiowego a będzie karbonowy..... mostek wymieniłem na lżejszy o 54g, odchudziłem manetkę MRX o kolejne 11g,nawet klamki odchudzałem i przesadziłem trochę....

 

05072011410.jpg

 

 

 

Z początkowej wagi 11,738g

 

 

s4031526.jpg

 

 

Wyszło 8959g

 

 

12102012677001.jpg

 

 

Ale stwierdziłem że to znowu jeszcze nie to i zmieniłem ramę ....na karbonową

 

29122012901001.jpg

 

29122012905002.jpg

 

Wyszło 8039g a jeszcze mam zamiar zrzucić co najmniej 700g a gdy to się stanie zostanie mi..... zajadać się

 

paotdtbv5zdfvdiqbb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...